Какво е значението на местонахождението и езика за SEO

TopOffer

New Member
По-точно - Какво е значението на юзер-местонахождението, местонахождението на сървъра и езиковата настройка на Гугъл за резултатите от търсенето.

Ами изглежда, че е голямо. Ето интересни резултати при следните параметри:

- многоезичен сайт /4 езика/, дефоултен език - английски
- разположен на български сървър
- връзки към сайта от български, английски и американски сайтове -долу-горе по равно - бг/ен 50:50

При търсене по определени английски ключови думи през гугъл.бг /търсене в мрежата, не в бг-сайтове/ сайта излиза на първа страница.

При търсене по същите ключови думи в гугъл.ком - излиза на 6 страница.

При търсене по същите ключови думи в гугъл.ко.ук - излиза на 16 страница.

Тва са си бая големи разлики.

Някой има ли наблюдения или знае ли /може Гугъл да са дали такава информация/ как точно влияе на резултатите от търсенето:

1. местонахождението на сървъра, където е качен сайта
2. езиковите настройки на Гугъл в момента на търсене
3. местонахождението на сайтовете, от които има връзки към даден сайт /като се приеме, че текста на връзките е на един и същ език, само местонахождението на сайтовете е различно/.
4. местонахождението на юзера, който прави търсенето
 
местонахождението на юзера, който прави търсенето няма значение, просто зависи какви настройки си е сложил на ОС-то
 
AxCx каза:
И без настройки гугъл.ком ще те пренасочи към google.бг

Да де - после кликаш на "Гугъл.ком in English" -> отиваш на Гугъл.ком А да търсиш през Гугъл.ком и през Гугъл.бг са две много различни неща :)
 
Ако си промениш Language да ти е Ru вместо Bg, Google.com пак те праща на Google.bg, само че надписите ти са на руски :) А това че резултатите навсякъде са различни е ясно.
 
AxCx каза:
Ако си промениш Language да ти е Ru вместо Bg, Google.ком пак те праща на Google.бг, само че надписите ти са на руски :) А това че резултатите навсякъде са различни е ясно.

Шантава работа - при търсене през Гугъл.ко.ук по английски ключови думи, когато обаче надписите от интерфейса на Гугъл са на български, и при търсене пак през Гугъл.ко.ук по същите ключови думи, но надписите са на английски - разликата от показването на един и същ сайт е повече от 20 страници.

2-3 страници разлика ще го разбера, ама 20-30 си е множко. Все пак ключовите думи са еднакви, на един и същ език, разширението на адреса на гугъл /ко.ук/ е едно и също. Баси гугъляците. :)
 
И още нещо, мисля че много хора не знаят как реално да търсят с google.com или google.co.uk ... :) Та гледайте си внимателно параметъра "hl" в URL-то на google, трябва да е hl=en, а не hl=bg.

http://www.google.co.uk/search?hl=bg&q=bulgaria
неправилно


http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=bulgaria
правилно


Същото важи и за google.com
Когато си гледате резултатите за различните държави в Google Webmaster Tools / Sitemaps гледайте какъв е тоя параметър щото от google май го дават грешен и резултатите затова не са тези които се показват в статистиката.
 

Горе