От: Инвестор.БГ АД продаде 25% от Aha.bg в сделка, оценяваща сайта на 0,8 млн. евро
Много е странно да гледаш от страни и да си правиш някакви изводи. Ситуацията е следната - локалните сайтове за запознанства губят мащаб. Facebook ги подяжда яко. Ако погледнете статистиката на Gemius, ще видите, че последните 2 години само Gepime бележи ръст, но при него фокуса е малко по различен.
По отношение на Aha.bg - ясно е, че ако не излезе на чуждия пазар, ще му е трудно да е конкурентен. За руснаците обаче представляваме интересен пазар. За тях стратегически е важно да се разширяват, за да блокират конкурентни платформи. А Българския пазар им е близо и е лесно разбираем за тях.
Колкото до цената, за България може да изглежда висока, но погледни така - втория по пазарен дял сайт за запознанства, огромна база данни, утвърдена марка и ноу-хау. Освен това, когато си част от една голяма група, разходите ти неимоверно растат.
Колкото до колегата отгоре, за потребителите и парите, сайта има много ясен модел, VIP плащания, виртуални стоки, affiliate. Ако се позагледаш, може да видиш доста начини за монетизация.
А за наливането на трафик, това са медийни сайтове, продават се на импресии и то защото рекламодателите това искат да купуват. Не виждам причини защо да не го правят, а и не виждам нищо лошо в това.