Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

pa_lta

Well-Known Member
Тъй като нишата, в която се пускам е доста натоварена /англоезичен е сайта/ ще разчитам на SEO и други варианти за оптимизиране, но за Гугъл ще се прави всичко като по учебник:wink: Мнения от сорта, прави си каквото си искаш и за Гошо да ти е през ... крачола, не биха помогнали в случая.

Въпросите ми са:

1. Как е най-добре да се формулират урл адресите на продуктите /имайте предвид, че каноникъл адресите искам да включват и категория/
Вариант А - именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт-с-ключова-дума => доматисимо.сом/селски-домати/старозагорски-домат1 т.е. една и съща ключова дума, я има в категорията и в името на продукта или
Варианта Б - именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт => доматисимо.сом/селски-домати/старозагорски1 или
Вариант В именасайта.сом/категория/име-на-продукт-с-ключова-дума =>доматисимо.сом/селски/старозагорски-домат???
В конкретния случай - сайта ще предлага само домати т.е. как да извлечем максимална изгода от тежестта, която носи кл. дума в категорията, без да ни забодат за спам. Проекта е дългосрочен и не ми се стои извън индекса, заради преоптимизация!
Навремето, преди година - 2, попаднах на точно такова обяснение в Уебмастър помощта на Гугъл, но сега не намирам нищо подобно. Ако може да подкрепите мнението си с някой подобен линк, ще е чудно.

2. Да се преразказват ли общите условия и тези за доставка, връщане или да се плеснат някакви /копирани/ и да се забрани индексирането им?

3. Въпрос... скоро :wink:
Благодаря предварително, на отзовалите се:beer:
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

1. Вариант А
2. Аз лично ги преразказвам и пиша подробно, хем си ги правя каквито желая, хем мисля че е по-добре. Все пак си е уникално съдържание доколкото е възможно, а всяко уникално съдържание в онлайн магазин е в полза, особено в ниши където всички имат горе долу еднакви продукти с подобни снимки и описания.
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

1. Вариант А
Защото?

2. Аз лично ги преразказвам и пиша подробно, хем си ги правя каквито желая, хем мисля че е по-добре. Все пак си е уникално съдържание доколкото е възможно
Аз само като я видя тази стена от текст и ме избива на агресия :wink: Още повече тук материята, не позволява много разтягане на лукуми според мен. Ти до колко процента уникалност я докара с преразказ с елементи на разсъждение?
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Тъй като нишата, в която се пускам е доста натоварена /англоезичен е сайта/ ще разчитам на SEO и други варианти за оптимизиране, но за Гугъл ще се прави всичко като по учебник:wink: Мнения от сорта, прави си каквото си искаш и за Гошо да ти е през ... крачола, не биха помогнали в случая.

Въпросите ми са:

1. Как е най-добре да се формулират урл адресите на продуктите /имайте предвид, че каноникъл адресите искам да включват и категория/
Вариант А - именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт-с-ключова-дума => доматисимо.сом/селски-домати/старозагорски-домат1 т.е. една и съща ключова дума, я има в категорията и в името на продукта или
Варианта Б - именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт => доматисимо.сом/селски-домати/старозагорски1 или
Вариант В именасайта.сом/категория/име-на-продукт-с-ключова-дума =>доматисимо.сом/селски/старозагорски-домат???
В конкретния случай - сайта ще предлага само домати т.е. как да извлечем максимална изгода от тежестта, която носи кл. дума в категорията, без да ни забодат за спам. Проекта е дългосрочен и не ми се стои извън индекса, заради преоптимизация!
Навремето, преди година - 2, попаднах на точно такова обяснение в Уебмастър помощта на Гугъл, но сега не намирам нищо подобно. Ако може да подкрепите мнението си с някой подобен линк, ще е чудно.

2. Да се преразказват ли общите условия и тези за доставка, връщане или да се плеснат някакви /копирани/ и да се забрани индексирането им?

3. Въпрос... скоро :wink:
Благодаря предварително, на отзовалите се:beer:


Малко се обърках с тия домати, но зависи какво искаш да оптимизираш. Конкретен продукт или определена категория? например домати?

Значи, ако примерно сайта ти е зеленчуков и продаваш домати, краставици, картофи, чушки и т.н.,

то е логично да го разделиш на тия категории, а във всяка категория да има различни сортове и не е нужно да използваш ключова дума в бранда.

Например, ако ти е важна думата "домати", но ще продаваш и чушки и картофи, що трябва да си кръщаваш сайта "домати.ком" или "доматиеоод.ком" и да включваш другите категории.

Може да използваш сричка от ключовата дума все е кяр. Примерно доматисимо.ком.

Или дори и да не се включва ключовата дума, пак може си класираш сайта.

Според мен по-добре бранд, което може да включва сричка или цялата ключова дума е по-добре, отколкото гола ключова дума. На мен ми изглежда спамърско. И Гошето не е прост.

Второ, както казах зависи какво искаш да оптимизираш. Ако е категория "Домати" примерно, кръсти си категорията така. Може да я кръстиш и "Сортове домати" тоест някаква дума + ключова дума и да стане фраза.

Ако искаш да си оптимизираш конкретен продукт по думата домати, например "Чери домати", то тогава ще ти е по-трудно, защото ще имаш категория "Домати", продукт "Чери домати", продукт "Някви други домати" и т.н. и навсякъде ще има домати, което е ключова дума.

Ето защо, по обща единична ключова дума, според мен е по-добре да присъства в категорията и да си ориентираш само по една страница, а не да я плющиш навсякъде из урл-та текстове и т.н., щото пък после може да се наложи да използваш каноникали и разни глупости.

Затова според мен най-удачния вариант е, ако искаш да оптимизираш единична ключова дума "домати", например, вида да е следния:

доматисимо.ком/домати/сорт-чери
зеленчуковмагазин.ком/домати/сорт-чери

И да оптимизираш категория "домати" по същата ключова дума.

сайтХ.ком/домати/домати чери също е приемлив вариант

тоест, домейна да не съдържа ключова дума, но категория и страница от категория да съдържат. Но в този случай е добре да насочиш вътрешните връзки от отделните страници съдържащи ключовата дума към основната страница (например категория "домати") като и в самите продуктови страници избягваш употребата на ключовата дума "домати", за да не стане накрая да се класира някой продукт, а целевата страница да хване къра.

Значи и трите варианта стават, но според мен вариант 1 или 2 са най-удачни за употреба. Това си е мое мнение!!!
 
Здраво.

И аз да си изкажа мнението. Първо за адресите:

именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт-с-ключова-дума - това мисля, че е добрия вариант и логически най-правилния. Не само за потребителя, но и за бота. Всъщност логично ли за потребителя, не остава да е нелогично за бота. ;) Използвай пътища.... ;)

Само не разбрах, каква е разликата между категория и категрия с кл. дума? Питам, нищо че видях примера, защото селски и селски-домати нямат база за сравнение. По-скоро логиката е такава: Домати -> селски -> старозагорски. Идеята е, че влизаш на дълбоко - но това се прави при наистина големи сайтове с много категории и подкатегории.

Няколко неща се имат предвид, ако искаш да направиш голямо ветрило. Рута ти е с най-голяма тежест, следвано от категории, подкатегории, продукти. Страниците са на едно ниво с категориите, освен ако и те не имат подстраници (например За нас да има подстраници - Нашата мисия, Екип, Цели и прочие). Следвайки това, е хубаво топ кл. думи да ги разположиш на хоума, като с намаляването на кл. дума (като обем търсене) да разполагаш в подредбата, която се следваше по-горе (категории, подкатегории, продукти). Това според мен е най-добрата стратегия. Тъй като не можеш да наблъскаш всичко на хоума, както и в една категория, то това е най-логичното. ;)

Да, общите условия задълже уникални. ;) Всичко. Колкото по-уникални и пълни текстове, толкова по-добре и нагоре както се вика. :)

Това е от мен и ако има нещо, помагаме няма как. Няма да се плашите от големите ниши, винаги има начини. Дори и да захапете малък %, важното е, че сте там. След време и правилни движения, повече и накрая на върха. Това е. ;)
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Браво на теб, "всичко е ясно да влезе убития", казал съдията след изслушване на пледоариите:wink:
Как не те домързя да изпишеш толкова много, помня на времето за един сайт КРУШАр.сом пак беше ми асистирала :beer:
Правилно си ме разбрала за първото, но добре, че си обяснила и за по принцип. Иначе аз уж бях писал, че само домати ще продавам и за доматисимо.сом сме на едно мнение - за бранда и ключовата дума. И аз мисля, че е по-добре при положение, че в магазина се продават само домати да се оптимизира категорията т.е. ключовата дума да е в категорията само /тя така или иначе присъства и в домейна/ => доматисимо.сом/домати/сорт-чери. До тук добре, обаче какво правим с другите категории, които ще са в сайта, не толкова за Гошо /каноникъла ще е доматисимо.сом/домати/сорт-чери/ колкото за клиентите??? Например категория за нея и категория за него - т.е. доматисимо.сом/за-нея/сорт-чери :?: То от снимката е ясно що е ама нещо много постно изглежда?!
 
От: Re: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Здраво.

И аз да си изкажа мнението. Първо за адресите:

именасайта.сом/категория-с-ключова-дума/име-на-продукт-с-ключова-дума - това мисля, че е добрия вариант и логически най-правилния. Не само за потребителя, но и за бота. Всъщност логично ли за потребителя, не остава да е нелогично за бота. ;) Използвай пътища.... ;)

Само не разбрах, каква е разликата между категория и категрия с кл. дума? Питам, нищо че видях примера, защото селски и селски-домати нямат база за сравнение. По-скоро логиката е такава: Домати -> селски -> старозагорски. Идеята е, че влизаш на дълбоко - но това се прави при наистина големи сайтове с много категории и подкатегории.

Няколко неща се имат предвид, ако искаш да направиш голямо ветрило. Рута ти е с най-голяма тежест, следвано от категории, подкатегории, продукти. Страниците са на едно ниво с категориите, освен ако и те не имат подстраници (например За нас да има подстраници - Нашата мисия, Екип, Цели и прочие). Следвайки това, е хубаво топ кл. думи да ги разположиш на хоума, като с намаляването на кл. дума (като обем търсене) да разполагаш в подредбата, която се следваше по-горе (категории, подкатегории, продукти). Това според мен е най-добрата стратегия. Тъй като не можеш да наблъскаш всичко на хоума, както и в една категория, то това е най-логичното. ;)

Да, общите условия задълже уникални. ;) Всичко. Колкото по-уникални и пълни текстове, толкова по-добре и нагоре както се вика. :)

Това е от мен и ако има нещо, помагаме няма как. Няма да се плашите от големите ниши, винаги има начини. Дори и да захапете малък %, важното е, че сте там. След време и правилни движения, повече и накрая на върха. Това е. ;)
Логически най-правилен, но както вече няколко пъти споменавам в сайта ще се продава само тази ключова дума - домати, няма да има чушки и други подобни! Тогава "малко" ми бие на преоптимизиране, даже много. За категориите и подкатегориите идеята е колкото по-малко, толкова по добре - 3 нива делят продукта от home - home=>категория=>продукт! Точно заради тежеста не искам да влизам на дълбоко, а и самият сайт няма нужда чак от такова сегментиране - Домати -> селски -> старозагорски
Благодаря ти за условията на сайта, явно ще се плаща, аз абсурд да захвана да пренаписвам толкова много текст.

И сега какво, никой не е попадал на онази статия в Уебмастъра така ли?
 
Re: От: Re: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Логически най-правилен, но както вече няколко пъти споменавам в сайта ще се продава само тази ключова дума - домати, няма да има чушки и други подобни! Тогава "малко" ми бие на преоптимизиране, даже много. За категориите и подкатегориите идеята е колкото по-малко, толкова по добре - 3 нива делят продукта от home - home=>категория=>продукт! Точно заради тежеста не искам да влизам на дълбоко, а и самият сайт няма нужда чак от такова сегментиране - Домати -> селски -> старозагорски
Благодаря ти за условията на сайта, явно ще се плаща, аз абсурд да захвана да пренаписвам толкова много текст.

И сега какво, никой не е попадал на онази статия в Уебмастъра така ли?

Като цяло когато си така, реално нямаш нужда от толкова преоптимизация, наистина. Дори наскоро мои приятел посъветвах да не слага много кл. думи, нищо че искаше. Имаго момента с "ама аре стига толкова". :)

Да, не стигай далеч с нивата, но видях на къде тръгна и ви викам леле бая дълбок сайт ще е щом има селски-домати, после строзагорски. ;) Да, тежестта може да оставиш такава или да "олекотиш" навътре. Малко хора го знаят, но тези които го знаят не правят никога безсмислени страници и така и трябва. ;)

Коя е тази статия? За какво е била, и кой уебмастър, сегашното сърченджин ли?
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Коя е тази статия?
Този ти въпрос направо ми оправи вечерта:beer:

Навремето, преди година - 2, попаднах на точно такова обяснение в Уебмастър помощта на Гугъл, но сега не намирам нищо подобно. Ако може да подкрепите мнението си с някой подобен линк, ще е чудно.
Обяснението беше за преоптимизиране на урл адреси и как най-красиво да стане - точно къде да има една и съща ключова дума и т.н.
Ами [тук - https://support.google.com/webmasters май, но те са си променили визията и не съм сигурен, беше преди година и половина
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Браво на теб, "всичко е ясно да влезе убития", казал съдията след изслушване на пледоариите:wink:
Как не те домързя да изпишеш толкова много, помня на времето за един сайт КРУШАр.сом пак беше ми асистирала :beer:
Правилно си ме разбрала за първото, но добре, че си обяснила и за по принцип. Иначе аз уж бях писал, че само домати ще продавам и за доматисимо.сом сме на едно мнение - за бранда и ключовата дума. И аз мисля, че е по-добре при положение, че в магазина се продават само домати да се оптимизира категорията т.е. ключовата дума да е в категорията само /тя така или иначе присъства и в домейна/ => доматисимо.сом/домати/сорт-чери. До тук добре, обаче какво правим с другите категории, които ще са в сайта, не толкова за Гошо /каноникъла ще е доматисимо.сом/домати/сорт-чери/ колкото за клиентите??? Например категория за нея и категория за него - т.е. доматисимо.сом/за-нея/сорт-чери :?: То от снимката е ясно що е ама нещо много постно изглежда?!

Чакай ся, за кво ти е каноникъл? Значи, ако има странициране, може да ползваш prev и next, а каноникал, при индексирани филтри. Например, ако ще имаш категория "домати", важна за оптимизация и категория "чушки", която не е важна за гугъл, просто насочваш вниманието към категория "домати" и по-малко към категория "чушки" и си оптимизраш бранда+категория "домати".

Иначе, доколкото разбирам те интересува индексирането по критерий. В този случай, ако имаш категория "домати", която да се избира по критерий "домати за нея" и домати за него", си правиш категория "домати" и филтри "за нея" и "за него" и слагаш филтрите със забрана за индексиране в робота.тхт или, ако избереш да ги индексираш, тогава може да сложиш каноникал на категория "домати"

Така например, при НЕиндексирани филтри ще се получи нещо от сорта:

доматисимо.ком/домати#filter-за-нея

В гугъл ще се показва доматисимо.ком/домати

Или при индексиране на филтрите ще стане нещо от сорта:

доматисимо.ком/домати#filter-за-нея

И в гугъл ще излиза:

доматисимо.ком/домати
доматисимо.ком/домати#filter-за-нея

като при слагане на каноникал за категория "домати", гугле няма да басари много филтъра, щото ти му казваш, че ти е важна категорията - не филтъра.

Ако имаш няколко категории и за всичките има филтри, пак по същия начин, но ако имаш няколко категории и филтър с критерии "за нея" и "за него", които са валидни само за категория "домати", тогава може да сложиш каноникал само за категория "домати" или да забраниш на гугъл да индексира филтрите "за нея" и "за него" и да си оставиш останалите категории "краставици", "чушки", "чесън" да си индексират из гуглето.
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Споделете, някой читав SSL сертификат за англо-езичен магазин. Гледам ги, ровя ги, само общи приказки защо един, а не друг? Единственото, което ме интересува е да става зелен урл адреса, че да схващат, че има някаква промяна пациентите.
 
Re: От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Споделете, някой читав SSL сертификат за англо-езичен магазин. Гледам ги, ровя ги, само общи приказки защо един, а не друг? Единственото, което ме интересува е да става зелен урл адреса, че да схващат, че има някаква промяна пациентите.

Тук имаше колеги, които ги продаваха, дори двама. И от тези скъпичките - зелените. ;)
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Намерих, май единия - дето уж най-ниските цени за БГ имали, влизам гледам един сертификат за фирмена валидация - 3 варианта- единия про другия еди си кво и така- съответно различни цени, ама разлика между тях, описание нещо - зае*и!?!?!?!
 
Re: От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Намерих, май единия - дето уж най-ниските цени за БГ имали, влизам гледам един сертификат за фирмена валидация - 3 варианта- единия про другия еди си кво и така- съответно различни цени, ама разлика между тях, описание нещо - зае*и!?!?!?!

Ако са ти ок цените давай един рикуест с въпроси. :) Виж им faq страницата, може там да има повече инфо около това, кое какво е и какво ги различава. :)
 
От: Въпроси за оптимизиране /SEO за магазин на Opencart и не само

Нищо нямат да ги...
Ще им пиша явно, няма как. Гледам и на namecheap по препоръка на съпорта на хоста :wink:, там по културно са описани нещата, но пак не достатъчно добре.
Ще взема да направя един афф сайт за тези сертификати с подробни обяснения, сравнения и скрииншотове накрая! Баси и хората.
 
Последно редактирано:
А защо реално няма описание на продуктите? Явно са нещо стандартно, но пак не е лошо да има информация какво точно се продава. :)

Дори, ако искаш, виж във форума тук, имаше теми и на двата наши потребители за тези им услуги. ;)
 

Горе