Автоматика е за улегнали мъже, за лапета си ръчкай като за начало!
Като човек карал не един автомат ще споделя моята гледна точка и ще оспоря много разбирачи.
1. Автоматика зимата е дори много по удобен от ръчката! Това че нямало как да лашкаш като закъсаш и прочие са пълни простотии! Имал съм и предно автомат и куатро автомат (аудита) ся ако е някоя пиклива марка е възможно да има проблеми. При предното се е случвало да се налага лашкане, ако ти работи главата можеш да излезеш от всяка ситуация и ако имаш естествено стаж зад волана. Куатрото не му трябва лашкане няма място на което да не минава и зима и лято! И по тумбак да легне, ако знаеш как за 2 минути я вадиш!
2. Ремонта бил скъп! Нова кола от магазина не всеки може да взима аз карам курници 2004-5 година и не съм имал проблем с автомати! При покупка я тестваш ако поне малко имаш понятие ще знаеш кога ще те изненада, ако нямаш взимаш човек който има. Автомата иска обслужване, но за кола 5000 лева да хвърлиш 500 лева за масла много хора го избягват, а после ама то се чупело... Освен масла има и филтър който задължително се сменя не е хиляди! Като се правите на рейсъри в ръчните режими поне научете кога и как се сменят скоростите, когато ръчкате спорт режимите също си има начин на каране и т.н и т.н.
Относно цената. Давам пример за курник който средно около 90% в България карат. 2004-5 година кола за 6-7 бона. Кутии втора ръка има и по 1000лв работещи, а рециклажа вече е около 2-3 бона в зависимост от майстора.
Ами ръчката? Съединителче прилично 600лв + маховик 1500лв и смяната 200 и кво стана то? пак стъпа 2300-2400 само дето съединителя заминава много по-бързо! Докато се преебе автомата на ръчката ще смениш 5 съединителя. Еее 500-600 кинта като ги ритнеш още 3-4 пъти излиза и по-скъпо.
Удобството изобщо няма сравнение. Автомата е удобство и класа! Аз лично нямам претенции карам си и ръчка и автомат според настроението
Единствения минус за по мощните коли е че ще ти лапа здраво мене между ръчка и автомат ми правеше 7-8 литра разлика при здраво настъпване
Всеки избира според желанието и възможностите. Стара - млада школа, няма такива филми. Всичко е до вкус и предпочитания. За жена е ясно, че автомата ще е привилегия, особено тия дето не знаят скоростите
Все пак при избора на автомат е хубаво да търсиш нещо със сервизна книжка или доказателства че е правен рециклаж на кутията, или че колата не е на 1М км.
Имах само една която беше почнала да подритва и я продадох веднага преди да почне обикновен човек да го усеща. Взех я на 300 000 почти, а сигурно е била на двойно все пак тука им свалят навсякъде пробега. Продадох я на 490 000 и ако е имала още 300к смятай ги.
Автоматика не се чупи току така дори е по здрав от ръчката стига да се обслужва на всеки 80-100к
Те и за 2.5 моторите реват ама не им се дава 2 бона за обслужване само на мотора и после я валче тракнало я кобиличка хвръкнала и т.н.
Новите от магазина няма да ги говоря изобщо (аз нямах щастието и възможността да си купя) но и да имам НЯМА! Братовчед ми взе голф 7 от магазина първите 10 000 км е влизал 3 пъти в сервиз 2 от които чупи кутия (ръчка) после 3тия път шум в мотора. Имам познати таксиджии с чисто нови кенефи шевролети и не знам си какви всяка седмица обикалят сервизите за датчици и кви ли не глупости.
Съдейки по опита ми и т.н най-добре взимай едно Беемве е30 на 20 + години и няма да имаш грам проблеми с него. Едно обслужване и ще го караш вечно. Колкото по нов модел е една кола толкова повече електроники, компютри и мизерии!