Бизнес с ОТСТЪПКИ

Federal

Active Member
Кога в България бизнеса ще премине от ниво % отстъпки (пазарщина) на ниво качество?

Влизам в хостинг компания, чета- 30 % отстъпка за нови клиенти.
Отивам в Метро- "само сега 15 % за картодържатели"
Обаждам се на зъболекаря- "ела сутрин, ще ти направя 10% отстъпка, понеже нямам клиенти"
Купувам си ножка Викторинокс- продавачката- "купете си 2 и ще ви направи % отстъпка.

Във всеки форум за уеб материята постоянно чета теми за % отстъпки на хостинг фирми и т.н
Аз направо сега отивам в Била да си "пазаря отстъпка" не ми трябва ляб, ами да се пазарят с мен.
Някъде бях чел, че конкуренцията в белите държави се стреми да управлява все повече услуги,
а в България ми се струва, че взеки бизснес представен за хил. лв се проиграва все едно клиентите му са на Капала чаршията( не съм сигурен така ли се пише)
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Не е само в България така. Ако ще е успокоение и хамериканите "живеят на промоция".
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Те отстъпките са да преебеш май конкурента си, не да спечелиш пари от клиента.


Както и да е, имаше един лаф за конкуренцията, че колкото повече се ебава между си, толкова клиента повече печели.
Аз сега отивам да си пазаря едно стадо магарета, че ми ги дават с отстъпка! :rolleyes:
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Federal => отстъпката понякога е зарибявка. Понякога търговеца, който прави отстъпка за една стока да кажем 30% е на загуба. Не само няма да спечели, но и ще даде от джоба си. Но се прави заради ефекта на тълпата и магнита. Защото покрай евтината стока "X", която е на промоция, ти може да си вземеш и още няколко продукта, но вече другите продукти "Y", "Z", ще са на нормални цени и така разходите по "евтинийката" "X", ще се покрият, и даже ще е на печалба.

А ако говорим за нашата сфера - има много лапета, които предлагат направо смешни цени. Смешно, смешно.... колко да е смешно, като твоите клиенти отиват при тях и за теб няма. Те не се интересуват, че ти предлагаш качество, и един път като направиш нещо то стои, и гарантираш за него с името си, но после реват, че статията им не била качествено написана/преведена, че примерно английският бил ужасен или уникалността се постига, защото са заменени гласните с български, че сайта, който е направен за "жълти стотинки" е с дупки като сито, че няма ефект от платената статия... . И ти какво? Опитваш се да работиш както досега, но в един момент си принуден да свалиш цените, да обявиш някаква промоция. И продължаваш да разчиташ на името си, и който иска качество да те намери. Но според мен понякога това не е достатъчно - и тогава намаляваш цените или правиш промоция.

Бих могъл да пиша и да дам няколко примера със себе си, когато предлагам качество, а виждам как хората се примамват от количеството, и после се оплакват. Честно казано ми е кеф да чета такива - не са си направили сметката навреме и после другите им криви.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Federal oт тази гледна точка и качествения продукт се прави, както трябва за да преебеш конкуренцията и да купуват от теб.

Аз например се радвам, когато има отстъпки за домейни. Това е супер, ако точно в този момент ти трябва домейн, но някои регистери мамят, като първата година е на отстъпка, а втората е с двойно по-висока цена. Тогава вече може да си против отстъпките.

ПП- Реално супермаркетите нямат толкова по-ниски цени от нормалните магазини, но постоянно обявяват отстъпки за дадени продукти и се получава схемата, която описа "Странникът".
 
Последно редактирано:
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Зависи към какви клиенти си се насочил. В коя ниша на пазара си.
Когато работиш за масовката, пък и нямаш какво различно или оригинално да предложиш, стържеш стружки с промоции, белким напълниш с трици печката.
Не съм срещал Мазерати или Ламборджини да правят промоции.
Така че, всички ориентирани към ниските сегменти, ще продължават с промоциите. Няма как да предложиш кой знае какво качество, пък и никой не се интересува от него, когато работиш за нископлатежни и нискочели купувачи.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Когато работиш за масовката, пък и нямаш какво различно или оригинално да предложиш, стържеш стружки с промоции, белким напълниш с трици печката.

:lol: ха ха точно си е така, аз отивам да пия ракия, че съм зел една на прумоциъ
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Защото никой не търси качество, особено в България.
Всеки търси по-евтиното ... типичен пример преди време Орбител предлагаха високоскоростен интернет и залагаха на качеството и познай какво стана фалираха :) А много от кварталните доставчици на интернет, дето ту имаше нет, ту нямаше изядоха пазара и в момента са господстващи на пазара (давам за пример ntworx bulgaria, които доставят около 80% интернета в РУСЕ).

Ако си предприемач и предлагаш качество с риск да фалираш или % отстъпка и да живееш по-дълго, кое ще избереш ??? ЕСТЕСТВЕНО ТОВА КОЕТО ПРОДАВА
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Tова се дължи и на ниския стандарт на живот. Все пак, когато например си начинаещ в онлайн бизнеса и не знаеш дали даден сайт ще ти провърви, ти избираш по-евтиния хостинг, домейн на промоция, статии за 5 лв. на 500 думи, лого за 10 лв. и т.н.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Аз мисля, че когато едно нещо се продава по-евтино, то толкова си и струва.
Ниският стандарт е едно на ръка. Ама и тези с нисък стандарт често са и с не особено висока култура на пазаруване.
Ако потребителят се "култивира" да купува с отстъпка, той ще очаква винаги да бъде така. Затова и намалената цена ще се наложи като стандартна и т.н. И кой печели от целия омагьосан кръг?!
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Едно е да си купиш джапанки от пазара за 5 лв, съвсем друго е да влезеш в търговска верига и някакъв мадурасляк да те убеждава, защо да купиш, понеже ти дава отстъпка. И това са фирми с милиони в годината за проучване, анализ, стратегии, хора които са учили по 5-6 год, ходят на бръснар за 50 лв в месеца и цялата им философия, как да накарат Мунью да си купи телУЕвизор с 5% отстъпка. В повече съм убеден, че търговския отдел на Филипс, като разберат, как им се предлагат продуктите, България ще види такава марка, само като си прави попара с луканка. Все едно Сейко да дават млрд. всяка година и Бай Генчо с 5 кв. магазин да пуща промоции на часовници. Леко българска чекийка се получава.

И др. тея дето пускат все нещо с отстъпка, явно до там им стига пилешкия мозък и идеите им са свършени, само до коя банка да изтеглят кредита. Та понеже спорихте за вдигане на осигурителния стаж, мисля чче е време да се поискат % отстъпки. Иначе бизнеса няма да върви.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Така пишеш все едно промоциите са измислени в България. И аз съм ходил по магазини, молове и други подобни и никога, никой не ме е зарибявал да си купувам нещо само щото е намалено.

Дадох ти за пример световноизвестен английски сайт, в който промоциите текат нонстоп. Сещам се и за един много известен френски, сещам се и за един черен петък в щатите, заради който хората нощуват пред магазините и като озверели пазаруват от промоцийките.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Все едно съм на битпазара на Плевен навремето. Влизам в Мултирама и гледам 3 м. плакат купи ДЕЛЛ не за 1033, за 933 само сега и точно тук!. Ташак са всичките. Буквално не остама място в България, където да не си купиш с отстъпка. И ти казвам, че излиза един гъз на 18 и ти бута идеята, що ти трябва да си купип, щото той бил лично ти давал отстъпка. Пазара в Шумен и Търговище за едър рогат добитък, отдавна приключи, но явно се прихвърли за хората.

Аз мога да ти изрицитирам един набор от заучени фрази

"Ние, ще ви дадем отстъпка, понеже сте ни лоялен клиент" ма нищо, че за пръв път влизаш при тях
"Купете и това и ще ви направин отстъпка"
"Изпозлвате ли нашите услуги, сега ще ви дадем отстъпка"

Ташаци, разбираш ли!? Едно голямо кръгло мадо е так.нар. бизнес. Влез в една Била и там ще те омагьосат с някаква картонена карта и да си я държиш 24 часа в задния джоб, че като идеш при тях и да ти датат точки :rolleyes:
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Има си логика в процента и не защото сме африканска страна.
1. Искаш да разпределиш натоварването си понеже не можеш да поемеш обема от работа в определени дати или часове пускаш промоция и така тези които имат възможност си кярят и не защото получаваш по-ниско качествена услуга а просто човека иска да си разпредели натоварването /като зъболекаря ти/ същото съм го прилагал и аз в книжарниците преди 15 септември защото после става ужас и за да не губиш време клиенти и да те крадът просто същата качествена стока която си струва цена Х я даваш с 10% отстъпка на разумните люде.
2. Трябват свежи пари контейнера чака на митницата... айде пак сваляш под реалната цена и клиента пак печели.
3. Лоялните клиенти които се връщат трябва да се чувстват специални за тях може да си позволиш да свалиш някой процент но да си знаеш че всеки месец си ти капе при това знаеш долу горе какво, тоест не държиш наличности от неща дето я се купят я не...

Примерите са още много и не виждам проблеми в тях. Прилагат се навсякъде на едро и дребно.
Дори сега се сещам... плати предварително а не при доставка и вземи 2% отстъпка ами то си има логика дето ще ти вземе куриера 2% за наложен по добре го предложи на клиента си а и му прибери парите с време...
Както казах още много могат да изникват...
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Вий опростихте Маркетинга до проста математика.
Скука.

Като си купуваш от нашата съседка Турция и ако не се пазариш обиждаш търговеца.
В Германия, ако се пазариш ще ти покажат пътя към пазара за непотребни вещи.
България, ако не дадеш отстъпка на клиента, това не е бизнес.

Даже има хора, още фирмата нерегистрила, обаче кви изявления прави, "ти кви отстъпки ще им дам, направо ще ги разбия" :clap:
Обаче каква е конкуренцията, кои са доставчици, каква е маржа на цената, колко на месец са осигировките, тва не е важно.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Има си логика в процента и не защото сме африканска страна.
1. Искаш да разпределиш натоварването си понеже не можеш да поемеш обема от работа в определени дати или часове пускаш промоция и така тези които имат възможност си кярят и не защото получаваш по-ниско качествена услуга а просто човека иска да си разпредели натоварването /като зъболекаря ти/ същото съм го прилагал и аз в книжарниците преди 15 септември защото после става ужас и за да не губиш време клиенти и да те крадът просто същата качествена стока която си струва цена Х я даваш с 10% отстъпка на разумните люде.
2. Трябват свежи пари контейнера чака на митницата... айде пак сваляш под реалната цена и клиента пак печели.
3. Лоялните клиенти които се връщат трябва да се чувстват специални за тях може да си позволиш да свалиш някой процент но да си знаеш че всеки месец си ти капе при това знаеш долу горе какво, тоест не държиш наличности от неща дето я се купят я не...

Примерите са още много и не виждам проблеми в тях. Прилагат се навсякъде на едро и дребно.
Дори сега се сещам... плати предварително а не при доставка и вземи 2% отстъпка ами то си има логика дето ще ти вземе куриера 2% за наложен по добре го предложи на клиента си а и му прибери парите с време...
Както казах още много могат да изникват...

Специално за тетдрадките, там може и 120 % от сутринта понеже е слънчево да с дават. Една тетрадка влиза в магазина на 25 ст и се продава 1,60, стига да е слъскави корици и да има цветчета. Преди нямаше такива работи, нямаше и такива глупаци. Всеки втори на промоция пазарува. Дайте да преговорим първо какво е промоция, кога се прилага и в кои случаи. Щото ако и на пазара видя мотики на промоция, направо се отказва. Ще влизам във всеки магазин и ще питам каква е промоцията и си купувам, що дрелка, къртач, коматцу, багер, бетонобъркачла, силуз, вършачка, стан, усилвател за концерти, перуки, валяк и т.н.
 
От: Бизнес с ОТСТЪПКИ

Отстъпките са популярен маркетингов инструмент.
В България - основен.
Това че не могат да предложат друго освен отстъпки е прекрасно - начи пазарят е лесен за пробив в това отношение.

Въпросът дали ще потече нефт от българска дупка вече е съвсем отделен...
 

Горе