За начинаещите в бизнеса

Линк към статията https://www.entrepreneur.com/article/242577


Бизнес училищата обичат съкращения и формули като "четири P е на маркетинг" (понякога са седем) и три Cs на бизнеса.

Също учат за външни и вътрешни фактори (или SWOT ), повече от нужното на теоретични или академични методи се предоставя, който можете да включите вашите бизнес предизвикателства и да намерят решение - на теория и практика.

Всеки един от тези инструменти има стойност и качества и могат да бъдат полезни за редица бизнес приложения. Опитвайки се да ги прилага за стартиране може изцяло усложни прекалено старта.

Задачата на стартирането на бизнес се свежда до четири прости съображения. Ако вашата бизнес идея е развита, възползвайте се от тези елементи, и може да бъдете готов да започнете.




1. Продукт или услуга

Намерихте ли решение на даден проблем или болка на вашите клиенти?

Ще спомогне ли за подобряване на живота на потребителите?

Независимо дали е производството на даден продукт или осигурява физическа услуга, компанията трябва да осигури добавена стойност за клиентите.

Помислете, например, че много невероятни компании започнаха защото техните основатели са имали проблем, но не е имало съществуващо решение на пазара. Или ако съществува решение, то е недостатъчно или твърде скъпо.

Намери проблем и да го оправи.

2. Подход

Можете ли да се произведе и достави продукта или услугата, която сте развили?

Може ли някой друг да произвежда вместо вас?

Понякога една идея е толкова нова или иновативен, че способността да се произвежда е твърде скъпо или не съществува решение. Преценете дали оутсорсването на този процес ще е по-ефецтивен от това ви лично да се ангажирате с производсвтото.

Плюс това трябва да решите други важни бизнес въпроси, от структурата на компанията за това как ще се управляват финанси и съхранява документацията. Въпреки че ще бъдете отговорен за такива административни задачи в началото, в крайна сметка те могат да бъдат делегирани на правилния екип.

Вашият приоритет е да се фокусирате в продукта/услугата , да увеличите и здоволите търсенето.

3. Стратегия.

Как ще привлечете първият клиент?

Знаете ли как ще намерите милионнният клиент?

Как ще разраснете бизнеса?

Обмисляли ли сте как ще продадете компанията?

Така че много предприемачи започват с една страхотна идея, стартират компания и след кратко време се провалят, когато свършат парите. Или просто да нямат нужните качества за разрастването на бизнеса. Не са предвидени бъдещи разходи по реклама ( примерно).

Визия, и като се има предвид краткосрочна и дългосрочна стратегия ще помогне на компанията да се движи в правилната посока. Разработване на бизнес план е страхотно място да започнете, но тези дни гъвкавост е от решаващо значение за успеха.

Помислете създаването на стратегия е като подготовката за дълго плаване през морето. Ясно е, че вие ще искате карта и крайна дестинация, подходящите инструменти за навигация и план за ще са необходими за плаването в правилна посока както и при случай на препятсвтвие да го заобиколите.

Това ранно планиране е предизвикателство за повечето предприемачи, тъй като много от тях имат малък опит незнаят какво да очакват. Това е мястото, където намирането съветници и ментори и дори опитни съоснователите може да бъде огромна помощ.

Винаги имайте визия и план.

4. Воля и смелост

Имате ли смелостта да започнете?

Последният елемент за планиране на ново предприятие е да се намери куража да започнете. От опит знам, че ако имате първите три елемента на стартиране няма причина да се чака повече да започнете.

Това е възможно, че няма да бъдете успешни в първия си бизнес. Вярвам, че най-добрите предприемачи са тези, които си вземат поуки от няколко рано неуспешни опита.

Не забравяйте, че стартирането на бизнес е като запознанства. Първата среща е винаги най-неудобна, по ред причини. Сигурно е, че с времето става по-лесно.
 

Горе