Blinky
Owner
Интернет се е заредил яко и е повече от готов да издуха тур агенциите от бизнеса. Както се знае интернет не е само начин, по който може да се забавлява някой, но и с него се върши работа. Част от нея, когато дойде време за почивки, е да се използва за регистрации в хотели и запазване на пакети и то директно от сайтовете им, като се избягват агенциите и операторите. Това се засили като практика последните години и все по-често става практика.
Данните са от туристическия бизнес, специално за тази зима, но определено това се е случвало и през другите ваканционни сезона, като лятото и празниците, според вестника 24 часа. В тях се отчита едно 40% спад в записванията за зимния сезон, сочи последните изследвания на Българската асоциация на туристическите агенции. Но този спад не се наблюдава в хотелите, даже се отбелязва ръст от около 7 до 10% за зимните почивки. Това се дължи поради факта, че въпросните агенции и оператири предлагат пакетни услуги. Както се предполага на-разпространената си остава all inclusive. Част от причината това да се явява тенденция е разчупениете предложения на хотелите и корортите, както и така може да се получат по-добри цени, ако запитването се получава директно на сайтовете им. Цените варирата от това, че при незапълване от операторите и агенциите хотели, самите хотели поемат инициативата това да се корегира чрез сваляне на цените и предлагане на по-добри условия, с една единствена цел - продажба на всички места.
Реално това се предполага да стане практика, тъй като повечето хотели започват да имат не само разчупени условия и цени, но и все повече започнаха да използват сайтове и онлайн присъствие с цел достигане на максимални резултати. Това е тенденция наблюдавана не само в туристическия бизнес, но и в много други отрасли.
Като онлайн потребител, аз лично винаги намирам контактите на самият хотел, хижа или курорт, за да мога лично да си уговоря самите дни, отсръпки и/или условия. Така не само имам пълен контрол, но и гледам да сместя комисионата, която всяка агенция или оператор си слага при ореждането на почивката. Факт е, че не винаги това се случва. За това и тяхното съществуване е още оправдано.
Ако някой ще пътува и има опит и наблюдения, нека каже кое му е било плус и кое минус при заобикалянето на агенциите и операторите, и дали така за него е било по-удобно и рентабилно.
Данните са от туристическия бизнес, специално за тази зима, но определено това се е случвало и през другите ваканционни сезона, като лятото и празниците, според вестника 24 часа. В тях се отчита едно 40% спад в записванията за зимния сезон, сочи последните изследвания на Българската асоциация на туристическите агенции. Но този спад не се наблюдава в хотелите, даже се отбелязва ръст от около 7 до 10% за зимните почивки. Това се дължи поради факта, че въпросните агенции и оператири предлагат пакетни услуги. Както се предполага на-разпространената си остава all inclusive. Част от причината това да се явява тенденция е разчупениете предложения на хотелите и корортите, както и така може да се получат по-добри цени, ако запитването се получава директно на сайтовете им. Цените варирата от това, че при незапълване от операторите и агенциите хотели, самите хотели поемат инициативата това да се корегира чрез сваляне на цените и предлагане на по-добри условия, с една единствена цел - продажба на всички места.
Реално това се предполага да стане практика, тъй като повечето хотели започват да имат не само разчупени условия и цени, но и все повече започнаха да използват сайтове и онлайн присъствие с цел достигане на максимални резултати. Това е тенденция наблюдавана не само в туристическия бизнес, но и в много други отрасли.
Като онлайн потребител, аз лично винаги намирам контактите на самият хотел, хижа или курорт, за да мога лично да си уговоря самите дни, отсръпки и/или условия. Така не само имам пълен контрол, но и гледам да сместя комисионата, която всяка агенция или оператор си слага при ореждането на почивката. Факт е, че не винаги това се случва. За това и тяхното съществуване е още оправдано.
Ако някой ще пътува и има опит и наблюдения, нека каже кое му е било плус и кое минус при заобикалянето на агенциите и операторите, и дали така за него е било по-удобно и рентабилно.