¦•••SHERIFA•••¦
Well-Known Member
Напоследък доста чета за т. нар. виртуални хамали от call center-овете, печелещи едни доста добри кинти за страната (най-вече София), които всъщност се смятат за крайно ниски в сравнение с цитирам точни цифри на икономика №1 в Европа и ЕС – Германия, а именно: €1500 за фризьор, €1353 за готвач, €1633 за общ работник, €1600 хигиенист, €1500 охранител (цитирани са най-ниските стойности, прегледайте ги всичките). На 8 стр. „Пари по телефона“ пише €1695 (при 10-годишен опит). Всички тея кинти се смятат принципно за ниски и минимални за тамошните стандарти. Едвам оцеляващи и връзващи двата края.
Аз обаче давам друг поглед на нещата, цитирайки една добре позната познания, а именно – eB (Германия) и PP (Ирландия). Ето и директна връзка, както и за другите. Надали ще можете да ги видите кинтите без регистрация, за това давам и screenshot:
Ясно се вижда, че обикновен оператор телефонна поддръжка в eB е между €13-€14k годишно, а при PP е €24-26k годишно. При първите това прави (средната стойност, 13,5k) €1,125/месечно, а при вторите (средната стойност, 25k) – €2083/месечно. Най-ниски заплати за дадените дейности.
Да погледнем в България как е положението, като за начало прочитайки новини и статии по темата, а именно (преди това да вметна, че кинтите варират между 1-1,5k лв. в София, сами преценете, както и на база на наемите на офис-площите, дали им е изгодно в столицата):
Прегледайки и:
…коментарът е за Вас!
И достигаме кулминацията на темата (заглавието, откъдето сме тръгнали), а именно: Виртуални хамали статията. Някой да се припознава като „виртуален хамал“, било като собственик на е-магазин (отговарящ на билети, запитвания по е-поща/live chat/тел.), било др. вид дейност, отново изпълнявана дистанционно, ежедневно, монотонно, скучно и долу-горе механично („копачи“, „ровячи“, „Minecrafters“ or so)?
Вторият въпрос е – къде е тази ВИСОКА добавена стойност в сферата на УСЛУГИТЕ с ВИСОООООКИТЕ 1-1,5k лв. заплати, сред като през 2030г. отново няма да ни има сред топовете (справка таблицата по-горе), изпреварвани от Малайзия, Китай, Аржентина… Кой се ЗАЛЪГВА, че като телефонист в Call Center / Home Center печели нещо, след като след време тея „outsource“-ващите компании ще се изнесат до края на това десетилетие или след това някъде другаде, след като животът в България стане по-скъп, съответно ще почнат да искат повече кинти и т.н., и ще им стане „неудобно“ тук, от там и „Великото преселение на народите“ отново? Отделно, никой ли не им подсказва, че те НИКОГА не купуват дадената сграда, а я наемат, което веднага щрака червената лампа, че щом разполагат с толкова голям бюджет, естествено, че могат да си позволят покупката на цялата сграда, а не да наемат. Което отново е презастраховка за бъдеще време, когато дестинациите България/Румъния станат неизгодни столиците им, за поредно преселение… някъде другаде.
Аз обаче давам друг поглед на нещата, цитирайки една добре позната познания, а именно – eB (Германия) и PP (Ирландия). Ето и директна връзка, както и за другите. Надали ще можете да ги видите кинтите без регистрация, за това давам и screenshot:
Ясно се вижда, че обикновен оператор телефонна поддръжка в eB е между €13-€14k годишно, а при PP е €24-26k годишно. При първите това прави (средната стойност, 13,5k) €1,125/месечно, а при вторите (средната стойност, 25k) – €2083/месечно. Най-ниски заплати за дадените дейности.
Да погледнем в България как е положението, като за начало прочитайки новини и статии по темата, а именно (преди това да вметна, че кинтите варират между 1-1,5k лв. в София, сами преценете, както и на база на наемите на офис-площите, дали им е изгодно в столицата):
- [08.01.2010] Работата в кол-център може да бъде добро начало — А дано, ама надали. Справка коментарът на „col. Willard“;
- [17.03.2010] Как call центърът става fault център — Отдалеченото обслужване на клиенти е добър бизнес, но "помощта" за клиентите често е неадекватна;
- [08.09.2010] Какво е да работиш в Call Point New Europe? — Най-големият мотиватор за младите хора е възможността да се забавляват, казва Мирослава Миланова, HR мениджър на Call Point New Europe;
- [05.02.2012] Как се развива аутсорсинг индустрията в България и Румъния? — Вижте интервю с Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point New Europe;
- [15.03.2012] Как да се подготвите за интервю в кол център — В последните години в страната отвориха врати много кол центрове на международни компании. Традиционни въпроси;
- [22.05.2012] Да работиш в кол център от вкъщи — Първата представа, която се прави при споменаването на „кол център”, е една огромна зала с много млади хора, много компютри и всички те говорят по телефон;
- [15.06.2012] Китай – основен „износител” на висококвалифицирани кадри в света до 2030 — Огромен недостиг на професионалисти и високо предлагане на нискоквалифициран труд след 15 години предрича McKinsey;
- Аутсорсинг на бизнес процеси — Основни факти. Очаквания за най-търсени езици в следващите години. История, бизнес площи, офиси;
- Call-центровете – мода или необходимост? — Някак неусетно през последните години call-центровете навлязоха в нашия живот и едва ли често се замисляме за тяхната роля;
- [17.01.2013] Търсим хора — И през 2013 г. специалистите в IT и аутсорсинг секторите ще продължават да са сред най-търсените;
- [23.09.2013] TELUS International: Планираме да разширим инвестицията си тук — За плановете на TELUS International в страната ни и за бъдещето на аутсорсинга;
- [28.03.2013] Reshoring или завръщане у дома! — Все повече американски и британски компании връщат производството си от Азия у дома;
- [16.05.2013] България е сред най-горещите аутсорсинг дестинации — Вижте кои 6 страни конкурират Индия в аутсорсинга;
- [31.10.2013] Офисна Re:локация — Наемният пазар продължава да се движи основно от преместване и разширение на компании в сгради с по-добро качество и местоположение и по-слабо - от нови играчи;
- [15.11.2013] България измества Индия на пазара за кол-центрове — Британски компании като Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и Zumba Fitness са извели много аспекти на своите клиентски услуги в България;
- [29.11.2013] Новите "фабрики" на България — Вносът на центрове за услуги в страната продължава да расте, актуални сега са финансовите дейности;
- [04.12.2013] 88 000 младежи в София са с подходящи умения за аутсорсинг сектора — Индустрията и броят на заетите в нея може да нарасне 4 пъти в рамките на 3-4 години, смятат от Българска аутсорсинг асоциация;
- [11.12.2013] Аутсорсинг индустрията ще се удвои до 2018 г. — Недостигът на квалифицирани служители е сред основните проблеми на сектора;
- [19.12.2013] Аутсорсингът – успешният пример в българската икономика — Секторът дава работа на около 20 хил. души у нас и генерира приходи от около половин милиард евро годишно;
- [08.01.2014] Кол-центрове у нас търсят служители от ЕС — Работа в страна от ЕС можем да търсим в общ портал за насърчаване на мобилността сред европейските граждани;
- [13.01.2014] Аутсорсинг индустрията у нас има потенциал да разкрие до 40 хил. работни места през следващите години — За перспективите и предизвикателствата пред сектора у нас – Стефан Бумов, председател на Българската аутсорсинг асоциация;
- [17.01.2014] Новите офис наематели — Над половината от площите се запълват от аутсорсинг компании, но те избират само висок клас сгради.
- [27.05.2011] Асансьорът на услугите издига бедните страни — Могат ли бедните страни да "прескочат" индустриалната революция и да забогатеят от услуги (а дано, ама надали)?;
- [17.04.2012] Всеки трети служител в кол център с проблеми с гласа — едостатъчната подготовка на гласа и шумната среда в кол центровете са причини за повишения риск от здравословни проблеми на служителите в тях;
- [12.06.2012] Китай – основен „износител” на висококвалифицирани кадри в света до 2030 — Огромен недостиг на професионалисти и високо предлагане на нискоквалифициран труд след 15 години предрича McKinsey;
- [26.09.2013] Кои ще са страните с най-високи заплати през 2030? — Развиващите се икономики настигат по заплати развитите след 20 години, сочи доклад на PwC;
- [27.09.2013] Пазарът на труда се "вмирисва" откъм образованието — Неадекватното и архаично образование е една от основните причини за разминаването между търсените кадри и това, което реално се предлага на пазара на труда;
- [22.11.2013] Най-недоволните служители работят в банки и кол-центрове — На всеки доволен се пада по един недоволен от работата си. Така отговарят служителите в България, според проучване колко лично ангажирани с професията си работещите европейци.
Прегледайки и:
- Какво се търси? — Списък;
- Какво се търси? — Списък.
…коментарът е за Вас!
И достигаме кулминацията на темата (заглавието, откъдето сме тръгнали), а именно: Виртуални хамали статията. Някой да се припознава като „виртуален хамал“, било като собственик на е-магазин (отговарящ на билети, запитвания по е-поща/live chat/тел.), било др. вид дейност, отново изпълнявана дистанционно, ежедневно, монотонно, скучно и долу-горе механично („копачи“, „ровячи“, „Minecrafters“ or so)?
Вторият въпрос е – къде е тази ВИСОКА добавена стойност в сферата на УСЛУГИТЕ с ВИСОООООКИТЕ 1-1,5k лв. заплати, сред като през 2030г. отново няма да ни има сред топовете (справка таблицата по-горе), изпреварвани от Малайзия, Китай, Аржентина… Кой се ЗАЛЪГВА, че като телефонист в Call Center / Home Center печели нещо, след като след време тея „outsource“-ващите компании ще се изнесат до края на това десетилетие или след това някъде другаде, след като животът в България стане по-скъп, съответно ще почнат да искат повече кинти и т.н., и ще им стане „неудобно“ тук, от там и „Великото преселение на народите“ отново? Отделно, никой ли не им подсказва, че те НИКОГА не купуват дадената сграда, а я наемат, което веднага щрака червената лампа, че щом разполагат с толкова голям бюджет, естествено, че могат да си позволят покупката на цялата сграда, а не да наемат. Което отново е презастраховка за бъдеще време, когато дестинациите България/Румъния станат неизгодни столиците им, за поредно преселение… някъде другаде.