Ефективна оптимизация за YouTube

Blinky

Owner
Темата е защото един потребител ме попита преди няколко седмици дали има нещо по-точно за оптимизацията за YouTube във форума. Намерихме няколко статии, но му обещах да пусна нещо малко по-конкретно. И ето я и нея. Надявам се опитните маркетолози тук да допълват, кой с повече, кой с по-малко. :)

YouTube в наши дни си е втората най-голяма търсачка след Google, била тя и на клипове, видеа. Мисля, че над около 800 милиона уникални посетителя посещават сайта. Поне това четох наскоро някъде. И това следва след себе си много други неща - все повече бизнеси и маркетинг експерти започват да обръщат по-сериозно на този сайт, както и да инвестират повече време и средства там. Или обобщено с няколко булета, YouTube носи на своите рекламодатели:


  • Ниски цени на реклама, в сравнение с телевизията.
  • Лесната интеграция на YouTube канала и видеата във всеки един сайт, друг социален профил и т.н.
  • Предоставя на потребителите лесно-смилаем контент, лесен за промотиране.

Как YouTube класира едно видео?

Хубаво е да знаем как YouTube класира в своите резултати едно видео. Като всяка търсачка, така и тази тук, всичко е един сложен и може би дълъг алгоритъм. Но всеки алгоритъм в неговото си естество има елементи, които няма как да не влияят на крайния резултат. Тук имаме 4 основни елемента, с които можем да повлияем на крайния резултат след като заявката на потребителя:


  1. Брой гледания
  2. Заглавие на видеото
  3. Описание на видеото
  4. Рейтинг на видеото (харесвания, нехаресвания)
Анализ на ключовите думи

Преди да почнете каквата и да е оптимизация, имате нужда да направите своето проучване и да подберете правилните думички за вашето видео. Да ги интегрирате правилно и следователно да дадете основата. Правили сте го многократно за вашите сайтове. Тук не прави голяма разлика. Можете да посетите: https://ads.youtube.com/keyword_tool и за започнете с проучването още сега.

Видео елементи

Няма какво да си говорим тук. Докато ъплодвате клипа, постарайте се да поставите правилно всичките елементи - заглавие, описание, категория, тагове и всичко, което виждате като полета и имате ясна представа с какво да бъдат запълнени. Не позволявайте аматьорски изпълнения от рода на видеото ви да е със заглавие името на файла - video_id_000123.mov или нещо подобно.

Заглавие на видеото

Заглавието на видеото не трябва да е повече от 70 символа. Не си правете експерименти да пишете дълги заглавия, все пак знаете, че ще се разпредели пропорционално тежестта над всичките. Кратно, точно и ясно. Трябва да има много общо с видетото, защото не търсите ефекта само да го пуснат и да го спрат на 5-тата секунда, нали? Това пак си се отразявам. Също така спазвайки дължината на заглавието ще дадете шанс видеото ви да се изписва добре и ясно в резултатите. Това ще окуражи и потребителите да го гледат.

Описание на видеото

Описанието на YouTube видеото не трябва да бъде повече от 160 символа, за да е представено добре в резултатите. URL адресът на сайта е хубаво да бъде поставен в описанието - в първия ред. Както и релевантни кл. думи задължително трябва да бъдат поставени.

Категории


YouTube видеата принадлежат към определена категория. Излишно е да споменаваме, че едно видео трябва да е в подходящата за него категория. А те са:


  • Autos & Vehicles
  • Comedy
  • Education
  • Entertainment
  • Film & Animation
  • Gaming
  • How-to & Style
  • Music
  • News & Politics
  • Nonprofits & Activism
  • People & Blogs
  • Pets & Animals
  • Science & Technology
  • Sports
  • Travel & Events

Елементи на YouTube канал

Създаването, изграждането и управленеито на собствен YouTube канал е идеален начин да споделите видео съдържание с вашата аудитория, промотирайки продукти или услуги. а понякога, просто ей така, за продажба на реклама в канала ви или видеата ви. Вашата YouTube страница (канал) е и вашето лице. За това вие ще трябва да я "тунинговата" на макс. Все пак говорим за оптимизация. Всичко свързано с визията и правилната подредба само ще подпомогне процеса. Често (поне професионалните бизнес YouTube канали) изглеждат стилово и бранд като сайтовете на съответните бизнеси. Нормално. Всеки има своята идентичност и я следва.

Секция за нас (About us) & Социални профили


Прибавя се кратко описание в канала, което да говори на потребителите за какво се отнася и къде реално е попаднал. Не се старайте да наблсъкате всички кл. думи, просто основните описва го добре. Добавете всичките си социални канали - Facebook, Twitter, Google+. Включете и сайта си. Може да се включат повече от 20 линка, но не прекалявайте. Лично аз не съм добавял никога повече от 6, ако трябва да съм честен.

Плейлисти & Други канали

Какво са плейлистите - това са група от YouTube видеа, които админа на канала може да администрира. Един потребител може да се запише за един и повече плейлисти, така че когато добавяте ново видео към този плейлист, потребителя записал се преди това за листа ще види новостите, съответно новото видео. Плейлистите не е задължително да са съставени от ваши видеа, всякакви YouTube видеа могат да бъдат добавяни към плейлистите без значение от къде е. От дясната стана на канала имате допълнително пространство за други канали. Можете да добавите канали, които смятате, че потребителите ви ще намерят за интересни.

Набиране на повече гледания

Изключвайки on page подобренията, които споменахме, тук вече говорим и за малко промотиране на вашия YouTube канал и карайте го да изглежда жив. Един сигурен и добър метод е да ембегвате видеата си по други сайтове, освен вашия. В статии, блогове, форуми и т.н. Ако са добри и качествени, ще съберете и безусловно и много потребители. Също така, споделайки YouTube видеа във вашата Facebook фен страница, вашите фенове ще са винаги уведомени за нови видеа, без да им се налага да посещават канала те си генерират гледания. Събирайки повече гледания, видеото ще "скочи" напред в резултатите за кл. дума, която гоните.

Не е тайна че повече от 70% от B2C и B2B компаниите инвестират във видео маркетинг и YouTube е без съмнение лидерът когато става дума за разпространение на видео в интернет.

Ето една интересна инфографика:

Brafton_YouTube_Optimization__Tips_Jan2013.png


Ще се радвам да се допълва темата. По този начин ще знаем всичко в детайли. Практиците са по-ценни тук, ще ми е приятно да чуя тяхното мнение. Очаквам да се включите........ :)
 
Последно редактирано:
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Даването на вот към клипа, без значение положителен или отрицателен също го класира по-напред. За целта лесно могат да се направят фалшиви профили, с които може да се гласува. Също така при първите 301 гледания на клипа youtube не отчита от къде са гледанията и може да се увеличават с рефреш на страницата. Има ефект. Това трябва да се прави веднага след като е качено видеото.

Добре е и логото на канала да го добавите и да излиза горе в дясно с линк. Пример:
Виж файлът 11511

Тези неща съм ги изпробвал, имам към 10 000 последователи в ютуб и мога да кажа, че помагат доста в класирането на един клип.
 
  • Like
Реакции: CTAH
Мерси за споделеното инфо. Надявам се повече да вземат участие и да споделят още малки тънкости. Да, добро включване. Също така засичат клипове с направени фейк гледания. Ако се сещате. Такива сайтове са например: AddMeFast. Пробвано и издънка. ;)
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Слагам максимума от 30 ключови думи на всеки клип, като между тях добавям и бранда на най-популярните конкуренти, за да излиза моето видео отстрани на тяхното.
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Не блъскайте повече от 3 ключови думи. По-удачно е да си направите толкова плейлисти, по колкото ключови думи искате да се класира клипа ви - от 30 ключови фрази могат да се изкарат 30 плейлисти, в които да добавите клипа ви. Така ще го оптимизирате като вафла трепач. ;)
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Според мен описанието като текст може да е малко по-голямо от 160 думи, не прекалено дълго, но поне малко описателно, за да помогне на бота да го категоризира по-ефективно.
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Слагам максимума от 30 ключови думи на всеки клип

Стига бе!
Това е цяло есе/преразказ-на-клипа, а не ключови думи.
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Здравейте, имам идея да създам канал, в който моите потребители да качват свободно кипове. Тематиката е строго профилирана от сайта в подписа. Търся вариант при който потребителите да нямат достъп до данните на акаунта.
 
Тук трябва да им дадеш достъп до ниво редактор, като всичко което качват да мине през окото на админа, в конкретния случай - ти. Но трябва да имат акаунти. Това не мисля, че е добра практика. По-скоро обособи сайт, където да качвят и от там в тубата. Да предотвратиш злоупотреби, които Google не би ти позволил. Каква точно ще е идеята. ;)
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Addmefast е ефективен само за харесвания, а за гледания съм използвал QQtube и съм много доволен. С подходящо заглавие, яко повтаряне на ключови думи в описанието и горните два сайта се позиционира доста бързо.
 
Да, има си начини и трикове. Лесно става, ако клипа наистина има стойност и би бил ценен (полезен, интересен) на хората, което му гарантира да се споделя от само себе си, както е със всяко едно съдържание в мрежата. По-трудно е да го накарате да стане гледан - да му се напомпват активно неговите гледания. Както Google си го налагат като тенденция - винаги ще толерира ценното и полезно съдържание. В това число влиза и интересните и забавни. Всичко е до правилна идея и нейното поне начално достигане до определена група от хора.
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Не блъскайте повече от 3 ключови думи. По-удачно е да си направите толкова плейлисти, по колкото ключови думи искате да се класира клипа ви - от 30 ключови фрази могат да се изкарат 30 плейлисти, в които да добавите клипа ви. Така ще го оптимизирате като вафла трепач. ;)

Добре, плейлистите на са ли списъци с няколко клипа , които се въртят един след друг ?
Ако е това, тогава как един клип ще го сложиш в 30 плейлиста?
Може ли да направиш 30 различни плайлиста ако вътре участват едни и същи клипове?
Най-вероятно може, но какъв ще е ефекта от такава играчка?
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Ефект ще има. Повече плейлисти с различно съдържание, но клипа във всяка една повече гледания на този клип.
 
Re: От: Ефективна оптимизация за YouTube

Да речем имаш си голяма звукозаписна копания и си качил на твои изпълнител хит, който влиза в неговата листа (канал), както и на някои потребителите, които си правят Best Hits компилация. Повече гледания, кликове, реклама, пари. ;)

Нещо като да те сложат като ресурс някъде. :) Не е играчка, просто правиш добро видео съдържание и хората сами си правят така, че да ти докарат посетители в тяхната Youtube вселенката. Другото си е външен шер. :)
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

аха, нещо взе да ми се изяснява
значи тогава мога да сложа в листа чужди клипове които се търсят често. (разбира се на теми близки до моите)
И така покрай чуждите могат и моите да прихванат малко повече посещения ?
Или ?
 
Да, горе долу е точно така. Ето примери за два типа листи:

youtube.com/watch?v=Zmo9Ydo1_9k&index=1&list=RDZmo9Ydo1_9k - плейлист от различни канали

youtube.com/watch?v=1mzl2Oo8Ncw&list=PL-E79MQ72MqW72M-WGG5T2VOd5bAftXK8 - плейлист от един канал от автор Alexis Alquicer.

Ако сте забелязали в YouTube профила си имате и един там Playlists което са именно листи, към които сте се събскрайбнали, не History само да отбележа или Channels. ;)

От чуждите ще прихванеш, ако е на добра позиция клипа, релевантен с останалите и на потребителя не му щукне да го прескочи. Но не се случва често, защото пускайки и виждайки плейлиста, реално си го оставяш да си дъни. ;)
 
От: Re: Ефективна оптимизация за YouTube

От чуждите ще прихванеш, ако е на добра позиция клипа, релевантен с останалите и на потребителя не му щукне да го прескочи. Но не се случва често, защото пускайки и виждайки плейлиста, реално си го оставяш да си дъни. ;)

Да, но това май е в сила само за музикални клипове .
Не знам дали ще работи за например "How to do..." но трябва да се пробва.

И един друг въпрос. В листите които посочи има клипове, в които са събрани примерно десетина песни от различни изпълнители.
Предполагам че този който ги е правил едва ли е искал съгласието на всеки изпълнител по отделно ?
Вероятно има такива които няма да им хареса да са в един микс с още 10 певци.
Как стои тук въпроса с авторските права?
 
От: Ефективна оптимизация за YouTube

Зa How to do кой метод зa реклaмa и оптимизaция е нaй-ефикaсен?
 
Re: От: Re: Ефективна оптимизация за YouTube

Да, но това май е в сила само за музикални клипове .
Не знам дали ще работи за например "How to do..." но трябва да се пробва.

Като цяло не е само за музикални, често може да се види при видеа в стил на смешни клипчета, уроци по нещо и др.

И един друг въпрос. В листите които посочи има клипове, в които са събрани примерно десетина песни от различни изпълнители.
Предполагам че този който ги е правил едва ли е искал съгласието на всеки изпълнител по отделно ?
Вероятно има такива които няма да им хареса да са в един микс с още 10 певци.
Как стои тук въпроса с авторските права?

Как да искаш съгласие на изпълнител? За кой говориш точно? Имаш потребител, канал и листа. Имаш предвид потребителя да е качил някой клипа на някои изпълнител в канала си или профила?

За това отговаря автора на листа, но реално няма проблем, все пак присъства в повече "структури", носещи още трафик. Не, но си има репорти естествено. Но от моя опит знам, че не са много на база шервани клипове в листи. :)

За авторските права - тук може да погледнеш гайтлайна на Youtube. :) Гонят си ги между другото. :)
 

Горе