Аз съм скептичен относно това.
Преводите по карти идват…
ПО КАРТИТЕ. Банкови трансфери по IBAN идват…
ПО СМЕТКАТА.
Системата, по която действат за България банките по обслужване на картовите операции е
Борика (която има директна връзка с MC/Visa), а за сетълмента по банкови преводи в лева –
БИСЕРА-6 и
БИСЕРА-7 за €.
Транзакцията по Withdraw-ната сума от PP/Skrill/Payza/etc. Balance към закачената и верифицирана карта
(Visa/MC/AmEx) за банките се води
REFUND транзакцията и често я отчитат в основанието като „Възстановена сума“. Банките удържат % от тях, вече в зависимост от условията и таксите – между 0,5% и 1%, някъде 1,5% дори. Масово е 1%. Авт. си „вземат“ и рядко се забелязва при нищожни суми.
Така или иначе по-важното е, че транзакцията се води
REFUND. А такъв няма как да има при блокирана карта. От PP
не ти знаят IBAN-а, нито е и задължително, нито върви по такъв „канал“
(SEPA) превода/нареждането. Към една банкова сметка може и 100k карти да има закачени, няма значение, и да си се ползват всичките, но без търговците, услугите и т.н., където се ползват картите, да знаят какъв е IBAN-а на сметката. Практически той е неразбираем.
Процесът на изкарване на карта е между 3 и 5 бизнес дни, обичайно за 2 седмици идва в малките населени места. И още седмица за верификацията и кода. София ги изключвам от списъка, там може всичко и за 1 седмица да стане предвид, че там ги правят и всичко „е там“. По-лошото обаче е, че не знам
как при блокирана карта може да постъпи refund транзакция. Предвид, че
-in/-out transactions са блокирани от/за/на/към нея.
---
Предвид, че са изтеглени всички кинти и все още не е блокирана, според мен
правилният и по-добрият вариант е:
1. Изкарване на е-банкиране / интернет банкиране достъп, през когото с име и парола за влизане през сайта на банката да се има достъп, ако не е направено през годините досега
(не знам какво е било чакано?);
2. През е-банкиране – включване на опцията за
SMS известие при получен превод към сметката, в която има 00,00 лв., към която е linked картата, която е изгубена. Но ако ще се влиза в него през час-два или 10 пъти на ден, то се обезсмисля този тик;
3. Чакане, докато дойде Withdraw refund транзакцията. Щом са пуснати в понеделник, четвъртък или петък би следвало да дойдат и да се
получи SMS известие в мига на получаването им
(краен случай в понеделник);
4. При получаване на известието, отиване до най-близкия клон на банката, изтегляне на кинтите
И ТОГАВА ВЕЧЕ блокиране на картата.
А ако това е нощно време, след като се има е-банкиране – нареждане по IBAN на сумата от нея сметка към друга своя сметка, ако се има в друга банка или същата, или най-лесният начин и вариант – към ePay IBAN номера
(задължително е там клиентът да е ниво 3, което е отново елементарно, както всичко друго, и може да се верифицира човек в ЦКБ/ПИБ клон, за да стане 3 LVL, за да има ePay IBAN). Преводът ще пристигне на следващият бизнес ден, ще се плати 1 лв., но пак ще дойде и ще се запазят кинтите. Но надали ще пристигнат през нощта, обикновено между 08:00 и 16:30ч. Има банкови клонове с удължено работно време.
А защо е по-добър вариант? Защото
никой по-горе не си е правил труда някога да преглежда има ли, няма ли такси за удържане при връщане
(reverse) на
Withdrawal транзакция при положение, че картата е
вече cancelled/blocked. Таксата е
€11,25 БЕЗ да е включена таксата на самата банка, която отказва транзакцията
(поради вече несъществуваща карта, щото нали е блокирана, и не може да приеме refund транзакцията), която и тя кой знае колко ще да е…
GL.