Миналата Коледа майка ми искаше да ми подари любимия ми парфюм. Поръчахме го от olx, като продавачът твърдеше, че е напълно оригинален. След няколко дни майка ми го носи вкъщи, при което веднага забелязах, че не е оригинален, поради факта, че и преди съм ползвал същия парфюм. Беше събота, а майка ми реши да не оставя нещата така и отиде до РПУ-то, където започнали да и се обясняват, че нямало да могат да приготвят документите, тъй като било уикенд. Тъй като майка ми е настоятелна жена, в крайна сметка се свързаха с когото трябва и ускориха процеса на подаване на съответните документи. Идеята беше да реагират достатъчно бързо, че когато в понеделник въпросният продавач отидеше да си вземе парите от Еконт, там да го чакат полицаи, които да го разпитат.
Поради силната мотивация на майка ми да види сметката на шанаджията и късметът, че в РПУ-то въобще обърнаха внимание на проблема, след 2 седмици парите ни бяха върнати.
Оказа се, че момче на около 16 години се занимавало с този бизнес, а полицията се е свързала с неговите родители, които съответно се извиниха и върнаха сумата.
След поредицата съобщения и телефонни разговори към продавача и безкрайните разговори с полицаите, в крайна сметка получихме това, което искахме.
Фалшивият парфюм си остана при нас - до ден днешен си пръскам обувките с него и съм много доволен.
Силно ви препоръчвам да не оставяте такива долняри да си продават акцизните стоки безнаказано.
Добре, че е чичко гугъл да ми даде малко данни. Открих фейсбук-а на въпросното лице, неговият личен телефон и трите имена. За съжаление официалният вносител на марката не пожела да ми съдейства, явно не им пука, че някой им подбива цените и цапа авторитета на марката. Коя институция освен КЗП регулира електронната търговия и може да се намеси в случая?
Случаят е криминален. Щом ти се занимава отиваш в полицията и пускаш сигнал. После чакаш да ти пратят призовка за разпит и отиваш да даваш допълнителни обяснения в съответния ден и час. Жалба в полицията не можеш да подадеш, защото не си потърпевш от престъпление, а само свидетел. КЗП едва ли могат да направят нещо, защото не си клиент, не си купил нищо и няма сключена сделка.Тъкмо да видим дали и те работят селективно или си вършат работата безпристрастно.
Как няма да се занимава!! Действай до последно и жалби пускай на хартия с входящ номер. Там малко обичат, да си го местя от единия крачол в другия. Без да им напомниш, че трябва да си свършат работата нищо не правят. Тук трябва и полиции да се намесят дори. Преди и аз пусках онлайн жалба до КЗП срещу вивакома. Никакъв отговор не получих. Според мен директно в коша е отишло писмото ми. Трябваше да го напиша на лист, да го занеса и да следя какви мерки са предприели.
Щом си разнищил нещата сядаш и описваш всичко в няколко страници свободен текст. Прилагаш копия от всички документи, подкрепящи твърденията ти и подаваш цялата информация като сигнал до полицията. Ако те е страх забравяш за случая и си продължаваш живота.Сега ситуацията пък почна да става още по-сложна, след като им разнищих нещата се оказва, че държат повече от 10-тина магазина, всички работещи на същият принцип и са "батки" с А8-мици.
Щом си разнищил нещата сядаш и описваш всичко в няколко страници свободен текст. Прилагаш копия от всички документи, подкрепящи твърденията ти и подаваш цялата информация като сигнал до полицията. Ако те е страх забравяш за случая и си продължаваш живота.