Грозната тайна на хостинг компаниите е овърселинга - предлагат голям ресурс, често "неограничен" и тайно се надяват да не го използваш, както и най-често става.
От там идва и втората им грозна тайна - хостинг компанните обичат неуспешните сайтове, тези които правят 100-200 посещения на месец, а тези които пратят гигабайти трафик и десетки хиляди посещения изобщо не ги обичат, защото те им струват стотици пъти по-скъпо. Затова и понякога помагат на потребителите си сайтовете им да бъдат неудачни и непопулярни.
Примери за това са:
- ограничен брой едновременни заявки,
- ограничен брой процесорни минути, mysql минути,
- ограничен трафик,
- ограничен брой файлове в акаунта,
- ограничен размер на базите данни,
- забрана за hotlink,
- забрана за хостване на файлове,
- забрана за хостване на видео,
- забрана на определени типове сайтове,
- деактивиране на акаунти без нарувашане на определена забрана, или най-често поради "затрудняване на работата на сървъра, които е споделен"
- деактивиране на акаунти, защото използват webmail
- деактивиране на акаунти, защото изпращат имейли
- ограничение или забрана на cron job
- налагане на персонални ограничения на акаунтите, когато не нарушавате конкретно правило от общите условия
- учтива покана до седмица да се прехвърлите на VPS (на-често с подарък - деактивиран акаутн)
и т.н.
PS: нямам предвид конкретен хостинг доставчик и разбирам ограниченията на хостинг услугите, но смятам, че те трябва ясно да се комуникират с клиента, вместо да остават скрити в 15та страница на общите условия. Тогава и очакването на клиента, и начина по който използва услугата ще бъдат по-реалистични.
От там идва и втората им грозна тайна - хостинг компанните обичат неуспешните сайтове, тези които правят 100-200 посещения на месец, а тези които пратят гигабайти трафик и десетки хиляди посещения изобщо не ги обичат, защото те им струват стотици пъти по-скъпо. Затова и понякога помагат на потребителите си сайтовете им да бъдат неудачни и непопулярни.
Примери за това са:
- ограничен брой едновременни заявки,
- ограничен брой процесорни минути, mysql минути,
- ограничен трафик,
- ограничен брой файлове в акаунта,
- ограничен размер на базите данни,
- забрана за hotlink,
- забрана за хостване на файлове,
- забрана за хостване на видео,
- забрана на определени типове сайтове,
- деактивиране на акаунти без нарувашане на определена забрана, или най-често поради "затрудняване на работата на сървъра, които е споделен"
- деактивиране на акаунти, защото използват webmail
- деактивиране на акаунти, защото изпращат имейли
- ограничение или забрана на cron job
- налагане на персонални ограничения на акаунтите, когато не нарушавате конкретно правило от общите условия
- учтива покана до седмица да се прехвърлите на VPS (на-често с подарък - деактивиран акаутн)
и т.н.
PS: нямам предвид конкретен хостинг доставчик и разбирам ограниченията на хостинг услугите, но смятам, че те трябва ясно да се комуникират с клиента, вместо да остават скрити в 15та страница на общите условия. Тогава и очакването на клиента, и начина по който използва услугата ще бъдат по-реалистични.
Последно редактирано: