Артикъл маркетингът е добре да се прави. Никога не е бил нещо като даденост. Той си е натурален процес при развиване на някой нишов сайт, който претендира да е специалист в областта. За това, като видите някоя директория, голяма, тя обикновено си има топ писатели, които благодарение на това, че са специалисти в нишата си градят освен добър трафик, така и хубави бек линкове. Което говори и за широкото влияние на самите артикъл директории.
Последно време обаче Панда ъпдейта, ако оптимизацията е за Google, даде малко вето на тези артикъл директории, което леко намали тежестта на линквоете от там, а такива като ezine-а се изтеракатиха да слагат nofollow атрибут на линк кода, ако той е в бодито на самата статия, където е и по-хубавото и разположение. А ресурс бокса е някакви по-надолу и не точно инконтент, както го иска всеки добър оптимизатор.
Не знам, но аз лично забелязвам лека нетолериране на тези артикъл директории, поне не като едно време. Явно и тях ги мислят контент фарми. И явно това малко или много е част от плана на Google да спре спама и да изтреля големите и качествените и уж тези, които потребителите харесват сайтове. Не мисля, че им се получи. Но продължавам по темата.
Аз лично бих събмитвал в най-големите, по 2 на ден (това е и ограничението в някои такива сайтове), с думичката, която искам, и оптимизирани добре. Даже с това, което ezine-а направи да държи оптимизацията за дадена думичка до 2,6% от цялото съдържание в контента, не успя да ги спаси. И независимо колко добри статии имат и как предопреждават на лично, че имаш умрели линкове по събмитнатти статии. Е поне оптимизираха процеса. Истина е и че някои много добри статии от големите сайтове излизат на добри позиции, но имам лекото съмнение, че някой умишлено е линквал към тях. Преди време си спомнях, че за дума с 1500 търсения на ден излизаха с вътрешна статия, като пича беше оспамил URL-то на самата статия, а другото беше силата на домейна и се получи. НЕ седя много, това е факт.
Идеята за блога е пак хубава, нещо като сателит, който да дава от време на време леко сила на дадения сайт. Ако може да направиш incontent blog post exchange, ще е най-добре. Но на големи, нишови и хубави блогове. Това е добре, но рядко се случва. А е силно.
Определено не е загуба на време, но за да се осети истински трябва да наблегнет там. Знам хора с над 50 артикъли в над 10+ големи артикъл директории и пак не са впечатлени. Има трафик, доби линкчета са си взели, но не са кой знае колко добре като посещаемост. Въпросът е май за над 100+ такива, което си се гради с време и търпение, а ако са и много харесвани и четени, ще се получи най-добре, като комбинация.