Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

happyslacker

New Member
На времето бях сключил договор със Спектър Нет, обаче договорът беше прехвърлен на Mtel.

Дойде ми по охлювната поща (онази с пощальоните и хартиените пощенски пликове - да не се бърка с електронната поща) едно писмо, че с цел да осигурят в максимална степен качеството на услугите са оптимизирали системите за издаване на фактури.

А когато някой се заеме с оптимизация на нещо, което преди това си е било оптимално - познайте какво става...

Бях доволен, че Спектър Нет ми взимаха парите всеки месец по ePay - получавах си известия чрез ePay и си плащах като поп.

PRpO42B.png


Сега обаче трябва да се редя на опашка в някой от магазините им или да плащам с банков превод - написали номерата на сметките на хартия и трябва сега да ги преписвам в електронното банкиране, да се чудя какво да пише в описанието на плащането (фактура не е идвала миналия месец), да плащам на банкстерите банкова такса...

Тези в кой век живеят? Банков превод (онова нещо дето въвеждаш един дълъг буквено-цифров низ, дето му казват IBAN)? Опашки в магазина?

Прецакаха хубавата услуга. Сега трябва да се разправям с касиерите в магазина им ли да чакам пощальона да донесе фактурата за да разбера как се плаща с банков превод (какво се пише в описанието на трансфера - вероятно ще искат някакъв номер на клиента или нещо подобно).

Така че, ако случайно ви спрат връзката с Интернет да не се чудите какво става - не сте получили известие в ePay и не сте си платили сметката...

А, и между другото, в бумагата ви уведомяват, че сте съгласни с общите им условия. Тоест не ви питат, а направо ви съобщават, че сте съгласни. Честито на печелившите.

На този адрес може да видите електронната им поща и телефоните им (поне електронна поща имат, радвайте се, че няма да се налага да им ползвате анахронизма телефон): http://www.mtel.bg/spnet
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Те хората разкарват хартиените фактури под претекст за зелена България ала бала, а всъщност щото им излизат скъпи ... пък мтела ги налагат.

Интересна хора :)
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

И Ментел може да плащаш през ePay/EasyPay
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

И аз ги ползвам от времето на спектър нет. Скоро наистина правиха нещо с фактурите, но ми дадоха 1 месец безплатно ползване за неудобството, което така и не разбрах какво е, защото сметките продължиха да си ми излизат в и-пей. После ми предложиха 2 години договор и сега плащам 24 лева на месец за 3 телевизора + 50 мегабита нет с 2 реални статични ай-пи-та. Суйтча си е в къщи и съм много доволен. Имат и контролен интерфейс на сайта с много полезни функции включително и добавяне на мак адрес за ново устройство. Бях много резервиран към мтел, защото ги мразя от преди години, когато ги ползвах за телефон, но явно са се пооправили.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

И Ментел може да плащаш през ePay/EasyPay

Това важи само за сметките за мобилен телефон. Ако става и за Интернет би било чудесно (телевизия не ползвам), ама май няма да е възможно.

Ще чакам понеделник-вторник да отговорят на въпроса ми по електронната поща. Може пък да не съм разбрал и да мога да си плащам с ePay.bg.
 
Както другите казаха, и интернетът може да се плаща през epay. Аз ползвам и фиксиран интернет, и мобилен телефон от тях. За да си плащам мобилния телефон през epay, си регистрирах сметка, чийто номер се състои от телефона ми + 4-цифрения код от фактурата за телефонни услуги. По същия начин се регистрира и сметката за интернет - телефон + 4-цифрения код от фактурата за интернет. Друг вариант е да им се обадиш да ти обединят двете фактури (но имай предвид, че ако след това искаш пак да ги разделиш, ще трябва да си платиш някаква сума, която не помня каква беше), и да си ги регистрираш като една сметка в epay.

Ако пък не ползваш мобилните им услуги, просто им звънни (или ползвай чата на сайта им), и те ще ти кажат какъв номер на сметка да използваш при регистрация в epay.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

През месец юни за последно си платих Интернета през ePay.bg (до тогава редовно го плащах пак чрез ePay.bg). През юли не получих известие по ePay и не мога да платя.

Няма да им звъня, несериозно е да се ползва този анахронизъм телефон. Писах им по електронната поща и чакам да ми отговорят.

Хартиена фактура не съм получавал, само известие за "оптимизацията".

И защо не написаха в това известие как да си плащам сметката с ePay (не пише и че изобщо е възможно) - не знам. Вероятно е заради "оптимизацията".
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

В момента съм на Blizoo и доколкото четох из нета, Mtel са ги купили. Ще гледаме какво ще става. :)
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Колегата пише,че има проблеми с плащания към мтел,а ти пускаш мнение,че си на Близу(големи некадърници).На нас какво ни пука че си вързан към тези мишки и изобщо кво ни ебе че мтел купили некадърниците Близу?Имай усещане поне малко и не ни карай да ти четем крайно отговори .Доколкото бил чел.....А бе мишо новината е стара разбери.Ние също сме чели,ние също имаме интернет.Поста ти не стига че е 100 процента спам ами също така и е out of date т.е ние също може да четем.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Хм, вярно сега забелязах, че и аз нямам известие за нова сметка за интернет в ePay, а същевременно имам за домашен телефон към Мтел.
Така или иначе си плащам в брой (има офис близо до работата ми), но това изглежда доста странно. Иначе от качеството на нета съм много доволен, за три години две прекъсвания - първият път получих 50% отстъпка от цената, а втория смс след като отстраниха повредата.
 
От: От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Колегата пише,че има проблеми с плащания към мтел,а ти пускаш мнение,че си на Близу(големи некадърници).На нас какво ни пука че си вързан към тези мишки и изобщо кво ни ебе че мтел купили некадърниците Близу?Имай усещане поне малко и не ни карай да ти четем крайно отговори .Доколкото бил чел.....А бе мишо новината е стара разбери.Ние също сме чели,ние също имаме интернет.Поста ти не стига че е 100 процента спам ами също така и е out of date т.е ние също може да четем.

Колегата споделя, че проблемите са започнали след като договорът му към Спектър Нет се е прехвърлил към Mtel. Аз споделих, че в момента съм на доставчик, който е купен от Mtel. Не знам какво ти попречи да разбереш какво искам да кажа с това. Така като гледам проблема ти не е с моя коментар, ами с интернет доставчика ми. Това пък още по-малко ме вълнува. И май не аз, ами ти обърна темата на спам...
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

В момента съм на Blizoo и доколкото четох из нета, Mtel са ги купили. Ще гледаме какво ще става. :)

гледай, щото ако не гледаш става това - "А, и между другото, в бумагата ви уведомяват, че сте съгласни с общите им условия. Тоест не ви питат, а направо ви съобщават, че сте съгласни. Честито на печелившите."
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Не благоволиха да ми отговорят по електронната поща. Аз обаче съм упорит. Питах ги по чата (да, имат и онлайн чат).

Казаха да им се обадя по телефона или да ги питам пак по чата в края на месеца, защото сега не можели да ми кажат секретния код, който да въведа в ePay за да продължа да си плащам сметките чрез ePay, а не да плащам по банка (с банккова такса!) или да се редя на опашка в магазините им.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Най-накрая вече се сдобих с кода. Дават ти едно 14 цифрено число, което ти е потребителския номер и едно 4 цифрено число, което се въвежда заедно с първото в ePay (няма нищо общо с ЕГН-то).

Пак проблеми: включвам компютъра, стартирам браузъра и гледам: диалог за въвеждане на ПИН код (10 цифрен), който трябва да въведа за да си активирам рутера (иначе нямам достъп до Интернет!). Гледам и се чудя дали съм се събудил... Такова нещо за пръв път виждам. Голяма мъка беше докато ми го дадат.

Отивам в един офис на Мтел (бях излязъл на разходка и реших да мина през офиса вместо да слушам музика по телефона, докато ме свържат със служител). Там ми казаха, че дължа някаква сума, която е съвсем различна от тази, която е посочена в договора (след като чаках над половин час на опашка - имаше двама клиента и двама служителя, които ги обслужваха, но много бавно).

А в известието по пощата пишеше изрично, че няма да се променя цената, даже ще се закръгли с 1 лев без ДДС към по-ниска. Служителят мълчи като партизанин - не дава нито ПИН код, нито код за ePay, нито ми каза какъв ми е новия потребителски номер...

Отидох в друг офис - там бяха по-склонни да дават информация. Не ми казаха ПИН кода за активиране на рутера (за да мога да ползвам Интернет), обаче поне ми казаха потребителския номер и кода за ePay (14 цифрения номер и 4 цифрения номер). Погрешно ми казаха, че трябва да въведа телефонния номер и 4 цифровия код след него. Не става така - трябва да се въведе 14 цифровия код и после 4 цифровия код (след като си активирах рутера с въвеждане на 10 цифровия ПИН код успях да си вляза в пощата и прочетох какво как се въвежда в ePay).

Наложи се да се обаждам по телефона. Защото онлайн чата не работеше (бяха орязали достъпа до Интернет само до сайта на Mtel, който не работи без външни услуги - Recaptcha и други, чатът им е даже на друг домейн). Казаха ми, че след 10 минути ще ми дадат кода - нищо подобно. Значително повече се наложи да чакам.

Писах им да ги уведомя, че са ми вдигнали месечната такса без това да е договорено, ще видим какво ще кажат...

Оглеждам се за друг доставчик, обмислям дали да не премина на друг. Не се знае какво друго ще измислят в бъдеще. Може след няколко месеца още да ми вдигнат цената без да ме питат... След като Mtel ги купи започнаха проблемите.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

Към момента все още се прави проверка за корекция на таксата Ви, би следвало да приключи до 14.09.2015 г., когато е и датата предвидена за спиране на услугата Ви. В случай на спиране, ще имате възможност да удължите услугата за 48 часа, в които да уредите плащането по коригираната фактура.

Значи ако не си платя завишената сума по фактурата може да ми спрат достъпа до Интернет и евентуално, ако благоволят, и ако много им се помоля и ако не са много заети, биха могли да ми пуснат достъп за още 48 часа за да мога да се логна в ePay и да си платя задължението (ама не казват, че със сигурност ще коригират таксата, може и да не я коригират, тогава пак трябва да си платя).

То не останаха доставчици на Интернет - Мтел изкупи един куп доставчици на Интернет (Мегалан, Спектър Нет, Близу), останаха няколко големи и разни дребни квартални доставчицета... Конкуренцията значително намаля.
 
От: Внимавайте, ако ползвате Интернет от Спектър Нет / Mtel

В последния момент успях да говоря по телефона със служител, който е запознат. Казаха, че по-голямата сума е заради това, че фактурата била не за един месец, а за месец и нещо.

Което е в противоречие с писмото, което ми пратиха по пощальон - там пишеше, че няма да ми взимат пари за част от месеца...

В крайна сметка ще продължавам да си плащам на старата цена (даже закръглиха сумата без ДДС до 1 лев в моя полза), ама не се знае до кога и в бъдеще не се знае какво друго ще измислят за „подобрявне“ на системата им за издаване на фактури...

КЗК разреши на Мтел да придобие Блузу. Сега и клиентите на Близу трябва да се тревожат какво ще измислят от Мтел за оптимизиране на издаването на фактури...

Звънете по телефона, защото служителите в магазините нищо не знаят.
 

Горе