Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Blinky

Owner
Решили сте да започнете собствен бизнес? Поздравления, вече сте направили първата крачка! А ако знаете точно с какво искате да се занимавате, значи сте на път да направите и втората.

Ако не разполагате с много пари за инвестиции, най-подходящо е да започнете своя бизнес онлайн. Ако продавате материални стоки, това най-малкото ще спести от разходите Ви за наем и поддръжка на магазин и персонал. Ако наистина не разполагате с достатъчен начален капитал за закупуването на стока, можете да обмислите и за варианти като продажба на консигнация.

Ако продавате интелектуална собственост и услуги, то Вие сте късметлии. Онлайн-пазарът е най-лесният и бърз начин Вашите идеи и услуги да достигнат до всеки, който се нуждае от тях.

Какво Ви е необходимо, за да накарате бъдещите си клиенти да предпочетат Вас пред останалите Ви конкуренти на онлайн-пазара?

На първо място се нуждаете от достатъчно атрактивно място във виртуалното пространство ( сайт или личен блог), където да предложите продукцията. Под достатъчно атрактивно да се разбира с визуално оформление, привличащо моментално погледа на потенциалните клиенти и в същото време предлагащо user-friendly платформа, която е лесна за навигация от външни лица, които влизат за първи път във Вашия сайт.

На второ място се нуждаете от стока (материална или нематериална), която да достатъчно изкусителна финансово за бъдещите Ви клиенти.

Трето, нуждаете се от добро отношение към клиентите си! Бъдете винаги любезни към тях и отговаряйте навременно на питанията им! Правете компромиси, когато е нужно и допустимо!

Четвърто, бъдете компетентни! Не продавайте стока, от която не разбирате! От това нямате полза нито Вие, нито клиентите Ви! Човек веднъж се лъже в такива случаи. Убедете се, че Ви е по силите да осигурите поправка, замяна или връщане на заплатената сума на купувача при рекламации. Това важи както за материални стоки и услуги, така и за интелектуални.

Пето
, уверете се, че сте предложили поне няколко опции за доставка и заплащане, така че да удовлетворите и най-капризните клиенти, а също така и да привлечете такива, които живеят в населени места с ограничен избор на куриерски и пощенски услуги.

Последно
, но не и по-важност! Старайте се да доставите стоката си до клиента в уговорените срокове!

Ресурс: Любезно предоставена статия от Лили Гагарин

Дано да ви е харесала статията. Ще се радвам на коментари и съвети от ваша страна. :)
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Здравей Blinky.

Поздравления за споделянето и на Л. Гагарин за полезната статия.
Ще обърна по специално внимание на "user-friendly платформа". Колкото по-просто и лесно клиента достига до момента на поръчката, толкова по-добре и за двете страни. Ако платформата ви позволява, да не се налага активация след регистрация, още по-хубаво. Така клиента стига до крайната цел по-бързо. Винахи можете да се предпазите от ботовски поръчки, като се свържете с клиента по-телефона и любезно го попитате да потвърди поръчката си. Когато са доволни клиентите и получават любезно внимание на техните въпроси и поръчки, те често се връщат в зависимост от продаваната стока от вас.

Малко внимание на точка "трета точка".
По възможност добавете live chat (клиента да се свързва с вас и пита в реално време). Малък бонус, колкото и да сте компетентни, дръжте си един отворен таб с гугъл, не знаете кога ще ви свършат познанията, а на клиента въпроса ще продължи.

Тъй като времето ми е ограничено и пиша от телефона, по късно ще споделя и някои трикове да започнете баш-почети-що-годе-от нулата :)
 
Да, статията е много добра и определено е от погледа на потребител. Всеки с онлайн магазин може да си направи и сам заключенията какво се гледа най-вече и какво прави впечатление. За платформата съм повече от съгласен. Едно време (а мисля, че и сега) продажбната ти не трябва да е на повече от 3 клика от страницата, на която си в момента.

Даже имаше една тема, която купувах. Тя си имаше една Quick Order опция. Беше супер добра и даже мисля, че доста магазини са се отворили на нея. :) 3 неща попълваш - мейл, име, телефон и коментар, ако имаш де. И се свързваш с тях и ти правят направо ордера. ;)

Едно време мислех лайв чата за безсмислица. Но определено е голям плюс за всеки магазин. ;)
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Да се разпиша и тук, благодаря за отзивите :)

Ако не счита за реклама, мога да споделя за името на един онлайн магазин за дрехи, вероятно от производител, на ниски цени, но с толкова странна платформа, че поне 5 минути гоних с мишката вчера една движеща се рокля, за да я сложа в количката. За повече неща вероятно сериозно щях да се изморя да поръчам :)
 
От: Re: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Да, статията е много добра и определено е от погледа на потребител. Всеки с онлайн магазин може да си направи и сам заключенията какво се гледа най-вече и какво прави впечатление. За платформата съм повече от съгласен. Едно време (а мисля, че и сега) продажбната ти не трябва да е на повече от 3 клика от страницата, на която си в момента.

Даже имаше една тема, която купувах. Тя си имаше една Quick Order опция. Беше супер добра и даже мисля, че доста магазини са се отворили на нея. :) 3 неща попълваш - мейл, име, телефон и коментар, ако имаш де. И се свързваш с тях и ти правят направо ордера. ;)

Едно време мислех лайв чата за безсмислица. Но определено е голям плюс за всеки магазин. ;)


И Fast/Quick Order и Live Chat чудесни опции за всеки магазин. Проблема все още си остава потребителя. Примери:

Fast/Quick Order:

Нова поръчка от marin. ( Фамилия или второ име за нищо ги нямат)
Код: 1922
Продукт: IRON LED часовник цветове: Blue
Количество: 1
Име: marin
Е-мейл : [email protected]
Телефон: 1234567 ( обикновено с 1 или 2 цифри по-малко или повече)
Адрес:
Свобода 63А ( в кой град или село?)

Live Chat:

Алооо т'ва имате ли го и може ли да намалите цената. а доставката до нас безплатна ли е. ( кое е т'ва и къде трябва да се достави трудно се разбира дори и след 4-5 опити за разговор)


За огромно мое съжаление въпреки претенциите си да бъдат обслужвани качествено, българските потребители нямат клутурата да пазаруват не само онлайн, а дори и в търговската мрежа. Хората с най-малко претенции се оказват и най-качествените клиенти. Разбира се получват и подобаващо обслужване без да го изискват.
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Досега само веднъж ми е пристигнала в срок стока закупена онлайн
 
Re: От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Досега само веднъж ми е пристигнала в срок стока закупена онлайн

На мен лично, статистиката показва 50:50. :) Явно е голям проблем на някои, за други - не съвсем. Но от магазини до магазини има голяма разлика. Много се радвам, че има читави, и по-малко, че има и такива, които не им се получава така добре и само уронват престижа на всички останали. Но почти във всеки бизнес е така. Аз пазарувам от магазини, които не са се дънили. И често ще забележите, че и другите като се попрецакат с някой, спира на съществува за тях дадения "търговец". :)
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

2 пъти съм поръчвал от "електронни магазини" на потребители от този форум ... и двата пъти тотален fail :) Иначе пазарувам онлайн от 2001. 13 години по-късно онлайн търговията в България е все още едноклетъчен арганизъм в сравнение с останалите страни, че даже и някои от третия свят.
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Много зависи какво очаквате от поръчката, какво поръчвате и тн. Аз мога да говоря за себе си - забавяне на поръчки не съм имал до сега. Относно поръчките и продуктите - ако сметна, че клиента може да вземе нещо по-добро за същата или сходна цена - звъня и се подменя. Да, и аз имам случай, в които нямам наличност на един или друг продукт, но за да избегна разочарованието винаги имам сходни, които ако не покриват като параметри на 100% избраният, то мин на 95%. До сега в тази насока не съм имал оплаквания или откази и забележки.
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Там е проблема че поръчвал а не идва нищо с седмици
 
Не всички са еднакви. Но е факт, че доста нубита успяват да откажат купувачите бързо-бързо. И създават материал за медиите да хейтнат както те си знаят. :)

Апелирам към всички нови и не толкова нови собственици на онлайн магазини да приемат по-професионално това, защото прецакват другите играчи. Моля ви. Не мислете за себе си само, има и косвени последици от непрофесионалното отношение. ;)
 
От: Няколко съвета към онлайн-продавачите от един купувач

Вчера си поръчах една джаджа от Технополис онлайн, днес ми се обажда един жизнерадостен младеж и ме почва "Ало, здрасти..." да потвърдя поръчката :) Няма нужда чак от такава фамилиарност все пак. Макар че след предишна покупка от друг сайт, когато докато проверяваше нещо, младежът издаваше звуци нещо средно между Супер Бианка и парен локомотив (ту-ру-ду-ту-дуф), този ми се видя даже възпитан.
 

Горе