От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?
Споделям мнението, че ако изобщо PR изчезне, то той ще изчезне само за потребителите. Защото, реално погледнато, никой потребител не гледа колко е ПР на сайта Пешо.ком или на Ройтерс, дори този потребител не знае какво е ПР (освен Public Relations). Той гледа какво пише на сайта. По този начин PR остава само за уебмастърите и оптимизаторите, които се целят към линк от сайтове с висок PR. Така се обезсмисля идеята на алгоритъма от гледна точка на "грижа за потребителя". В този смисъл, Гугъл може да си оставят един собствени си пейдж ранк, който ще си виждат само те, а за нас ще остане въпросителната - този сайт добър ли е или не и "спамерските" действия ще понамалеят.
Но и според мен PR в сегашния му вид е малко възможно да изчезне в скоро време