Как да изберем Брандабъл домейн за бизнеса ни!

dnc

Well-Known Member
Всеки е добре дошъл да сподели личен опит и да даде съвет.

Написаното по-долу е лично мнение.

Какво представлява брандабъл домейн?
Това са вече регистрирани домейни, но все още не са работещи бизнеси. Някой креативен, човек е визуализирал комбинация от букви, която е подходяща за определена ниша… и воала.

Казвам регистрирани, защото от опит знам, че не са останали много свободни .сом домейни заслужаващи внимание.

Какво е необходимо за създаването на добро брандабъл име?
Най-добрите брандабъл домейни имат много аспекти, които могат да ги направят успешни. Ето някои от основните им характеристики:

Като цяло те са кратки. Това ги прави по-запомнящи се и “лепкави”. Мислете за “Google”, “Kodak”, “Accenture” или “Lenovo”.
Те също така са лесни за прочитане и произнасяне. При брандабъл домейните може да се вкара творчествомясто, но винаги имайте предвид произношението. То трябва да е ясно и лесно за всички, без значение от къде е клента Ви, Азия, Африка или Америка, домейна трябва да е лесен за всички .

Как може да се развие бизнес, ако клиентите дори не могат да го произнесат?
В идеалния случай брандабъл домейна ще даде представа за бизнеса, вид, тип услуга, продуктите и тн. Така че тези бизнес имена трябва да звучат и да изглежда вълнуващо и елегантно.

Брандабъл домейните трябва да са различни, но все пак не твърде различни
Въпреки че брандабъл имената не трябва да изясняват или да обясняват нещо – и не трябва да са рационални – те от своя страна трябва да бъдат достоверни. Неблагозвучно или прекалено странно име много често не е добра идея. Трябва да се внимава за да не се озовете с ужасно име, вместо върховно. Добре е да е измислена дума, но все пак с корен oт гръцки или латински думи, отнасящи се до нещо съществуващо и реално. Приемлив е и варианта на производна на позната дума от разговорния речник.

Например “adopto” е гръцка дума и означава да пожелае, да приеме, да избере, да изберм.

Брандабъл домейн vs Домейн с ключови думи

Понякога ключовите думи работят добре, но само ако около тях може да се изгради хубав бранд. Да предположим, че продавате евтини автомобилни гуми, как ще изградите бранд около cheap car tires…

Много по-удачно е например black circles или the tires…

Избиране на брандабъл домейн
Откъде да започнете? Ето няколко полезни съвета.

Не забравяйте, основите на брандинга

Потърсете имена, които са кратки; фокусирайте се върху броя на сричките, а не само върху броя на буквите. И се уверете, че те са лесни за спелуване и ясно изразени. Тествайте, като ги изречете на глас. Дори и да е синтетична или съставена дума или погрешно изписана дума, чиято производна съществуваща в речника тя все още трябва да спазва някои основни правила, при които буквите са сдвоени, подредени или групирани по конвенционални начини. Например: Advertise и Atvertise.

Трябва да е .СОМ домейн

Днес има много разширения, от които можете да избирате. От типични за дадена страна .us, .co.uk или .bg до модерни .ly или .io, а също така и новата поредица от “non com” домейни като .pizza или .ninja. Игнорирай ги. Ако искате домейна ви да бъде наистина марка, спрете се на .com. Светът е имал 30 години, за да свикне с него, и dot com все още е краля на домейните.

Уверете се, че името се отличава

Не е добра идея да изберете име, което е подобно на преките ви конкуренти. Не следвайте трендовете, това няма да ви помогне, най-вероятно след 2-3 години името ви ще е демоде. Чували сте израза: Това е класика… е придържайте се към класиката и винаги ще сте в играта.

Think outside the box

Не се опитвайте да бъдете логични и рационални. Бранд имената не трябва да са супер логични. Хората се чувстват удобно и с имена, които не са “смислени”. Фокусирайте се върху тон, чувства или емоции – не факти и характеристики. Имената могат да звучат технически или традиционни, те могат да предават авторитет, забавление или прецизност – и всичко това без правилен правопис. Повярвайте на инстинктите си и си изберете име, което резонира с вас, а и това ще направи връзка с клиентите ви.

Обърнете внимание и на следните съвети

Представете си вашия бранд в бъдеще време

Мислете глобално, ако днес стартирате с 10-20 продукта или конкретна услуга за локален пазар, мислете за след 3-5 години.

Може би ще добавите нови продукти, може да започнете да продавате в чужбина, мислете на къде ще се развивате.

Никой не желае ребрандиране, това понякога е неуспешно и скъпо начинание.

Направете няколко бързи проверки

Напишете избраното от вас име в Google, вижте дали в резултатите ще се появи бизнес с подобно име.

Проверете също така и за “Запазена Марка”

Е, ако нещата сега са малко по-ясни, аз също имам няколко брандабъл домейна за продажба. Потърсете и при други домейнъри и чак след това може да се насочите към някой известни платформи. В Brandpa и Brandbucket ..... сток листа им общо надхвърля 50 000 домейна, така че са добра опция.
 
Хубава тема си подхванал, похвала за старанието и отделеното време.
Бих натъртил само, че ако някой си търси брандъбъл домейн то опредено трябва да е само и единствено .com, дори и да е само за БГ пазара.
 
  • Like
Реакции: dnc
Събмитнах два брандабъл домейна в brandbucket, над една седмица стоят със статус Pending Review. Това нормално ли или нещо не ги искат. Понеже няма ни вест ни кост от тях да питам:)

Иначе по темата - ако се излеят няколко вагона с пари за брандиране, то всякакъв шит като букви в домейна ще се брандира. Вярно че оригинално и звучно име на домейн винаги е по добре, отколкото разни олх или някакви такива, където трябва да си счупиш езика, за да ги произнесеш, а и ще се спестят 1-2 цистерни пара за брандинг:)
 
Последно редактирано:
А защо изключвате .bg? За България е ОК и bg.
Заради разрастването в лонг търм. Гледаме глобално, сега това е модерно:)
 
Събмитнах два брандабъл домейна в brandbucket, над една седмица стоят със статус Pending Review. Това нормално ли или нещо не ги искат. Понеже няма ни вест ни кост от тях да питам:)

Иначе по темата - ако се излеят няколко вагона с пари за брандиране, то всякакъв шит като букви в домейна ще се брандира. Вярно че оригинално и звучно име на домейн винаги е по добре, отколкото разни олх или някакви такива, където трябва да си счупиш езика, за да ги произнесеш, а и ще се спестят 1-2 цистерни пара за брандинг:)

Щом не са ти отказали, значи още умуват... ще ти пишат, ако ти откажат там пробвай в brandpa... мен лично по ме кефят напоследък
 
Какви инструменти ползвате за търсене на брандабъл домейни - публик или къстъм разработки.
 
Добра тема, браво. И както беше казал някой, за да се научите да разпознавате хубавите домейни, преди това със сигурност трябва да регистрирате цял куп абсурдни и неставащи домейни.
 
Добра тема, браво. И както беше казал някой, за да се научите да разпознавате хубавите домейни, преди това със сигурност трябва да регистрирате цял куп абсурдни и неставащи домейни.
кое и е доброто? това е за супер начинаещи каквито не са 99% от юзърите тук.
днк де да ги знае тия работи, виж му само темата за бг домейните...
 
Добра тема, браво. И както беше казал някой, за да се научите да разпознавате хубавите домейни, преди това със сигурност трябва да регистрирате цял куп абсурдни и неставащи домейни.

Колко боклучиви домейни съм купил и аз не е истина, всяко година дропя нещо... неизбежно е
 
кое и е доброто? това е за супер начинаещи каквито не са 99% от юзърите тук.
днк де да ги знае тия работи, виж му само темата за бг домейните...

От тия домейни в темата която визираш аз лично не хващам логика в нито един, ако има нещо което ми убягва сподели го
 
Плана ми за 2019 е да имам по-качествено портфолио, намислил съм си някой неща и ще се придържам към плана си ( надявам се да успея ).

Дано написаното по долу да свърши работа на някой

Без значение дали сте компания или физическо лице, дигиталните активи са доста добра инвестиция. Инвестицията в домейни и изграждането на хубаво портфолио изисква време и средства, но възвръщаемостта от тази инвестиция може да е в пъти повече от акции или крипто валути.

В какви домейни да инвестираме
Отговорът на този въпрос е различен за всеки, но ето някой насоки, които могат да направят картината по-ясна.

Инвестирайте в бързо ликвидни домейни, какво ще рече това.

Най-добрите разширения за инвестиция
На първо място инвестирайте в .СОМ домейни, .сом все още държи около 80% от дневните продажби на домейни.

3 буквените .сом домейни са едни от най-бързо ликвидните дигитални активи, като причините за това са много. На първо място, комбинацията от букви не е безкрайна, а от друга страна потенциалните купувачи на такъв домейн са много.

Видове ликвидни домейни
3 буквени .СОМ

Ако вземем английската азбука с всички букви от A до Z то Възможните комбинации са 17576. Лимита в комбинациите от букви, прави тези домейни много желани , но и скъпи. Има доста 3 буквени думи като sky, why, sex car и тези домейни отдавна са регистрирани и повечето от тях са напълно работещи бизнеси. Възможността за покупка на 3 буквен .сом домейн е единствено на вторичния пазар, като цената им постоянно се покачва. Друга възможност е просто да закупите бизнеса, който оперира или притежава желания от вас 3 буквен домейн.

4 буквени .СОМ

Други ликвидни домейни, но значително по-достъпни са 4 буквените .сом, причините да ги добавя в тази класация са същите, лимитиран суплай на комбинациите от букви, много четирибуквени думи използвани в обръщени ( rent, cars room shop и тн ), както и многото възможности за изграждане на бранд около възможни абривиатури или лесни за произнасяне брандабъл комбинации.

Думи с .COM разширение

Друга група домейни са еденични думи от речника, думи като Media, Plants Tourist, Holiday, и други са мечта на всеки домейнър и със сигурност мога да бъдат препродадени няколко пъти над стойността им на придобиване.

Имена на градове и улици с .СОМ разширение

Ако си направите една бърза справка бързо ще се уверите, че дори vidin.com е зает и е действащ уебсайт или е за продан. Може да си представите възможностите, които предоставят тогава домейни като london.com, barcelona.com или LosAngeles.com….

Направете си план за инвестиране
Преди да се втурнете да харчите купища пари ( аз дълго време намах план за инвестиране, това ми коства огромна сума пари ) си направете план как да изглежда вашето портфолио. Инвестирайте в домейни от ниша, която познавате добре. Наприме ако сте в сферата на туризма, би било удачно да се насочите към туристически домейни.

Никой не разполага с толкова пари, че да може да покрие всички аспекти от бизнеса и ежедневието ни. Това би означавало да отделяте доста време да опознавате и да се интересувате от неща в които не сте експерт и шанса да направите грешна покупка е по-голям.

Естественно ако ви се отдаде възможност да купите премиум домейн на изгодна цена горното правило не е в сила.

Как да купите скъп домейн с цел инвестиция ако нямате достатъчно средства?
Да предположим, че сте физическо лице или малък бизнес с ограничени средства.

При домейните, както и във всеки друг бизнес има покачване и спадове в цените. Поставете си за цел за около 4-5 месеца да отделите около 1000-1500лв, това би било достатъчно за закупуването на приличен 4 буквен .сом домейн от вторичния пазар.

Друга възможност, коят все повече придобива популярност е домейн на изплащане. Много домейн инвеститори за да увеличат продажбите си предоставят тази възможност. Основният пазар, където това може да се случи е undeveloped.com. Сайта бързо набра популярност сред домейнърите през последните 2 години с лесната си и интуитивна платформа, а също така и с възможността да се продават домейни на изплащане. Срока на домейн лизинга е от 1 до 12 месеца.

При този вид покупка няма притеснение от измама, просто защото undeveloped.com предлага escrow услуга за целия период на сделката.

Домейн портфолио за корпоративни клиенти
Всичко казано по-горе важи с пълна сила и за корпоративните клиенти. Тук обаче има и една малка но съществена подробност. При инвестирането в домейни фирмите печелят дори повече. Как става? Всяка фирма плаща данък печалба, представете си, че фирмата ви е закупила домейн за $50000. Вашата печалба в края на финансовата година автоматично се намаля с тази сума и така ще платите по-малък данък. В същото врем обаче Вие сте инвестирали в дигитале актив, който увеличава стойността на бизнеса Ви.

Актив, който може да бъде продаден след 1,3, 5 или 10 години на много по-висока цена.
 

Горе