От: Съвет за разплащателен метод и още.
Повече от €498 (+ €2 такса) едва ли ще можете дневно като денят се
reset-ва в 00:00:00ч. PST/PDT (BG PP accs са по него, повечето хора сигурно се забелязали зоната при транзакциите) часови пояс или иначе казано всеки ден в
10:00:00ч. BG Time. Т.е. можете да пуснете две едновременни Withdrawals (тегления) примерно в 09:55ч. и в 10:05ч. без никакъв проблем на обща стойност от €1k или реално €996 получени след няколко бизнес дни (според банката).
| PP за BG (и не само) има 2 вида акаунти: |
| Персонални/лични – за ПОКУПКИ и осъществяване
на плащания към търговци, е-магазини и като цяло ПЛАЩАНИЯ
най-вече (не и бизнес комерсиална активност). От PP UA: "Personal Transaction"
involves sending money (initiated from the “Personal” tab of the “Send Money” flow) to, and receiving
money into your PayPal Account from, friends and family without making a purchase (that is, the payment
is not for goods or services). If you are selling goods or services, you may not ask the buyer to send you a
Personal Transaction payment for the purchase. If you do so, PayPal may remove your ability to
accept any or all payments for Personal Transactions. |
| Бизнес/комерсилни – за ПОЛУЧАВАНЕ на плащания
главно от страна на клиенти и купувачи (бизнес комерсиална активност),
както и за осъществяване на плащания към wholesalers, покупки и др. Всичко. От PP UA:
"Commercial Transaction" involves buying and selling goods and services, or payments received
when you “request money” using PayPal. |
Ако наистина се получават купища плащания, по-добре е да си го upgrade-нете на Business, тъй като рано или късно ще засекат „
комерсиална активност в
персонален акаунт“ алгоритмите им. Надявам се, че си избрали избрал внимателно банка и карта за получаване на кинтите, тъй като има т. нар.
Bank Withdrawa/Refund Fee, който се плаща отново от клиентът на банката. Един път такса към PP за самата услуга „
теглене“ и втори път такса към X банка за самата услуга „
получаване“. Препоръчително е IBAN-ът да е във валутата, в която най-много ще се ползва картата, която е linked към него, която е в същата валута. Щом 90-100% от транзакциите са ти в €, логично € сметка с € карта. Според някои потребители на форума и в лева не е погрешна стратегия, според други банките „цакали“ допълнително
(с т. нар. „wholesale exchange rate или currency conversion rate“ – митове и легенди за съществуването му). Вярно няма, грешно няма. Индивидуално решение.
При
достигане на €1800 Received Payments (никой не го интересува оборотни ли са, печалба ли са или просто влизащи и излизащи пари през акаунтът) ще се получи е-писъмце, че трябва да се снесе допълнително информация за акаунтът, което трябва да стане ПРЕДИ да се получат €2500 Received Payments. Повече информация по-нататък в постът.
От
paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_show-limits се виждат account limits.
От
paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_lift-limits се lift-ват или премахват.
➽ Премахване на Limits. При чисто нов акаунт limits са:
•
Премахване на Sending Limit per year и Withdrawal Limit (който е нулев, не може да се теглят въобще):
Добавяне и верифициране на карта (4-digits expuse code):
След изпълнение на първите три
✔ се променят на:
•
Премахване на Receiving limit per year: При всеки новорегистриран EU PP (вкл. и BG PP) акаунт има
„European Union Anti-Money Laundering Limit“. За получените суми в € той е
€2500, за получените суми в GBP e
1900 GBP. Малко преди да го достигнете при преминаване на границата от
€1800 или 1650 GBP ще получите на е-поща, както и в PP след логване съобщение:
„You have received €1,800/1,650 GBP or more in total payments to your PayPal account in this calendar year and are therefore approaching our annual receiving limit of €2,500/1,900 GBP. PayPal is required by law to comply with European Union Anti-Money Laundering regulations by collecting information from customers when they reach this limit. Please go to the Resolution Centre for more information on what you need to do.“ – за да се справите с него трябва да предоставите валидната си лична карта (
Proof of ID) сканирана
отпред и отзад цветна в .JPG поне 300 dpi, както и
Proof of Address (адрес, съвпадащ 1:1 с този, който е въведен в PP), т.е.
Utility Bill – битова сметка за ток, вода, парно, телевизия, интернет, телефон или
банково извлечение (но то НЕ е задължително!), където задължително да присъства
логото на институцията, по възможност и баркод, да е цветна, валидна и издадена през последните 3 месеца. Сканираните трите файла прикачени в PP Resolution Center-а. Ако не са минати или са минати €1,800/1,650 GBP (total payments to your PayPal account
in this calendar year) и се подадат документите, ревюта им отнема 30 дни. Практически и при отварянето на акаунт може да се подадат директно. Ако са минати €2,500/1,900 GBP (
in this calendar year) и все още не са подадени документите, ще настъпят лимити. Задължително ще трябва да се прикачат, тогава ревюто се „забързва“ и е между 7-10 дни в зависимост от натоварването, бюрокрацията и пр. Акаунтът Ви е hit-нал queue списъкът за задължителна проверка и изчакване, и за това се
приоритизира това (т.е.
акаунтът отива на по-напред в опашката за разглеждане на docs, отколкото ако акаунтът не е hit-нал €1,800/1,650 GBP или €2,500/1,900 GBP). Който иска може да отнеме и по-малко време – между няколко часа до 3 дни някъде, ако се
обади директно по тел. (
между 10:00 – 18:30ч. от понеделник до петък) и им каже да ги ревюират docs веднага. За
общи въпроси, както и номера, които са БЕЗПЛАТНИ за избиране през Skype (но НЕ обслужват
BG PP accs):
UK +448003587911 (
между 10:00 – 00:00ч. от понеделник до петък; събота
между 10:00 – 23:00ч.; неделя
между 11:00 – 23:00ч.) и
US +18882211161 (
между 14:00 – 08:00ч. от понеделник до петък; събота и неделя
между 16:00 – 06:00ч.).
След като бъдат проверени docs (т.е. и последният „Provide identification“ ✔ стане зелен) може да се получават unlimited на брой кинти/годишно. В
paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_lift-limits секцията вече става:
•
Списък със забранени дейности, предмети и активности следва да бъдат
задължително прегледани на
PP AUP и
PP Restricted Activities страниците (често изискват по
5 пъти препрочитане) със съответното им
спазване. Списък с предметите/услугите, които са имат
защита (
PP Buyer Protection /
PP Seller Protection), както и списък с
ежедневните задачи на PP reps (decision matrix and more,
пр. матрици) за управление на рискът и неговото минимизиране (ограничавайки потенциалните бъдещи щети, базирани на
програзируеми матрици с критерии/фактори/стойности/тежести с висок шанс на сбъдване) и как, ако въобще можете, да си опазите акаунтът.
•
Списък с документите изисквани за преодоляване на AUP Limitation:
„Upload or fax a copy of any invoices referencing your purchase or acquisition of the merchandise sold. This should include your supplier's contact information and show the date of purchase.“ или „Provide Invoices: Please confirm that you own the merchandise you're selling. Helpful documents include copies of sales receipts, itemized lists of goods sold, and original bills of sale. Invoices must show date of purchase, name of wholesaler or supplier, a description of the items sold, quantity of items purchased, and the amount you paid for the merchandise. We will handle your information in accordance with our privacy policy. Supplier Contact Info: Please provide your supplier's phone number and address to confirm the origin of the goods that you're selling. We will handle your information in accordance with our privacy policy.“. Формата за качване на файлове е
paypal.co.uk/eucomplaint или от Resolution Center-а. По всяко време би следвало да имате легални и оригинални invoices/receipts, които да им се
харесат, че да можете да сте донякъде сигурни, че при (евентуален бъдещ) AUP/Brand Risk Limitation ще можете да им ги предоставите. Иначе бананът е в кърпа вързан, особено ако преди това или по същото време се е давало и ID (front/back).
Едно от ограниченията е в секция 9.1 на Restricted Activities, а именно: „
af. Request or send
a Personal Transaction payment for
a Commercial Transaction;“ – и чак тук вече имаме отговор защо НЕ би следвало да получаваш купища комерсиални плащания като персонални в персонален акаунт. А на въпросът „На сигурно ли са парите ми“ – твърдо не. PP и (пишман) „сигурност“ не би следвало да се употребяват в едно изречение, тъй като започва да боли главата. И за да не Ви боли главата, съветът ми е да ги теглите редовно и начесто.
•
Последствията при неспазване на правилата и невземане на превантивни мерки:
Хубавата новина е, че поне за BG PP accs няма да бъдете санкционирани с
$2,5k за всяко нарушение на PP AUP, както е при US/CA PP accs:
GL & HF. Само да не сте „GG“ обаче накрая, а да е все „
WP“.