Какво предстои за Tesla

Здравейте. Някой купил ли е, обмисля ли да купува акции на Тесла?

Дайте няколко мнения относно туит-а на Илън Мъск от вчера. Беше питал последователите си в платформата дали да продаде 10% от акциите си в компанията. Съответно отговора беше да, та как мислите ще повлияе това на акциите?
 
Търгувам опции на TSLA и имам акции още от преди сплита.

Няма да повлияе. Нищо фундаментално не се променя с компанията. Аз лично се надявах новината да бутне малко повече цената за да купя още.

Елон държи 23% от Tesla. 10% май е $23б ако не се лъжа? Това е около 30% дневния обем в последно време. Пазара ще ги хапне като за закуска.

Същото беше и като рейзнаха $5б през 2020г. Нищо работа. Цената едва мръдна. Плюс това може да не продаде на един път.

Елон няма запалта. Разходите си ги плаща като тегли заеми срещу акциите. Нещо което богатите могат да правят при нищожни лихви. Има само опции и акции. 22,862,050 на цена от $6.24, опциите изтичат август 2022г. Трябва да плати $15б данък ако закона бъде приет. Няма от къде да ги вземе освен да продаде, защото е милиардер само на хартия.

Имай предвид, че цялото това нещо е добре планирано от него. Общо взето по този начин показва среден пръст на правителството. Сваля цената с туита, беше очевидно, че ще кажат "да", приемат закона, плаща по-малко.

Едит: брат му продаде акции за $25.6м малко преди туита. https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1318605/000149473121000003/xslF345X03/edgardoc.xml

Нищо специално. Buy the dip ;) !
 
Последно редактирано:
FYI Elon почти приключи с продажбите. Остава му само още една група от опции с 1,554,176 акции, който вероятно ще бъде пуснат днес.

Между другото вчера въпреки, че продаде - акцията скочи 7%+. Хедж фондовете явно са се активизирали при новината. Добре ги изигра като каза предварително, че е готов ;)

FHQsK5CXwAY9VrU


Та, имахме възможност да купуваме, акцията падна под $900 по едно време. Кой взел-взел. Enjoy!
 
Абсолютно, не очаквах такъв дип, но поне закупих малко и намалих средната цена.

Значи от утре мога да очаквам да отива to the moon. :)
 
Абсолютно, не очаквах такъв дип, но поне закупих малко и намалих средната цена.

Значи от утре мога да очаквам да отива to the moon. :)

Очаквано беше. Ако пусне остатъка на куп може да падне и под $800. Но ще е временно. Зависи как реагират фондовете и как пазара ще реагира на Оми.

2022г. ще е чудесна за компанията. Имат супер много катализатори:

1. Elon приключва с продажбите
2. Q4 ще избие всякакви рекорди пак
3. нови фабрики
4. нови батерии
5. новите субсидии в САЩ и ЕС
6. Tesla Semi
7. CyberTruck
8. очаква се да вдигнат рейтинга на компанията до почти най-високия, а тогава ще влезе в индекси, които до сега не можеха да си позволят риска.
9. би трябвало да представят и малката кола
 
Малката кола? :oops:

Може ли информация за това чудо, че доста се интересувам, но съм изпуснал...
За сега е основно спекулация според мен. Става въпрос за Model 2 (или там както ще се казва), която се очаква да бъде пусната 2023/2024 и ще струва около $25,000.

Говори се, че ще я обявят официално 2022 или 2023.
 
Мъск е прекалено оптимистичен с крайните си срокове, понякога е било за добро, но понякога - не (както стана с предварителните заявки за Roadster-a).

Не знаех за Model 2, но звучи интересно. Каквото и да стане първо ще видим Cybertruck, очаква се доставките да започнат към края на 2022г.

В момента много автомобилни критици описват Model S Plaid като най-добрият седан в света, което е малко абстрактно, но до голяма степен си го заслужава. Само плюят по усиленото амортизиране на батерията и евтината изработка на интериора, която всъщност вече оправят.

However, надявам се да се развива стремглаво напред. :)
 
Мъск е прекалено оптимистичен с крайните си срокове, понякога е било за добро, но понякога - не (както стана с предварителните заявки за Roadster-a).

Не знаех за Model 2, но звучи интересно. Каквото и да стане първо ще видим Cybertruck, очаква се доставките да започнат към края на 2022г.

В момента много автомобилни критици описват Model S Plaid като най-добрият седан в света, което е малко абстрактно, но до голяма степен си го заслужава. Само плюят по усиленото амортизиране на батерията и евтината изработка на интериора, която всъщност вече оправят.

However, надявам се да се развива стремглаво напред. :)

Нека си плюят. Познавам хора с едни от първите модели и въпреки това са с под 10% деградация. И то след 200-300,000 км. Съвсем нормално е.

Не вярвай на хейтърските постове и платени публикации. ;)
 
Ето още нещо хубаво, което съм изпуснал. След като махна радара Тесла отново получи топ резултати за безопасност. Този път за Model Y. Сега разчитат само на камерите и изкуствения интелект. На кого му трябват разходите и теглото идващи с Lidar? :)

 
Да не забравяме и друго важно нещо, което ще се случи през идните години - RoboTaxi или това ще е услугата, която ще е налична след като автопилота за безпилотно шофиране на Tesla е наличен, т.е. получи лиценз.

Който има Тесла, ще може да си я пуска сама да му работи като такси докато спи :) . Това е още един сегмент, който Тесла ще покори и ще доминира в него, тъй като от тях тръгват нещата. UBER да му мислят... Не че ще спрат да имат работа, защото услугата е много популярна и не те ограничава да имаш определена марка кола, за да я извършваш, но определено RoboTaxi ще е голям хит след няколко години.
 
Тотално разбиха очакванията за доставките през Q4 :cool:... https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q4-2021-vehicle-production-deliveries При това до като много други компании скалираха производството си надолу.
  • Очакваха се 266,000.
  • Wall Street очакваше 260,000.
  • Оптимистични очаквания из социалните мрежи и Reddit бяха за около 290,000.
  • Доставени са 308,600! Нямаше дори bull case за такива цифри.
70% от long портфолиото ми е в TSLA. Имам общо 145 акции.
- 45 в трейдинг акаунта
- и 100 със средна цена под $600 :love: в акаунта с дълги позиции. 100 за да мога от време на време да пускам Call опции.

Бъдете готови през идните седмици отново да има екшън с цената на TSLA. Само да мине драмата с recall-a ако въобще някой и обърне внимание. Особено след като вече го няма натиска от продажбите на Мъск. Тази новина е по-голяма от сделката с Hertz, а всички помним какво стана тогава.

За тези, които все още не са наясно. TSLA е нещо катo ETF с вградена диверсификация. В компанията влизат ауто, съхранение на енергия, зарядни станции (за които другите фирми плащат да имат достъп), AI, застраховки и още няколко, за които не мога да се сетя точно в момента.
 
Аз пък съм на мнение, че тази година компании като tsla, msft, aapl, fb, nvda и подобни ще са надолу или в най-добрия случай след поредния ath ще слязат на същото си ниво.
Това е скромното ми виждане на нещата.
 
Аз пък съм на мнение, че тази година компании като tsla, msft, aapl, fb, nvda и подобни ще са надолу или в най-добрия случай след поредния ath ще слязат на същото си ниво.
Това е скромното ми виждане на нещата.
На база какъв модел е това заключение? Не съм правил DCF за fb, msft и nvda, но ако погледнем отчетите на Tesla и Apple дори при консервативен discount rate освен ако няма някакъв общ спад на пазара няма причина да "слизат" надолу. Дори напротив.

Така поне стоят нещата за тези две компании на фундаментално ниво.
 
На база факта, че надценените компании рано или късно получават реалната си стойност, а изброените горе се движат доста напред спрямо резултатите си.
Очаквам завъртане на пари към сектори, които се възстановиха от кризата, но още не върнали и половината от стойността си.
За пример енергийния сектор. Може би им е дошло времето на редица компании в сектора е да направят ATH в следващите 1-2 години.
 
На база какъв модел е това заключение? Не съм правил DCF за fb, msft и nvda, но ако погледнем отчетите на Tesla и Apple дори при консервативен discount rate освен ако няма някакъв общ спад на пазара няма причина да "слизат" надолу. Дори напротив.

Така поне стоят нещата за тези две компании на фундаментално ниво.
За компания като TESLA не е никак практично да се прави DCF модел. Те имат само 2 години с положителен Free Cash Flow и това е нормално за такава компания. Tesla e супер компания и аз я харесвам и инвестирам в нея, ще се развива много. Но никоя growth компания не е подходяща за DCF модел, просто няма никаква логика това да се прави. За Apple, да, става, но за бързоразвиваща се компания като Тесла не е приложимо изобщо. В никакъв случай Тесла няма да продължи да расте с по 50% на година и точно затова DCF ще е супер неверен :).
 
За компания като TESLA не е никак практично да се прави DCF модел. Те имат само 2 години с положителен Free Cash Flow и това е нормално за такава компания. Tesla e супер компания и аз я харесвам и инвестирам в нея, ще се развива много. Но никоя growth компания не е подходяща за DCF модел, просто няма никаква логика това да се прави. За Apple, да, става, но за бързоразвиваща се компания като Тесла не е приложимо изобщо. В никакъв случай Тесла няма да продължи да расте с по 50% на година и точно затова DCF ще е супер неверен :).

Според мен има плюсове и минуси.

По-долу написаното е просто мое мнение.

Това са доставките от таблица, с която си играх преди време.

2020500,000
2021900,000
20221,800,000 (+ Берлин и Остин)
20232,800,000 (с още една Гига например в Индия)
20243,500,000
20254,800,000

При 1,106,000,000 дяла и 4,800,000 автомобила с $40,000 печалба на кола каква е капитализацията? ;) На мен ми излиза около $2,000, което прави около 15% на година ако човек купи на $1100.

Имай предвид, че това е доста консервативно и сметките ми са без приходите от Tesla Semi, FSD, енерджи и застраховките.

Смятам го с 22% tax и 100 forward PE (което е под сегашния).

Едит: изпуснах едната година, добавих я.
 
Последно редактирано:
Ми да речем, че тая печалба от продаден автомобил може да претърпи изненади в бъдещ период. Но дори и не говоря за тези тънки сметки. Просто си мисля, че компаниите с прекалено високо PE ще го отнесат тая година.
 
Ми да речем, че тая печалба от продаден автомобил може да претърпи изненади в бъдещ период. Но дори и не говоря за тези тънки сметки. Просто си мисля, че компаниите с прекалено високо PE ще го отнесат тая година.
Дано да си прав, защото искам да купя още на по-ниска цена. След 5г. няма да има значение какво е станало през 2021г. или 2022г.

Иначе аз лично отдавна не се водя по PE.
 
Не съм фен на Тесла, защото модела им не ми харесва (просто, колата НЕ е твоя - това е кратката версия). Самите коли, опита ми се базира на 3 и S. До 3-ката се докоснах в Дубай и след 1 ден в ... това нещо, наречено кола (то си ПЦ на колела с UPS), усещането е за толкова еффффтинджос, все едно си имаш лагерница с покрив. Но да не споделям личните си преживявания с продуктите.
Това, което Тесла направиха - промениха статуквото. От там, големите на деня, изпаднаха в догонваща позиция на пазара. "Не е така!" - всяка от компаниите започнаха да отварят линия или да влагат $$$$ в разработки. От там, управление на енергия, начин на търгуване (питай дилърите във ФАЩ, дали и колко са хепи с Тесла ;)).
Както написа metaverse, това си е един нов ETF. Освен, ако не измислят някакви щури регулации (worldwide), Тесла ще скача още и с много.
Изкарат ли и камиончетата, тогава ще стане още по-весело (само във ФАЩ, тръковете движат ужасно много от стоките и само този пазар да задоволят, касичката им ще се пука по шевовете). До тогава, акцията ще е подминала смело и трайно 3К. С тези гига-фабрики на 3 контитента, тези близо 1000 000 продадени лагерници, ще станат поне х3.

Наздраве и успешна 2022!
 

Горе