ops5
Active Member
Здравейте,
започваме подготовка и настройка на афилиейт програма в малко по-различен за България сегмент - Пест Контрол или унищожаване на вредители. Надявам се до месец и половина да е отворена за успешно партньорство с всички желаещи. Онези български афилиейт програми, които видях, са все представяни, след като вече са готови и настроени.
Аз реших първо да споделя идеите пред най-изявените афилиейти в България, за да получа предварително мнение. Така ще мога да предложа по-добра програма още от началото и ако трябва да променя някои от идеите си. Искрено се надявам подхода ми да донесе повече ползи за мен и бъдещите ми партньори.
Ще обърна внимание на главните неща в програмата. Приемам всякаква градивна критика. Ще посоча сайта и фирмата, ако админите са ОК за това.
В началото се планират комисионни само за продажби. Имам идея за след време за регистрации, но не мога от сега да посоча условия и срокове.
Планирам да са 10-50% според стойността на заявката. Колкото по-голяма поръчка, толкова по-голяма комисионна. Обмислям да има премии за постигнати резултати, като вариантите са два:
1. за определен брой поръчки да има твърда сума бонус или
2. за х поръчки за х период и да се качи процента за следващите поръчки.
И двата сякаш имат плюсове и минуси и ще се радвам да прочета мнения за тях.
Срока на бисквитките ще е 30 дни. И все пак сякаш има тенденция срока да се увеличава, но не знам при по-дълъг срок дали няма да има ощетени партньори. За това пише малко по-долу.
За програмата ще разчитам на един от най-добрите (ако не и най-добрия) софтуери за афилиейт маркетинг. Има няколко начини за проследяване и засичане на бисквитките.
В случай, че имаме клиент, който прави заявка по телефона и заобикаля бисквитката, ще разчитаме на промо кодове. Те ще бъдат предоставяни на партньорите, които пък ще ги дават на посетителите си. Така клиента, като каже кода ще мога да разбера че е от афилиейт и да го възнаградя. Надявам се това да сработи, защото не мога да измисля друг начин за проследяване, ако клиента използва телефона вместо онлайн заявката.
Клиента минава през няколко партньора
Този въпрос винаги ще предизвиква дискусии. По мое мнение най-важните за спечелването на клиента са първия и последен афилиейт. За това мисля те да по получават по 40%, а другите да си делят 20%. Принципно не мога да се съглася, че последния трябва да получи всичко. Ще се радвам на идеи и коментари, защото искам да уцеля баланса и да е максимално справедливо.
Тук има един проблем - клиента минава за две седмици през 3-4-5 афилиейти - и решава да се обади по телефон. Чрез промо код ще разбера кой е партньора, но при този вариант, последния получава всичко.
Първоначално партньора разбира за направена заявка от автоматично съобщение от софтуера. Малко след това ние се чуваме и потвърждаваме поръчката с клиента и ръчно изпращаме потвърждение на афилиейта за поръчката и нейната стойност. Тук дори мисля да се прибави и датата за изпълнение на поръчката (обикновено е до няколко дни). И след реалното изпълнение, отново съобщение към афилиейта, за да си знае новата прибавена комисионна. За съжаление имаме един малък процент на отпаднали поръчки.
Стават няколко съобщения, но повечето със сигурност ще предпочитат да знаят какво става с техния трафик към нашия сайт.
Ще помоля отсега партньорите, които ни тестват и правят фалшиви заявки, по навреме да се обаждат и да ни казват, че поръчката отпада. Сигурен съм че ще бъдем тествани, но се надявам да е в рамките на благоразумието. Така или иначе ще прави впечатление, ако заявките от един афилиейт отпадат твърде често.
Ще предоставим на нашите партньори банери, снимки, статии за нас, статии за нашия бранш, е-книжки, референции от наши клиенти, промо кодове, ключови думи, общи съвети за нашия бизнес и клиенти. Оставам с впечатление, че банерите не се ползват много от афилиейтите. Те разчитат повече на другите материали и на собствени банери. Е-книжките ще са с линковете на всеки партньор. В процеса на работа ще добавим и видео, но със сигурност няма да успеем за началото на програмата.
Може да забравям нещо, защото възможностите за помощ на афилиейтите са много и искам да съм максимално полезен.
Планирам да е веднъж месечно, защото бързо ще докажа коректното отношение към партньорите ми. Но ако това е пречка за повечето, ще го направя по-често. Има много възможности за разплащане, но се надявам тук да разбера кои са най-ползваните и да ги отсея.
Софтуера предлага много статистики и в реално време. Всеки партньор, който пожелае, ще получи десктоп приложение за моментално уведомяване за заявка и директен вход към акаунта си.
Обмислям вариант за пасивен доход за партньорите, но не знам дали ще успея да го изчистя до пускането на програмата. В този случай, ще го прибавя впоследствие.
В началото предвиждам няколко кампании за най-търсените ни услуги. За някои сезонни вредители ще се прибавят още кампании. В процеса на работа ще съм отворен и за създаване нови кампании по предложение на някои партньори за някоя по нестандартна програма.
Планирам да съм постоянно в помощ на партньорите по мейл и телефон. Имам малко дете и чакам второ, затова се надявам колкото и да има нужда някой от мен да не ме търси в 2 часа по телефона.
Може и да съм забравил нещо. Очаквам коментари и препоръки.
Казвам се Пламен и се надявам с Вашия опит да изградя наистина работеща програма.
започваме подготовка и настройка на афилиейт програма в малко по-различен за България сегмент - Пест Контрол или унищожаване на вредители. Надявам се до месец и половина да е отворена за успешно партньорство с всички желаещи. Онези български афилиейт програми, които видях, са все представяни, след като вече са готови и настроени.
Аз реших първо да споделя идеите пред най-изявените афилиейти в България, за да получа предварително мнение. Така ще мога да предложа по-добра програма още от началото и ако трябва да променя някои от идеите си. Искрено се надявам подхода ми да донесе повече ползи за мен и бъдещите ми партньори.
Ще обърна внимание на главните неща в програмата. Приемам всякаква градивна критика. Ще посоча сайта и фирмата, ако админите са ОК за това.
Комисионни за продажби
В началото се планират комисионни само за продажби. Имам идея за след време за регистрации, но не мога от сега да посоча условия и срокове.
Стойност на комисионни
Планирам да са 10-50% според стойността на заявката. Колкото по-голяма поръчка, толкова по-голяма комисионна. Обмислям да има премии за постигнати резултати, като вариантите са два:
1. за определен брой поръчки да има твърда сума бонус или
2. за х поръчки за х период и да се качи процента за следващите поръчки.
И двата сякаш имат плюсове и минуси и ще се радвам да прочета мнения за тях.
Срок на бисквитки
Срока на бисквитките ще е 30 дни. И все пак сякаш има тенденция срока да се увеличава, но не знам при по-дълъг срок дали няма да има ощетени партньори. За това пише малко по-долу.
Проследяване на бисквитки
За програмата ще разчитам на един от най-добрите (ако не и най-добрия) софтуери за афилиейт маркетинг. Има няколко начини за проследяване и засичане на бисквитките.
Клиента се обажда по телефона
В случай, че имаме клиент, който прави заявка по телефона и заобикаля бисквитката, ще разчитаме на промо кодове. Те ще бъдат предоставяни на партньорите, които пък ще ги дават на посетителите си. Така клиента, като каже кода ще мога да разбера че е от афилиейт и да го възнаградя. Надявам се това да сработи, защото не мога да измисля друг начин за проследяване, ако клиента използва телефона вместо онлайн заявката.
Клиента минава през няколко партньора
Този въпрос винаги ще предизвиква дискусии. По мое мнение най-важните за спечелването на клиента са първия и последен афилиейт. За това мисля те да по получават по 40%, а другите да си делят 20%. Принципно не мога да се съглася, че последния трябва да получи всичко. Ще се радвам на идеи и коментари, защото искам да уцеля баланса и да е максимално справедливо.
Тук има един проблем - клиента минава за две седмици през 3-4-5 афилиейти - и решава да се обади по телефон. Чрез промо код ще разбера кой е партньора, но при този вариант, последния получава всичко.
Как афилиейта разбира за направена заявка
Първоначално партньора разбира за направена заявка от автоматично съобщение от софтуера. Малко след това ние се чуваме и потвърждаваме поръчката с клиента и ръчно изпращаме потвърждение на афилиейта за поръчката и нейната стойност. Тук дори мисля да се прибави и датата за изпълнение на поръчката (обикновено е до няколко дни). И след реалното изпълнение, отново съобщение към афилиейта, за да си знае новата прибавена комисионна. За съжаление имаме един малък процент на отпаднали поръчки.
Стават няколко съобщения, но повечето със сигурност ще предпочитат да знаят какво става с техния трафик към нашия сайт.
Ще помоля отсега партньорите, които ни тестват и правят фалшиви заявки, по навреме да се обаждат и да ни казват, че поръчката отпада. Сигурен съм че ще бъдем тествани, но се надявам да е в рамките на благоразумието. Така или иначе ще прави впечатление, ако заявките от един афилиейт отпадат твърде често.
Материали
Ще предоставим на нашите партньори банери, снимки, статии за нас, статии за нашия бранш, е-книжки, референции от наши клиенти, промо кодове, ключови думи, общи съвети за нашия бизнес и клиенти. Оставам с впечатление, че банерите не се ползват много от афилиейтите. Те разчитат повече на другите материали и на собствени банери. Е-книжките ще са с линковете на всеки партньор. В процеса на работа ще добавим и видео, но със сигурност няма да успеем за началото на програмата.
Може да забравям нещо, защото възможностите за помощ на афилиейтите са много и искам да съм максимално полезен.
Изплащане комисионни
Планирам да е веднъж месечно, защото бързо ще докажа коректното отношение към партньорите ми. Но ако това е пречка за повечето, ще го направя по-често. Има много възможности за разплащане, но се надявам тук да разбера кои са най-ползваните и да ги отсея.
Статистики
Софтуера предлага много статистики и в реално време. Всеки партньор, който пожелае, ще получи десктоп приложение за моментално уведомяване за заявка и директен вход към акаунта си.
Пасивни доходи
Обмислям вариант за пасивен доход за партньорите, но не знам дали ще успея да го изчистя до пускането на програмата. В този случай, ще го прибавя впоследствие.
Разнообразие от кампании
В началото предвиждам няколко кампании за най-търсените ни услуги. За някои сезонни вредители ще се прибавят още кампании. В процеса на работа ще съм отворен и за създаване нови кампании по предложение на някои партньори за някоя по нестандартна програма.
Съпорт на афилиейти
Планирам да съм постоянно в помощ на партньорите по мейл и телефон. Имам малко дете и чакам второ, затова се надявам колкото и да има нужда някой от мен да не ме търси в 2 часа по телефона.
Може и да съм забравил нещо. Очаквам коментари и препоръки.
Казвам се Пламен и се надявам с Вашия опит да изградя наистина работеща програма.