Re: От: Гвалните елементи за SEO в графика
Много интересна графика. Ще си я принтирам на плакат за inspiration
Винаги съм се питал как точно гугъл оценява тези неща като примерно дизайна?
Аз имам отговора и той е много прост - гледа ги през окото на обикновения потребител, за да направят техния бот да мисли като такъв - един път като обикновен потребител и един път като техен едитор, който следи за нередности. Това е тайната. Ако забележиш всеки един ъпдейт точно това показва. То не беше за много качествен контент, то не бе за този Google Bombing, след което си говорим за разреждане на анкора и слагане на такива, че да изглежда като шер, а не като линк взет за SEO-то.
И сега като го спомена, можем да направим един малко по-детайлен анализ:
1. Дизайн на сайт? Какво се води качествен дизайн за Google? Мисля, че отговорът е прост - това е всичко, което кара потребителя да се задържа на него, да клика, да разглежда, да възприема добре със сетивата си очи. Качеството само по себе си дава и преимущество на даден сайт. Не съм имал много случаи, в които на топ позициите седят някакви грозотии. А и да е така, то самото затваряне след кликането на линка от SERP-а ще подскаже на Google, че не заслужава тези места или този трафик. А той вече сам ще си прецени дали да го държи. Или казано с други думи - Буанс рейта.
2. Контента? Тук всеки SEO оптимизатор знае каква е максимата, нали? Content is the king. Да, няма какво да си говорим, така. Никой не седи на сайт или страница, за да се радва на блескащите банери и рекламки. Всеки отива да си върши работа. Както каза един мой рол модел - Кори: "Никой не влиза в интернет да купува, той идва за да търси информация". И като се замисля е така. Никога не купувам нещо преди да съм прочел добре за него или за неговите алтернативи. Сега преди 2 дни си взех риза от нета (чакам я в понеделник), да но преди това прочетох къде мога да намеря така - вталена и реално как се смятат размери (на какви сантиметри отговарят S,M,L,XL,XXL).
Много е важно каква информация имате, дали се чете и дали се споделя. Доброто съдържание е не само добро за on page-а, но и потребителите на база качество и ценен ресурс може да му направят и off page. На графиката казват Fresh, Original. Аз бих добавил: Interesting, Informative, Catching, Specific, Provocative, Emotional.
Прибавянето на такова на една регулярна база ще гарантира не само добър трафик, но е едно завидно ресурсче, което Google ще следи от близо и ще му дава преднина пред негови конкуренти. Та качеството зависи и от самото съдържание.
3. Техническата част? Какво път толкова? Все пак това са линкове и графики. Да, така е, но е важно как са подредени и дали правят лесно навигирането през сайт. Те не трябва да са само елементи от сайта, а и негови инструменти са лесно и правилно навигиране. Аз лично никога няма да се върна в сграда, в което моята ставя, която търся, я намеря след 20тата минута. Тук, както и в примера ми, логиката е в основата на всичко. Преди няколко дни ми се наложи да си взема свидетелство за съдимост, след като влезнах след 3 добре поставени табелки и надписи, аз даже не стигнах до информацията, за да питам. Влезнах, свърших си работа и излязох. Ето защо и Google пренася това под формата на технически правилни изпълнения по сайта. Тук основните кл. думи са БЪРЗО, ЛЕСНО, ПРАВИЛНО, ЛОГИЧНО и УДОБНО.
Ако някой може да даде и той едно ревю, как той вижда нещата по въпроса и защо точно над тези елементи са хвърлили светлина, ще се радвам.