redrum
Well-Known Member
След промените, Фейсбук обръща изключително внимание (и съответно награждава) на нивото на ангажираност/активност на вашите фенове към постовете от вашите фейсбук страници. Колкото по-голяма е активността на феновете ви, толкова има по-голяма вероятност постът ви да влезе във "водеща история" (top story) на техния поток от новини, което може да се приеме еквивалент на челните позиции в гугъл или заглавната страница на един вестник.
Много хора/фирми хвърлят много пари и усилия, за да привлекат/съберат голямо количество фенове/харесвания на техните фейсбук страници мислейки си, че колкото е по-голяма страницата им, толкова по-ефективна ще е тя. Разбира се, големите страници са нещо много хубаво, НО истината е, че алгоритъмът на фейсбук не се интересува от това колко фена имате. Моите лични наблюдения са, че има огромни страници (над 100к), чиито администратори не отчитат този факт, помпят ги с линкове и в един момент се оказва, че повечето потребители просто не реагират (не виждат постовете). Нещата, които са от изключителна важност при превръщането на поста ви в "Top story" са - популярността на поста, тежестта на поста и времето на публикуване. Тези три фактора (edges) се отчитат от алгоритъма на фейсбук, който определя (ranks) кое е интересното за фейсбук потребителите и ще се покаже на стените им.
Няколко кратки думи за всеки от гореспоменатите фактори, които определят EdgeRank-a на всеки пост:
1. Популярност на поста (affinity) - за него има значение до каква степен е обвързан потребителя, който вижда поста с този, който създава поста, т.е. колкото повече взаимодейства един потребител със страницата и линковете и, толкова повече ще вижда новите линкове от тази страница.
2. Тежест на поста - той се определя от това до каква степен потребителите взаимодействат с поста - коментират, тагват или го споделят с приятелите си.
3. Времето на публикуване - идеята на този фактор е, че днешните новини са актуални днес, но няма да са актуални утре. Колкото повече време минава от публикуването на един пост, толкова той губи своята тежест.
Високият EdgeRank е ключът и към високата посещаемост на линковете, които споделяме.
Ето и няколко кратки съвета за това как се създава съдържание, което привлича и активизира феновете на фейсбук страницата ви (фейсбук психология за начинаещи):
1. Започнете дискусия, взаимодействате с феновете на страницата си - публикуването на сухи връзки не води до нищо смислено. Това е нормално, ако и вие бъдете заляти от сухи постове опитващи се да ви продадат нещо, и вие в най-добрия случай ще ги подминете, а в най-лошия ще отхаресате/скриете страницата, която ги публикува. За да бъдат посещавани линковете ви, трябва да предразположите феновете си, да ги уважавате, да ги забавлявате и да комуникирате с тях. Добри практики са чисто човешките пожелания за "добро утро", "лека нощ" или пък загрижеността "как сте днес?", която показва вашето отношение към общността, чиито администратор сте вие. Не забравяйте - всеки един от почитателите на вашата страница е човешко същество, което има нужда и харесва доброто отношение и взаимното уважение. Искайте мнението на феновете на страницата си с въпроси от сорта на "Съгласни ли сте?", "А вие какво мислите по въпроса" и следете отговорите, като се включвате в дискусиите, правите ги интересни и ги провокирате да продължат.
2. Споделяйте видео клипове - Особено клиповете от ютуб или подобни - хората си умират да ги гледат, тъй като това става директно във фейсбук. Не избирайте много дълги клипове, тъй като повечето хора са нетърпеливи и бързо им писва. Залагайте на кратките и забавни клипове или популярни песни.
3. Снимки - споделяйте снимки, които се харесват от болшинството от хората - красиви пейзажи, професионални фотографии на красиви женски/мъжки лица и прочее. Една красива и интересна снимка винаги ще предизвика реакция от страна на потребителите и те ще я харесат, коментират или ще тагнат своите приятели на нея.
4. Накарайте потребителите да кликнат върху линковете, които споделяте - например пишете в описанието на линка "кликнете, за да прочетете цялата статия", "кликнете, за да видите картинката" и прочее. Посещаемостта на вашите линкове е от изключителна важност за новия фейсбук.
5. Не прекалявайте с рекламите - много от администраторите на страници просто не спират да пускат линкове с реклами (разбираемо, след като взимат пари или промотират собствени проекти) и тотално забравят за частта за взаимодействие с феновете. В един момент хората или отхаресват, или скриват страницата от потока с новини - т.е. страницата е голяма, но мъртва. Не правете тази грешка, намерете баланса между рекламата и споделянето на интересно съдържание. Добрите практики показват, че в повечето случаи, рекламните линкове не трябва да надвишават 20-30% от общия брой линкове.
Успех
Последно редактирано: