Blinky
Owner
Темата е защото един потребител ме попита преди няколко седмици дали има нещо по-точно за оптимизацията за YouTube във форума. Намерихме няколко статии, но му обещах да пусна нещо малко по-конкретно. И ето я и нея. Надявам се опитните маркетолози тук да допълват, кой с повече, кой с по-малко.
YouTube в наши дни си е втората най-голяма търсачка след Google, била тя и на клипове, видеа. Мисля, че над около 800 милиона уникални посетителя посещават сайта. Поне това четох наскоро някъде. И това следва след себе си много други неща - все повече бизнеси и маркетинг експерти започват да обръщат по-сериозно на този сайт, както и да инвестират повече време и средства там. Или обобщено с няколко булета, YouTube носи на своите рекламодатели:
Как YouTube класира едно видео?
Хубаво е да знаем как YouTube класира в своите резултати едно видео. Като всяка търсачка, така и тази тук, всичко е един сложен и може би дълъг алгоритъм. Но всеки алгоритъм в неговото си естество има елементи, които няма как да не влияят на крайния резултат. Тук имаме 4 основни елемента, с които можем да повлияем на крайния резултат след като заявката на потребителя:
Преди да почнете каквата и да е оптимизация, имате нужда да направите своето проучване и да подберете правилните думички за вашето видео. Да ги интегрирате правилно и следователно да дадете основата. Правили сте го многократно за вашите сайтове. Тук не прави голяма разлика. Можете да посетите: https://ads.youtube.com/keyword_tool и за започнете с проучването още сега.
Видео елементи
Няма какво да си говорим тук. Докато ъплодвате клипа, постарайте се да поставите правилно всичките елементи - заглавие, описание, категория, тагове и всичко, което виждате като полета и имате ясна представа с какво да бъдат запълнени. Не позволявайте аматьорски изпълнения от рода на видеото ви да е със заглавие името на файла - video_id_000123.mov или нещо подобно.
Заглавие на видеото
Заглавието на видеото не трябва да е повече от 70 символа. Не си правете експерименти да пишете дълги заглавия, все пак знаете, че ще се разпредели пропорционално тежестта над всичките. Кратно, точно и ясно. Трябва да има много общо с видетото, защото не търсите ефекта само да го пуснат и да го спрат на 5-тата секунда, нали? Това пак си се отразявам. Също така спазвайки дължината на заглавието ще дадете шанс видеото ви да се изписва добре и ясно в резултатите. Това ще окуражи и потребителите да го гледат.
Описание на видеото
Описанието на YouTube видеото не трябва да бъде повече от 160 символа, за да е представено добре в резултатите. URL адресът на сайта е хубаво да бъде поставен в описанието - в първия ред. Както и релевантни кл. думи задължително трябва да бъдат поставени.
Категории
YouTube видеата принадлежат към определена категория. Излишно е да споменаваме, че едно видео трябва да е в подходящата за него категория. А те са:
Елементи на YouTube канал
Създаването, изграждането и управленеито на собствен YouTube канал е идеален начин да споделите видео съдържание с вашата аудитория, промотирайки продукти или услуги. а понякога, просто ей така, за продажба на реклама в канала ви или видеата ви. Вашата YouTube страница (канал) е и вашето лице. За това вие ще трябва да я "тунинговата" на макс. Все пак говорим за оптимизация. Всичко свързано с визията и правилната подредба само ще подпомогне процеса. Често (поне професионалните бизнес YouTube канали) изглеждат стилово и бранд като сайтовете на съответните бизнеси. Нормално. Всеки има своята идентичност и я следва.
Секция за нас (About us) & Социални профили
Прибавя се кратко описание в канала, което да говори на потребителите за какво се отнася и къде реално е попаднал. Не се старайте да наблсъкате всички кл. думи, просто основните описва го добре. Добавете всичките си социални канали - Facebook, Twitter, Google+. Включете и сайта си. Може да се включат повече от 20 линка, но не прекалявайте. Лично аз не съм добавял никога повече от 6, ако трябва да съм честен.
Плейлисти & Други канали
Какво са плейлистите - това са група от YouTube видеа, които админа на канала може да администрира. Един потребител може да се запише за един и повече плейлисти, така че когато добавяте ново видео към този плейлист, потребителя записал се преди това за листа ще види новостите, съответно новото видео. Плейлистите не е задължително да са съставени от ваши видеа, всякакви YouTube видеа могат да бъдат добавяни към плейлистите без значение от къде е. От дясната стана на канала имате допълнително пространство за други канали. Можете да добавите канали, които смятате, че потребителите ви ще намерят за интересни.
Набиране на повече гледания
Изключвайки on page подобренията, които споменахме, тук вече говорим и за малко промотиране на вашия YouTube канал и карайте го да изглежда жив. Един сигурен и добър метод е да ембегвате видеата си по други сайтове, освен вашия. В статии, блогове, форуми и т.н. Ако са добри и качествени, ще съберете и безусловно и много потребители. Също така, споделайки YouTube видеа във вашата Facebook фен страница, вашите фенове ще са винаги уведомени за нови видеа, без да им се налага да посещават канала те си генерират гледания. Събирайки повече гледания, видеото ще "скочи" напред в резултатите за кл. дума, която гоните.
Не е тайна че повече от 70% от B2C и B2B компаниите инвестират във видео маркетинг и YouTube е без съмнение лидерът когато става дума за разпространение на видео в интернет.
Ето една интересна инфографика:
Ще се радвам да се допълва темата. По този начин ще знаем всичко в детайли. Практиците са по-ценни тук, ще ми е приятно да чуя тяхното мнение. Очаквам да се включите........
YouTube в наши дни си е втората най-голяма търсачка след Google, била тя и на клипове, видеа. Мисля, че над около 800 милиона уникални посетителя посещават сайта. Поне това четох наскоро някъде. И това следва след себе си много други неща - все повече бизнеси и маркетинг експерти започват да обръщат по-сериозно на този сайт, както и да инвестират повече време и средства там. Или обобщено с няколко булета, YouTube носи на своите рекламодатели:
- Ниски цени на реклама, в сравнение с телевизията.
- Лесната интеграция на YouTube канала и видеата във всеки един сайт, друг социален профил и т.н.
- Предоставя на потребителите лесно-смилаем контент, лесен за промотиране.
Как YouTube класира едно видео?
Хубаво е да знаем как YouTube класира в своите резултати едно видео. Като всяка търсачка, така и тази тук, всичко е един сложен и може би дълъг алгоритъм. Но всеки алгоритъм в неговото си естество има елементи, които няма как да не влияят на крайния резултат. Тук имаме 4 основни елемента, с които можем да повлияем на крайния резултат след като заявката на потребителя:
- Брой гледания
- Заглавие на видеото
- Описание на видеото
- Рейтинг на видеото (харесвания, нехаресвания)
Преди да почнете каквата и да е оптимизация, имате нужда да направите своето проучване и да подберете правилните думички за вашето видео. Да ги интегрирате правилно и следователно да дадете основата. Правили сте го многократно за вашите сайтове. Тук не прави голяма разлика. Можете да посетите: https://ads.youtube.com/keyword_tool и за започнете с проучването още сега.
Видео елементи
Няма какво да си говорим тук. Докато ъплодвате клипа, постарайте се да поставите правилно всичките елементи - заглавие, описание, категория, тагове и всичко, което виждате като полета и имате ясна представа с какво да бъдат запълнени. Не позволявайте аматьорски изпълнения от рода на видеото ви да е със заглавие името на файла - video_id_000123.mov или нещо подобно.
Заглавие на видеото
Заглавието на видеото не трябва да е повече от 70 символа. Не си правете експерименти да пишете дълги заглавия, все пак знаете, че ще се разпредели пропорционално тежестта над всичките. Кратно, точно и ясно. Трябва да има много общо с видетото, защото не търсите ефекта само да го пуснат и да го спрат на 5-тата секунда, нали? Това пак си се отразявам. Също така спазвайки дължината на заглавието ще дадете шанс видеото ви да се изписва добре и ясно в резултатите. Това ще окуражи и потребителите да го гледат.
Описание на видеото
Описанието на YouTube видеото не трябва да бъде повече от 160 символа, за да е представено добре в резултатите. URL адресът на сайта е хубаво да бъде поставен в описанието - в първия ред. Както и релевантни кл. думи задължително трябва да бъдат поставени.
Категории
YouTube видеата принадлежат към определена категория. Излишно е да споменаваме, че едно видео трябва да е в подходящата за него категория. А те са:
- Autos & Vehicles
- Comedy
- Education
- Entertainment
- Film & Animation
- Gaming
- How-to & Style
- Music
- News & Politics
- Nonprofits & Activism
- People & Blogs
- Pets & Animals
- Science & Technology
- Sports
- Travel & Events
Елементи на YouTube канал
Създаването, изграждането и управленеито на собствен YouTube канал е идеален начин да споделите видео съдържание с вашата аудитория, промотирайки продукти или услуги. а понякога, просто ей така, за продажба на реклама в канала ви или видеата ви. Вашата YouTube страница (канал) е и вашето лице. За това вие ще трябва да я "тунинговата" на макс. Все пак говорим за оптимизация. Всичко свързано с визията и правилната подредба само ще подпомогне процеса. Често (поне професионалните бизнес YouTube канали) изглеждат стилово и бранд като сайтовете на съответните бизнеси. Нормално. Всеки има своята идентичност и я следва.
Секция за нас (About us) & Социални профили
Прибавя се кратко описание в канала, което да говори на потребителите за какво се отнася и къде реално е попаднал. Не се старайте да наблсъкате всички кл. думи, просто основните описва го добре. Добавете всичките си социални канали - Facebook, Twitter, Google+. Включете и сайта си. Може да се включат повече от 20 линка, но не прекалявайте. Лично аз не съм добавял никога повече от 6, ако трябва да съм честен.
Плейлисти & Други канали
Какво са плейлистите - това са група от YouTube видеа, които админа на канала може да администрира. Един потребител може да се запише за един и повече плейлисти, така че когато добавяте ново видео към този плейлист, потребителя записал се преди това за листа ще види новостите, съответно новото видео. Плейлистите не е задължително да са съставени от ваши видеа, всякакви YouTube видеа могат да бъдат добавяни към плейлистите без значение от къде е. От дясната стана на канала имате допълнително пространство за други канали. Можете да добавите канали, които смятате, че потребителите ви ще намерят за интересни.
Набиране на повече гледания
Изключвайки on page подобренията, които споменахме, тук вече говорим и за малко промотиране на вашия YouTube канал и карайте го да изглежда жив. Един сигурен и добър метод е да ембегвате видеата си по други сайтове, освен вашия. В статии, блогове, форуми и т.н. Ако са добри и качествени, ще съберете и безусловно и много потребители. Също така, споделайки YouTube видеа във вашата Facebook фен страница, вашите фенове ще са винаги уведомени за нови видеа, без да им се налага да посещават канала те си генерират гледания. Събирайки повече гледания, видеото ще "скочи" напред в резултатите за кл. дума, която гоните.
Не е тайна че повече от 70% от B2C и B2B компаниите инвестират във видео маркетинг и YouTube е без съмнение лидерът когато става дума за разпространение на видео в интернет.
Ето една интересна инфографика:
Ще се радвам да се допълва темата. По този начин ще знаем всичко в детайли. Практиците са по-ценни тук, ще ми е приятно да чуя тяхното мнение. Очаквам да се включите........
Последно редактирано: