Какво правите с клиенти, които не си плащат?

VPenkov

New Member
Здравейте,

От много време не съм влизал тук, а не помня да е имало такава тема, пък и не намерих.
Имам един изключително тегав клиент, който изглежда няма да си плати.

Излишни пари за организиране на дело нямам, та се чудя дали е удачно да го съсипя онлайн или все пак да се обърна към институция, или пък изобщо да не се занимавам с него?
Става въпрос за около 1300лв., които не са изплатени.

Вие какво ще ме посъветвате, каква е вашата практика при такива случаи?
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

та се чудя дали е удачно да го съсипя онлайн

И да го съсипеш онлайн няма гаранция, че ще си получиш парите.
Според мен се опитай да му кажеш, че ако не си плати ще заведеш дело и знае ли човек току виж се уплашил и си ти платил.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

ако имаш договор, лесно ще го осъдиш, ама ако е само неговата дума срещу твоята - сложна работа
Ако имаш някакъв контрол върху това, което си му направил, спри му го, докато не си плати
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Цетла е да си вземеш парите, все пак си ги заработил. Ако го съсипеш или оставиш няма да получиш нищо. Според мен е по-добре да се обърнеш към органите, може самият факт, че си пуснал жалба да го стресне.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

или пък изобщо да не се занимавам с него?

Това в никакъв случай. Точно на това се надява/чака. 1300 лева са си цифра. Прекалено много тарикати има. И да го плашиш с дело... Едвали ще ти върже. Според мен може съвсем деликатно да му кажеш, че ще е в негов интерес да си плати, а ако реши, че е голям тарикат го счупи!
Малко хора разбират от добро, а като види, че нещата не са така както той си ги мисли шанса да клекне е по-голям.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Вече им спрях формите на сайта.
Хубавото е, че аз съм хост и нямат достъп до сорса.

Сега получих мейл. От нагли по-нагли, бе...
Първо искаха SEO услуги, които нито по оферта, нито по договор ги няма, просто търовецът го е споменал като услуга на срещите :)
Забавиха ме 3 седмици с плащането, от което дължат 10% неустойка. Предложих ако в нея е проблемът, да не им я начислявам.
Сега сложих и noindex, nofollow докато си реша какво да правя.

Чудех се доколко би било добра идея да оптимизирам уебсайта, след което да сменя индекса с история за това как са нелоялен търговец.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Чудех се доколко би било добра идея да оптимизирам уебсайта, след което да сменя индекса с история за това как са нелоялен търговец.

Сложи един скрийн, че сайтът все още не е готов и се изчаква плащане. Нещо като контент локъра, хем да се вижда сайта хем да не могат да цъкат по него :twisted:
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Вече им спрях формите на сайта.
Хубавото е, че аз съм хост и нямат достъп до сорса.

Сега получих мейл. От нагли по-нагли, бе...
Първо искаха SEO услуги, които нито по оферта, нито по договор ги няма, просто търовецът го е споменал като услуга на срещите :)
Забавиха ме 3 седмици с плащането, от което дължат 10% неустойка. Предложих ако в нея е проблемът, да не им я начислявам.
Сега сложих и noindex, nofollow докато си реша какво да правя.

Чудех се доколко би било добра идея да оптимизирам уебсайта, след което да сменя индекса с история за това как са нелоялен търговец.
Питай ги, дали изобщо имат намерение да плащат и ако не щат, има фирми дето събират дългове, обръщаш се към тях, те си имат начини, как да убеждават. Тамън тия 10% ще ги дадеш на фирмата, дето ще събира просрочените задължения за хонорар.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Питай ги, дали изобщо имат намерение да плащат и ако не щат, има фирми дето събират дългове, обръщаш се към тях, те си имат начини, как да убеждават. Тамън тия 10% ще ги дадеш на фирмата, дето ще събира просрочените задължения за хонорар.

Много добра идея. Има ли случаи да вземат такива единични задължения. Имах познат, който работеше в такава, но се занимаваха с банки и мобилни оператори.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Сложи един скрийн, че сайтът все още не е готов и се изчаква плащане. Нещо като контент локъра, хем да се вижда сайта хем да не могат да цъкат по него :twisted:

А пък аз предлагам директно да сложиш принтскрийн, че сайта им е готов, но няма да бъде пуснат, понеже са некоректни и не си плащат. И надпис на сайта, че ще разпространиш това до всички, за да ги знаят.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Здравейте,

Имам един изключително тегав клиент, който изглежда няма да си плати.

Вие какво ще ме посъветвате, каква е вашата практика при такива случаи?

Аз имах нещо подобно, минаха седмици, но накрая човека сам додаде заради забавянето, после работихме с него много време и знам, че просто е много зает и сайта, колкото и да ми изглежда важен на мен, на него наистина му е най-малкия проблем.

От друга страна, един друг човек ми обясни, че не работели в момента (само дето искаше да му ъпдейтна контактите), е - махнах всичко от главната и написах нещо в стил - уважаеми посетители на сайта, в момента не работим, ето ви линк към друга фирма (конкурент техен, но пак мой човек)... накрая не платиха и загубиха домейн с пр и дмоз...

Това е от мен, според мен не бързай преди да си сигурен, може да си провалиш сам нещата иначе.

Питай ги, дали изобщо имат намерение да плащат и ако не щат, има фирми дето събират дългове, обръщаш се към тях, те си имат начини, как да убеждават. Тамън тия 10% ще ги дадеш на фирмата, дето ще събира просрочените задължения за хонорар.

Дали за 130 лева ще се занимае някой?
 
От: От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Аз имах нещо подобно, минаха седмици, но накрая човека сам додаде заради забавянето, после работихме с него много време и знам, че просто е много зает и сайта, колкото и да ми изглежда важен на мен, на него наистина му е най-малкия проблем.

Не е това случаят. Този беше нагъл, даже си искаше предплатената половина, защото отказахме да направим оптимизация преди да си платят (било то остатъка от сайта или за допълнителна услуга).
 
От: От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Не е това случаят. Този беше нагъл, даже си искаше предплатената половина, защото отказахме да направим оптимизация преди да си платят (било то остатъка от сайта или за допълнителна услуга).

Освен това което ти предложих да сложиш координати с връзки към други сайтове на негови конкуренти? Слагаш брояч някакъв, и аналитикса ще свърши работа. Пускаш конкретния сайт (то и една страничка е достатъчно за целта) в разни социалки, пусни я в свежо да стане свежа, като целта е да събереш трафик за минимален срок, и след това се сещаш какво следва - показваш му страницата и трафика и колко хора вече не само знаят, че той е некоректен, но и колко хора си пратил при неговите конкуренти. Даже може и от време на време да сменяш данните и на страницата да изписваш данните на брояча.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Става въпрос за един къмпинг, който е в Северна България. Малко трудно ще ми бъде да рекламирам конкурентите му, 'щото сещаш се колко ги има по тези местности.
 
От: От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Не е това случаят. Този беше нагъл, даже си искаше предплатената половина, защото отказахме да направим оптимизация преди да си платят (било то остатъка от сайта или за допълнителна услуга).

Еми за мен коректното отношение е да оставиш половината сайт, за колкото си е платил там. Имам колега, който по тоя начин ми разказа, че действал с подобен клиент и хората, като видяли, че не може с половин сайт си платили. Не прецаквай всичко прибързано според мен. Пробвай да задържиш коректността като елемент... ако изобщо ти е възможно, бих те разбрал ако ти е трудно...
 
  • Like
Реакции: Brad
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Аз в момента може би съм малко избеснял, понеже голяма част от тези пари сега от джоба си трябва да ги извадя, защото имам задължения и към екипа си все пак. Темата я отворих, за да можете евентуално да ми предложите по-ефективен начин да събера дълга и/или да ме успокоите малко.
Тъпото е, че сайтът му е готов на 100% и няма как да оставя "за колкото си е платил", просто изключих някои от основните функции.

Още няколко дни ще почакам, надявам се до тогава някое от решенията тук да ми хареса.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Alf => доколкото разбрах той въобще не си е платил или бъркам DR_GIGGULS и си е платил част от сумата като предварителен % ?

А колкото до къмпинга - винаги има решение, в такъв случай ще поразгледам региона и с кеф ще рекламирам безплатно някой хотел. Аз съм на принципа: Каквото повикало - такова се обадило!


П.П.: Сега като написах това за безплатната реклама на хотел - продай му сайта и ще спечелиш. Аз съм пак за подливането на вода, но няма как с такива хора :twisted: Щом е в туристическия бранш дали не може да му продадеш сайта на друга фирма от тази област?
 
Последно редактирано:
Спомена им, че почти са си прецакали бизнеса с това нещо. Аз реално никога не съм попадал на такива клиенти, но винаги гледам да имаш нещо, с което на наш език се казва - "да го държиш за топките." Знам че звучи грубо, но труда се заплаща, особено този, които струва много пари като знания. И е хубаво това да се практикува, защото освен, че го играят като евреи, използват и икономическото положение, за да не си платят или да забавят плащането. Много е гадно и съм го изпитвал. В такива моменти ти трябват договор и гореспоменатото средство. Мисля, че е достатъчно.

Прати им един скриншот на това, което ще качиш след известно време, а именно - "Сайтът е временно спрян, заради дълг от 1300 лева!" да ги видят какви са убавци. Никога не хейтвам, но знам, че всеки тук заслужава това, че и отгоре на работата си. На мен много ми е писнало от сополанковци, които ти обясняват как нямат пари за еди какво си (нещо много важно за бизнеса им, както е сайта и неговата популяризация), а в същото време са купили кола на малката си принцеса за няколко десетки хиляди лева - неква мърла на 18 години кара кола, която повечето си я на 30, я на 40, че може и никога. Аре сетир.

Ако питаш мен, действай си агресивно. Такова нещо не трябва да се толерира. Българския бизнесмен трябва да разбере (явно няма друг начин, като ги гледам) по трудния начин, че не може да си прави такива своеволия, независимо колко си голям и "успешен". Да и ето защо са успешни, днес ако не плати на 3-ма такива суми, утре отива да си купи гуми за джипа. На мнения съм, че не само не е редно и неморално, но и дава кофти пример и да другите wanna be бизнесмени.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Всъщност последните две мнения много ми допадат – Блинки подкрепя нещата, които из моята глава се въртят, а за решението на @Странникът не се бях сетил.
 
От: Какво правите с клиенти, които не си плащат?

Имаш ли някакъв договор за тоя сайт ? Ако го имаш черно на бяло по-добре заведи дело. Така ще ти плати и лихвите за времето до излизането на съдебното решение. При това положение лихвите ще са в твоя ползва и горе-долу ще ти платят адвокатския хонорар. Пък и в момента ЧСИ-тата са доста кръвожадни и няма да е проблем да вземат парите.
На първо време ти предлагам да му напишеш една нотариална покана, която може да бъде доста стряскаща.
 

Горе