Важни са. Да не кажа задължителни.
Едно време се взимаше в алгоритъма на Google или поне така твърдяха, Alexa ранга, което имаше логика. Сега обаче (освен него, може би) Google заформя все по-успешно едно свое собствено следене и контролиране на мрежата със своите продукти и с помощта на партньори. Като сами можем и да предположим, че в метриките му вече може да влязат и други критерии, а именно споменатите от теб. Едно време когато още го имаше крадратния бутон Search едвали са мисли за brand awareness или CTR, но сега според мен мисля, е са доста ключови елементи от алгоритъма им за търсене и сортиране на информацията в търсачката им.
Ох, бях пускал и една графика, според която и тези показатели имаха едно не малко % присъствие в общата on page seo картинка. Не бяха в челните места, но някъде по средата до от към края. Важни са и определено се гледат. Аз за това малко се притеснявам когато някой работи и прави някакви кампании, оптимизации и прочие без да гледа реално картинката в края на деня. Най-малкото се чувстваш набутан с маркетинг материалите, защото не знаеш кое какво да ровиш, за да подобриш, а стратегията ти е една и съща - линейна.
Жоро, имат значение, защото - описание на есперимента:
1. Бизнес сайт за услуга - B2B, нищо не се пипа по сайта повече от 3 месеца и тогава започвам влизане през отключени WiFi-та в 2 града на случаен принцип /мрежите/ със забърсано всичко от браузър историята през андроид тел и таблет и съответно си помагам с няколко човека още от други градове, само че те влизат логнати в Гошо /през 2 до няколко дена по едно влизане от тях/
2. Влизанията стават само чрез търсачката по определени ключови думи /намира се сайта - тогава на 2 или 3 страница по повечето си думи, по някои и доста по-назад/
3. Чете се статията първия път и после се засича време - да речем 3 мин като се скролва през определен интервал от време
4. Клика се на поне един линк от самата статия към съответната страница и там също се чете или гледа мултимедията, после така още 2-3 страници със статии, после се преглеждат 10-на продукта/услуги и задължително се излизаше през "контакти".
5. От един до 3 пъти на ден.
По-малко от месец по-късно - започна движението - нагоре. Още една седмица си играх и после - преустанових. В продължение на около месец сайта не спря да се движи напред почти по всички ключови думи /по някой думи нямаше къде по-напред да иде :wink:/, което потвърждава "инертността" - това, което правите по един сайт - освен, че винаги има от 1-3 месеца забавяне да се усети резултата на оптимизацията има и почти толкова време резултати, доли и да сте спрели.
Говорим за ниша, в която 30-50 посетители на ден са върха на сладоледа, БГ.
аха, интересно case study. И аз съм се хванал да чета в момента по задълбочено по въпроса, точно, защото имам съмнения че им отдава доста по-голямо значение гугъл в момента.
Moz напоследък пишат доста информация по въпроса. Дори закриващата лекция на MozCon 2015 беше точно затова:
http://www.slideshare.net/randfish/...-elegant-weapon-for-a-more-civilized-marketer
доста добра презентация е напрайл ранд