Кое е най-важното в един успешен бизнес ?

Кое е най важно за един бизнес, за да е той успешен ?

  • Екипът - без добър отбор нищо не може да се постигне

    Votes: 39 19.7%
  • Идея - идеята е отправна точка във всеки успешен бизнес

    Votes: 51 25.8%
  • Лидерство/цел - ако няма визия и цел нишо няма да се получи

    Votes: 32 16.2%
  • Здрава работа - всичко е въпрос на упоритост и здрав труд

    Votes: 42 21.2%
  • Капитал - колкото и да си упорит нямаш ли капитал нишо не може човек да направи

    Votes: 17 8.6%
  • Свободна ниша - най-добре е да се започне бизнес в някоя непокрита до сега ниша.

    Votes: 17 8.6%

  • Общо гласове
    198
ЗДРАВА РАБОТА, малко повече акъл от останалите и ОТДАДЕНОСТ. Смисъл не може да си казваш, че искаш да постигнеш нещо голямо, а да не влагаш в това да се развиваш и да бъдеш супер продуктивен, супер навътре в нещата и да познаваш материята до болка.
Също ако не обичаш това, което правиш, а го правиш само заради парите, няма да успяваш дълго.
 
За мен най-важното е мотивацията. После постоянството, след това здравата работа и т.н. Трябва всеки ден да научаваш нещо полезно, нещо, което ще ти е в полза. Няма нужда да си мъчите мозъците да решавате уравнения по математика, ако няма да се занимавате с това. Не съм много съгласен в това, че без капитал не може да направиш нищо. Ако предлагаш някоя скъпо-платена услуга няма да са ти нужни пари, а знания. Всичко зависи, ако форумът е добър като този да не се искат такси при публикуване на дадена услуга, и да има добър трафик не ви трябват пари.
 
И аз ще взема да се разпиша в тази тема. Ето списък на нещата, които допринесоха за развитието на бизнеса ми, представени в хронологичен ред като кратка история, за да мога да ги вкарам в контекст и да се разбере как са ми помогнали.

1. Интерес

2. Късмет

3. Know-how и контакти

4. Саможертва

5. Постоянство

6. Капитал

7. Екип

The End. :)

Помагат, но не са ключови. Ако искаш успех ти трябват 2 неща:

1. Достатъчно голям и мотивиран пазар да купува;
2. Продукт задоволяващ нуждата на този пазар;

Всичко друго е без значение преди да имаш тези двете. Можеш да имаш най-готиният екип и огромен бюджет, но като продаваш нещо, което пазара отхвърля - часовника до фалита тиктака неумолимо. Обратното, имаш ли достатъчно добър продукт в силен и печеливш пазар, трябва ти само екип който да не прави глупости.

Всичко останало си идва от самосебе си.

Наблюдавал съм доста стартъпи и разликата между успешните и фалиралите беше, че успешните проучваха пазара поне няколко месеца преди старт. Неуспешните масово не го правеха. А имаха чудесни екипи, капитал, контакти, офиси и готини плазми в тях....

Така че, преди да намериш голям платежоспособен пазар и продукт, който да му задоволи нуждата, всичко останало е второстепенно.

П.С. Поздрави за хубавата тема!
 
Помагат, но не са ключови. Ако искаш успех ти трябват 2 неща:

1. Достатъчно голям и мотивиран пазар да купува;
2. Продукт задоволяващ нуждата на този пазар;

Всичко друго е без значение преди да имаш тези двете. Можеш да имаш най-готиният екип и огромен бюджет, но като продаваш нещо, което пазара отхвърля - часовника до фалита тиктака неумолимо. Обратното, имаш ли достатъчно добър продукт в силен и печеливш пазар, трябва ти само екип който да не прави глупости.

Всичко останало си идва от самосебе си.

Наблюдавал съм доста стартъпи и разликата между успешните и фалиралите беше, че успешните проучваха пазара поне няколко месеца преди старт. Неуспешните масово не го правеха. А имаха чудесни екипи, капитал, контакти, офиси и готини плазми в тях....

Така че, преди да намериш голям платежоспособен пазар и продукт, който да му задоволи нуждата, всичко останало е второстепенно.

П.С. Поздрави за хубавата тема!

Нещата са много относителни в зависимост от сферата на дейност на бизнеса, но за мен продуктът и позиционирането на пазара (както и всички други аспекти от дейността на дружеството) са функция на качествата на хората в екипа и наличният финансов капитал. Например ако имаш страхотен продукт в огромен пазар, но никой не знае за теб, дали няма да фалираш? В такива случаи явно има проблем с хората от екипа, които се занимават с маркетинга и продажбите. Идеята ми е, че както и да се въртят нещата, проблемите винаги идват от липсата на качествен екип и/или финансови средства, като първото е по-важният фактор при стартъпите.
 
Бих казал неоткрита досега ниша, или поне подобряване дотолкова на продукт/услуга, че да предложи върховен комфорт и опции сравнено с конкурента му. Всеки, който се бори да се мушка по хоризонталната права ... успех му пожелавам.
 
Аз за разлика от колегите, не мисля, че единствения вариант да изградиш успешен бизнес е да развиеш неоткрита досега ниша. Към този момент едва ли има чак толкова възможности за подобно нещо, а и когато реално не знаеш с какво се сблъскваш е още по-трудно. Интернет от друга страна предлага много възможности, ако човек иска да се развива като онлайн предприемач, да навлезеш в подобен бизнес е евтино, като пазара пък е достатъчно голям, не си териториално ограничен, както е при повечето "физически" бизнеси, а единственото, което ти е нужно е - отдаденост към това което правиш, труд, по-добро планиране за развитие и точно до къде искаш да стигнеш, реклама и добър екип, който да движи всичко това.
 
Поставих лидерството на първо място, но истината е, че няма как едно от всичките да е най-важното... Всяко от тях е важно, но може да се обори от липсата на други...

Екип - ако няма лидер няма екип...
Идея - В днешно време идеите не струват - сега някой ще почне да говори, как за това ли имало интелектуална собственост и т.н., да ама не - можеш да имаш 1000 идеи и да държиш патенти,но ако не предприемеш целенасочени действия, то идеята си остава идея. За това, гробищата били най-богатото място.... Най-големите фирми почват с една идея и накрая се получава нещо друго, защото идеите се оформят по пътя, а не предварително..
Лидерство - понеже пише визия, това означава, че има идея и просто трябва правилния човек за да сглоби парчетата от пъзела и да я превърне в реалност. Тук идва ролята на лидера.. Добър екип без лидер няма, капитал неуправляван ефективно не струва и т.н.
Здрава работа - това според мен не е фактор, а средство - тоест здравата работа винаги трябва да я има и тя няма заместител, но само с бачкане също не става. Мога да копая цял месец и накрая да дойде 1 багер за 3 часа да изкопае повече, трябва да се бачка умно и целенасочено
Капитал - Капитала не е чак толкова важен, съжалявам но е така. Колко тото милионера са по-бедни от преди.. Верно ако искаш да нарпавиш новото БДЖ с ултра модерни влакове ще ти трябват пари, но не мисля, че има човек който не би дал 5 за да вземе 10, тоест добра визия и идея, ще привлече инвеститори..
Свободна ниша - това го поставям на последно място по-важност, понеже е нож с две остриета - ако е свободна има ли причина за това... Ако продаваш нещо не толкова добро, дори и свободна ниша няма да помогне. Пример ако си в град от 200 000 души и си отвориш китайски ресторант и няма друг, има добър шанс да постигнеш резултати, но ако храната е гадна и си натровил 5 човека за последните 6 месеца няма как да се получи нали така...
 
Коментирам какво е според мен - не мисля, че има някаква стопроцентова формула. В живота не знаеш дори какво ще стане утре. Но ако човек наистина иска нещо, има желание и страст, и разбира се компетентност и работи здраво за това има сериозна "опасност" да му се получи. Но в България има една поговорка - на работата лекото и на хляба мекото, която от много хора се приема за нещо лошо, но за мен е си е ОК, не мисля че трябва да се "счупваш" от бачкане за да постигнеш определена цел. Аз съм за доброто планиране. Работил съм различни...работи. Бил съм и подчинен и началник. Вярвам, че трябва да предразположиш хората, ако те работят за теб, и да не гледаш на тях като на работници а по-скоро като хора с които ти работиш заедно. Това ми е от личен опит и от двете страни. Не трябва да се разхайтва, но трябва да има баланс.
 
Много добра анкета, но според мен най-важното в един бизнес е доверието на клиента. От 2013 год. развивам свой бизнес и оцелявам благодарение на много труд. Започнах с писане, написах 80 информационни статии свързани с услугите, които предлагам и ги публикувах в своята страница и на различни места. Хората ги харесаха, защото информацията в тях беше достъпна за всеки т.е написана на разбираем език, без сложна терминология и гръмки слова. В настоящем имам много клиенти, които са получили информация за услугите, които предлагам от други мои клиенти. За мен клиента е работодател, приемам го, като шеф. Понякога съм изготвяла документи и през ноща, за да спазя срока, защитавла съм позиции на клиенти пред държавни институции. Екипа, който наех също има принос, но винаги държа първия контакт с клиента да е с мен, било то на живо или онлайн.
 

Горе