Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

redrum

Well-Known Member
newsboy.gif







След промените, Фейсбук обръща изключително внимание (и съответно награждава) на нивото на ангажираност/активност на вашите фенове към постовете от вашите фейсбук страници. Колкото по-голяма е активността на феновете ви, толкова има по-голяма вероятност постът ви да влезе във "водеща история" (top story) на техния поток от новини, което може да се приеме еквивалент на челните позиции в гугъл или заглавната страница на един вестник.

Много хора/фирми хвърлят много пари и усилия, за да привлекат/съберат голямо количество фенове/харесвания на техните фейсбук страници мислейки си, че колкото е по-голяма страницата им, толкова по-ефективна ще е тя. Разбира се, големите страници са нещо много хубаво, НО истината е, че алгоритъмът на фейсбук не се интересува от това колко фена имате. Моите лични наблюдения са, че има огромни страници (над 100к), чиито администратори не отчитат този факт, помпят ги с линкове и в един момент се оказва, че повечето потребители просто не реагират (не виждат постовете). Нещата, които са от изключителна важност при превръщането на поста ви в "Top story" са - популярността на поста, тежестта на поста и времето на публикуване. Тези три фактора (edges) се отчитат от алгоритъма на фейсбук, който определя (ranks) кое е интересното за фейсбук потребителите и ще се покаже на стените им.

Няколко кратки думи за всеки от гореспоменатите фактори, които определят EdgeRank-a на всеки пост:
edgerankform2.png



1. Популярност на поста (affinity) - за него има значение до каква степен е обвързан потребителя, който вижда поста с този, който създава поста, т.е. колкото повече взаимодейства един потребител със страницата и линковете и, толкова повече ще вижда новите линкове от тази страница.

2. Тежест на поста - той се определя от това до каква степен потребителите взаимодействат с поста - коментират, тагват или го споделят с приятелите си.

3. Времето на публикуване - идеята на този фактор е, че днешните новини са актуални днес, но няма да са актуални утре. Колкото повече време минава от публикуването на един пост, толкова той губи своята тежест.

Високият EdgeRank е ключът и към високата посещаемост на линковете, които споделяме.

Ето и няколко кратки съвета за това как се създава съдържание, което привлича и активизира феновете на фейсбук страницата ви (фейсбук психология за начинаещи):

1. Започнете дискусия, взаимодействате с феновете на страницата си - публикуването на сухи връзки не води до нищо смислено. Това е нормално, ако и вие бъдете заляти от сухи постове опитващи се да ви продадат нещо, и вие в най-добрия случай ще ги подминете, а в най-лошия ще отхаресате/скриете страницата, която ги публикува. За да бъдат посещавани линковете ви, трябва да предразположите феновете си, да ги уважавате, да ги забавлявате и да комуникирате с тях. Добри практики са чисто човешките пожелания за "добро утро", "лека нощ" или пък загрижеността "как сте днес?", която показва вашето отношение към общността, чиито администратор сте вие. Не забравяйте - всеки един от почитателите на вашата страница е човешко същество, което има нужда и харесва доброто отношение и взаимното уважение. Искайте мнението на феновете на страницата си с въпроси от сорта на "Съгласни ли сте?", "А вие какво мислите по въпроса" и следете отговорите, като се включвате в дискусиите, правите ги интересни и ги провокирате да продължат.

2. Споделяйте видео клипове - Особено клиповете от ютуб или подобни - хората си умират да ги гледат, тъй като това става директно във фейсбук. Не избирайте много дълги клипове, тъй като повечето хора са нетърпеливи и бързо им писва. Залагайте на кратките и забавни клипове или популярни песни.

3. Снимки - споделяйте снимки, които се харесват от болшинството от хората - красиви пейзажи, професионални фотографии на красиви женски/мъжки лица и прочее. Една красива и интересна снимка винаги ще предизвика реакция от страна на потребителите и те ще я харесат, коментират или ще тагнат своите приятели на нея.

4. Накарайте потребителите да кликнат върху линковете, които споделяте - например пишете в описанието на линка "кликнете, за да прочетете цялата статия", "кликнете, за да видите картинката" и прочее. Посещаемостта на вашите линкове е от изключителна важност за новия фейсбук.

5. Не прекалявайте с рекламите - много от администраторите на страници просто не спират да пускат линкове с реклами (разбираемо, след като взимат пари или промотират собствени проекти) и тотално забравят за частта за взаимодействие с феновете. В един момент хората или отхаресват, или скриват страницата от потока с новини - т.е. страницата е голяма, но мъртва. Не правете тази грешка, намерете баланса между рекламата и споделянето на интересно съдържание. Добрите практики показват, че в повечето случаи, рекламните линкове не трябва да надвишават 20-30% от общия брой линкове.

Успех :)
 
Последно редактирано:
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Браво за статията!
Социалните мрежи са част от онлайн бизнеса и трябва да има повече такива постове за Social Media Marketing.
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много полезна статия за всички, които залагат на присъствието на своя бизнес във Фейсбук. Това показва, че плащането за добавяне на нови фенове съвсем не е достатъчно - трябва и създателят на страницата да е ангажиран с нейното развитие.
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Статията е много полезна, особено обяснението как се определя тежестта на даден пост.

Относно това:
Искайте мнението на феновете на страницата си с въпроси от сорта на "Съгласни ли сте?", "А вие какво мислите по въпроса"

Абониран съм за една страница, там скоро май са сменили администратора, който направо е луд/не е наред на тема секс, всеки пост е въпрос на тема секс.. и към всеки пост е прикачено и "съгласни ли сте", " вие как мислите".

На ръба съм да се отпиша :)

Специално си направих труда да разгледам постовете и кое съдържание колко генерира. Страницата е 150 000, и е на сайт който продава продукти.
Оказа се че тия теми за секса, всяка прави по 100-150 харесвания и 10-20 коментара, около 10 000 коментират това, разгледах коментарите и повечето бяха :-D , да може, точно така!, съгласна съм... пуснат ли обаче на стената линк към свой продукт, харесванията са под 80 на пост и 10 коментара макс.

Така че горната статия според мен е доста вярна, трябва внимателно да се "борави" със страницата, за да не я "изпуснете".
Горния мой пример ми показва че, тази страница набира фенове, но пък те са такива които харесват наред, и винаги са там където има много хора. А някой който харесва наред, води след себе си същите хора( все пак, всеки има приятели подобни на себе си, по възраст и тип които са видели какво е харесал и те веднага са там също ). Като потвърждение на мнението ми е и факта че когато пуснат реклама за собствен продукт, хората не реагират ( или реагират слабо), не знаят какво да правят..те са там за друго, да харесват наред и да пращат коментари от сорта на :-D на теми за секса... така се оказва че тази фирма има страницата с огромен брой последователи, които обаче не са потенциални клиенти, а са там ей така като бройка фенове.

Щефа на фирмата се кефи от бройката, админа на страницата бълва "новини", а продажбите които са основна цел....?

Още веднъж, много полезна статия, redrum :)
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Продължавам по темата с тази полезна статия - New Facebook Feed Lowers Post Impressions, Increases Likes & Comments [Study]

Ако се чудите какво се случва напоследък с фейса, тук има някакъв частичен отговор :)

Няколко важни съвета за всички администриращи фб страници:

Given all that, your new strategies should focus on:
  • Creating the most engaging, shareable content possible.
  • Increasing your post frequency to compensate for lower exposure-per-post.
  • Creating a long-term relationship with customers by prompting or incentivizing repeat interactions.
 
Последно редактирано:
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Страхотна тема! Отвори ми очите за много неща! Благодаря, redrum!
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Една статия описваща подробно новите статистики на фейсбук страниците, която ще гледам да преведа и пусна, като отделна тема. За сега само линк:

3 Metrics that Will Change the Way You Market on Facebook
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Както винаги полезно инфо от redrum, поднесено по подходящ начин. Много благодаря, статиите ще ги прочета после, сега прочетох съветите, първи пост, и много ще са ми полезни.
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много добри съвети, но тука има и друго.
Представете си, че правите сериозна група, която да рекламира сериозен сайт. Например за политически новини и анализи. Няма как да си позволи, който и да е админ да почне да пуска тъпи снимчици от 9gag защото така пропада реномето на групата и от там на сайта, с който тя е свързaна.
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Не съм съгласна, че "си умират да гледат клипове", по-скоро обратното.
Клиповете, заедно с текст без изображение, събират най-малко харесвания.

Проблемът с "бройката" го има. Много е заблуждаваща бройката, не разчитайте на нея, даже и на колко човека "говорят за това".
Много неща могат да се кажат по тематиката, но първият пост не важи в пълна сила за бг страниците.
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Не съм съгласна, че "си умират да гледат клипове", по-скоро обратното.
Клиповете, заедно с текст без изображение, събират най-малко харесвания.

Проблемът с "бройката" го има. Много е заблуждаваща бройката, не разчитайте на нея, даже и на колко човека "говорят за това".
Много неща могат да се кажат по тематиката, но първият пост не важи в пълна сила за бг страниците.
Ок де, защо не споделиш защо не важи за бг страниците и кое друго по-важи за тях? Сподели твоите наблюдения...
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Това което ще кажа се отнася за български страници, само с такива работя.

Първо трябва да сте наясно какво искате да направи фена?

Лайк, да коментира ли, да гледа ли, да споделя ли... За това и различните типове постове имат различна цифра на действията.

Ако пуснете снимка, тя събира лайкове, ако е добра и споделяния. Ако обаче и сложите и текст, тя би събрала и коментари. Без текста, какво да коментират? Феновете не са на работа във Фейсбук за да реагират както се очаква от тях, тях трябва да ги насочваме в посоката която ни е нужна и към целта която имаме.

Ако пуснете клип, очаква се хората да го гледат, нали? А не да го лайкват. Ако при снимката действието трае 2 секунди: отваряне->2 секунди внимание->лайк или не->затваряне, то при видеото е отваряне->гледане, примерно 1мин->затваряне... тука вече след минута фена за лайк я се сети, минала е цяла минута, може да е натиснал директно линка към външния сайт и да е излязъл от ФБ, не очаквайте той да се върне специално за да лайкне :).


Ако е линк към статия, лайковете са най-малко, хората отиват да четат, те натискат и излизат към сайта на където сочи линка. Ако има лайкове, значи че само са прочели краткото описание и са харесали него, и въпреки че имате лайкове, това не е добре, защото тези хора не са отишли към сайта, което е било вашата цел. Коментари за такъв пост едвали ще има, ако искате да има, то те ще са от хора които няма да последват линка а само ще прочетат въпроса ви и краткото описание и по това ще коментират, ето защо и тия коментари в случая не са качествени. За това, при пост с линк към външен източник, "мерилото" е различно и не се мери във Фейсбук а извън него, там трябва да си гледате колко хора са дошли през линка, като си го тагнете и проследите примерно в аналитикс на сайта.

Ако може винаги въвличайте хората в дискусия, НЕ СПОР! Ако дори ви нападнат, по-добре да останете по гръб и да не отстоявате на всяка цена вашата позиция. Отговаряйте като политик :)))) ..ти го питаш нещо конкретно, той ти говори глупости за да е отговорил, ама нищо не е казал... (пример с документа за интеграция на ромите, отговора е че така има прозрачност, ама това не ги е питал никой, а защо така се казва файла..обаче те са дали отговор и точка) Ако хванете на тясно фена с доводите си, той няма да е доволен много... а и ще е унижен пред много хора, едва ли ще спечелите от това.

Така че трябва да сте наясно с целите си, има страници които са създадени и се поддържат по точно определен тип, който се харесва от хората, набират фенове, и когато цифрата нарасне, се обръща всичко се започва с офертите и спама-а, платени линкове от сайтове и т.н.. Само че админите не си правят сметка, едва ли някой от тях мери какво става, колко отхаресват, колко нови харесват, какво става с линковете, следват ли ги или не и т.н. Мисля че повечето администратори гонят количество а не качество. Ако ги питате, ще получите отговор: Така ще се отсеят тия дето не стават и ще остане само силното ядро фанатични верни фенове :))). Разбира се всеки решава как да си управлява страниците, вярно е че ако страницата има 10% успех (толкова може да се справи админа, толкова ресурс има да поства и поддържа), и ако са 10 000 човека е едно, но 10% на 100 000 е съвсем друго, но и обратното се вижда, страници с 10 000 които имат 50% активност. Макар че това с активността не е никак точно, тя може да се смени дори само с два поста и да промените цифрата драстично.

Така че оферти "правя 1000 фена за 40 лева" на мен ми изглеждат като нож в гърба, ама който сами си забиваме. Нещо от сорта да те добавят в някоя група или да бъдеш тагнат на снимка с още 100 човека. Това би ли ти се харесало да си вкаран без да желаеш някъде? Все едно ти звъни някой от твоя gsm оператор и не те оставя намира докато не ти пробута нещо или да кажеш "да" за нов договор..и колкоот повече те тормози с оферти, ти толкова повече се нервираш и вече не мислиш за оферти а само псуваш на ум. Та същото става и с тия 1000 фена за 40 лева, набутани са насила, или са спамени с молби и лични, и ако някой се запише,почват да му пълнят стената с неща които не го интересуват. Този фен дава "hide" бутона.. и още много като него, някой се отписват...и какво става с тръст ранка на страницата Ви?

Това е което мисля, дано съм бил полезен :) И четете какво пише Redrum, той е доста напред с материала и е наясно :)).
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много полезни постове на redrum и signboard, мисля че всеки занимаващ се малко или много с фейса трябва да ги прочете!
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

signboard +1 от мен :)
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много полезно
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много добро четиво! Браво!
Дано повече хора вникнат в текста... :)
 
От: Как постът на вашата фб страница да стане "Top Story" в newsfeed-a на феновете и

Много ти благодаря за информацията, която си предоставил до всички нас, с абсолютно всичко съм съгласен с теб!
 

Горе