rak
Active Member
Най-големите интернет доставчици в САЩ са се договорили с музикалните и филмови компании за прилагане на мерки за борба с интернет пиратството, пише Ars Technica. Споразумението стана известно неофициално като "Шест удара" ("Six Strikes"). Според условията му, доставчикът се задължава да изпраща на уличените в пиратство потребители до шест предупреждения. Колкото повече предупреждения получи нарушителят, толкова по-сурова наказателна мярка ще последва. Самата задача за определяне на това, кой е интернет пират и кой не, поемат кино- и музикалните компании. Ако те успеят да докажат, че даден IP-адрес участва в незаконно споделяне на файлове, те трябва да информират доставчика за това. По-нататък провайдърът установява самоличността на потребителя по неговия IP адрес и му изпраща предупреждение. Ако получилият предупреждението не прекрати пиратската си дейност, предупреждението ще му бъде изпратено повторно. Когато броят на предупреждения надвиши четири, доставчикът има право да ограничи скоростта на интернет връзката на потребителя или принудително да го пренасочи към уеб страница с информация за нарушението. Доставчиците ще могат да избират превантивните мерки по свое усмотрение. Подчертава се, че доставчиците ще запазват в тайна личните данни на потребителите, докато съдът не изиска те да бъдат разкрити. Споразумението е било подписано от AT&T, Verizon, Comcast, Cablevision и Time Warner Cable. The New York Times уточнява, че детайлите по споразумението са били обсъждани от провайдърите и представителите на развлекателната индустрия в продължение на няколко години.
http : // technet-bg.com/archives/909
http : // technet-bg.com/archives/909