Въпрос около диспутите в пейпал

Fozzy

Well-Known Member
Скамнаха ме и искам да си върна парите. Не ми се е налагало да го правя, така че моля за съдействие и напътствия.

Отворих диспут в Resolution Center. Пише Response deadline: Sep 9, 2012

Какво става ако няма отговор от този нещастник?

Поздрави!
 
  • Like
Реакции: dnc
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Те просто предоствят възможност за обяснения и на двете страни. Ако той не отговори би трябвало да е в твоя полза искането. Но, тази дата Sep 9, 2012 е само срока за неговия отговор, ден-два преди края ако няма резултат трябва да продължиш диспута, така че се оглеждай за линк в пейпала там където виждаш диспута. Говоря ти на изуст защото само веднъж пусках подобен диспут, но нямаше отговор до крайната дата и аз го продължих след това. Бях права и ми върнаха парите, така че късмет.
 
Ако и той не предостави доказателства в срок, ще се води в твоя полза. Като начало, подготви си твоите материали, за да докажеш, че в този спор ти си правия. Това включва:

- Скриншотове на измамата и какво се е случило;
- Добре написано обяснение на ситуацията, в което сте имали бизнес отношения;
- Представяне защо си бил скемнат и ако има други скемнати от него, ще се получи добре - затварят му пейпала.

И такива материали. Важното е тук да знаеш, че каквото и да се направи трябва да се предъвкваш към това, което се е случило, без да донагласяш някакви неща около историята. А ако искаш да дадем и по-добър съвет, може да ни разкажеш за казуса, като използваш някакви други имена. Примерно, обект А купува праскови от обект Б, но той не предоставя количеството, за което сте се договорили. Но това трябва да го има в документиран вид, скайп, сайт, мейл и др.
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Аз въобще не стигнах да показвам доказателства, знаех че евентуално могат да искат, но нямаше какво да показвам. Така де, как се доказва, че вече не ти предоставят хостинг и че въобще няма такава фирма, то даже звучи смешно. Приели са детайлните ми обяснения и в крайна сметка подозирам, че собствениците просто са върнали плащането, защото след като мина срока, който бяха поставили за техния отговор всичко се разви много бързо (но важното беше, че продължих диспута след датата поставена като срок за отговор от тяхна страна).
 
Има какво да ползваш, как така? Не сте ли водили комуникация или да имаш нещо като фактура от него или скриншот, че си му платил, а не си получил нищо в замяна. Нещо, което да докаже, че има измама. Но това ще ти е нужно, при негово включване, защото е редно да видят и неговата гледна точка.

Лесно се доказва това - правиш скриншот на всичко, което е налично:

1. Платената услуга, както и че сайтовете са долу, поради факта, че не ти е предоставил хост.
2. Като няма такава фирма, мисля, че ще спечелиш по-лесно, защото си смърди на измама.
3. Напиши името им в Google и виж какво излиза за тях, мисля, че не си единичен случай.

Това мисля, че като начало ще е достатъчно. Не знам какво друго може да ти се изисква за момента.
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Да се намеся с въпрос относно въпроса, към аудиторията с потенциални отговори.

Има ли значение и какви са възможностите, по превода на средствата. (стоки, услуги, подарък...)
Доказателствата ако са на различен език от Английски в материалите като шотове, данни от кореспонденция...как биха се превели и от кого в случая ? (не съм чел в термса как се процедира и незнам дали има инфо изобщо.)

Дано всичко мине гладко Fozzy
 
Първо, услугите или продуктите трябва да са по правилата на системата - никакви извън нея. Примерно, на документи да продаваш лампи, а пък реално да пращаш хранителни добавки. Това даже не се коментира. Спират му акаунта и грам не се стигна до кой прав, кой крив. Излъганият взима това.

Има значение, но реално при измама каквото и да е ти си правия в случая. При подарък - тук не знам дали имаш право много много на това да върнеш пари, но реално ако си сбъркал акаунта, може в този случай да се направи всичко възможно да си ги върнеш. Но не мога да кажа със сигурност.

Няма какво да се превежда, пък и в екипа все ще има някой да преведе, ако няма, те ще поискат преведи материали. Все пак трябва да стигнат до някакво решение на база факти и доказателства. Смятам, че ще мине в твоя полза, но все пак препоръчвам да се разровиш за сайта, който продава без фактури или каквато и да е документация. ;)
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

За фози: Ето ти конкретно как мина процедурата при мен, имай я предвид, ако измамника не е отговорил на отворения диспут. Първото е писмото, което го изпращат преди да изтече срока поставен на другата страна за отговор.
Второто, след като си кликнал на "escalating to a claim".
Третото писмо е резултата. Както Блинки каза при теб могат да искат доказателства, ако другата страна изяви претенции.

1-во писмо
Your Dispute Will Close on Jun 5, 2012 (тук е твоята дата Sep 9, 2012): Case #тук е номера на твоя диспут

Hello .......,

Your dispute over the payment you sent to фирмата will automatically
close on Jun 5, 2012.

-----------------------------------
Transaction Details
-----------------------------------
отдолу са детайлите по плащането
.........

Because your seller has not yet responded, you should consider escalating
to a claim soon to ensure that your case remains eligible for PayPal
review. By escalating to a claim, you are asking PayPal to review the case
and decide the outcome.


We will assume that the dispute is resolved and will automatically close it
unless you log in to the Resolution Center and escalate it before Jun 5,
2012. A closed dispute cannot be reopened or escalated to a PayPal claim.

Thank you,

PayPal

Ако си предприел това линкване към "escalating to a claim", ще получиш това писмо и съответно пейпала си започва разследване:

Your Dispute Has Been Escalated to a Claim - Case #тук е номера на твоя диспут

Dear ......,

We have received your request to escalate this dispute to a claim. PayPal
may review any communication you've had with the seller in the Resolution
Center and contact you for additional information.

If we contact you for more information, please respond within the
timeframe. If you do not respond within the timeframe, the case may be
closed and decided in the seller's favor.

-----------------------------------
Transaction Details
-----------------------------------
и тук отново ти дават детйлите за конкретната транзакция
.......

Seller's Name: .....
Seller's Email: ......
Seller's Transaction ID: .....

Transaction Date: May 15, 2012
Transaction Amount: ....
Your Transaction ID: ......
Case Number: .....

Buyer's Transaction ID: .....

Yours sincerely,
PayPal

Ето това става на 11 юни, само няколко дена след крайният срок, който им бяха поставили за отговор:

Resolution of Your Claim - Case ID .....

Hello .....,

We have concluded our investigation into your claim.

и пак детайлите за транзакцията....
Seller's Name: ....
Seller's Email: ....
Seller's Transaction ID: ...

Transaction Date: May 15, 2012
Transaction Amount: ....
Your Transaction ID: ....
Case Number: ....

Buyer's Transaction ID: ....

You have received a refund via PayPal in the amount of $.... CAD.

Sincerely
Protection Services Department
 
Пратих фул хронология на скайп, където се вижда как ме мота и как накрая казва "Пари няма да видиш." Всичко е на английски. Разбрах, че са българи. В момента сезирам всички възможни. Целите са:

- блок на пейпал акаунта;
- блок на домейна и хостинга;
- достъп до персоналният адрес и счупени главички.

Такива място в нета нямат!
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Аз отскоро съм с неприятен опит от ПП. При една продажба в ибей до САЩ доставкатеа се забави и купувача отвори диспут. Предоставих и на него и на ПП тракинг номера на пратката, от който се вижда, че пратката е напуснала страната, и след няколко дни ПП отсъди в негова полза и му върна парите (съответно взе ги от мен). На следващия ден човека ми каза, че е получил пратката. Разбрахме се да му пратя искане за сумата, но ме излъга. В ПП не можах да намеря начин да ревизирам случая. И така си останах с пръст в уста.
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Ах, Тодоров... заболя ме сърцето!
В иБей с малкият си опит знам 1... Минимум 3 подобни продукта проучи (описания, време за доставки, пощенски разходи, фийдбекове, други покупки на клиенти, самият си клиент проучи ако се занимаваш с не чак толкова много продажби.)
Винаги и винаги се подсигурявай с времето за изпращане - Dispatch (аз слагам 2 дни, а дефакто при някаква поръчка изпращам моментално на деня ако имам време, или в най-лошият случай идната сутрин рано)
И не на последно място пази се повече от некоректни платци...някой си поръча нещо, избщо не те уведомява а ти чакаш ли чакаш пеймънт, или плаща а и след няма и час реве за рефунд че се е отказал. Появяват се проблеми с връщанет на таксите.

А като продавач в иБей НЕ очаквай да спечелиш диспут, ако клиента не е доволен.

Застраховка като изчерпателно описание, Dispatch time. Поне пръста не е целият в устата.
 
ХАХАХА нещастникоооо глъмав!!! Всичко знам за тебе вече! Адрес, телефон, дата и ден на раждане... Снимка също имам. :)

П.С.: Дръж очите си на 4!
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Мен веднъж ме скамнаха с един лиценз за Adobe Photoshop, купен от eBay. Пишеше, че се продава лицензирана версия, а се оказа, че е измама. Свързах се с Adobe да питам дали версията ми е легална и казаха, че не е. Продавачът ми върна всички пари веднага, още на първия етап от диспута в Paypal. Доколкото знам, ако се стигне до втория етап, тогава се намесва жив арбитър от Paypal, но не съм стигал дотам никога.
 
От: Въпрос около диспутите в пейпал

Сам съм водил 2-3 диспута, а преди време имаше една тема бях помогнал на 1 човек, че беше поръчал лаптопи от не знам си какъв сайт и щеше да е назаде над 1000рка. Обеснявай хубаво и хич не си пести думите, говори така че си супер сигурен. При мене във никой случай не отговори ответната страна и PayPal взимаше решение в моя полза.

Да живее гугъл, намерих темата http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=28143
 

Горе