strana
Well-Known Member
Напоследък стана практика да пада гугълския PR на сайтове. Тъй като това не влияе пряко върху серпа, а само върху тарифите за директни рекламодатели, то повечето оптимизатори си премълчават. В повечето случаи има и основания - продажба на линкове. Гугъл засилват човешкото начало, така че може да приемем, че това активизиране е именно поради това. Само че някои мои наблюдения показват много страннни тенденции.
Работим на три пазара основно - рускоезичен, англоезичен и български (също така мога да включа като наблюдения немския и италианския). И на трите основният ни трафик идва от Гугъл. Доста от сайтовете ни продават линкове, а Гугъл е категоричен по този повод, съответно PR пада. Не се оплаквам, правилата са си правила.
Обаче каква е разликата.
На англоезичния почти не ни тесларят. На рускоезичния има данни за намеса на човешки фактор, но поне се вижда, че може да е някой стабилен конкурент и много рядко. Най-интересна е картинката на българския - независимо от сравнително по-малкия ни брой сайтове, както и липсата на по-големи и конкурентни проекти, тук ни тесларят постоянно и процентът е много по-висок.
Повечето изтесларени български сайтове са включени в моя личен гугъл-акаунт. Сайтовете, включени в акаунтите на колегите, почти нямат забелязани нарушения при положение, че българските в техните акаунти също ги поддържам предимно аз и са стандартно направени (една и съща cms, едни и същи компоненти, една и съща рекламна политика).
Следователно, правя извода, че има повишено внимание към моя акаунт. Сравнявам санкционираните сайтове с останалите и забелязвам, че повечето са от по-новите и обикновено падат от малък PR (3-1, 2-0 и т.н.). Само че лансирам сайтовете с по-малък PR (0-3) основно по два начина: купуване на текстови линкове и подпис под мнения в оптимизаторски форуми (предприемач и уебмастер-бг предимно) . И оттам идва главното ми наблюдение - теслите са от форумите.
На теория има два начина. Засиленото човешко присъствие в българския Гугъл е естествено да обикаля подобни форуми и да раздава шамари на продаващите линкове. Нормално е, нямам претенции и не мога да имам. Само че напоследък се установяват и проверки, свързани с валидност на кодове и обстойно щудиране на сорсовете на сайтовете. Далеч съм от мисълта, че Гугъл не си знаят различните кодове и начините на партниране с тях, така че тези проверки би трябвало да са предизвикани от хора, които не ги знаят добре, иначе казано от външни доноси.
Няма да навлизам в морални оценки на доносничеството, ще приема, че това е бизнес-похват. Като бизнес-похват това означава, че доносникът трябва да има някаква полза. Та първият ми въпрос е - Каква е ползата на доносника да ви топи?
Ако сте му конкурент, той не успява да ви прецака в серпа, а ви удря в PR. Само че това е нож с две остриета. Така ми намалява потенциалната печалба от директни рекламодатели, тъй като ме кара да намалявам цените, но в същото време тези намалени цени са по-примамливи за потенцалните рекламодатели в съответната ниша. И ако той е конкурент, то този дъмпинг удря и по неговия джоб (конкурентите му са принудени да работят на по-ниски цени и с тях привличат общите клиенти при сравнително равни други характеристики на сайтовете). Да ставаше въпрос да фалираш някого както и да е, но при повечето проекти и присъстващи тук, за преобладаващия брой блогчета, правени по калъп на уърдпрес или ползващи безплатен хостинг, по-става въпрос как да си стъпят на краката, а не как да фалират - разходите са нищожни, както и приходите.
Т.е. стигам до извода, че или доносите се правят от, меко казано, немислещи хора, или по стара българска традиция се опират на "сакам и на вуте да е зле" и дърпат останалите в казана.
Ще се радвам, ако някой ме опровергае.
P.S. ако някой от G-адвайзерите прочете това, не би било лошо да пообмислят как да санкционират и тези, които подават 100%-во фалшиви сигнали - все пак това губи както времето на засегнатите, така и времето на G-съпорта.
Работим на три пазара основно - рускоезичен, англоезичен и български (също така мога да включа като наблюдения немския и италианския). И на трите основният ни трафик идва от Гугъл. Доста от сайтовете ни продават линкове, а Гугъл е категоричен по този повод, съответно PR пада. Не се оплаквам, правилата са си правила.
Обаче каква е разликата.
На англоезичния почти не ни тесларят. На рускоезичния има данни за намеса на човешки фактор, но поне се вижда, че може да е някой стабилен конкурент и много рядко. Най-интересна е картинката на българския - независимо от сравнително по-малкия ни брой сайтове, както и липсата на по-големи и конкурентни проекти, тук ни тесларят постоянно и процентът е много по-висок.
Повечето изтесларени български сайтове са включени в моя личен гугъл-акаунт. Сайтовете, включени в акаунтите на колегите, почти нямат забелязани нарушения при положение, че българските в техните акаунти също ги поддържам предимно аз и са стандартно направени (една и съща cms, едни и същи компоненти, една и съща рекламна политика).
Следователно, правя извода, че има повишено внимание към моя акаунт. Сравнявам санкционираните сайтове с останалите и забелязвам, че повечето са от по-новите и обикновено падат от малък PR (3-1, 2-0 и т.н.). Само че лансирам сайтовете с по-малък PR (0-3) основно по два начина: купуване на текстови линкове и подпис под мнения в оптимизаторски форуми (предприемач и уебмастер-бг предимно) . И оттам идва главното ми наблюдение - теслите са от форумите.
На теория има два начина. Засиленото човешко присъствие в българския Гугъл е естествено да обикаля подобни форуми и да раздава шамари на продаващите линкове. Нормално е, нямам претенции и не мога да имам. Само че напоследък се установяват и проверки, свързани с валидност на кодове и обстойно щудиране на сорсовете на сайтовете. Далеч съм от мисълта, че Гугъл не си знаят различните кодове и начините на партниране с тях, така че тези проверки би трябвало да са предизвикани от хора, които не ги знаят добре, иначе казано от външни доноси.
Няма да навлизам в морални оценки на доносничеството, ще приема, че това е бизнес-похват. Като бизнес-похват това означава, че доносникът трябва да има някаква полза. Та първият ми въпрос е - Каква е ползата на доносника да ви топи?
Ако сте му конкурент, той не успява да ви прецака в серпа, а ви удря в PR. Само че това е нож с две остриета. Така ми намалява потенциалната печалба от директни рекламодатели, тъй като ме кара да намалявам цените, но в същото време тези намалени цени са по-примамливи за потенцалните рекламодатели в съответната ниша. И ако той е конкурент, то този дъмпинг удря и по неговия джоб (конкурентите му са принудени да работят на по-ниски цени и с тях привличат общите клиенти при сравнително равни други характеристики на сайтовете). Да ставаше въпрос да фалираш някого както и да е, но при повечето проекти и присъстващи тук, за преобладаващия брой блогчета, правени по калъп на уърдпрес или ползващи безплатен хостинг, по-става въпрос как да си стъпят на краката, а не как да фалират - разходите са нищожни, както и приходите.
Т.е. стигам до извода, че или доносите се правят от, меко казано, немислещи хора, или по стара българска традиция се опират на "сакам и на вуте да е зле" и дърпат останалите в казана.
Ще се радвам, ако някой ме опровергае.
P.S. ако някой от G-адвайзерите прочете това, не би било лошо да пообмислят как да санкционират и тези, които подават 100%-во фалшиви сигнали - все пак това губи както времето на засегнатите, така и времето на G-съпорта.
Последно редактирано: