ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

AMOUN

Well-Known Member
от толкова години се занимавам с търговия и все още имам неясноти, постоянни промени и всякакви нови измислици.
няколко въпроса имам.

Какъв е в момента срока за връщане на продукт закупен онлайн?
7 или 14 дни по закон, за кого са разходите по връщането, пак по закон, в какво състояние може да са върнатите продукти?

При замяна на продукт в гаранция, трябва л ида се издава нова гаранция която започва да тече от смяната или се продължава старата?
примерно гаранцията изтича след три месеца, сменям продукта и новата гаранция трябва ли да е отново за две години или е само за още три месеца?

И ще влизат ли в сила директивите на вросъюза за връщане 14 дни за сметка на търговеца наистина?
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

1. В момента е 7 дни и докато не уеднаквим закона с директивата (за което обикновено имаме 2 години) ще е толкова. Аз обаче съм си го направил 14 дни вече...
2. При гаранционна замяна, ремонт и др. си тече старата гаранция + срока в който продукта е бил при теб. Т.е. ти си "го ремонтирал" 14 дни и си го върнал - трябва да удължиш гаранцията на потребителя с толкова. Вече как ще го направиш - с протокол, устно, само при теб и ако той се възползва и знае .. това го няма написано в закона. Най-културно е да му връчиш един протокол, в който да пише "бла бла бла за което гаранцията се удължава с толко дни".
3. Какво имаш предвид? Няма такава директива. Ако някой си купи нещо от теб дистанционно (за разлика от "във физическия ти магазин) и иска да го върне той поема разходите за транспорта. Ако има рекламация (не работи, таковало се е нещо и т.н.) тогава си ти, но никъде не пише че аз трябва 14 дни да треперя дали Пеньо селяка ще реши, че това не му трябва, пък и накрая и транспорта от Горно Бусманци да му оправя аз.

Това с връщането в 14 дни ще трябва да промени и закона за счетоводството и срока за сторниране на касови бонове... абе не чакай да е скоро... :)
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Има тема във форума но не мога да я намеря с линкове към новите директиви и там е пшосочено че ако клиент иска да върне продукта го прави без обяснения и е за сметка на търговеца, ако продукта е закупен дистанционно.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Има тема във форума но не мога да я намеря с линкове към новите директиви и там е пшосочено че ако клиент иска да върне продукта го прави без обяснения и е за сметка на търговеца, ако продукта е закупен дистанционно.

Без въпроси, да, но за моя сметка като търговец - не... ;)
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Има тема във форума но не мога да я намеря с линкове към новите директиви и там е пшосочено че ако клиент иска да върне продукта го прави без обяснения и е за сметка на търговеца, ако продукта е закупен дистанционно.
Мисля, че е така, но САМО, АКО ИЗРИЧНО НЕ СИ ГО УПОМЕНАЛ В САЙТА..

Тоест в Terms and conditions, можеш да напишеш, че може да ти върнат продукта, но ще си поемат транспортните разходи.. Така те освобождава теб от това бреме...
Както каза колегата по-горе, ами ако някой ми поръча от някво забравено село, и доставката е 15 кинта до там, и онзи реши, че иска да връща.. ко праиме? :d
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

В момкента разходите са за сметка на клиента, но според новите разпореднби на евросъюза които трябва да влязат в сила това лято всички разходи са за сметка на търговеца.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Объркал си се... Дай директивата да прочетем натюрела!
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Ако го направят така, просто ще вдигна цените с 10 лева и да се спасяват :lol:
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Не мисля,че ще вкарат закон връщането да е за сметка на търговеца. По кои европейски директиви да се синхронизира: в момента при СпортДирект.ук, връщането и замяната си е изцяло за сметка на клиента (освен в случаите, когато грешката е в търговеца).
 
Re: От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Объркал си се... Дай директивата да прочетем натюрела!

ДАНО да си прав...
Но...
на чети и реви :)
Както казва оня:
"Много като тебе вече плакаха"... включително и аз :))))))))))))))))))

http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=48733&highlight=%E4%E8%F0%E5%EA%F2%E8%E2%E0

ДИРЕКТНО:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:BG:PDF

линка е даден от шерифа
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Еми "чета" втория линк с ctrl+f за "връща" и на нито едно място не виждам да се казва, че продавачите ще заплащат връщането. Навсякъде се пише, че трябва да се информира клиента, ако той трябва да заплати тези разходи. Което е и сега.
 
Силно се надявам да съм в грешка и да съм прочел грешно...

(46) В случай на отказ от договора от страна на потребителя
търговецът следва да възстанови всички суми, които е
получил от потребителя, включително тези за разходите,
направени от търговеца за доставка на стоките до потре*
бителя.
Това как да го разбирам?

И един вид, ако давам продукта с безплатна доставка ще е кофти за мен, значи доставката е най-добре да си е отделно калкулирана, за да може да не се връща?
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Текста е странен, но има някаква логика. Ако например чарджиш 10 лева за доставка, а я плащаш ти на куриерите (в някои случаи) клиента може да не разбира колко би струвала доставката и да се почуства ощетен. Както например много келеши в ебей надуват доставката, за да намалят таксата, това имам предвид. Да имаш малка скрита печалба от куриерската такса.

Излизаш от това положение като посочваш, че цената която виждат за доставка я плащат на куриерите, а не на теб и тя е посочена чисто информативно. Тогава ти не взимаш пари за доставка и издаваш документи само за сумата, която ти получаваш.

Като цяло глупаво решение, но виждам по-горното като идея за защита на потребителя в аспекта на този член ли кво е там... Странно и че на английски значението е дословно същото, не е да кажеш някаква смислова грешка при превода (въпреки, че знам че там не работят Муньовци за преводачи де...)

Но продължавам да не виждам къде пише, че задължително търговеца трябва да поеме разходите за връщане на стоката, ако клиента се откаже. Това е друго.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Не е ли важното, че има някакъв договор с потребителят/клиента?
Как става "отказ"?
И, може ли търговецът, да се откаже от условията на договора?
Има ли веднъж някакъв договор в него е написано кой какво плаща и кой с какво се съгласява.
Европейските директиви са в случай, че изрично те са постановени в този договор и ако е написано "..." според европейските директиви, тогава се притесняват търговците, които не могат да ги изпълнят.
С няколко думи, ако ти представиш договор изгоден за теб, никой не може да ти го оспори.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Не е ли важното, че има някакъв договор с потребителят/клиента?
Как става "отказ"?
И, може ли търговецът, да се откаже от условията на договора?
Има ли веднъж някакъв договор в него е написано кой какво плаща и кой с какво се съгласява.
Европейските директиви са в случай, че изрично те са постановени в този договор и ако е написано "..." според европейските директиви, тогава се притесняват търговците, които не могат да ги изпълнят.
С няколко думи, ако ти представиш договор изгоден за теб, никой не може да ти го оспори.

Не е така. Има си последователност, както някой закон не може да бъде противоконституционен, така и общите условия на даден магазин, на базата на които се сключва този договор не трябва да са в конфликт с местното и респективно с европейското законодателство, защото местното от своя страна трябва да е синхронизирано с ЕУ правото.

ЗЗП дава право (което право ми е много странно, искам - не искам, като си го купиш от магазина дадеш ли парите е твое и няма хъц-мъц, ама за онлайн трябвало....), да се откажеш от дадена стока, ако "размислиш" и си я закупил дистанционно, ефективно давайки втори шанс на купувачите, които често не мислят преди да натиснат копчето.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Не мога да разбера тези ненужни условия. Колко тъп трябва да си, за да поръчаш нещо от даден сайт, да си напишеш всички данни, втори път да потвърди плащането, след това да потвърдиш, че искаш стоката и по телефона, при доставката да имаш 15 мин да огледаш какво купуваш и на следващия ден да решиш, че не го искаш. По-скоро,ако се направи задължително условие всички пратки да имат опция преглед, то тогава услугите на онлайн магазините няма да се различават с нищо от тези на офлайн такива. Съответно и законите не би трябвало да са различни.
 
От: ЗЗП - мътна и кървава. /въпроси/

Не мога да разбера тези ненужни условия. Колко тъп трябва да си, за да поръчаш нещо от даден сайт, да си напишеш всички данни, втори път да потвърди плащането, след това да потвърдиш, че искаш стоката и по телефона, при доставката да имаш 15 мин да огледаш какво купуваш и на следващия ден да решиш, че не го искаш. По-скоро,ако се направи задължително условие всички пратки да имат опция преглед, то тогава услугите на онлайн магазините няма да се различават с нищо от тези на офлайн такива. Съответно и законите не би трябвало да са различни.

В UK например много хора ползват пощата, защото е сигурна, бърза и евтина. Там няма "отвори пък върни това и това, щот розовото на монитора ми беше по-друго".
 

Горе