bigdarkmad
Member
Здравейте,
За тези дето не са запознати малко пред-история. Октомври/Ноември 2015 си регистрирах фирма, с банкови сметки фирмени, адрес фирмен на офис, фирмен телефонен номер и всичко останало като за фирма. Клиентите ми не се занимават с банкови трансфери и предпочитат да плащат по ПейПал. Около половин месец верифицирах фирмен ПейПал, като им дадоха всички възможни документи - от копие на учредителен акт (от Търгоски регистър) до личната ми карта. През това време говорих поне 4 пъти с ПейПал Ирландия по телефона, 2 за да ми оправят валутата на дебитните карти, 1 защото ме оставиха да си вържа Банков акаунт, после се оказа, че не мога да го ползвам, и 1 защото нещо не бяха догледали документите. Всичко беше точно.
Получих плащания от около 10 клиента в Долари и Британски паунди. Една част от парите ги държаха 21 дена и тоз период мина. На всички клиенти издадох детайлни фактури с точно описание какво им продавам, на кого го продавам и за какво през системата на ПейПал (само че, на мен ми се струва че на нея и липсват някои реквизити та си издавам и отделно мои фактури за пред НАП). Имам също и регистрационна форма на моя сайт, където засичам данните на всеки клиент включително IP-то му (пак заради ЕС и НАП). Тъй бизнеса си върви, клиентите плащат, аз успях да изтегля около $370 долара, още не са ми дошли в банковата сметка, ама поне ги пише от страна на ПейПал - Completed. Пропуска идиотски начин по който ПейПал изписва на трансфера моето име, а не това на фирмата ми, при положение че дебитните карти и акаунта са изцяло фирмени. Имах събрани още около 400 и нещо паунда (освен доларите). Изчаквах да се съберат малко пари, понеже ПейПал има за всяко теглене комисионна.
И така, вчера сутринта получавам Емайл от ПейПал, че ми били линкнали акаунта към някакъв руски имейл (mail.ru или нещо такова). Звъня по телефона, викам "Как може да линкнете фирмения ми акаунт към някакъв непознат Email и с какви документи, при положение че фирмените ми документи никога не са ползвани и са чисто нови, а личната ми карта и книжка са сменяни тази година поради изтичане на валидност)". Оназ ми каза, че до 24 часа щели да видят нещо си. Аз рефънднах една част от клиентите, понеже с лимитиран акаунт как да им доставя услугите или да платя данъци на НАП (впрочем интересен въпрос, ако ПейПал ни ограбят парите, а ние сме издали фактура на клиента и доставили услугите, за които е платил, реално дължим данъци на държавата, обаче ПейПал решава и си присвоява парите, какво правим??!)
Влизам си аз пак в ПейПал акаунта пише нещо от сорта на "Получихме оплаквания от някои ваши клиенти, че не сте доставили тва дето продавате (услуги) или че те са много недоволни)". Да ама тез 10 човека дето платиха бяха от fiverr до един и си поръчваха там Гиговете поне половин година редовно. Аз нали им събирам данните за НАП и ЕС, взех телефона и се обадих на всичките 10 човека (да гигантска сметка за телефон) и питах дали някои не се е оплакал. Иии оо изненада:
1. Всичките 10 клиента са с лимитирани от ПейПал акаунти и им искат лични карти, доказателства за адрес и прочие. Дори тези дето са с напълно верифицирани акаунти и никога не са имали проблем с ПейПал
2. Никои от клиентите не заяви, че има оплаквания. Аз ги помолих да декларират, че нямат оплаквания и в писмена форма като официален емайл.
Говорих пак с ПейПал, заплашвах ги, обеснявах им, че трябва да плащам данъци върху тез пари и че искам да разбера как точно са ме "линкнали" и с какви документи са го направили. Дори на фейсбука им писах. Доказателства за линкване никои не даде. Не пожелаха да кажат и как ще се оправят нещата, ако уж "линкнатия" акаунт не е мой. Вчера един от клиентите ми говорил с тях по телефона и му обяснили, че той бил лимитиран автоматично от техния бот по някакви неизвестни причини.
Вечерта пък от ПейПал твърдяха, че клиентите ми били с лимитирани акаунти по други причини, и нямало нищо общо с това дето се гаврят с мен и бизнес акаунта ми. Само дето всички клиенти са лимитирани почти веднага след като е лимитиран моят акаунт.
Става и по забавно, личния ми акаунт и този на жена ми са си в перфектно състояние, нито са лимитирани, нито са спирани, нито имат някакви проблеми.
Четох за 1-2 подобни случая в Интернет, единия ако не се лъжа е на някакъв Англичанин, дето като им звънял всеки път го лъжели, че ще му оправят акаунта до 24 часа и все нищо не правели.
Питах над 10 пъти какво правим, ако уж линкнатия акаунт не е мой и отделно как така имам над 1 месец ПейПал, получавам плащания, говоря с ПейПал редовно, имам и кореспонденция по Емайл, та как така никой не го е линкнал досега, ами като се събра по сериозно количество британски паунди се сетиха, да го линкнат. Казах също, че съм говорил с клиентите един по един и не разбирам, всеки път като вляза в акаунта си ми пише, че не съм доставил на клиентите, а нямам нито отворени диспути, нито кейсове, нито пък клиентите ми (които не са нови клиенти) се оплакват.
Личното ми мнение, че всичко е една голяма лъжа, от измисленото линкване, което чисто документално няма как да стане, до това, че имало недоволни клиенти. Още по - голяма мизерия е, че ПейПал действат по аругантно и нагло дори от Български мутри. Докато в България могат да дойдат и да ти кажат "Продавай бизнеса, или ще те запалим/пребием/прочие" и ти продаваш (при желание) без да се ебават с клиентите ти. От ПейПал са издигнали гаврата на ново ниво, лимитират ти фирмен ПейПал без явна причина, лъжат те съвсем явно, не подплътяват с нищо твърденията си и отгоре на всичко съсипват репутацията пред клиентите ти. Предполагам се сещате, че сега една част от клиентите (особенно скоро платилите) мислят, че има нещо нередно с моя бизнес и затова тях ги лимитират и преследват.
Някакви идеи какво правим в тоз случай? Или просто никога повече не ползваме ПейПал. Впрочем рефънднах клиентите дето можах да рефънднах, ама някой от тях още се опитват да си отлимитират акаунта. Моят фирмен акаунт от своя страна е с всички документи пратени, обаче те отново ми искат лична карта, същата която пратих преди 15 дена. Питах също и защо ако ПейПал вярва, че акаунта ми е линкнат, не вземат те да се оправят с другия акаунт, колектори или съд, квото искат да правят, все пак другия акаунт не е мой категорично, как мога аз да му оправя бакиите. Отговор не получих.
Чудя се две неща:
1. Фирмата ми е ЕООД. Аз и фирмата ми сме две отделни юридически лица. Моят акаунт личния не е лимитиран. Фирмения ми на чисто новата ми фирма, обаче е. Законно ли е ПейПал да линкват и прочие неща фирмения ми акаунт, и то не към личния ми акаунт, ами към някакви руски или подобни?
2. След като съм издал фактури спрямо закона и дължа на държавата данъци за тези пари, ПейПал имат ли право да ми държат парите, без да могат да докажат че с нещо съм нарушил техните общи условия?
3. Чудя се, дали да не взема да съдя ПейПал в България, за да видя как тези помияри ще дойдат тука и как точно смятат да докажат, че фирмата ми регистрирана преди 1 месец в Търговския регистър на един месец е била линкната и с какво е линкната? Може би с друга фирма със същите документи?! Да не говорим, за това, че е абсолютно невъзможно да докажат, че клиент е имал оплаквания, понеже както казах с тези клиенти работя от над половин година редовно.
Та какво мислите?
Пак да кажа, персоналния ми ПейПал си е ОК, няма лимити, няма забрани, нищо му няма, даже вчера си платих с него в един сайт.
За тези дето не са запознати малко пред-история. Октомври/Ноември 2015 си регистрирах фирма, с банкови сметки фирмени, адрес фирмен на офис, фирмен телефонен номер и всичко останало като за фирма. Клиентите ми не се занимават с банкови трансфери и предпочитат да плащат по ПейПал. Около половин месец верифицирах фирмен ПейПал, като им дадоха всички възможни документи - от копие на учредителен акт (от Търгоски регистър) до личната ми карта. През това време говорих поне 4 пъти с ПейПал Ирландия по телефона, 2 за да ми оправят валутата на дебитните карти, 1 защото ме оставиха да си вържа Банков акаунт, после се оказа, че не мога да го ползвам, и 1 защото нещо не бяха догледали документите. Всичко беше точно.
Получих плащания от около 10 клиента в Долари и Британски паунди. Една част от парите ги държаха 21 дена и тоз период мина. На всички клиенти издадох детайлни фактури с точно описание какво им продавам, на кого го продавам и за какво през системата на ПейПал (само че, на мен ми се струва че на нея и липсват някои реквизити та си издавам и отделно мои фактури за пред НАП). Имам също и регистрационна форма на моя сайт, където засичам данните на всеки клиент включително IP-то му (пак заради ЕС и НАП). Тъй бизнеса си върви, клиентите плащат, аз успях да изтегля около $370 долара, още не са ми дошли в банковата сметка, ама поне ги пише от страна на ПейПал - Completed. Пропуска идиотски начин по който ПейПал изписва на трансфера моето име, а не това на фирмата ми, при положение че дебитните карти и акаунта са изцяло фирмени. Имах събрани още около 400 и нещо паунда (освен доларите). Изчаквах да се съберат малко пари, понеже ПейПал има за всяко теглене комисионна.
И така, вчера сутринта получавам Емайл от ПейПал, че ми били линкнали акаунта към някакъв руски имейл (mail.ru или нещо такова). Звъня по телефона, викам "Как може да линкнете фирмения ми акаунт към някакъв непознат Email и с какви документи, при положение че фирмените ми документи никога не са ползвани и са чисто нови, а личната ми карта и книжка са сменяни тази година поради изтичане на валидност)". Оназ ми каза, че до 24 часа щели да видят нещо си. Аз рефънднах една част от клиентите, понеже с лимитиран акаунт как да им доставя услугите или да платя данъци на НАП (впрочем интересен въпрос, ако ПейПал ни ограбят парите, а ние сме издали фактура на клиента и доставили услугите, за които е платил, реално дължим данъци на държавата, обаче ПейПал решава и си присвоява парите, какво правим??!)
Влизам си аз пак в ПейПал акаунта пише нещо от сорта на "Получихме оплаквания от някои ваши клиенти, че не сте доставили тва дето продавате (услуги) или че те са много недоволни)". Да ама тез 10 човека дето платиха бяха от fiverr до един и си поръчваха там Гиговете поне половин година редовно. Аз нали им събирам данните за НАП и ЕС, взех телефона и се обадих на всичките 10 човека (да гигантска сметка за телефон) и питах дали някои не се е оплакал. Иии оо изненада:
1. Всичките 10 клиента са с лимитирани от ПейПал акаунти и им искат лични карти, доказателства за адрес и прочие. Дори тези дето са с напълно верифицирани акаунти и никога не са имали проблем с ПейПал
2. Никои от клиентите не заяви, че има оплаквания. Аз ги помолих да декларират, че нямат оплаквания и в писмена форма като официален емайл.
Говорих пак с ПейПал, заплашвах ги, обеснявах им, че трябва да плащам данъци върху тез пари и че искам да разбера как точно са ме "линкнали" и с какви документи са го направили. Дори на фейсбука им писах. Доказателства за линкване никои не даде. Не пожелаха да кажат и как ще се оправят нещата, ако уж "линкнатия" акаунт не е мой. Вчера един от клиентите ми говорил с тях по телефона и му обяснили, че той бил лимитиран автоматично от техния бот по някакви неизвестни причини.
Вечерта пък от ПейПал твърдяха, че клиентите ми били с лимитирани акаунти по други причини, и нямало нищо общо с това дето се гаврят с мен и бизнес акаунта ми. Само дето всички клиенти са лимитирани почти веднага след като е лимитиран моят акаунт.
Става и по забавно, личния ми акаунт и този на жена ми са си в перфектно състояние, нито са лимитирани, нито са спирани, нито имат някакви проблеми.
Четох за 1-2 подобни случая в Интернет, единия ако не се лъжа е на някакъв Англичанин, дето като им звънял всеки път го лъжели, че ще му оправят акаунта до 24 часа и все нищо не правели.
Питах над 10 пъти какво правим, ако уж линкнатия акаунт не е мой и отделно как така имам над 1 месец ПейПал, получавам плащания, говоря с ПейПал редовно, имам и кореспонденция по Емайл, та как така никой не го е линкнал досега, ами като се събра по сериозно количество британски паунди се сетиха, да го линкнат. Казах също, че съм говорил с клиентите един по един и не разбирам, всеки път като вляза в акаунта си ми пише, че не съм доставил на клиентите, а нямам нито отворени диспути, нито кейсове, нито пък клиентите ми (които не са нови клиенти) се оплакват.
Личното ми мнение, че всичко е една голяма лъжа, от измисленото линкване, което чисто документално няма как да стане, до това, че имало недоволни клиенти. Още по - голяма мизерия е, че ПейПал действат по аругантно и нагло дори от Български мутри. Докато в България могат да дойдат и да ти кажат "Продавай бизнеса, или ще те запалим/пребием/прочие" и ти продаваш (при желание) без да се ебават с клиентите ти. От ПейПал са издигнали гаврата на ново ниво, лимитират ти фирмен ПейПал без явна причина, лъжат те съвсем явно, не подплътяват с нищо твърденията си и отгоре на всичко съсипват репутацията пред клиентите ти. Предполагам се сещате, че сега една част от клиентите (особенно скоро платилите) мислят, че има нещо нередно с моя бизнес и затова тях ги лимитират и преследват.
Някакви идеи какво правим в тоз случай? Или просто никога повече не ползваме ПейПал. Впрочем рефънднах клиентите дето можах да рефънднах, ама някой от тях още се опитват да си отлимитират акаунта. Моят фирмен акаунт от своя страна е с всички документи пратени, обаче те отново ми искат лична карта, същата която пратих преди 15 дена. Питах също и защо ако ПейПал вярва, че акаунта ми е линкнат, не вземат те да се оправят с другия акаунт, колектори или съд, квото искат да правят, все пак другия акаунт не е мой категорично, как мога аз да му оправя бакиите. Отговор не получих.
Чудя се две неща:
1. Фирмата ми е ЕООД. Аз и фирмата ми сме две отделни юридически лица. Моят акаунт личния не е лимитиран. Фирмения ми на чисто новата ми фирма, обаче е. Законно ли е ПейПал да линкват и прочие неща фирмения ми акаунт, и то не към личния ми акаунт, ами към някакви руски или подобни?
2. След като съм издал фактури спрямо закона и дължа на държавата данъци за тези пари, ПейПал имат ли право да ми държат парите, без да могат да докажат че с нещо съм нарушил техните общи условия?
3. Чудя се, дали да не взема да съдя ПейПал в България, за да видя как тези помияри ще дойдат тука и как точно смятат да докажат, че фирмата ми регистрирана преди 1 месец в Търговския регистър на един месец е била линкната и с какво е линкната? Може би с друга фирма със същите документи?! Да не говорим, за това, че е абсолютно невъзможно да докажат, че клиент е имал оплаквания, понеже както казах с тези клиенти работя от над половин година редовно.
Та какво мислите?
Пак да кажа, персоналния ми ПейПал си е ОК, няма лимити, няма забрани, нищо му няма, даже вчера си платих с него в един сайт.