apostol
New Member
НАЧАЛОТО НА КОМЕРСИАЛНИЯ ТЕКСТ
Началото на комерсиалния текст е от изключителна важност. Ако заглавието и подзаглавието са приковали вниманието на потенциалния клиент, то началото на текста трябва да задълбочи интереса му.
Всяка игра си има правила. Ако човек не се придържа към тях, ще го изгонят от терена. Така е и с комерсиалните текстове. Съществуват някои правила, към които непременно трябва да се придържаме. Ако искаме да имаме (финансов) успех.
ПЪРВО: Когато пишете текст за комерсиален сайт, вие трябва още в първия параграф да зачекнете темата, която набелязва заглавието (и подзаглавието). Направите ли това, вие ще задълбочите интереса към сайта.
Ако не постъпите така, ще създадете усещането, че сте подмамили читателя със заглавието, а сега, сменяйки темата, се опитвате да го „преметнете”. Тогава той веднага ще напусне сайта разочарован.
ВТОРО: Много важно е да събудите приятелски чувства у читателя; да го накарате да повярва, че и вие, и той имате едни и същи желания, едни и същи стремежи. Трябва да му внушите, че вие разбирате неговото положение. Тогава той ще ви почувства като приятел, а не като търговец.
ТРЕТО: Встъпителният текст трябва да бъде прям и бърз. Не го усуквайте, а хванете веднага бика за рогата. Защото читателят е зает, той бърза и въпреки това е решил да ви ПОСВЕТИ ЧАСТ ОТ ЖИВОТА СИ! Ще ви отдели време, ако му доставите стойностното съдържание, което той очаква…
ЧЕТВЪРТО: Достоверността, доверието, вярата са от изключително значение! Читателят на вашия текст ще подхожда винаги с недоверие към него. Нужни са факти и то такива факти, които могат да бъдат доказани! Незабавно!
Ако не можете да приведете логически доказателства или да насочите читателя към източник, на който той вярва, по- добре не пишете!
СЕДЕМ ИЗПИТАНИ МЕТОДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО НА УСПЕШЕН НАЧАЛЕН ТЕКСТ
Съществуват няколко стратегии за започване на комерсиалния текст, които са се доказали в практиката.
СТРАТЕГИЯ № 1: Формулата „ПИР”
Това е май най- разпространеният подход. Текстописецът назовава Проблема, след това очертава Измеренията му и най- накрая предлага Решение.
СТРАТЕГИЯ № 2: Назови имена
Назоваването на общ враг или на любим герой постига три великолепни неща от раз:
1. То възпламенява мигновено силни емоции …
2. То съобщава на читателя, че и вие, и той сте на едно и също мнение по определен въпрос…
3. То създава новинарски привкус на вашето рекламно послание, което кара читателя да мисли, че ще последва свеж, пикантен като вестникарско заглавие текст.
Един актуален пример от САЩ:
„Хилъри Клинтън има планове за вашето здраве, вашето благосъстояние, за целия ви живот!”
СТРАТЕГИЯ № 3: Кимването
Някои от най- успешните промоции са започнали с така нареченото „кимане”. Ако започнете текста си с интригуващо твърдение, което със сигурност ще накара потенциалният клиент да кимне, вие отново сигнализирате, че и вие, и клиентът сте единодушни по даден въпрос.
СТРАТЕГИЯ № 4: Предложи „подкуп”
Едно изречение на Майкъл Блумбърг, сегашния кмет на Ню Йорк, е много показателно в това отношение:
„През следващите няколко минути аз ще ви предоставя едно преимущество, с което ще ви даде превъзходство над 99.9% от всички останали инвеститори!”
СТРАТЕГИЯ № 5: Съкрати времето
Нищо не е по- ефикасно от този подход: убедете потенциалния клиент, че това, което му предлагате, ще бъде извършено бързо, стойностно и безболезнено.
СТРАТЕГИЯ № : Кръстопът
Поставете клиента на кръстопът в края на вашата промоция. Разяснете му красноречиво какво ще се случи, ако откаже вашето предложение. Разяснете му също така, колко щастлив и честит ще бъде, ако го приеме. Изправете го пред този избор!
Понякога не е зле да го изправите пред избор още в началото на текста.
Пример: „След една година вие ще се смеете или ще плачете, когато посетите вашата банка. Изборът е изцяло ваш!”
СТРАТЕГИЯ № 7: Задайте въпрос
Пример: „Кога за последен път сте имали чувството, че нещо хубаво ще се случи, а след това предчувствието ви се е сбъднало? Предлагам ви информация, с чиято помощ направо можете да предсказвате бъдещето…”
Мисля, че тези практически указания ще ви помогнат да съставите печеливш комерсиален текст. Успех!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
Началото на комерсиалния текст е от изключителна важност. Ако заглавието и подзаглавието са приковали вниманието на потенциалния клиент, то началото на текста трябва да задълбочи интереса му.
Всяка игра си има правила. Ако човек не се придържа към тях, ще го изгонят от терена. Така е и с комерсиалните текстове. Съществуват някои правила, към които непременно трябва да се придържаме. Ако искаме да имаме (финансов) успех.
ПЪРВО: Когато пишете текст за комерсиален сайт, вие трябва още в първия параграф да зачекнете темата, която набелязва заглавието (и подзаглавието). Направите ли това, вие ще задълбочите интереса към сайта.
Ако не постъпите така, ще създадете усещането, че сте подмамили читателя със заглавието, а сега, сменяйки темата, се опитвате да го „преметнете”. Тогава той веднага ще напусне сайта разочарован.
ВТОРО: Много важно е да събудите приятелски чувства у читателя; да го накарате да повярва, че и вие, и той имате едни и същи желания, едни и същи стремежи. Трябва да му внушите, че вие разбирате неговото положение. Тогава той ще ви почувства като приятел, а не като търговец.
ТРЕТО: Встъпителният текст трябва да бъде прям и бърз. Не го усуквайте, а хванете веднага бика за рогата. Защото читателят е зает, той бърза и въпреки това е решил да ви ПОСВЕТИ ЧАСТ ОТ ЖИВОТА СИ! Ще ви отдели време, ако му доставите стойностното съдържание, което той очаква…
ЧЕТВЪРТО: Достоверността, доверието, вярата са от изключително значение! Читателят на вашия текст ще подхожда винаги с недоверие към него. Нужни са факти и то такива факти, които могат да бъдат доказани! Незабавно!
Ако не можете да приведете логически доказателства или да насочите читателя към източник, на който той вярва, по- добре не пишете!
СЕДЕМ ИЗПИТАНИ МЕТОДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО НА УСПЕШЕН НАЧАЛЕН ТЕКСТ
Съществуват няколко стратегии за започване на комерсиалния текст, които са се доказали в практиката.
СТРАТЕГИЯ № 1: Формулата „ПИР”
Това е май най- разпространеният подход. Текстописецът назовава Проблема, след това очертава Измеренията му и най- накрая предлага Решение.
СТРАТЕГИЯ № 2: Назови имена
Назоваването на общ враг или на любим герой постига три великолепни неща от раз:
1. То възпламенява мигновено силни емоции …
2. То съобщава на читателя, че и вие, и той сте на едно и също мнение по определен въпрос…
3. То създава новинарски привкус на вашето рекламно послание, което кара читателя да мисли, че ще последва свеж, пикантен като вестникарско заглавие текст.
Един актуален пример от САЩ:
„Хилъри Клинтън има планове за вашето здраве, вашето благосъстояние, за целия ви живот!”
СТРАТЕГИЯ № 3: Кимването
Някои от най- успешните промоции са започнали с така нареченото „кимане”. Ако започнете текста си с интригуващо твърдение, което със сигурност ще накара потенциалният клиент да кимне, вие отново сигнализирате, че и вие, и клиентът сте единодушни по даден въпрос.
СТРАТЕГИЯ № 4: Предложи „подкуп”
Едно изречение на Майкъл Блумбърг, сегашния кмет на Ню Йорк, е много показателно в това отношение:
„През следващите няколко минути аз ще ви предоставя едно преимущество, с което ще ви даде превъзходство над 99.9% от всички останали инвеститори!”
СТРАТЕГИЯ № 5: Съкрати времето
Нищо не е по- ефикасно от този подход: убедете потенциалния клиент, че това, което му предлагате, ще бъде извършено бързо, стойностно и безболезнено.
СТРАТЕГИЯ № : Кръстопът
Поставете клиента на кръстопът в края на вашата промоция. Разяснете му красноречиво какво ще се случи, ако откаже вашето предложение. Разяснете му също така, колко щастлив и честит ще бъде, ако го приеме. Изправете го пред този избор!
Понякога не е зле да го изправите пред избор още в началото на текста.
Пример: „След една година вие ще се смеете или ще плачете, когато посетите вашата банка. Изборът е изцяло ваш!”
СТРАТЕГИЯ № 7: Задайте въпрос
Пример: „Кога за последен път сте имали чувството, че нещо хубаво ще се случи, а след това предчувствието ви се е сбъднало? Предлагам ви информация, с чиято помощ направо можете да предсказвате бъдещето…”
Мисля, че тези практически указания ще ви помогнат да съставите печеливш комерсиален текст. Успех!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ