Текстът като фундамент на интернет бизнеса.

apostol

New Member
НАЧАЛОТО НА КОМЕРСИАЛНИЯ ТЕКСТ


Началото на комерсиалния текст е от изключителна важност. Ако заглавието и подзаглавието са приковали вниманието на потенциалния клиент, то началото на текста трябва да задълбочи интереса му.
Всяка игра си има правила. Ако човек не се придържа към тях, ще го изгонят от терена. Така е и с комерсиалните текстове. Съществуват някои правила, към които непременно трябва да се придържаме. Ако искаме да имаме (финансов) успех.

ПЪРВО: Когато пишете текст за комерсиален сайт, вие трябва още в първия параграф да зачекнете темата, която набелязва заглавието (и подзаглавието). Направите ли това, вие ще задълбочите интереса към сайта.
Ако не постъпите така, ще създадете усещането, че сте подмамили читателя със заглавието, а сега, сменяйки темата, се опитвате да го „преметнете”. Тогава той веднага ще напусне сайта разочарован.

ВТОРО: Много важно е да събудите приятелски чувства у читателя; да го накарате да повярва, че и вие, и той имате едни и същи желания, едни и същи стремежи. Трябва да му внушите, че вие разбирате неговото положение. Тогава той ще ви почувства като приятел, а не като търговец.

ТРЕТО: Встъпителният текст трябва да бъде прям и бърз. Не го усуквайте, а хванете веднага бика за рогата. Защото читателят е зает, той бърза и въпреки това е решил да ви ПОСВЕТИ ЧАСТ ОТ ЖИВОТА СИ! Ще ви отдели време, ако му доставите стойностното съдържание, което той очаква…

ЧЕТВЪРТО: Достоверността, доверието, вярата са от изключително значение! Читателят на вашия текст ще подхожда винаги с недоверие към него. Нужни са факти и то такива факти, които могат да бъдат доказани! Незабавно!
Ако не можете да приведете логически доказателства или да насочите читателя към източник, на който той вярва, по- добре не пишете!


СЕДЕМ ИЗПИТАНИ МЕТОДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО НА УСПЕШЕН НАЧАЛЕН ТЕКСТ

Съществуват няколко стратегии за започване на комерсиалния текст, които са се доказали в практиката.

СТРАТЕГИЯ № 1: Формулата „ПИР”
Това е май най- разпространеният подход. Текстописецът назовава Проблема, след това очертава Измеренията му и най- накрая предлага Решение.

СТРАТЕГИЯ № 2: Назови имена
Назоваването на общ враг или на любим герой постига три великолепни неща от раз:
1. То възпламенява мигновено силни емоции …
2. То съобщава на читателя, че и вие, и той сте на едно и също мнение по определен въпрос…
3. То създава новинарски привкус на вашето рекламно послание, което кара читателя да мисли, че ще последва свеж, пикантен като вестникарско заглавие текст.
Един актуален пример от САЩ:
„Хилъри Клинтън има планове за вашето здраве, вашето благосъстояние, за целия ви живот!”

СТРАТЕГИЯ № 3: Кимването
Някои от най- успешните промоции са започнали с така нареченото „кимане”. Ако започнете текста си с интригуващо твърдение, което със сигурност ще накара потенциалният клиент да кимне, вие отново сигнализирате, че и вие, и клиентът сте единодушни по даден въпрос.

СТРАТЕГИЯ № 4: Предложи „подкуп”
Едно изречение на Майкъл Блумбърг, сегашния кмет на Ню Йорк, е много показателно в това отношение:
„През следващите няколко минути аз ще ви предоставя едно преимущество, с което ще ви даде превъзходство над 99.9% от всички останали инвеститори!”

СТРАТЕГИЯ № 5: Съкрати времето
Нищо не е по- ефикасно от този подход: убедете потенциалния клиент, че това, което му предлагате, ще бъде извършено бързо, стойностно и безболезнено.



СТРАТЕГИЯ № : Кръстопът
Поставете клиента на кръстопът в края на вашата промоция. Разяснете му красноречиво какво ще се случи, ако откаже вашето предложение. Разяснете му също така, колко щастлив и честит ще бъде, ако го приеме. Изправете го пред този избор!
Понякога не е зле да го изправите пред избор още в началото на текста.
Пример: „След една година вие ще се смеете или ще плачете, когато посетите вашата банка. Изборът е изцяло ваш!”

СТРАТЕГИЯ № 7: Задайте въпрос
Пример: „Кога за последен път сте имали чувството, че нещо хубаво ще се случи, а след това предчувствието ви се е сбъднало? Предлагам ви информация, с чиято помощ направо можете да предсказвате бъдещето…”

Мисля, че тези практически указания ще ви помогнат да съставите печеливш комерсиален текст. Успех!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 
Мдааам :)
Добра статия, деди :) Ето, че можело. Наблегни сам на ВТОРО и ЧЕТВЪРТО ;)

Иначе към правилата бих добавил още едно:
Когато изброявате силните страни на вашият продукт е много важно как ще ги подредите. Да кажем, че имате три силни отличителни белези. Подредете ги по важност. Сложете най-важният на второ място. Нека вторият по важност застане най-отпред, а на последното място застане най-малко важното твърдение.

Идеята зад правилото:
Ясно е, че потенциалният клиент ще прочете първото в списъка. Ако там той намери нещо интересно за него, ще продължи надолу. Затова още следващото твърдение е най-силният ви коз. След като прочете първите две (във възходяща градация за него) той подсъзнателно продължава градацията и, обзет от положителната емоция, не забелязва, че третият feature сте си го изсмукал от пръстите или е абсолютно клише.

Пример с паста за зъби:
Нашата паста за зъби Алабала Трипъл Екшън се грижи за вашата устна кухина. Червеното пази вашите венци, зеленото предпазва от кариес а бялото е хубаво като усмивката ви.

Така имаме три плюса, от които само 2 си струват, но читателят знае че е прочел три и остава с впечатлението, че и трите го вълнуват. Работи безотказно и при жените :)
 
lyust каза:
От време на време статиите на Апостол са наистина добри и полезни.

Човекът може да пише, но рядко ни показва добрите си творби. Колкото до статията, полезна и приложима е!
 
Fozzy каза:
lyust каза:
От време на време статиите на Апостол са наистина добри и полезни.

Човекът може да пише, но рядко ни показва добрите си творби. Колкото до статията, полезна и приложима е!
Аз лично се кефя и на двата му стила.:) Звъчи мазохистично, но и по двата начина привлича внимани. :wink:
 
Но по единият начин вниманието пада върху въздухарският му стил, а по другият - върху самото съдържание.

И Мишо Шамара навремето биеше много на очи, но именно лошият имидж заради простотията му срина бизнеса.

Най-лесно е да се изкачиш напред именно сред хора, които бият на очи с негативното. Просто в един момент започваш да им правиш антиреклама, дебнеш ги и вдигаш шум при всяка тяхна издънка и не след дълго твоят рейтинг е над техния. Справка - Бойко Борисов. :) Ще видите, че ако 2 пъти точно се издъни с некомпетентни решения забързо ще го отнесат от властта и негово място ще застане някой още по-популистки ръб.
 
Според мен пък при него тези изблици на простотия по - скоро ги свързвам със синдрома намръщено старче - доста често срещана фигура в БГ обществотои.И по скоро бих го определил на Юлиан Вучков отколкото на Мишо Шамара.И въпреки всичко ми е симпатичен а пък и обидите му някакси си са уникални - пършляк , големи розови патки , космати ку?ове и там кви бяха.
 
С въздухарският си стил привлича посетители и внимание, но не и клиенти! Това е разликата!
 
Аз лично като видях сайта на А.А. реших да си взема книгата нооо... като видях какво пише по форумите... :? се отказах, незнам... можеби съм уникат или единствен, просто нямам думи
 
Абе и на мен на първо гледане ми се видя сериозен но като му разгледах и другите творчески проекти как да отслабнем за нула време като си дадем парите и астрологическите проникновения ми се скапа настроението.

PSМежду другото с това име Апостол Апостолов е като месия на БГ Маркетинга :roll:
 
абе деди е мулти функционал бе супер мозък гений астролог, диетолог, писател, СПАМЕР, гадател, маркетйор, милионер, най добрия, най-висшия, най-ЛУДИЯ и т.н. има много keywords :)
Бе казано на кратко - да ти е кеф да му се изпикаеш в сайдера.
 

Горе