Здравейте,
разглеждам следния случай, който има опит нека сподели Ще се радвам да дискутираме този тип подредба и логика.
Това е структурата на електронен магазин.
Падащото меню повтаря най-важните подкатегории от навигационната лента - изцяло за удобство на потребителите. На индекса то играе значителна роля, където не се показва лентата с навигация “Navigation bar”. Чрез CSS position fixed, падащото меню е изместено силно надолу в кода с цел изкачването на по-важни части в началото на кода. Причини за Nofollow на подкатегориите в падащото меню и изместването му надолу в кода: на пръв поглед е нелогично, но на практика бота не достигаше (не индескираше) голямо количество важни подкатегории Subcat X, Subcat Y, Subcat Z (не всички могат да се покажат в падащото меню поради ограниченото място).
Преди изнасянето на падащото меню под съдържанието (Content) в кода, всяка страница започваше с едни и същи за целия сайт над 150 линка, което като че ли затапваше същността на всяка страница.
Какво е мнението ви за тази техника и правилна ли е тя в дългосрочен план ?
Забелязал съм, че някой от големите сайтове в каталозите си слагат nofollow на странирането, а някои и на продуктовите страници.
Например: http://www.thefind.com/query.php?query=car+audio
Важна бележка: става въпрос за сайтове с поне 20 основни категории и множество подкатегории и десетки хиляди продукти.
Какви са предимствата и недостатъците на това?
Дали по този начин се елиминира dublicate meta title & description на page 1,2,3 ... и т.н. и се дава повече тежест на първата страница?
/според мен е излишно индексирането на множество страници с еднакво заглавие и описание, които се различават само по окончанието - PAGE2, - PAGE 3 и т.н./
Дали това намалява броя линкове за следване и “концентрира” бота в желаната посока?
Като недостатък отчитам, че не се обхождат страниците на самите продукти. Някои са решили проблема като бота има достъп до тези продуктиви страници не през каталога, а чрез менюто пазарувай по марка /shop by Brands/. Там са изброени продуктите на всяка марка и е даден приоритет на обхождането на страниците 1,2, 3... с dofollow. За да не се “разсейва” бота е даден “nofollow” на всички филтри свързани с продуктите.
По този начин се оформят два “ръкава” като структура за обхождане - единият за категории и подкатегории и другият - за обхождане само на продуктите.
Дали това разделение е най-добрия начин да се структурира сайта (да се насочи правилно бота) ?
разглеждам следния случай, който има опит нека сподели Ще се радвам да дискутираме този тип подредба и логика.
Това е структурата на електронен магазин.
Падащото меню повтаря най-важните подкатегории от навигационната лента - изцяло за удобство на потребителите. На индекса то играе значителна роля, където не се показва лентата с навигация “Navigation bar”. Чрез CSS position fixed, падащото меню е изместено силно надолу в кода с цел изкачването на по-важни части в началото на кода. Причини за Nofollow на подкатегориите в падащото меню и изместването му надолу в кода: на пръв поглед е нелогично, но на практика бота не достигаше (не индескираше) голямо количество важни подкатегории Subcat X, Subcat Y, Subcat Z (не всички могат да се покажат в падащото меню поради ограниченото място).
Преди изнасянето на падащото меню под съдържанието (Content) в кода, всяка страница започваше с едни и същи за целия сайт над 150 линка, което като че ли затапваше същността на всяка страница.
Какво е мнението ви за тази техника и правилна ли е тя в дългосрочен план ?
Забелязал съм, че някой от големите сайтове в каталозите си слагат nofollow на странирането, а някои и на продуктовите страници.
Например: http://www.thefind.com/query.php?query=car+audio
Важна бележка: става въпрос за сайтове с поне 20 основни категории и множество подкатегории и десетки хиляди продукти.
Какви са предимствата и недостатъците на това?
Дали по този начин се елиминира dublicate meta title & description на page 1,2,3 ... и т.н. и се дава повече тежест на първата страница?
/според мен е излишно индексирането на множество страници с еднакво заглавие и описание, които се различават само по окончанието - PAGE2, - PAGE 3 и т.н./
Дали това намалява броя линкове за следване и “концентрира” бота в желаната посока?
Като недостатък отчитам, че не се обхождат страниците на самите продукти. Някои са решили проблема като бота има достъп до тези продуктиви страници не през каталога, а чрез менюто пазарувай по марка /shop by Brands/. Там са изброени продуктите на всяка марка и е даден приоритет на обхождането на страниците 1,2, 3... с dofollow. За да не се “разсейва” бота е даден “nofollow” на всички филтри свързани с продуктите.
По този начин се оформят два “ръкава” като структура за обхождане - единият за категории и подкатегории и другият - за обхождане само на продуктите.
Дали това разделение е най-добрия начин да се структурира сайта (да се насочи правилно бота) ?