Вискяр Градинаров
Well-Known Member
Как да платим сметка в Теленор?
На пръв поглед, това е идиотски въпрос, особено за член на този форум.
Веднага в съзнанието изникват двата отговора: отиваш на каса на Теленор и си плащаш или пък го правиш онлайн с дебитна/кредитна карта; и децата го знаят!
Добре де, не ме бийте толкова - тъй като касата на Теленор ми е далеко, ще си платя сметката онлайн.
...
Дали ще дойде ден в България, когато поне фирмите, предлагащи цифрови услуги, ще са на нужното ниво на времето?
Нощес ми спря достъпа до интернета - 4G LTE. Някъде след полунощ.
Никакъв - няма достъп дори до сайта на доставчика. В случая Теленор. На екрана свети жълтият триъгълник с чуденката в него.
Рестартирах компютъра, след това модема/рутера. Нищо.
Реших, че има някаква авария, и си легнах.
На сутринта същото.
Изчаках да мине 8 часа, защото опита ми сочи, че да се свържеш с доставчик на цифрова услуга в България е голяма мъка. Единствено с Мтел успявам да се свържа с жив човек за нормално време.
Първо позвъняване на 089 123:
Чакане за връзка с оператор 8 (осем)минути.
Оказа се, че излязла фактура, която трябва да се плати. ОК, дойде време да си платя първата сметка. Предплатеното явно е изчерпано.
Обясниха ми, че няма проблем да се плати онлайн - регистрирам се в mytelenor, и плащам.
Отивам на mytelenor през телефона ми - регистрация се прави, като изпратиш СМС (безплатен за в България) на № 5005, и ти връщат СМС на телефона с нужния код.
Изпращам СМС, телефона ме предупреждава, че може да се таксува, но нямам друг път.
Минават не само секунди, не само минути, но повече от час, без никакъв отговор.
Второ позвъняване на 089 123:
Чакане за връзка с оператор 12 минути.
Ала-бала-портокала-трябвало-за-секунди-да-пристигне-кода...
Все пак накрая се изясняваме, че звъня от мтелски номер. От който и съм пратил СМС-а.
Ааааа, не можело така. Трябвало да изпратя СМС-а от теленорски номер! Само тогава начина сработвал. (А това никъде на сайта не го пише.)
- И какво правим сега? Аз нямам такъв номер.
- Ами, естествено и логично, вадите сим картата от рутера, поставяте я в телефонА, и изпращате смс!
За мене нито е естествено, нито е логично, да ръчкам по разни джаджи и да менкам това, което е в тях, защото аз не съм IT гуру, работещ в Теленор. Аз съм обикновен българин, ползващ услуга, предлагана от Теленор. И очакващ услугата да е достатъчно качествена и да мога да си я плащам лесно. Все пак немалка част от българите не живеят в областен град и да могат да идат за 5-20 минути до каса. Нали, в края на краищата, това е смисълът на онлайн услугите и онлайн банкирането - от всяка точка, където се намираме.
Та тъй - изравям старата Нокия, че телефона ми е с микро сим карта, а рутера е с по-голяма, опитвам да заредя батерията през usb от компа, не става, ровя за три години не ползваното зарядно, не го намирам - естествено, все пак успявам да прелъжа компа и нокията да се разберат и да започне зареждане на батерията.
Намествам сим картата от рутера/модема в Нокията, цъкам на пауър бутона, като през цялото време ме гложди мисълта - какъв е ПИН кода на сим картата от рутера? В рекламната хартиена чантичка, където са всички бумаги от покупката и договорите, не откривам голямото картонче, от което е откъртена сим картата; а и се сещам, че сим картата я монтираха в рутера в магазина и нямам спомен да са ми давали остатъка от нея.
Притесненията ми са напразни. Нокията не ми иска ПИН код.
Иска ми да въведа Network securty key - 8 цифрен. А такъв не намирам никъде! Приемам, че явно съм живял непълноценно досега, понеже никога не съм срещал такова животно.
Решавам да ползвам контактната форма от сайта на Теленор.
Неизвестно по каква причина, ми искат три имена. Задължително.
Телефон за контакт, имейл адрес. Добре.
Стигаме опция "Клиент ли сте на Теленор?"
Ми, клиент съм. Имам договор с тях, пари имам да им давам. Цъкам смело!
Ядец:
"Използван мобилен/фиксиран номер на Теленор, за който е запитването *
+359 "
Нямам такъв номер.
Хем съм клиент, хем не съм.
Вече 6 часа не мога да дам пари на Теленор. Фирма, предлагаща цифрови услуги, 21-ви век, България.
Може би защото хем съм клиент, хем не съм.
Или?...
Та, драги ми друзя и таваришчи, не бива много да се сърдим на държавната администрация за глупостите, които прави, за да ни стъжни живота.
На пръв поглед, това е идиотски въпрос, особено за член на този форум.
Веднага в съзнанието изникват двата отговора: отиваш на каса на Теленор и си плащаш или пък го правиш онлайн с дебитна/кредитна карта; и децата го знаят!
Добре де, не ме бийте толкова - тъй като касата на Теленор ми е далеко, ще си платя сметката онлайн.
...
Дали ще дойде ден в България, когато поне фирмите, предлагащи цифрови услуги, ще са на нужното ниво на времето?
Нощес ми спря достъпа до интернета - 4G LTE. Някъде след полунощ.
Никакъв - няма достъп дори до сайта на доставчика. В случая Теленор. На екрана свети жълтият триъгълник с чуденката в него.
Рестартирах компютъра, след това модема/рутера. Нищо.
Реших, че има някаква авария, и си легнах.
На сутринта същото.
Изчаках да мине 8 часа, защото опита ми сочи, че да се свържеш с доставчик на цифрова услуга в България е голяма мъка. Единствено с Мтел успявам да се свържа с жив човек за нормално време.
Първо позвъняване на 089 123:
Чакане за връзка с оператор 8 (осем)минути.
Оказа се, че излязла фактура, която трябва да се плати. ОК, дойде време да си платя първата сметка. Предплатеното явно е изчерпано.
Обясниха ми, че няма проблем да се плати онлайн - регистрирам се в mytelenor, и плащам.
Отивам на mytelenor през телефона ми - регистрация се прави, като изпратиш СМС (безплатен за в България) на № 5005, и ти връщат СМС на телефона с нужния код.
Изпращам СМС, телефона ме предупреждава, че може да се таксува, но нямам друг път.
Минават не само секунди, не само минути, но повече от час, без никакъв отговор.
Второ позвъняване на 089 123:
Чакане за връзка с оператор 12 минути.
Ала-бала-портокала-трябвало-за-секунди-да-пристигне-кода...
Все пак накрая се изясняваме, че звъня от мтелски номер. От който и съм пратил СМС-а.
Ааааа, не можело така. Трябвало да изпратя СМС-а от теленорски номер! Само тогава начина сработвал. (А това никъде на сайта не го пише.)
- И какво правим сега? Аз нямам такъв номер.
- Ами, естествено и логично, вадите сим картата от рутера, поставяте я в телефонА, и изпращате смс!
За мене нито е естествено, нито е логично, да ръчкам по разни джаджи и да менкам това, което е в тях, защото аз не съм IT гуру, работещ в Теленор. Аз съм обикновен българин, ползващ услуга, предлагана от Теленор. И очакващ услугата да е достатъчно качествена и да мога да си я плащам лесно. Все пак немалка част от българите не живеят в областен град и да могат да идат за 5-20 минути до каса. Нали, в края на краищата, това е смисълът на онлайн услугите и онлайн банкирането - от всяка точка, където се намираме.
Та тъй - изравям старата Нокия, че телефона ми е с микро сим карта, а рутера е с по-голяма, опитвам да заредя батерията през usb от компа, не става, ровя за три години не ползваното зарядно, не го намирам - естествено, все пак успявам да прелъжа компа и нокията да се разберат и да започне зареждане на батерията.
Намествам сим картата от рутера/модема в Нокията, цъкам на пауър бутона, като през цялото време ме гложди мисълта - какъв е ПИН кода на сим картата от рутера? В рекламната хартиена чантичка, където са всички бумаги от покупката и договорите, не откривам голямото картонче, от което е откъртена сим картата; а и се сещам, че сим картата я монтираха в рутера в магазина и нямам спомен да са ми давали остатъка от нея.
Притесненията ми са напразни. Нокията не ми иска ПИН код.
Иска ми да въведа Network securty key - 8 цифрен. А такъв не намирам никъде! Приемам, че явно съм живял непълноценно досега, понеже никога не съм срещал такова животно.
Решавам да ползвам контактната форма от сайта на Теленор.
Неизвестно по каква причина, ми искат три имена. Задължително.
Телефон за контакт, имейл адрес. Добре.
Стигаме опция "Клиент ли сте на Теленор?"
Ми, клиент съм. Имам договор с тях, пари имам да им давам. Цъкам смело!
Ядец:
"Използван мобилен/фиксиран номер на Теленор, за който е запитването *
+359 "
Нямам такъв номер.
Хем съм клиент, хем не съм.
Вече 6 часа не мога да дам пари на Теленор. Фирма, предлагаща цифрови услуги, 21-ви век, България.
Може би защото хем съм клиент, хем не съм.
Или?...
Та, драги ми друзя и таваришчи, не бива много да се сърдим на държавната администрация за глупостите, които прави, за да ни стъжни живота.