Артикъл директориите колко и кога

alfina87

Active Member
Гложди ме един въпрос- става дума за БГ, но и за ЕН директориите за статии инфото ще ми е полезно. Примерно искам да оптимизирам с артикъл директории по 'дума1 дума 2' и пиша 10-20 статии на тази тема като всяка уникална я пускам в различна директория. По колко статии да публикувам на ден, колко често да публикувам, за да има ефект. Примерно, ако сега имам желание за 10 статии и ги напиша и ги разхвърлям тук там, добре ли ще е или като започне индексирането ще се гледе с лошо око:shock:Успоредно с това ще пусна и в един блог статии на същата тема с подобно анкори, които сочат към сайта, който съдържа офертата. Блогът не е много популяризиран, но го използвам за беклинкове. В случая въпросът е: колко често да публикувам статии, мога ли да напускам много наведнъж или има някаква стъпка :)
За енг директориите изобщо пък се чудя какво да ги правя, да пиша ли или си е загуба на време :(Благодаря за помощта, ще ми е от полза всякакво мнение :shock:
 
Артикъл маркетингът е добре да се прави. Никога не е бил нещо като даденост. Той си е натурален процес при развиване на някой нишов сайт, който претендира да е специалист в областта. За това, като видите някоя директория, голяма, тя обикновено си има топ писатели, които благодарение на това, че са специалисти в нишата си градят освен добър трафик, така и хубави бек линкове. Което говори и за широкото влияние на самите артикъл директории.

Последно време обаче Панда ъпдейта, ако оптимизацията е за Google, даде малко вето на тези артикъл директории, което леко намали тежестта на линквоете от там, а такива като ezine-а се изтеракатиха да слагат nofollow атрибут на линк кода, ако той е в бодито на самата статия, където е и по-хубавото и разположение. А ресурс бокса е някакви по-надолу и не точно инконтент, както го иска всеки добър оптимизатор.

Не знам, но аз лично забелязвам лека нетолериране на тези артикъл директории, поне не като едно време. Явно и тях ги мислят контент фарми. И явно това малко или много е част от плана на Google да спре спама и да изтреля големите и качествените и уж тези, които потребителите харесват сайтове. Не мисля, че им се получи. Но продължавам по темата.

Аз лично бих събмитвал в най-големите, по 2 на ден (това е и ограничението в някои такива сайтове), с думичката, която искам, и оптимизирани добре. Даже с това, което ezine-а направи да държи оптимизацията за дадена думичка до 2,6% от цялото съдържание в контента, не успя да ги спаси. И независимо колко добри статии имат и как предопреждават на лично, че имаш умрели линкове по събмитнатти статии. Е поне оптимизираха процеса. Истина е и че някои много добри статии от големите сайтове излизат на добри позиции, но имам лекото съмнение, че някой умишлено е линквал към тях. Преди време си спомнях, че за дума с 1500 търсения на ден излизаха с вътрешна статия, като пича беше оспамил URL-то на самата статия, а другото беше силата на домейна и се получи. НЕ седя много, това е факт.

Идеята за блога е пак хубава, нещо като сателит, който да дава от време на време леко сила на дадения сайт. Ако може да направиш incontent blog post exchange, ще е най-добре. Но на големи, нишови и хубави блогове. Това е добре, но рядко се случва. А е силно.

Определено не е загуба на време, но за да се осети истински трябва да наблегнет там. Знам хора с над 50 артикъли в над 10+ големи артикъл директории и пак не са впечатлени. Има трафик, доби линкчета са си взели, но не са кой знае колко добре като посещаемост. Въпросът е май за над 100+ такива, което си се гради с време и търпение, а ако са и много харесвани и четени, ще се получи най-добре, като комбинация.
 
От: Артикъл директориите колко и кога

Според мен наблягай на тематичните директории и социални мрежи.
За броя не знам, но като се има в предвид, че не се одобряват на момента, няма как да си нагласиш бройката както ти желаеш.
Също така ако можеш синомизирай статиите и вади копия под 15% припокриване, може и под 10 и си ги събмитвай по различните директории.
Друго което мога да те посъветвам е, когато една статия бъде одобрена от директорията, пусни я след това в тематични социални мрежи, за да придобие по-голяма тежест линка от нея.
 
От: Артикъл директориите колко и кога

Благодаря и на двамата за полезното инфо:) Малко пак ми объркано, за тематични директории по някои теми няма много ресурси или поне аз не знам. Объркано ми е по-скоро от къде да започна оптимизирането по дадена ключова фраза /езикът е БГ/. Трябва много труд и усилия, аз имам и желание, но не разполагам с много време, защото го отделям на съдържание. Май остава вариант що се отнася до линк билдинг в случая да наблегна на качествени блог постове и социалните мрежи за събмит плюс артикъли от време на време.
За този Панда ъпдейт, хм, струва ми се поредната спекулация на Гугъл да се прави на добрия самарянин, моето наблюдение е, че често избутва сайтове с нискокачествено съдържание или почти никакво напред, което е странно. На английски нямам задълбочени наблюдения, но поведението на тази Панда е странно, аз откога чакам да лови хубавото съдържание, пък да видим какво ще отреди :)
 
От: Артикъл директориите колко и кога

alfina87 Ако имаш възможност да пишеш по 10 статии не ден по добре ги пускай в сайта който оптимизираш а не в Артикъл директориите
Не съм сигурен но ако оптимизираш думи на кирилица, дали в дадена Артикъл директория имаш един или 20 линка Гугъл ги отчита по един начин
Затова и по една статия на месец е достатъчна
Ами много голяма разлика когато оптимизираш на латиница или на кирилица, но за съжаление и аз не мога да я разбера каква е точно
 
А и след пандата доста артиъл директрории са наказани така че слагаи си ги на блога и им търси линкове от социалните мрежи

http://www.seomoz.org/blog/article-marketing-mostly-a-scam-whiteboard-friday
Подкрепям мнението на 100%. Имам вече горчив опит с наказани такива, и изгубване тежеста на такъв тип линкове.

Най-добре е на добре индексирани и хубави, рилейтед блогове с голям ПР, и инконтент линкове към теб. Но трябва да видиш кой предлага и на каква цена. За социалните мрежи е добра идеята много. Но тогава ще трябва да се набляга много и ка качество, не че някой ще ти позволи да му драскаш на блога глупости, но при соц. мрежите го има фактора - различно хора. означавайки, че на соц. мрежите ще трябва да се пише така, че да се хареса на по широка публика. ;)

Май скоро ще се затрият и този тип сайтове, защото просто се губи смисъла да се пънеш. Имам едно приятелче, на което му трийнаха всичко от акаунта като артикъли, защото не отговаряли на новите критерии на Панда. Голяма директория е, мисля че беше бъзз-а. Готови са да си го самоначукат, само и само да се намажат, Но уви, резачката е за всеки. И то по много. :)
 
От: Артикъл директориите колко и кога

Специално за Бг не знам да има нишови директории. Направи следното, част от статиите пускай в блога, който оптимизираш и ги налинквай от социални мрежи, микроблог платформи и други.
Задължително един блог в blog.bg , там си пускай чат пат по някоя статия с линк към основния ти блог.
Договори се с уебмастъри от твоята ниша за гостуващо блогване, т.е да пускаш твои статии в техните блогове, като слагаш и линк.
И не на последно място, започни да преглеждаш подобни тематични блогове и статии и коментирай. Когато коментара ти е качествен, вероятността да ти го изтрият, защото вместо име ползваш ключова дума е по-малка.
Е има колеги, които много се сърдят ако вместо името си ползваш ключова дума, но вече им избягвам блоговете и не коментирам в тях.

И друго, позволи коментари в блога си, като ги модерираш стриктно. Когато една статия е коментирана, това я вдига в класирането
 
От: Re: Артикъл директориите колко и кога

А и след пандата доста артиъл директрории са наказани така че слагаи си ги на блога и им търси линкове от социалните мрежи
Не само са наказани, ами доста от тях махнаха линковете или ги направиха nofollow или JS.
 

Горе