dnc
Well-Known Member
Всеки е добре дошъл да сподели личен опит и да даде съвет.
Написаното по-долу е лично мнение.
Какво представлява брандабъл домейн?
Това са вече регистрирани домейни, но все още не са работещи бизнеси. Някой креативен, човек е визуализирал комбинация от букви, която е подходяща за определена ниша… и воала.
Казвам регистрирани, защото от опит знам, че не са останали много свободни .сом домейни заслужаващи внимание.
Какво е необходимо за създаването на добро брандабъл име?
Най-добрите брандабъл домейни имат много аспекти, които могат да ги направят успешни. Ето някои от основните им характеристики:
Като цяло те са кратки. Това ги прави по-запомнящи се и “лепкави”. Мислете за “Google”, “Kodak”, “Accenture” или “Lenovo”.
Те също така са лесни за прочитане и произнасяне. При брандабъл домейните може да се вкара творчествомясто, но винаги имайте предвид произношението. То трябва да е ясно и лесно за всички, без значение от къде е клента Ви, Азия, Африка или Америка, домейна трябва да е лесен за всички .
Как може да се развие бизнес, ако клиентите дори не могат да го произнесат?
В идеалния случай брандабъл домейна ще даде представа за бизнеса, вид, тип услуга, продуктите и тн. Така че тези бизнес имена трябва да звучат и да изглежда вълнуващо и елегантно.
Брандабъл домейните трябва да са различни, но все пак не твърде различни
Въпреки че брандабъл имената не трябва да изясняват или да обясняват нещо – и не трябва да са рационални – те от своя страна трябва да бъдат достоверни. Неблагозвучно или прекалено странно име много често не е добра идея. Трябва да се внимава за да не се озовете с ужасно име, вместо върховно. Добре е да е измислена дума, но все пак с корен oт гръцки или латински думи, отнасящи се до нещо съществуващо и реално. Приемлив е и варианта на производна на позната дума от разговорния речник.
Например “adopto” е гръцка дума и означава да пожелае, да приеме, да избере, да изберм.
Брандабъл домейн vs Домейн с ключови думи
Понякога ключовите думи работят добре, но само ако около тях може да се изгради хубав бранд. Да предположим, че продавате евтини автомобилни гуми, как ще изградите бранд около cheap car tires…
Много по-удачно е например black circles или the tires…
Избиране на брандабъл домейн
Откъде да започнете? Ето няколко полезни съвета.
Не забравяйте, основите на брандинга
Потърсете имена, които са кратки; фокусирайте се върху броя на сричките, а не само върху броя на буквите. И се уверете, че те са лесни за спелуване и ясно изразени. Тествайте, като ги изречете на глас. Дори и да е синтетична или съставена дума или погрешно изписана дума, чиято производна съществуваща в речника тя все още трябва да спазва някои основни правила, при които буквите са сдвоени, подредени или групирани по конвенционални начини. Например: Advertise и Atvertise.
Трябва да е .СОМ домейн
Днес има много разширения, от които можете да избирате. От типични за дадена страна .us, .co.uk или .bg до модерни .ly или .io, а също така и новата поредица от “non com” домейни като .pizza или .ninja. Игнорирай ги. Ако искате домейна ви да бъде наистина марка, спрете се на .com. Светът е имал 30 години, за да свикне с него, и dot com все още е краля на домейните.
Уверете се, че името се отличава
Не е добра идея да изберете име, което е подобно на преките ви конкуренти. Не следвайте трендовете, това няма да ви помогне, най-вероятно след 2-3 години името ви ще е демоде. Чували сте израза: Това е класика… е придържайте се към класиката и винаги ще сте в играта.
Think outside the box
Не се опитвайте да бъдете логични и рационални. Бранд имената не трябва да са супер логични. Хората се чувстват удобно и с имена, които не са “смислени”. Фокусирайте се върху тон, чувства или емоции – не факти и характеристики. Имената могат да звучат технически или традиционни, те могат да предават авторитет, забавление или прецизност – и всичко това без правилен правопис. Повярвайте на инстинктите си и си изберете име, което резонира с вас, а и това ще направи връзка с клиентите ви.
Обърнете внимание и на следните съвети
Представете си вашия бранд в бъдеще време
Мислете глобално, ако днес стартирате с 10-20 продукта или конкретна услуга за локален пазар, мислете за след 3-5 години.
Може би ще добавите нови продукти, може да започнете да продавате в чужбина, мислете на къде ще се развивате.
Никой не желае ребрандиране, това понякога е неуспешно и скъпо начинание.
Направете няколко бързи проверки
Напишете избраното от вас име в Google, вижте дали в резултатите ще се появи бизнес с подобно име.
Проверете също така и за “Запазена Марка”
Е, ако нещата сега са малко по-ясни, аз също имам няколко брандабъл домейна за продажба. Потърсете и при други домейнъри и чак след това може да се насочите към някой известни платформи. В Brandpa и Brandbucket ..... сток листа им общо надхвърля 50 000 домейна, така че са добра опция.
Написаното по-долу е лично мнение.
Какво представлява брандабъл домейн?
Това са вече регистрирани домейни, но все още не са работещи бизнеси. Някой креативен, човек е визуализирал комбинация от букви, която е подходяща за определена ниша… и воала.
Казвам регистрирани, защото от опит знам, че не са останали много свободни .сом домейни заслужаващи внимание.
Какво е необходимо за създаването на добро брандабъл име?
Най-добрите брандабъл домейни имат много аспекти, които могат да ги направят успешни. Ето някои от основните им характеристики:
Като цяло те са кратки. Това ги прави по-запомнящи се и “лепкави”. Мислете за “Google”, “Kodak”, “Accenture” или “Lenovo”.
Те също така са лесни за прочитане и произнасяне. При брандабъл домейните може да се вкара творчествомясто, но винаги имайте предвид произношението. То трябва да е ясно и лесно за всички, без значение от къде е клента Ви, Азия, Африка или Америка, домейна трябва да е лесен за всички .
Как може да се развие бизнес, ако клиентите дори не могат да го произнесат?
В идеалния случай брандабъл домейна ще даде представа за бизнеса, вид, тип услуга, продуктите и тн. Така че тези бизнес имена трябва да звучат и да изглежда вълнуващо и елегантно.
Брандабъл домейните трябва да са различни, но все пак не твърде различни
Въпреки че брандабъл имената не трябва да изясняват или да обясняват нещо – и не трябва да са рационални – те от своя страна трябва да бъдат достоверни. Неблагозвучно или прекалено странно име много често не е добра идея. Трябва да се внимава за да не се озовете с ужасно име, вместо върховно. Добре е да е измислена дума, но все пак с корен oт гръцки или латински думи, отнасящи се до нещо съществуващо и реално. Приемлив е и варианта на производна на позната дума от разговорния речник.
Например “adopto” е гръцка дума и означава да пожелае, да приеме, да избере, да изберм.
Брандабъл домейн vs Домейн с ключови думи
Понякога ключовите думи работят добре, но само ако около тях може да се изгради хубав бранд. Да предположим, че продавате евтини автомобилни гуми, как ще изградите бранд около cheap car tires…
Много по-удачно е например black circles или the tires…
Избиране на брандабъл домейн
Откъде да започнете? Ето няколко полезни съвета.
Не забравяйте, основите на брандинга
Потърсете имена, които са кратки; фокусирайте се върху броя на сричките, а не само върху броя на буквите. И се уверете, че те са лесни за спелуване и ясно изразени. Тествайте, като ги изречете на глас. Дори и да е синтетична или съставена дума или погрешно изписана дума, чиято производна съществуваща в речника тя все още трябва да спазва някои основни правила, при които буквите са сдвоени, подредени или групирани по конвенционални начини. Например: Advertise и Atvertise.
Трябва да е .СОМ домейн
Днес има много разширения, от които можете да избирате. От типични за дадена страна .us, .co.uk или .bg до модерни .ly или .io, а също така и новата поредица от “non com” домейни като .pizza или .ninja. Игнорирай ги. Ако искате домейна ви да бъде наистина марка, спрете се на .com. Светът е имал 30 години, за да свикне с него, и dot com все още е краля на домейните.
Уверете се, че името се отличава
Не е добра идея да изберете име, което е подобно на преките ви конкуренти. Не следвайте трендовете, това няма да ви помогне, най-вероятно след 2-3 години името ви ще е демоде. Чували сте израза: Това е класика… е придържайте се към класиката и винаги ще сте в играта.
Think outside the box
Не се опитвайте да бъдете логични и рационални. Бранд имената не трябва да са супер логични. Хората се чувстват удобно и с имена, които не са “смислени”. Фокусирайте се върху тон, чувства или емоции – не факти и характеристики. Имената могат да звучат технически или традиционни, те могат да предават авторитет, забавление или прецизност – и всичко това без правилен правопис. Повярвайте на инстинктите си и си изберете име, което резонира с вас, а и това ще направи връзка с клиентите ви.
Обърнете внимание и на следните съвети
Представете си вашия бранд в бъдеще време
Мислете глобално, ако днес стартирате с 10-20 продукта или конкретна услуга за локален пазар, мислете за след 3-5 години.
Може би ще добавите нови продукти, може да започнете да продавате в чужбина, мислете на къде ще се развивате.
Никой не желае ребрандиране, това понякога е неуспешно и скъпо начинание.
Направете няколко бързи проверки
Напишете избраното от вас име в Google, вижте дали в резултатите ще се появи бизнес с подобно име.
Проверете също така и за “Запазена Марка”
Е, ако нещата сега са малко по-ясни, аз също имам няколко брандабъл домейна за продажба. Потърсете и при други домейнъри и чак след това може да се насочите към някой известни платформи. В Brandpa и Brandbucket ..... сток листа им общо надхвърля 50 000 домейна, така че са добра опция.