Въпрос за разиграване от Виваком

mvmrik

Well-Known Member
Ще почна отначало, за да разберете за какво става въпрос. На жена ми майка и почина преди 2 години и на домашния адрес имаше телефон и интернет от Виваком. Сега ние живеем на този адрес и още тогава отидохме до техен офис, за да прекратим договора и да си пуснем нов план на наше име. Тогава изрично попитахме дали дължим нещо, а човека в офиса ни каза, че щом майката е починала и стария план е на нейно име, не дължим нищо. Занесохме смъртния акт и те закриха стария и ни пуснаха новия план. Досега нямаше никакви проблеми и изведнъж дойде писмо от някаква фирма за събиране на задължения, че дължим 26 лева. Тя е звъняла до тях и до Виваком и са и казали, че става въпрос за последната фактура, която не била платена.

За мен това си е измама, защото още тогава в офиса изрично питахме дали има нещо да се плаща и щяхме да платим, а онзи ни каза, че нищо не трябва да плащаме. Не съм за 26 лева, но за мен това си е чиста измама, че и лихви някакви сложили.

Въпроса ми е - какво е най-добре да се направи в случая? Ако отида да се разправям в офиса с този, който ни излъга, едва ли ще има ефект, защото няма как да докажа подобно нещо. Ако не се платят тези пари, какви ще са последствията и въобще могат ли да ни накарат да ги плащаме, при положение че задължението се води на починал човек?
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Що не се консултираш с комисията за защита на потребителите? Те имат юристи и най-добре ще те консултират, а пък на виваком им сподели, че ще напишеш жалба до тях и ще останеш поразен от ефекта. Мантрата ''КЗП'' действа безотказно при мобилните оператори - лично съм се убедила няколко пъти.:wink:

В нета има телефони на комисията, но най-добре пусни онлайн жалба, само мисля, че трябва да приложиш писмото в жалбата. Ако не можеш онлайн опитай с обикновено писмо с описание на случая и копие от това, което са ти пратили.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Там е работата, че задължението явно си е валидно. Аз не съм доволен от това, че техния служител каза, че няма нужда да плащаме нищо, но това е устно и няма как да се докаже. На практика задължението си съществува. Освен това, заплашителното писмо е дошло на името на починалата и майка. Те търсят парите от нея, въпреки че дадохме смъртен акт още като закрихме плана. От нас никой нищо не иска, та трябва ли въобще да го плащаме това нещо?
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Именно, грешката си е тяхна и вие не сте виновни, затова им се обади и кажи, че ще пуснеш жалба до КЗП - ще видиш, че ще го опростят. На мен устно ми заявиха, че не дължа нищо, като такса за включване на интернет и три месеца чаках фактура, която не идваше и аз не мога да платя и изведнъж като ми натресоха 3 такси+ 40лв за включване и като се почна един телефонен тероризъм от моя страна и заплахи с КЗП, малко по-късно ми звъннаха да ми кажат, че са махнали таксата за включване.:) След това всеки ден ми звъняха различни операторки да ме питат кога ми е удобно да дойдат да ми включат телевизия, (която не съм искала) и всеки ден им казвах да откажат заявката ако има такава и на другия ден същата история -накрая, като казах, че ще подам жалба в КЗП за тормоз спряха.
 
Ами то писмото не е до тебе, какво се впрягаш. Да ходят да си търсят парите от починалата, щом си мислят, че дължи нещо.
 
От: Re: Въпрос за разиграване от Виваком

Ами то писмото не е до тебе, какво се впрягаш. Да ходят да си търсят парите от починалата, щом си мислят, че дължи нещо.
Защото жената е готова да плаща, аз иначе въобще нямаше да се занимавам, но тя се уплашила като видяла заплашителното писмо.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

То това им е целта на тези писма, да те стреснат и да си платиш, без да им дължиш.
Дори в един момент да заведът дело, в 14 дневен срок ще си внесеш молба за обжалване.
Реално от виваком е трябвало да ви пратят писмо за прехвърляне на задължението, без това писмо нищо не могат да ви направят.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

дойде писмо от някаква фирма за събиране на задължения, че дължим 26 лева.
.....

Въпроса ми е - какво е най-добре да се направи в случая?

Изхвърли писмото в разделно събиране на смет. Няма по-добро приложение на такова писмо от рециклирането на хартията.
За под 100 лв не могат да се обърнат към съдия изпълнител, нито към какъвто и да е съд.
Виваком е продал това "задължение", защото прекрасно знае, че не може да го иска. Продал го е за не повече от пет стотинки.
Фирмите, които купуват такива "задължения" на килограм, разчитат на необразоваността и страха на "длъжниците". И печелят доста добре.

В нарушение на всички закони в България, онзи ден съм получил поредното писмо, за събитие от преди 7 (седем) години. Ще отиде, както предишните, за рециклиране на хартията. Въпроса е принципен.
 
Вземи договора, писмото от кредитната фирма и документа, които е дал служителя, когато ви е обяснил, че не дължите нищо (ако е дал такъв) и към КЗП, защото това си е гавра. И то пълна. Не знам защо го правят, но това е редовен номер, особено при някои, които имат в договорите си някакви малки надписи, в които пише, че се дължат някакви лихви, върху главницата (обикновено последно задължение).

Случвало се е не само с този оператор, и с другите. Аз не знам как си го позволяват това, като преди това става ясно, че няма база да си ги изискват. На баща ми беше така със същия оператор, отиде и с последна касова бележка и договор показа, че са в грешка. Те видяха и се съгласиха. Сега очаквам сигурно след някоя друг месец или година да получи такова писмо, само, че ще гледам тогава аз да поема нещата, за едно бързо КЗП. Ей така, да им плеснат едно 5К, защото са много отворени. И като още 10 човека го направят, ще ги видим дали ще продължат с тази практика. В някоя нормална държава, щеше и пари да им вземеш. ;)
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Масова практика, поне при виваком е: връчват ти да подпишеш договор с някакви общи приказки, като текст и изведнъж се оказва, че си се съгласил с някакви абсурдни неща, които съществуват, като текст в общите разпоредби на техния сайт и само там. Не е нормално част и то важна да отсъства от текста, който подписваш, а те не ти казват преди да подпишеш: ''влез в сайта и се запознай с всичко'' - пък и не си длъжен да ползваш интернет, че да имаш достъп до част от документ, който подписваш. Това също не е зле да иде в КЗП.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Няма какво да се занимавам, отишла е да плаща. Явно методите им действат, въпреки че и казах да не прави нищо, уплашила се е да няма лихви и после да искат по-голяма сума.
 
Re: От: Въпрос за разиграване от Виваком

Няма какво да се занимавам, отишла е да плаща. Явно методите им действат, въпреки че и казах да не прави нищо, уплашила се е да няма лихви и после да искат по-голяма сума.

Да, опитаха се минат така и при мои приятели. Не знам, но май хората от страх и може би срам гледат да минат проблема по лесния начин - да си патят и да забравят. Аз последно време не си го позволявам, защото мразя тарикати на дребно. Едно време щеше да ми мине през джоба набързо, но сега ако видя, че има някаква нередност и несправедливост, била и тя за 5 лева, ще си търся правата си или тези на някой друг. Най-пресния случай както споменах е, че ей така щях да платя един цифром приемник на един кабелен оператор. Един невидял, друг неотразил в системата и накрая клиента вътрешно. Голям кеф. Да плащаш за грешките на хората. Това пък още повече не съм го харесвал. Не стига, че не трябва да са там щом допускат (било и умишлено) грешки, но и някой трябва да плати за тях. Че и да го направят на маймуна и да му загубят времето. И няма нещо извинявайте, ала бала, "еми то грешка в системата г-не." Да, много яко г-не, на още колко други г-да им загубихте времето? И още колко души заради страха и срама от това, че дължат успяхте да набутате? Моя личен съвет - не хвърляйте нито един документ - може да ви е джокер при следващата среща с тях. ;)
 
От: Re: От: Въпрос за разиграване от Виваком

Да, опитаха се минат така и при мои приятели. Не знам, но май хората от страх и може би срам гледат да минат проблема по лесния начин - да си патят и да забравят. Аз последно време не си го позволявам, защото мразя тарикати на дребно. Едно време щеше да ми мине през джоба набързо, но сега ако видя, че има някаква нередност и несправедливост, била и тя за 5 лева, ще си търся правата си или тези на някой друг. Най-пресния случай както споменах е, че ей така щях да платя един цифром приемник на един кабелен оператор. Един невидял, друг неотразил в системата и накрая клиента вътрешно. Голям кеф. Да плащаш за грешките на хората. Това пък още повече не съм го харесвал. Не стига, че не трябва да са там щом допускат (било и умишлено) грешки, но и някой трябва да плати за тях. Че и да го направят на маймуна и да му загубят времето. И няма нещо извинявайте, ала бала, "еми то грешка в системата г-не." Да, много яко г-не, на още колко други г-да им загубихте времето? И още колко души заради страха и срама от това, че дължат успяхте да набутате? Моя личен съвет - не хвърляйте нито един документ - може да ви е джокер при следващата среща с тях. ;)

Ами няма да се случи скоро да ни третират, като европейски клиенти с права и заслужаващи елементарно уважение, докато си носим робския манталитет и страдаме от перманентно чувство за вина пред всеки, който паразитира на наш гръб. С най-ниските доходи в Европа плащаме огромни сметки и позволяваме да ни третират, като добитък, който им е длъжник. Затова ще има некоректно отношение и дребни тарикати, защото, когато стане дума да си потърсим правата сме най-големите мишоци и ще се изтрепем на касите на тарикатите, кой пръв да им набута това, което всъщност не им дължи. Няма никаква гордост и достойнство в това да махнеш с ръка и да кажеш ''айде, не съм за 5 или 25 лева- да влачат'', напротив - така най-много потъпкваме достойнството си, защото позволяваме на дребните тарикати да бъдат наши господари, а ние техни глупави и сервилни слуги - в развитите общества е обратно.:wink:
 
Има и другия момент - няма как да им минава номера, ако всеки си търси правата. На мен толкова ми е писнало, че честно казано съм почнал да си се ровя и да се допитвам до хора, с подобен опит, за да се справя с абсурдната ситуация, в която от време на време попадам с такива "коректни" фирми.

Сигурно си наясно какво е в САЩ, там човек само нещо да не му хареса от магазина, от който е купил (говоря за онлайн), веднага ти пише и ти ако е прав клякаш, защото 20$ печалба може да ти струва меко казано целя имидж на бизнеса. Има си BBB сайт, в който си има ревюта на бизнеси и там попаднеш ли, мамата си трака. :) Тук нямаме такава бизнес директория. Мисля, че и за Европа няма, но не съм сигурен.

Няма такъв филм като робски манталитет - търсиш си правата. Наскоро едно приятелка така...базикаха я от някакъв сайт за дрехи, беше май голям. И накрая примири се, но в същото време изстреля бая негативни неща за тях в нета - форуми, блогове. Да видиш как бързо се свързаха с нея да и се извиняват. Или имаш бизнес, или те изхвърля пазара. Защото все ще попаднеш на някой с малко по-лабилна нервна система и свободно време и ресурси да ти направи един "хубав" PR. :)

Аз точно на това се кефя последно време с бързоразвиващите се технологии и интернет. Всеки има профил някъде в мрежата, било то във форума, социална мрежа, блог, сайт, и само ей така, с 2-3 изречения може да навреди. Мисля, че и от това ги е страх големите фирми. а фирмите за ORM им се отваря голям пазар. ;)
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Blinky, аз пък не приемам мрънкането по форумите за тъсене на потребителски права - това е просто още една черта от характера ни - да мрънкаме и да се оплакваме.
Да си потърсиш правата т.е. да се отърсиш от робския манталитет, значи да им тропнеш по масата и да заплашиш със жалба - най-малкото.
С една дребна фирмичка, като онлайн търговец може да се справиш, като ревеш по форумите, но какво правим с монополистите, от които не можем да се лишим, защото нямаме алтернатива?
Аз съм стигала и до Кърлев и писма с омбудсмана сме си писали - е, не постигнах кой знае какво, освен успокоението, че съм опитала и че не съм мишка, но ако това го правеха всички наглите им постъпки щяха да са поне по-малко.
Манталитета ни е робски и това скоро няма да се промени и точно тоя манталитет е причината да ни третират, като дойни крави, без права, имащи само задължения. И случая, към който пишем е поредното доказателство.
Аз не искам да ставаме наглеци, като американците, които злоупотребяват - там взимаш машинка, стрижеш се 2-3 месеца и я връщаш на търговеца, а той завалията е длъжен да ти върне парите. Същото е със дрехите...
Аз искам да бъда уважаван клиент, да ползвам качествена услуга, щом плащам за такава и когато има грешка (случва се, хора сме) да не плащам за нея, при положение, че е допусната от този, на когото трябва да платя.
Наскоро коментирахме в друга тема везните в магазините и пазарите. Една потребителка гордо заяви как снимала празна везна, която показва 0.40гр и я пуснала в някакъв форум, за да очерни веригата, в която това се е случило. На въпроса ми: а вие съобщихте ли в самия магазин за тази нередност? Тя отговори: ''ами не '' - Такива грешки при везните се случват (знам от опит) и за тях не е виновен никой, просто трябва да се рестартира везната и тя отново се нулира, но е по-лесно да оплюеш, вместо да постъпиш, като европеец. Европеецът ще потърси управителя - българинът ще потърси телефона, за да очерни и наклевети. Обаче, когато някой по-голям постъпва очевидно нагло ще тича да плаща и да се извинява и да пита какво още дължи.
 
От: Re: Въпрос за разиграване от Виваком

Сигурно си наясно какво е в САЩ...
Аз съм наясно какво е в САЩ по отношение на интернет, телефони и други комуникационни услуги. Трябва да ти кажа, че България е със светлинни години напред във всяко едно отношение. Това включва цени, съпорт, техници и т.н. Радвай се, че тук нямаш "щастието" да ползваш услуги като американските.
 
Re: От: Re: Въпрос за разиграване от Виваком

Аз съм наясно какво е в САЩ по отношение на интернет, телефони и други комуникационни услуги. Трябва да ти кажа, че България е със светлинни години напред във всяко едно отношение. Това включва цени, съпорт, техници и т.н. Радвай се, че тук нямаш "щастието" да ползваш услуги като американските.

MM, за съпорта малко се съмнявам. А за цени на телекомуикациите, най-вече телефони, там няма как да сме по-напред. Особено когато ти подаряват телефон, за да подпишеш на някакви смешно месечни такси. Говоря за в страната. И техниката трудно виждам как сме на светлини години. За услуги - особедно интернет - няма да споря, тук съм съгласен. ;)
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

О, вярвай ми, съпортът е ужасен. Това че ти отговаря някой, който трудно говори английски е най-малкият проблем. Там има голям монопол. Обикновено на дадено място има само един доставчик на високоскоростен нет и това прави компаниите толкова мързеливи, че не можеш да си представиш... Тук в България само на село имам три доставчика на нет, които са много добри, да не говорим, че в града има още по-голям избор.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Местната кабеларки си бяха вързали някакъв усилвател към нашия ток. От там директно в полицията те ме пращат в енергото и цял ден си прехвърляха топката.
Едните без полиция не можели да влязат и да съСтавят протокол.
Полицията пък не можела да влезе било частна собственост!?!?!
Да не говорим, че трябаше да проведа 10000 разговора дорде някой ми обърне внимание. Накрая,ходих на крака ибаси наглите боклуци (полицаите).
А мен до бой се стигна и тогаз вече решиха да си свършат работата.
Писаха чертаха и след седмица при следователя ми се обесняват и било грешка нам си кво и едно обезщетение и проблема беше решен.
Тъй, че с таквиз боклуци само с рогата напред да видят, че не овца.
 
От: Въпрос за разиграване от Виваком

Ти пък много си се занимавал, трябвало е да им разбиеш усилвателя, пък после да го мислят къде да го слагат и дали да питат преди това.
 

Горе