How Google Finds Unnatural Links to Your Website

Темата е интересна и бих споделил няколко важно елементи, които искам да изтъкна пред всички, които правят линк билдинг и гледам да споделям със всеки, който ме пита:

1. Процентовото съдържание на типа сайтове, от който имаме линк. Както се вижда в схемата, масовата практика е събирането на безмислени и слаби линкове, което до една степен е оправдано поради тяхната достъпност и цена. Но на общия фон, това не изглежда добре, особено ако сайта бива наказан от Пингвина. Все пак е много странно това, че около 90% (в някои добри случаи) са от слаби домейни, без никакъв тръст ранк, да не говорим за авторитетност. Забележете другите 2 елемента, техните %-ти никак не са големи, даже не стигат и 1% - общо. Знам, че тази схема не е дадена случайно. Това е просто това, което се случва с много голям брой от сайтовете.

Сега да поговорим за другите 2 основни линк ресурса (от тръстед и високо-тръстед сайтовете). Да знам, че много (включително и аз) ще кажат защо се получава така. Защото е трудно да се вземе линк от такъв тип сайтове. Да, така е, но и не е така. Всичко над 50 ауторити пейдж се води (според Google) тръст сайт, за другата графа - хай-тръст, %-тите са може би над 80. Но какво от това. Има такива сайтове. Като започнем от Google News, където може да се присъства чрез одобрение или платен PR, има и други, като сайтове за благотворителност, семинари и други социални ивенти. Как се взима линк от там? Може просто да сте партньор, както може и да станете спонсор. Начини има, въпросът е дали ще имате ресурси за това да вземете линка от там. Исках да поговоря за това, защото знам, че повечето изпитваме затруднения в това ни начинание и е разбираемо.

2. Участието е мрежи, които нямат голям тръст ранк си е направо самоубийствено, особено когато 80-90% от линковете са от там. Никога не съм го прилагал, но съм го виждал под оферти насам натам, това е често блог мрежа, която има различни зле-изглеждащи блогове, поддържани с клизма, само и само за да продават линкове. Нищо кой знае какво. Но правят лошо впечатление. Нищо, че са на различни IP-та. Това няма значени при хюмън едита. Това участие е разумно доколкото не сформира голям % от общата картинка, но като цяло не е добре. Не го препоръчвам. По-добре платете за хубав сателит, който да е добре поддържан, и не участва в големи линк схеми.

3.
Избягвайте ненатуралните линкове или тези, които изглеждат така. Това често се случва поради факта, че всички искаме много и от всякъде, но не винаги при този тип вдигане на количеството взимаме качеството под внимание. Но е факт, че ако е начало, няма да е зле да има лек старт. Това пак го препоръчвам на всеки, допитал се до мен за линк билдинг стратегии, които да дадат ефект. И за да не се забележи нещо "издайническо" се прави добър микс. Това е достатъчно. Естествено, изгледа им на натурално придобити е още по-добре. Всички знаем за футър, сайд барове, където сме 10ти или нещо такова. Или в статия с още 20 маймуни, което е Ок, ако е нещо като шерване на информация, а не инфо стария от 300 думи и 20 линка в нея. Това е странно.

За това умната. Ако някой иска да по-събеседваме, нека се включи. Мисля, че е важно да си изградим ясна представа за това, как трябва да изглежда една добра линк стратегия и какво целим с нея.

П.П: Браво на автора на темата, бива си я. Изчетох го с голямо любопитство. :)
 
Да, като цяло идеята е ясна - трупайте хубави линкове, но лошото в статията е, че не се споменава какво точни означава тръс сайт / страница, което е малко тъпо, имайки предвид, че всеки започва след изчитането й да си го задава като въпрос. Нямаше да е зле да се спомене с какво ауторите (като %) трябва да са, за да покриват 3те категории, както са ги разграфирали на самата схема.

За тези, които не са наясно, ще дам следните примери за сайтове с различно уаторити:

about.com - 94/100 домейн ауторити, главната страница е с 95/100.

predpriemach.com - 42/100 домейн ауторити, главната страница е с 49/100.

И така варират нещата. Като цяло проверява се с www.opensiteexplorer.org и се вижда. Тръст ранга е много близък до този показател.
 
От: Re: How Google Finds Unnatural Links to Your Website

Да, като цяло идеята е ясна - трупайте хубави линкове, но лошото в статията е, че не се споменава какво точни означава тръс сайт / страница

Маджестика има някъв метрик за тръст, на който честно казано аз вярвам по сравнения на класирането при мен и конкуренцията в нишата която се боря в момента.

https://www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/www.predpriemach.com?IndexDataSource=F

Trust flow: 35
 
Да, и за абоута дава занижени: http://www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/www.about.com?IndexDataSource=F

Но само да кажа, че тръста и ауторитито са малко различни като понятия и показатели. Близки са обикновено като стойности, за това се и бъркат, но реално не са едно и също.

http://seo2.0.onreact.com/authority-and-trustrank - тук има малко повечко инфо.

The new thing about Trustrank is that it does not solely count links like PageRank it’s based on but it also relies on authority.
 
Re: От: Re: How Google Finds Unnatural Links to Your Website

Мале тея ма отрепаха направо "Referring Domains 30,370 External - Backlinks 1,241,706 " :D.
Там няма как да не си закачил и някой качествен, а колко некачествени има, но те реално в общата картинка бледнеят. Все пак са и на NYTimes :)

Ако видиш сайтовете WP, Joomla, CJ, Amazon и подобни, нищо не е това. :)
 

Горе