Малко увод. Почти всички, най-вече у нас крият полезни или вредни практики са един сайт, дори що се отнася за някакво кратко обобщение, а не за детайли и начин на приложение. Те, донякъде са си прави, милиони опитват свои проекти, и повечето от тях им изглеждат потенциални конкуренти. Според мен това е само отчасти вярно, защото ако ти си вече някой, който е научил тънкостите и си вече напред, такива които започват сега, или повечето от тях няма как да ви навредят директно, ако и те научат нещо.
Пише човек, който не знае тънкостите, но на базата на повърхностни обяснения на експерти и на мои наблюдения, мога да твърдя някои неща.
Тук един експерт описва в общи линии няколко от най-големите лъжи на Google.
Ще коментирам някой от тях, както и ще добавя малко от мен.
Всички които са ползвали търсачката преди години и я използват и сега, без да имат никакви специални познания, би трябва да са забелязали, че промяната е голяма.
От тези, неща които, ще напиша не мога да взема под внимание персонализацията, която прави goggle, но съм си направил тест влизайки от две различни айпи-та, че не установих разлика, но става въпрос за конкретен случай а не общо. Не се съмнявам, че персонализацията влияе на това как сайта се класира за даден потребител. Дори, ако обърнете внимание, когато триете историята на сърфирането в Chrome, текст ви предупреждава, че неща свързани с персонализацията няма да бъдат изчистени.
Според мен три са основните неща, който са най-важни за G - името на адреса, трафика на сайта и популярността на бранда, и още едно, което мога да го нарека половин фактор - възрастта на домейна. Като идеалната комбинация за един сайт е да има има четирите.
Както е казано във видеото, ако напишем "mail" top1 е mail.com въпреки, че съвсем не е най-популярната, или най-ползваната мейл платформа. В моя случай, го изпреварва mail.bg но това е заради локализацията и разширението.
А според мен, най-важно от всичките тези е името на сайта+разширението. Ако сайта ви е .bg това е по-добре дори от .com, ако таргета ви са български потребители. Но все пак, името преди всичко.
Още по-убедителен пример за сайт който е на 1 месец, има оскъдна информация, трафика му клони към нула и не му е правена реклама от повече от 2-3 линка в не-особено посещавани сайтове, който по exact mact име на сайта=ключова фраза се класира на 3-4 страница. Е поне един съблинк. И то линк, който въобще не е от най-преглежданите в сайта, дори напротив. Така, че в този случай аз поне нямам обособена идея, защо това е така.
Съвсем наскоро няколко човека се подиграха, че дори не можели да запомнят името на един сайт, камо ли да го напишат. Но защо им е да го пишат, в повечето случаи за браузъра е достатъчно да напишете първите две-три букви за да ви го изкара директно.
А може би преди около месец имаше всеобщ смях сред някой потребители за сайт с около 30 букви в името, който по тези ключови думи си излиза начело в G.
Освен това, но само го подозирам, ако един сайт се катери в класацията на страницирането на G дори потребителите да спрат да кликват на него, т.е. самият факт, че един път сте излезли на първа страница ви помага да продължавате да излизате там.
Още един пример по ключ. дума "новини", на първо място излиза novini.bg въпреки, че той е по-слабо посещаван от следващите го новинарски сайтове, от някой дори в пъти. Какво може да означава това, ако не, че за ключови думи, особено за къси фрази , за G е най-важно името на сайта и донякъде разширението.
predpriemach.com също е в полза на това твърдение.
Пише човек, който не знае тънкостите, но на базата на повърхностни обяснения на експерти и на мои наблюдения, мога да твърдя някои неща.
Тук един експерт описва в общи линии няколко от най-големите лъжи на Google.
Ще коментирам някой от тях, както и ще добавя малко от мен.
Всички които са ползвали търсачката преди години и я използват и сега, без да имат никакви специални познания, би трябва да са забелязали, че промяната е голяма.
От тези, неща които, ще напиша не мога да взема под внимание персонализацията, която прави goggle, но съм си направил тест влизайки от две различни айпи-та, че не установих разлика, но става въпрос за конкретен случай а не общо. Не се съмнявам, че персонализацията влияе на това как сайта се класира за даден потребител. Дори, ако обърнете внимание, когато триете историята на сърфирането в Chrome, текст ви предупреждава, че неща свързани с персонализацията няма да бъдат изчистени.
Според мен три са основните неща, който са най-важни за G - името на адреса, трафика на сайта и популярността на бранда, и още едно, което мога да го нарека половин фактор - възрастта на домейна. Като идеалната комбинация за един сайт е да има има четирите.
Както е казано във видеото, ако напишем "mail" top1 е mail.com въпреки, че съвсем не е най-популярната, или най-ползваната мейл платформа. В моя случай, го изпреварва mail.bg но това е заради локализацията и разширението.
А според мен, най-важно от всичките тези е името на сайта+разширението. Ако сайта ви е .bg това е по-добре дори от .com, ако таргета ви са български потребители. Но все пак, името преди всичко.
Още по-убедителен пример за сайт който е на 1 месец, има оскъдна информация, трафика му клони към нула и не му е правена реклама от повече от 2-3 линка в не-особено посещавани сайтове, който по exact mact име на сайта=ключова фраза се класира на 3-4 страница. Е поне един съблинк. И то линк, който въобще не е от най-преглежданите в сайта, дори напротив. Така, че в този случай аз поне нямам обособена идея, защо това е така.
Съвсем наскоро няколко човека се подиграха, че дори не можели да запомнят името на един сайт, камо ли да го напишат. Но защо им е да го пишат, в повечето случаи за браузъра е достатъчно да напишете първите две-три букви за да ви го изкара директно.
А може би преди около месец имаше всеобщ смях сред някой потребители за сайт с около 30 букви в името, който по тези ключови думи си излиза начело в G.
Освен това, но само го подозирам, ако един сайт се катери в класацията на страницирането на G дори потребителите да спрат да кликват на него, т.е. самият факт, че един път сте излезли на първа страница ви помага да продължавате да излизате там.
Още един пример по ключ. дума "новини", на първо място излиза novini.bg въпреки, че той е по-слабо посещаван от следващите го новинарски сайтове, от някой дори в пъти. Какво може да означава това, ако не, че за ключови думи, особено за къси фрази , за G е най-важно името на сайта и донякъде разширението.
predpriemach.com също е в полза на това твърдение.