Caprice
Active Member
Противно на очакваното не взимаме разумно решение основавайки се на цената и ползата от покупката. Хората са склонни да се пазарят под въздействието на емоции, не на разумен избор.
Хубавото е, че неразумността е предвидима. Добрите дизайнери могат да се научат от какво се влияят купувачите и да им въздействат на решението за покупка.
Ето как:
1. Хората не могат да сравнят нещата по относителен начин-Направен е експеримент при който продажбите на даден продукт скачат два пъти, ако на клиентите се покаже продукт с подобна цена и по-ниско качество. По този начин им се повлиява да изберат оригиналния продукт.
2. Хората предпочитат безплатното пред по-добра сделка-предпочитат да вземат безплатен 10$ ваучер за подарък отколкото да платят 7$ за 20 доларов ваучер за подарък
3. Първоначалните ни очаквания повлияват на преживяването след това/опита с продукта - хората купуват Кока Кола заради марката, а не заради вкуса. Направените експерименти показват, че по-скъпите болкоуспокояващи действат по-ефективно от евтините заради т.нар.плацебо ефект.
4. Мислим в относителни стойности - хората биха вървели 15 минути за да спестят 7 $ от цената на 18$ продукт, но не биха изминали същото разстояние за да спестят тези 7$, ако цената на продукта е 455$
Статията ми хареса и реших да преведа част от нея.
Още такива експерименти можете да намерите в източника
Хубавото е, че неразумността е предвидима. Добрите дизайнери могат да се научат от какво се влияят купувачите и да им въздействат на решението за покупка.
Ето как:
1. Хората не могат да сравнят нещата по относителен начин-Направен е експеримент при който продажбите на даден продукт скачат два пъти, ако на клиентите се покаже продукт с подобна цена и по-ниско качество. По този начин им се повлиява да изберат оригиналния продукт.
2. Хората предпочитат безплатното пред по-добра сделка-предпочитат да вземат безплатен 10$ ваучер за подарък отколкото да платят 7$ за 20 доларов ваучер за подарък
3. Първоначалните ни очаквания повлияват на преживяването след това/опита с продукта - хората купуват Кока Кола заради марката, а не заради вкуса. Направените експерименти показват, че по-скъпите болкоуспокояващи действат по-ефективно от евтините заради т.нар.плацебо ефект.
4. Мислим в относителни стойности - хората биха вървели 15 минути за да спестят 7 $ от цената на 18$ продукт, но не биха изминали същото разстояние за да спестят тези 7$, ако цената на продукта е 455$
Статията ми хареса и реших да преведа част от нея.
Още такива експерименти можете да намерите в източника
Последно редактирано: