alergodil
Active Member
Еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния изпрати писмо до директора на Google Ерик Шмид, в което изисква от него да вземе мерки "в идните седмици", за да се елиминира всеки риск от доминантна позиция на Google в различни области.
Ако интернет гигантът се съобрази с изискванията й, Комисията ще може да прекрати разследването, което започна срещу него през ноември 2010 г. заради множество жалби, най-вече от конкурента Microsoft. В противен случай разследването ще бъде задълбочено, заяви Алмуния на пресконференция.
"Нашето разследване ни помогна да установим четири области, в които практиките на Google могат да бъдат счетени за злоупотреба с доминантна позиция", заяви еврокомисарят, цитиран от АФП и БГНЕС.
Google поставя на първо място в своите линкове собствените си услуги за вертикално търсене, т.е. търсачки, специализирани в една област като пътуванията или търсенето на ресторанти. Според конкурентите й така компанията може да си осигури "преференциално отношение" спрямо другите специализирани търсачки.
"Второто ни безпокойство е свързано с начина, по който Google копира съдържание на конкурентни вертикални търсачки и го използва в собствените си предложения", поясни Алмуния. Другите две области, които предизвикват безпокойството на Европейската комисия, са свързани с рекламата - Google е подозиран по-специално, че налага клаузи за ексклузивност на рекламните си партньори.
Източник
Точно за това си говорехме , че ше се случи след Пингвина.
Ако интернет гигантът се съобрази с изискванията й, Комисията ще може да прекрати разследването, което започна срещу него през ноември 2010 г. заради множество жалби, най-вече от конкурента Microsoft. В противен случай разследването ще бъде задълбочено, заяви Алмуния на пресконференция.
"Нашето разследване ни помогна да установим четири области, в които практиките на Google могат да бъдат счетени за злоупотреба с доминантна позиция", заяви еврокомисарят, цитиран от АФП и БГНЕС.
Google поставя на първо място в своите линкове собствените си услуги за вертикално търсене, т.е. търсачки, специализирани в една област като пътуванията или търсенето на ресторанти. Според конкурентите й така компанията може да си осигури "преференциално отношение" спрямо другите специализирани търсачки.
"Второто ни безпокойство е свързано с начина, по който Google копира съдържание на конкурентни вертикални търсачки и го използва в собствените си предложения", поясни Алмуния. Другите две области, които предизвикват безпокойството на Европейската комисия, са свързани с рекламата - Google е подозиран по-специално, че налага клаузи за ексклузивност на рекламните си партньори.
Източник
Точно за това си говорехме , че ше се случи след Пингвина.