Гвалните елементи за SEO в графика

Blinky

Owner
Искам да дам една графика, която ще може да пренесе информацията визуално кои са реално на-важните елементи, които да са добре направени, за да имате една успешна база за градене на по-нататъшно SEO:

seoelements.jpg

Това според мен трябва да е закон за всеки SEO оптимизатор, започвайки да прави SEO. Всякакви коментари са добре дошли, но смятам, че графиката говори сама по себе си. Естествено, тук не са включени някои други малки, като интерлинкинг (в стил Wiki), мета тагове, H1, H2, изходящи и входящи линкове и др.
 
От: Гвалните елементи за SEO в графика

Много интересна графика. Ще си я принтирам на плакат за inspiration :)
Винаги съм се питал как точно гугъл оценява тези неща като примерно дизайна?
 
От: Гвалните елементи за SEO в графика

Винаги съм се питал как точно гугъл оценява тези неща като примерно дизайна?

Косвено. Ако дизайна е приятен и лесен за ползване, ще се намали степента на отпадане, то там и Г ще си направи извода. Естествено без качествено съдържание това няма да се получи, ако ще и най-красивия сайт да имаш. По същата причина и ако имаш готино съдържание, но сайта е зле направен, хората трудно ще се ориентират. Което ще доведе до напускане на сайта.
 
От: Гвалните елементи за SEO в графика

Дизайна е повече за потребителите. Също така може да няма общо със SEO, но не мисля че трябва да имаме много реклами по сайтовете, а фирмените изобщо. Това към лесната навигация може да го включим, защото определено рекламите пречат на потребителя да разбере информацията, която предоставяме.
 
Re: От: Гвалните елементи за SEO в графика

Много интересна графика. Ще си я принтирам на плакат за inspiration :)
Винаги съм се питал как точно гугъл оценява тези неща като примерно дизайна?
Аз имам отговора и той е много прост - гледа ги през окото на обикновения потребител, за да направят техния бот да мисли като такъв - един път като обикновен потребител и един път като техен едитор, който следи за нередности. Това е тайната. Ако забележиш всеки един ъпдейт точно това показва. То не беше за много качествен контент, то не бе за този Google Bombing, след което си говорим за разреждане на анкора и слагане на такива, че да изглежда като шер, а не като линк взет за SEO-то.

И сега като го спомена, можем да направим един малко по-детайлен анализ:

1. Дизайн на сайт? Какво се води качествен дизайн за Google? Мисля, че отговорът е прост - това е всичко, което кара потребителя да се задържа на него, да клика, да разглежда, да възприема добре със сетивата си очи. Качеството само по себе си дава и преимущество на даден сайт. Не съм имал много случаи, в които на топ позициите седят някакви грозотии. А и да е така, то самото затваряне след кликането на линка от SERP-а ще подскаже на Google, че не заслужава тези места или този трафик. А той вече сам ще си прецени дали да го държи. Или казано с други думи - Буанс рейта.

2. Контента? Тук всеки SEO оптимизатор знае каква е максимата, нали? Content is the king. Да, няма какво да си говорим, така. Никой не седи на сайт или страница, за да се радва на блескащите банери и рекламки. Всеки отива да си върши работа. Както каза един мой рол модел - Кори: "Никой не влиза в интернет да купува, той идва за да търси информация". И като се замисля е така. Никога не купувам нещо преди да съм прочел добре за него или за неговите алтернативи. Сега преди 2 дни си взех риза от нета (чакам я в понеделник), да но преди това прочетох къде мога да намеря така - вталена и реално как се смятат размери (на какви сантиметри отговарят S,M,L,XL,XXL).

Много е важно каква информация имате, дали се чете и дали се споделя. Доброто съдържание е не само добро за on page-а, но и потребителите на база качество и ценен ресурс може да му направят и off page. На графиката казват Fresh, Original. Аз бих добавил: Interesting, Informative, Catching, Specific, Provocative, Emotional.

Прибавянето на такова на една регулярна база ще гарантира не само добър трафик, но е едно завидно ресурсче, което Google ще следи от близо и ще му дава преднина пред негови конкуренти. Та качеството зависи и от самото съдържание. ;)

3. Техническата част? Какво път толкова? Все пак това са линкове и графики. Да, така е, но е важно как са подредени и дали правят лесно навигирането през сайт. Те не трябва да са само елементи от сайта, а и негови инструменти са лесно и правилно навигиране. Аз лично никога няма да се върна в сграда, в което моята ставя, която търся, я намеря след 20тата минута. Тук, както и в примера ми, логиката е в основата на всичко. Преди няколко дни ми се наложи да си взема свидетелство за съдимост, след като влезнах след 3 добре поставени табелки и надписи, аз даже не стигнах до информацията, за да питам. Влезнах, свърших си работа и излязох. Ето защо и Google пренася това под формата на технически правилни изпълнения по сайта. Тук основните кл. думи са БЪРЗО, ЛЕСНО, ПРАВИЛНО, ЛОГИЧНО и УДОБНО.

Ако някой може да даде и той едно ревю, как той вижда нещата по въпроса и защо точно над тези елементи са хвърлили светлина, ще се радвам. :)
 

Горе