От: Как да подобрим интериора на магазина си?
Мисля, че на ниво магазини (не говоря била и по моловете, които си идват стандартизирани) сме 1/10 общо взето...
Мен ме кефят ето такива концепции:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.236006816570060.1073741831.218562134981195&type=3
- изчистено от към продукти (аз бих добавил 1-2 идеи повече асортимент и площи за излагане на продуктите де, не чак толкова)
- има демо зона (независимо какво дори дрехи да са - трябва да има къде да се фръцнеш, за да си кажеш "да тове е моето!" и да го вземеш накрая)
- "рециклирано" старо място с история - било то първи етаж в много фамилна къща в центъра, индустриално хале като това по-горе или просто значимо място свързващо се с историята на продукта ти - добавяш нещо ново към мястото, развиваш за малко/средно пари
- разбира се удобства - ако говорим за ориентиран магазин към младежта - стоянка за колела, фрии уай фай, защо не безплатна джага или флипер, дартс, за да висят при теб. Място където да поседнеш и да избереш на спокойствие.
- за по-малките и фомилно-ориентирани бизнеси истински работи гостоприемството - нищо не ти струва да заредиш един хладилник на кола и да го оставиш на видно място, покрай него да сложиш чашки, някакви бонбонки сладки, машина за кафе от тези с копченцата, 2-3 вида чай... Хората ще им направи впечатление - гарантирам ти! Нека да изхарчи 400 лева, ти да си направил 150 лева печалба и да си е взел за 4 лева нещо докато си е избирал... Още повече, че когато той си е пил едно кафе, ще се чувства задължен да си купи нещо от кумова срама, дето се вика. Много малко хора ще си излезнат без нищо в ръцете.
- задължителни неща - любезен, ненатрапчив персонал (не да те хваща от входа, а да гледа кога имаш нужда от тях и да помагат, не да пробутват (т.е. да пробутват нещо нужно за теб)), което автоматично води и до това персонала ти да е специализиран в това, което продаваш!!! Абсолютно задължително!, подходящ асортимент за ценовата група, която таргетираш - имаш продукт Х, Y ама нямаш Z... лошо, ясно е че не можеш да заредиш от всичко по 1 кашон, но трябва да има някаква среда.
По твоите предложения:
- не мисля, че табелата ти прави магазина, знам места, които табелите им са написани на ръка върху парче ламарина, но хората с години ходят при тях и си пазаруват. Някои дори нямат табели по центъра. В днешно време е важно да имаш присъствие... присъствие на улицата, в мрежата. Ако си анонимник по принцип, табелата няма да те направи по-търсен, но ако си готин човек и радваш останалите с продукта ти (магазина ти) те ще те търсят и ще те препоръчват.
- подредено и чисто - ако видиш прах по стоките би ли си взел нещо?
- може плейса ти да е 5х5, но да имаш клиантела, може да си "бутик" с 5 рокли, 4 кубчета за интериор и 15 огледала и да няма никой цял ден.
- климатизация и отопление - много ясно, искаш персонала ти да му е готино или ако ти си продаваш да не даваш парите за лекарства, няма как.. Лятото е комфорт просто, но по-добре със затворена врата и по-малко прах...
- хигиената е изключително важна, винаги преди да се отвори трябва 30 минути да се прегледа всичко, да се удари едно "пухче" за прах тук там...
- акцентирането върху продуктите може да стане както чрез позициониране в магазина, така и чрез цветове, светлина дори звуци (минаваш покрай някой щанд и там нещо писка..., що не, ще ти привлече вниманието, ако е за нестандартен продукт)
- музичка - може, ама да си платиш авторското право, нали!
(иначе е доказано, че създава настроение и клиентите си купуват, за заведения за хранене, пиене и последващо йебане е задължително, иначе сте фалирали!)
- да, стига да те устройва - има банкомат отсреща... В България все повече хора плащат с карта, но това са предимно режийни разходи - не сме "узрели" да си купим обувки или тениска с картата..., да крием копчетата от бабата зад нас на касата в Кауфланд можем обаче...
- почерпката я коментирах горе, бонбонките са комплимент на касата, трябва нещо по-засукано...
- охрана, сот - това си е за тебе вече и твоето спокойствие - трябва си. Тук бих добавил и застраховка при що-годе надежна компания, ама да не стане така че като има наводнение и онея да дигат рамене, защото това може да затвори един микро/малък бизнес.
- ако магазина ти е "бутиков" отделен кът/стелаж/щанд/бокс за намаления би ти навредил на реномето на "премиум" магазин, ако обаче продаваш сезонни стоки буквално няма как да се оттървеш от някои от тях освен, ако не ги намалиш или раздадеш като подаръци при по-голяма поръчка.
- огледала - ако продаваш мода, ако продаваш моторни масла не ти трябва огледало на тавана....
Може много идеи да се дадат...