Blinky
Owner
Факт е, че Super Bowl е едно от най-гледаните предавания в Америка и това по една или друга причина прави втренчените погледи на населението добра възможност за продажби на реклама. Така не само се показва добре развития пазар на реклама в Америка, но и това, че има определени събития, които продават много повече от други, както е било винаги в историята на всяка медия.
NCB се похвали, че е продала цялото си рекламно време за финала на Националната футболна лига по американски футбо (наподобяващо ръгбито, за тези, които се чудят какво е). Името на това събитие е Super Bowl (Супербоул) и носи славата си на силен магнит за всички големи рекламодатели, като списъците с чакащи всяка година са на лице.
Тази година изчисленията показват, че за 30-секунден рекламен спот по време на самия мач (състоящ се на 5 февруари 2012 г.) ще се плаща средно 3.5 млн. долара. Споменава се, че за някои други реклами цената е ударила даже и 4 млн. долара. Това класира събитието, като едно от най-предпочитаните инвестиции, както за рекламудателите, така и за организторите. В сметките се споменава, че за броя от 70 реклами, които ще се излъчат по време на мача, генерираните брутни приходи ще достигнат сумата от 245 млн. долара. Реално организаторите на NBC ще придобият едва 208 млн. долара, след като другата част от сумата се раздаде под вид на комисионни към рекламните агенции, които са връзката между рекламодателите и събитието. За разлика от миналта 2011 година, когато същият рекламен спот се е търгувал меджу 2.8 млн и 3 млн. долара, и по-миналата 2010 година с цени межди 2.5-2.9 млн долара, то тази година се отбелязва значителен ръст е цената. Експертите отдават това най-вече на факта, че търсенето е голямо, а предлагате оскъдно.
В тази сума от 208 млн. долара не влизат 6-те реклами от полувремето, както и тези, които ще се разпрострат в 6 часа преди самото начало на финала на Супербоул. Като никога до сега от организаторите изтече информация, че последния рекламен спот, сформираща тази огромна сума, е бил продаден броени дни след Деня на благодарността, който В САЩ се празнува в 4-я четвъртък на ноември (а в Канада - във 2-я понеделник на октомври). Fox Sports сподели, че година по-рано, всеки един спот бил продаден още в края на октомври. От NBC успокоиха чакащите рекламодатели, че все още има рекламни спотове, които са в шоуто преди самото начало на мача, но само при положение, че някои от сегашните, чакащи в списъка не се откажат от тях.
Още ен се знае кои са тръвдо рекламодателите, заели тези рекламни спотове, но се потвърди, че както миналата така и тази година те ще бъдат в известна степен същите. Много добре ще бъдат изразени марки и компании от автомобилната индистрия и компаниите за напитки (предполагам Coca Cola и RedBull - бел. на автора). От организацията подълниха, че ще има както много нови компании, така и много стари няма да присъстват. Базирайки се на миналогодишните рекламидатели, тази година се очакват твърдо да присъстват: напитките на Coca-Cola, интернет гиганта Godaddy.com и Anheuser-Busch InBev (позната под марките бира - Stella Artois, Beck's, Budveiser). Тези трите компании не само са най-добрите рекламни спотове, но се и най-честите рекламодатели последните няколко години.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Не за първи път се споменава Super bowl, когато става дума за продаване на реклама скъпо. Тук не мога да определя кое събитие би било така силно, освен едно време световните на който се класирвахме и играхме. Много бира, самобрасначки видяхме и евтини коли на лизинг. Такива спомени имам. Сега между шоутата би следвало да има интерес, говорейки за рекламни спотове. Ако някой има идея кое събитие или предаване, както и каквото и да е по телевизията привлича значителна част от зрителите, нека се включи. Като изключим пиковеите часове. Все пак търсим събите, другото си е рутинно.
NCB се похвали, че е продала цялото си рекламно време за финала на Националната футболна лига по американски футбо (наподобяващо ръгбито, за тези, които се чудят какво е). Името на това събитие е Super Bowl (Супербоул) и носи славата си на силен магнит за всички големи рекламодатели, като списъците с чакащи всяка година са на лице.
Тази година изчисленията показват, че за 30-секунден рекламен спот по време на самия мач (състоящ се на 5 февруари 2012 г.) ще се плаща средно 3.5 млн. долара. Споменава се, че за някои други реклами цената е ударила даже и 4 млн. долара. Това класира събитието, като едно от най-предпочитаните инвестиции, както за рекламудателите, така и за организторите. В сметките се споменава, че за броя от 70 реклами, които ще се излъчат по време на мача, генерираните брутни приходи ще достигнат сумата от 245 млн. долара. Реално организаторите на NBC ще придобият едва 208 млн. долара, след като другата част от сумата се раздаде под вид на комисионни към рекламните агенции, които са връзката между рекламодателите и събитието. За разлика от миналта 2011 година, когато същият рекламен спот се е търгувал меджу 2.8 млн и 3 млн. долара, и по-миналата 2010 година с цени межди 2.5-2.9 млн долара, то тази година се отбелязва значителен ръст е цената. Експертите отдават това най-вече на факта, че търсенето е голямо, а предлагате оскъдно.
В тази сума от 208 млн. долара не влизат 6-те реклами от полувремето, както и тези, които ще се разпрострат в 6 часа преди самото начало на финала на Супербоул. Като никога до сега от организаторите изтече информация, че последния рекламен спот, сформираща тази огромна сума, е бил продаден броени дни след Деня на благодарността, който В САЩ се празнува в 4-я четвъртък на ноември (а в Канада - във 2-я понеделник на октомври). Fox Sports сподели, че година по-рано, всеки един спот бил продаден още в края на октомври. От NBC успокоиха чакащите рекламодатели, че все още има рекламни спотове, които са в шоуто преди самото начало на мача, но само при положение, че някои от сегашните, чакащи в списъка не се откажат от тях.
Още ен се знае кои са тръвдо рекламодателите, заели тези рекламни спотове, но се потвърди, че както миналата така и тази година те ще бъдат в известна степен същите. Много добре ще бъдат изразени марки и компании от автомобилната индистрия и компаниите за напитки (предполагам Coca Cola и RedBull - бел. на автора). От организацията подълниха, че ще има както много нови компании, така и много стари няма да присъстват. Базирайки се на миналогодишните рекламидатели, тази година се очакват твърдо да присъстват: напитките на Coca-Cola, интернет гиганта Godaddy.com и Anheuser-Busch InBev (позната под марките бира - Stella Artois, Beck's, Budveiser). Тези трите компании не само са най-добрите рекламни спотове, но се и най-честите рекламодатели последните няколко години.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Не за първи път се споменава Super bowl, когато става дума за продаване на реклама скъпо. Тук не мога да определя кое събитие би било така силно, освен едно време световните на който се класирвахме и играхме. Много бира, самобрасначки видяхме и евтини коли на лизинг. Такива спомени имам. Сега между шоутата би следвало да има интерес, говорейки за рекламни спотове. Ако някой има идея кое събитие или предаване, както и каквото и да е по телевизията привлича значителна част от зрителите, нека се включи. Като изключим пиковеите часове. Все пак търсим събите, другото си е рутинно.