"Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

delta_force

Active Member
Така, почнах да си въртя аз онлайн бизнес с електронни цигарки. Продадох няколко на Черния Петък, искарах добри парици, а получателя е в САЩ. Следейки внимателно новините и съобщенията в сайта на Български Пощи за забавяне на пратките до Америка, се запътвам към

пощенска станция 100 в Студентски град, както е отбелязана на каратта в bgmaps (там е пощенския иститут). Излъгвайки се по хубавото време не си взех чадър и тъй като днес по обяд се получи ситуацията слънце грее, ама порой се излива, пристигнах в много кисело настроение в сградата на пощите. Там обаче охраната ми каза, че пощенският клон е преместен зад хипермаркет Фантастико. Отправям се натам, влизам в супер модерен пощенски клон - имаш чувството, че си влязъл в някаква банка - служителите с униформи, охраната е учтива и ти се създава усещане, че ще бъдеш обсужен качествено. Купувам пощенски плик, попълвам подател/получател и усмихнат се отправям към гишето, където ми казват "Май има забрана за износ на електронни цигари към САЩ". Аз им казвам "сигурно се бъркате с обикновенните цигари", а съм пределно наясно, че такава забрана не съществува за това, което ще пратя. Служителката разпита всичките си колежки, но те не можеха да кажат със сигурност, дали електронните цигари са забранени в Щатите. Препоръчаха ми да отида до митницата на ул. Веслец (при централна автогара) и да разпитам там. От това преживяване ми стана ясно едно - служители в хубава сграда в Студентски град явно са доста неадекватни - нямат опит за пратки, по-различни от "мама и тати ти пращат туршия и зарзават от село, ела до пощата да си ги получиш". Затова си хванах 280, прекачих се на 413 и отидох до..

Митницата - влизайки във фоайето ми се създаде сравнително добро впечатление, но не бива да пропуска фактът, че статията Евала бе, митница ме наплаши доста, въпреки, че аз щях да пращам, не да получавам. След като обясних своята ситуация на гишето на Български пощи, младата служителка любезно ме подкани да се отправя за информация към..

гише 26 - коридорът, който води до него прилича на съветски катакомби - просто си личи, че ремонт не е правен отдавна там (за разлика от фоайето) - фактът, че таванът протичаше, докато навън валеше дъжд, говори достатъчно. Там, за разлика от модерния клон в Студентски, служителката любезно и с явно проявено разбиране ми отговори, че е възможно изпращането на ел цигарите към САЩ. Попълних митническата декларация и се отправих към

гише 28, където си платих всичко, както си му е редът, сложих тракинг номер (да не ме прецака купувача, ако му хрумне) и всичко свърши за по-малко от 5 минути.

Уважаеми колеги предприемачи, ако планирате да се занимавате с търговия към чужбина, по-добре се уверете, че служителите в най-близкия до вас пощенски клон са достатъчно адекватни и могат да изпратят без да се усъмняват нещо по-различно от чифт плетени чорапи.:)

Уважаеми Български пощи, не е нормално в 21-ви век в супер модерен офис в Студентски град вашите служители да не са наясно с това, което могат да изпратят към чужбина, а на митницата, където се работи в мизерни условия, да се държат любезно и да са на 100% в час с нещата.

Резултатът от моят воаяж днес - 4 часа общо занимавка. Тъпото е, че заради някакви електронни цигари трябва да бия път чак до митницата, а не мога да свърша тази работа в Студентски, въпреки че трябва да е възможно! Хайде приятен ден на всички.
 
Последно редактирано:
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

гише 28, където си платих всичко, както си му е редът, сложих тракинг номер (да не ме прецака купувача, ако му хрумне) и всичко свърши за по-малко от 5 минути.

Този тракинг няма да ти помогне ако купувача реши да те прецака. Пейпал ще холдне парите ако купувача се оплаче и ще ти даде 40 дена, за да изясниш ситуацията. Нашите пощи могат само да проследят дали пратката е напуснала страната. За да разбереш къде е пратката реално трябва да подадеш рекламация в БГ пощи. Ще ти поскат всички документи и данни още веднъж (нищо, че вече ги имат). На този етап се надяват да си си загубил разписката. Срока за отговор на рекламация за чужбина е ... а познай - 3 месеца!!! Ако купувача е тарикат и мръсник (а такива има много, вервай ми) си изгорял като факел.
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

оф...освен искрено съчувствие не знам какво друго да добавя. На светлинни години назад сме с онлайн търговията и заради тези неща..
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

spy - Е, да се надяваме, че няма да се стига то там, но тракинг номерът е просто като доказателство, че от моя страна работата е свършена :)

Caprice - благодаря. :)
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

spy - Е, да се надяваме, че няма да се стига то там...
Рискът е голям :)
Според мен разправиите с нашите пощи и митници си заслужават усилията само ако се предлага стока на български производител.
 
От: От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Рискът е голям :)
Според мен разправиите с нашите пощи и митници си заслужават усилията само ако се предлага стока на български производител.

Рискът винаги го има, така е. Знам за мега идиотски случаи в които купувача мами, ама какво да направя - продавам това, което ми се отдава да продавам :)
п.с. - това не е тема за измами в интернет, а за разправии с бг институциите :)
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Рискът винаги го има, така е.
Аз говорих за конкретния случай ... От пощенския офис в студентски град може би правилно са отказали.
До колкото знам и според този сайт -electroniccigaretteban.org позицията за Америка по отношение на електроните цигари е :legal to use - illegal to import into the USA. Но тези неща може всеки / продавачът или купувачът/ сам да си ги проучи все пак, иначе рискът си е за негова сметка .

п.п. delta_force, дръж ни в течение, моля. :) Интересно дали ще мине..
 
Последно редактирано:
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Еми надявам се всичко да е точно, но ще видим :)
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Вносът в САЩ го прави американския клиент, а не продавача (доказателства за противното? какво пише в договора с клиента - пише ли там кой внася стоката?). След като няма български закони, които да забраняват износа на електронни цигари за българския търговец не би трябвало да има проблеми (ако наистина е търговец - това значи да е едноличен търговец или фирма; физическо лице, което не е ЕТ не може да върши търговска дейност).
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

оф...освен искрено съчувствие не знам какво друго да добавя. На светлинни години назад сме с онлайн търговията и заради тези неща..
Май още бая време ще съм си на мнение, че тук в БГ онлайн търговията има още на къде да расте. До тогава, аз съм пас за тук. :)

Сори пич, че си го преживял това. Мислех си, че са го оправили, явно не са. :) Идиоти.
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Межд другото сега се сетих - написал съм в сайта си във FAQ-то за shipping-а, че по принцип пращам навсякъде, но ако в някоя страна има рестрикции, клиентът поръчва на своя отговорност.

Blinky - просто исках да покажа как въпреки усилията на г-н Еленко Еленков от в. Дневник (автора на "Евала бе, митница"), състоянието на нашите пощи е много зле, въпреки гордо разпънатите сертификати за качество на услугата в офиса на пощите в Студентски :)
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

То това го има на доста места из БГ-то
Масово некадърни кадри заемат позиции които не са за тях. Причината е много проста. Където са най ниски заплатите са най-големите некадърници. Където има по-високи заплати се създава конкуренция от кандидат работниците и се избират най-кадърните. Другите отиват на такива места като пощата.

Еквивалентен пример е UniCredit. Банката с най ниските заплати за сферата - 300-500 лева някъде. Естествено там са най големите некадърници. Неведнъж съм чувал истории за изчезнали пари от клиентски сметки. На един 4 лева на друг 800 лева и т.н. Разправии големи, но адекватно отношение няма. То няма как да очакваш адекватност от маймуни.
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Blinky - просто исках да покажа как въпреки усилията на г-н Еленко Еленков от в. Дневник (автора на "Евала бе, митница"), състоянието на нашите пощи е много зле, въпреки гордо разпънатите сертификати за качество на услугата в офиса на пощите в Студентски :)
Ама тия и сертификати ли имат? Кой им ги е дал. Тия са за въжето... :) Ако имат то те са от 90-а, когато са имали най-големи гълъбарник на Балканите, но сега сме по жица вече. :)

г-н Еленко Еленков е голям пич, но даже и той не може да оправи простотията, която е ежедневие за всеки един гражданин като отиде там. Техника от преди 20 години, както и персонал, като най-младия е набор 40. Как се предполага нещата да са ОК. Последния път като бях в един от клоновете, на Пиротска ако не се лъжа, се смях много. Не можели да ми пратят паричен запис, защото имали вирус. ??? Седя и се питам как може правец 16 да хване вирус?

Колкото и жалко да звучи, слагаш в FAQ-то, че работиш с такива пощи и сами да си правят изводите. Като в същото време слагаш и други опции - DHL, FedEx. Благодарение на БГ пощите не съм си получавал поне 2 пратки, да не говоря, че на мен не ми изпращат често. Всеки, който тръгне да ми праща му пиша дали няма алтернатива, а аз ще поема разходите.

Ако сидиш клона тук при нас или този на Пироткса, не са мръднали даже с мебелите от соца насам. Жал ми е клиентите ти и за нас чак. :)
 
От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Като отивате в държавна институция трябва да се подготвите предварително, щото 99% от случаите положението е "мамата си трака". :wink: Може и да работят и кадърни хора там, но аз лично не съм засичал такива за жалост. Ако нямаш познати из институциите да ти помогнат може да изхабиш сумати нерви и време. Имам чувството, че всичко е направено така нарочно, че да ни отежняват живота.

Относно Българските пощи, имал съм си досега 2 пъти работа с тях(всячески ги избягвам), единият път пращах учебници на един колега и те ги затриха. Вторият път ходих да взема една пратка, дадоха ми да попълвам некакви глупости и накрая ми взеха и такса за обслужване. Не става въпрос за таксата ами ми стана интересно как сам си се обслужих и им платих за това удоволствие. :wink: Дай боже всекиму такова обслужване. :lol:

Няма оправия тука!
 
От: От: "Евала бе, Български Пощи" и "Евала бе, Митница" - моят личен опит от днес

Имат те сертификати, даже от тази година имат (незнайно защо и как), но все пак дават някакво инфо в сайта си за това какво се случва, ето най-прясната честитка:

Забавяне на доставките на пощенски пратки от/за САЩ и Канада

В допълнение към съобщението от 12.11.2010 г., „Български пощи” ЕАД уведомява своите клиенти, че доставките на пощенски пратки (писмовни, колетни и EMS пратки) от/за САЩ и Канада ще бъдат забавени, поради въведените от страна на Министерството на вътрешната сигурност на САЩ строги мерки за сигурност при транспортирането на пощенски пратки от/за тези страни.
След нормализиране на раежима за транспортиране на пощенски пратки от/за тези страни, „Български пощи” ЕАД своевременно ще уведоми своите клиенти.
 

Горе