Гугъл се отказва от пейджранк-га?

От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

Не! :)
Поне не и изцяло. Може би, ще се откажат от видимата част от ПР-а, тоест аз, ти и всички останали няма да го виждаме. Но, че ще си има ПР до който гугле и служителите им ще имат достъп, не се съмнявам.
Как иначе ще отсяват нещата... важните неща са две линкове и ПР.. няма как да изчезнат, не и двете, поне няма да е скоро. Със сигурност нещата ще се променят но ако се махне ПР, ако се махне значението на линковете /като яндекс/ тогава на какъв принцип ще се оценява даден сайт?
Иначе аз съм ЗА да се махне ПР-а и да започне да се гледа на сайтовете по реален начин.. да се оценява от гугле по работата която се върши по сайта - ъпдейти, честота на качване на нови неща, подобряване и т.н. Все важни за хората /и гугле/ неща. Крайно време е да се спре да се гледат линкове и ПР... ама пак да се повторя, едва ли ще да е скоро.
 
От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

То за това се говори от много време,
даже за последния ъпдейт гугълците казаха че го пуснали случайно, хаха.

Въобще тая величина не знам защо я гледате, като реално не се актуализира.
 
От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

Е ако няма ПР как публикациите от Пешо.ком ще се различава тези на от Ройтерс например

По СЕРПа. Публикациите на Ройтерс почти винаги ще са по-напред в търсачките от тези на Пешо.ком, защото са интегрирани в новинарските агрегатори, защото Ройтерс е институция и към Ройтерс има много повече входящи линкове. Reuters олицетворява това неописуемо понятие "trust". А и досега класирането не е зависело кой знае колко от пейджранка като един от тези над 200+ G-показателя.

Пейджранкът на дадена страница показва, че тя е стабилна, че евентуален линк от нея ще е плюс за акцептора (от гледна точка на seo) и че информацията е стабилна във времето (не означава вярна и коректна) от гледна точка на читателя.
 
От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

Споделям мнението, че ако изобщо PR изчезне, то той ще изчезне само за потребителите. Защото, реално погледнато, никой потребител не гледа колко е ПР на сайта Пешо.ком или на Ройтерс, дори този потребител не знае какво е ПР (освен Public Relations). Той гледа какво пише на сайта. По този начин PR остава само за уебмастърите и оптимизаторите, които се целят към линк от сайтове с висок PR. Така се обезсмисля идеята на алгоритъма от гледна точка на "грижа за потребителя". В този смисъл, Гугъл може да си оставят един собствени си пейдж ранк, който ще си виждат само те, а за нас ще остане въпросителната - този сайт добър ли е или не и "спамерските" действия ще понамалеят.
Но и според мен PR в сегашния му вид е малко възможно да изчезне в скоро време
 
От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

Малко подвеждащо е написано заглавието на темата. Правилното понятие е Toolbar PageRank, не че не го пише в статията. Между него и реалния вътрешен PageRank, за който се знае че изобщо не се измерва по същия начин, нито пък е от скалата от 0-10, има разлика. Доста е вероятно наистина повече да няма ъпдейт, като целта е ясна - ограничаване покупко-продажбата на линкове. Иначе PR си остава част от алгоритъма. Според мен други публични показатели ще станат общоприети, за да бъде оценявано качеството на един линк.
 
От: Гугъл се отказва от пейджранк-га?

Какво значение има някаква си зелена лентичка? Огромно за дребни Blackhat риби и никакво за бизнеса. :)

Не съм си проверявал PR на моите сайтове от години и не ми дреме за него. Махнал съм и аналитика - това което ме интересува са конверсиите за които само аз имам информация.
 

Горе