Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

coolice

Owner
Значи приятелката ми преди да се запознаем си е взела HP (предполагам нисък клас за който бяхте споменали в една тема че не стават но струва колкото по средния клас на acer) не ѝ работеше уебкамерат usb device error даваше казах и че проблема хардуерен и пратихме през технополис в сервиза .... дотук добре ще преглътна че чак на 20 някой ден (в седмциата преди коледа) и се обадиха от технополис че в сервиза не четяли добре копието на касовата бележка да занесе да снимат пак ( никой не го е барнал тези дни) та взима си го в събота

и уебкмерата работи ОБАЧЕ ВЪОБЩЕ НЕ НАМИРА wireless ... как и да е празници няма къде да се разправяме закачих и един външен и я оставих да си цъка

Днес ми съобщава дава бял екран и нищо друго не прави (защо ли си мисля че като са ръчкали камерата освен каквото са направили на wirelessa лентовия кабел не е закачен добре)


въпроса ми освен да ги хейтна за кофти сглобка и кофти сервиз е какво да направим за да не виси 20 дни преди да го отворят и да закачат каквото са оставили разкачено ? като го занесем на втори в сервиза

Обещах че ще ги нахейтя във форума ама заслужават... няйко беше написал влезе с един проблем излезе с пет
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Пише ли в гаранцията за колко трябва да го оправят? Хейтни технополис първо, все пак го е купила от там и кой го оправя не е твой проблем.
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

И аз имам HP, уж среден клас, честно казано година и отгоре никакъв проблем.

Иначе относно проблема ти - бате навсякъде е така в големите сервизи - мотат те и не им пука, а както в твоя случай никой не ебава да го погледне , тогава изкача я касова бележка, я гаранцията имала грешка демек да се оправдаят :)

За всички, които не знаят - ГАРАНЦИОННИЯ СЕРВИЗ е до 30 дни от датата на подаване на оплакването :) По закон, ако за 30 тни не ти го оправят имаш право да ти сменят стоката или върнат $

По принцип при 3 пъти връщане и продължаване на проблем май можеше да поискаш замяна с нов модел, ако не се лъжа де.
 
Мерси на всички писали :)

Аз с това че поискаха бележката на 20 и някой ден имам на предвид че 20 дни никой не го е погледнал да го отваря

въпроса е че от 26 ноември до събота беше без комп (в петък и звъннаха че е готов но нямаше как да иде) и е гадничко и сега пак технополис пак

Идеята ми беше да им го знаесем директно в сервиза и да искаме веднага да го отоворят дали ще стане... защото ако го държат още 30 дни ще станат два месеца без лаптоп съвсем гадничко се получава...
 
От: От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

И аз имам HP, уж среден клас, честно казано година и отгоре никакъв проблем.

Иначе относно проблема ти - бате навсякъде е така в големите сервизи - мотат те и не им пука, а както в твоя случай никой не ебава да го погледне , тогава изкача я касова бележка, я гаранцията имала грешка демек да се оправдаят :)

За всички, които не знаят - ГАРАНЦИОННИЯ СЕРВИЗ е до 30 дни от датата на подаване на оплакването :) По закон, ако за 30 тни не ти го оправят имаш право да ти сменят стоката или върнат $

По принцип при 3 пъти връщане и продължаване на проблем май можеше да поискаш замяна с нов модел, ако не се лъжа де.
Може да поискаш подмяна, но от тях зависи дали ще ти дадат.
Иначе щом е HP сигурно е бил в сервиза в, който беше и моя. Като го върнаха беше като взет от IKEA - с разхлабени болтове /на места липсващи/ + отверка в кутята :D
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Сестра ми преди време си взе телефон от Технополис, след 3 ремонта и общо 3-4 месеца без телефон, и замениха телефона.
След 5-6 месеца обаче и новия спря да работи, проблема е че не се удължи гаранцията... и новия не го замениха.
Значи, ти си зимаш нещо с 12 месеца гаранция, ползваш го 2-3 седмици, после 1 месец в сервиз, 2-3 седмици при теб, после пак месец на сервиз и така още 1 път. И в крайна сметка купуваш продукт с 12 месеца гаранция, а го ползваш макс 9 месеца.
Сега добави и времето което си изгубил.

Извод, избягвайте ТЕХНОПОЛИС, има вече доста добри магазини, плюс няколко сериозни онлайн.
 
От: Re: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Не знам как си с този тип хардуер, но защо не го отвориш и да видиш дали е кабел, вместо да се чудиш? Едва ли има някакви гаранционни лепенки, поне скоро не съм виждал лаптоп с такива...

Мерси на всички писали :)
Аз с това че поискаха бележката на 20 и някой ден имам на предвид че 20 дни никой не го е погледнал да го отваря
въпроса е че от 26 ноември до събота беше без комп (в петък и звъннаха че е готов но нямаше как да иде) и е гадничко и сега пак технополис пак
Идеята ми беше да им го знаесем директно в сервиза и да искаме веднага да го отоворят дали ще стане... защото ако го държат още 30 дни ще станат два месеца без лаптоп съвсем гадничко се получава...
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Преди доста време, може би има 5 години си взех от техно(нещо си) HP лаптоп и за по-малко от 1 седмица ми изгоря дъното. Почна се едно ходене по мъките, по сервизи и в съответния техно???. Общо взето ме мотаха 1 месец. Какви ли не лъжи и обещания ми даваше така наречения управител на магазина. Накрая му вдигнах скандал и се задвижиха нещата. (Поредното доказателство, че в БГ така се прави, ако искаш някой да си свърши работата). Смени ми лаптопа с нов, като в един момент даже останах с 2та лаптопа в мен. Реално нищо не ме задължаваше да върна стария, но все пак го направих тъй като един от официалните сервизи на HP ми помогнаха много за проблема и трябваше на тях на върна разваления лаптоп.

Та този лаптоп и до ден днешен си работи без проблем!
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

последния път като даваше бял екран HP-то беше изгорял дисплей,
та ако искаш добро обслужване го прати в официален сервиз,
ако ти трябва инфо пиши на лични да ги пусна линкове,
според закона до 30 дни трябва да го обслужат, но като стандарт една седмица си трябва в повечето случаи
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Здравей и ЧНГ :beer:

Първо искам да отбележа, че не знам какъв е модела на компа и лекинко ще гадая.
Някои неща може да ги знаеш, но все пак да си кажа :)
Условно може да се каже, че от монитора излизат 3 кабела:
1. Кабел (сноп от кабели) за монитора, който се включва в дъното. Обинковенно минава до лявата панта.
2. Кабел (сноп от кабели) за камерата и микрофона. Той също се включва в дъното, но минава покрай дясната панта.
3. 2 кабелчета за уаерлеса. Антените на уаерлеса се намират в монитора, една отляво и една отдясно. Тези две кабелчета също минават покрай дясната панта. Включват се в уаерлес картата, която пък се намира до RAM паметта.

Ако са подменяли камерата е трябвало да разкостят целия комп. Трябвало е да отворят монитора за да имат достъп до самата камера и после да отворят основното тяло на компа за да имат достъп до дъното, откъдето да изключат кабела на камерата. В зависимост от модела на компа и от това, къде точно се включва камерата в дъното, може цялата тази процедура да се направи БЕЗ да се сваля монитора и съответно без да се изключва кабела на монитор. Въпреки това е възможно да са пипали кабела на монитора и после да не са го включили добре. Принципно буксата трябва да се натисне малко по- силно за да влезе докрай. Не ставя ясно тоя бял екран винаги ли го дава при стартиране или от време на време?

Относно уаерлеса... отвори капака на RAM паметта. Там трябва да е и уаерлес картата. Виж дали двете кабелчета са включени. Ако са включени, провери дали не са разменени. Другите краища на тези кабелчета са запоени за антените, така че там няма как да се изключат. Не ми се вярва тия в сервиза да са чак такива душмани, че да са ги откъснали.

Най лошия сценарии... всички тези кабеляци минават поркай пантите. Въпреки, че са залепени с лепенки, понякога се разместват и попадат там, където не трябва. Пантите ги прерязват и съответното устройство (монитора, камера, микрофон или уаерлес) спира да работи. Естествено възможността самото устройство да е изгоряло винаги я има.

Дано да съм ти бил полезен, ако ли не... здраве ;)
 
Последно редактирано:
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Ще те посъветвам следните неща, които ако премислиш преди да действаш ще се убедиш, че са така:

1. Не се изкушавай да го отваряш - ще им дадеш повод за сваляне на гаранция поради опит за неоторизиран ремонт
2. Виж си гаранцията - ако има посочени сервизи може да занесеш там, но имай предвид, че рекламация се предявява пред търговец. Ако се наложи да опреш до КЗП - има значение къде е оставен
3. Това с 3 ходения на ремонт и подмяна е един странен мит, който битува по нашите ширини. В закона такова нещо не пише. Докато е в гаранция и те не ти отказват рекламацията, тоест го вземат за сервиз ситуацията е следната:

За клиента:
Има право да иска сервиз
Има право да иска отбив от цената
Има право да иска подмяна

За търговеца:
Има право да предложи сервиз

Ти можеш да поискаш, което решиш от 3те, но ако търговеца е предложил сервиз, то ще бъде сервиз. Така е докато той не откаже да го приеме или не мине 30 дневният срок предвиден за ремонт.

Тия подмени след 2-3-4 пъти на сервиз се правят на добра воля от търговеца. Никой и нищо не може да ги задължи по закон.

Гаранцията спира да тече, тоест се удължава с времето, в което продукта е бил на сервиз - пише го също в закона.

Моят съвет е следният: Ако те са снимали касовият бон, а на 20-ти ден са се сетили, че копието не е ок, то направи следното: Занеси го на ремонт. Ако не си го взел, сори ама не разбрах у теб ли е последно, остави го да си е там и само занеси да снимат касов бон. Ако не си подписал,тоест не си взел продукта обратно от сервиз, той не го е напускал, респективно 30те дни си текат и теб не те интересува дали 20 дни са им трябвали да дойдат на себе си. Даваш касовия бон, снимат и си тръгваш. Така ще им останат 10 дни за ремонт.
Ако обаче си го взел и сега трябва да го занесеш си леко прецакан, тъй като трябва да чакаш пак 30 дни. Освен ако не постъпиш умно, а именно:
Носиш и искаш да бъде описано, че след връщане от ремонт не е отремонтиран, а дори се връща с други проблеми. Кофти е, че събота е било 28.12, а гледам темата от 31ви, тоест е бил в теб 3 дни и има шанс при евентуална жалба да се измъкнат. Въпреки това настоявай да е описано както съм ти писал когато го приемат. Може да ти потрябва за жалбата. Обясни им, че такава ще има ако се бавят, а те нека си обясняват колко не са виновни.

Не пропускай да си събереш всичко по случая, както и това, че не са го отремонтирали заради касовия бон ако го има написано някъде. Изискай да видиш и какво основание са вписали в Регистър за рекламации като начин за решаване на предната ти рекламация. Съмнявам се да е "касовият бон не се чете". Ако не е това - искай копие. Имаш право, а и те са длъжни да издават протокол за решаване на рекламация при всяко приключване на такава.

На този етап и с тази информация можеш да направиш това. Сори, че късно виждам темата, но не е лошо да пишеш какво се случва за да мога и други конкретни насоки да ти дам.
 
От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

Цялата система е за оспорване и преработване. Направена е за масовия потребител, дето от нищо не разбира. Рекламирана стока се носи при продавача, той я праща на сервиз, който е осигурен от вносителя.

Купих електрическа помпа за вода. Още като я включих, започна да грее. Ясно бе, че дълго няма да изкара. Но трябва да поливам. И така една седмица. Изгоря. За да спестя време, а ми бе и по-близо, я занесох в сервиза на вносителя:
- Дай си телефона, ще ти се обадим, като стане готова.
- Изгоряла е намотката. Ще я пренавивате ли?
- Не. Ще ви дадем нова.
- Тогава защо ви е телефон? Дайте ми новата сега - суша е и трябва да поливам градината.
- Амииии... реда е такъв.
- Променете реда. От вас зависи!
....
- Шефеее, бе тая помпа е изгоряла. Трябва да дадем нова. Господина не иска да чака.
- Направете протокол. И я сменете.
...
- Ама, шефе, от този модел нямаме повече.
- Тогава дайте протокол на господина. Да иде в магазина.
Отивам с протокола в магазина. И там няма повече от този модел, предложиха да взема друга. Но никой модел не ми вършеше работа и ми върнаха парите.

Да ходиш директно в сервиза - или трябва да си много убедителен и настойчив, или да имаш познат, който да "те поеме".
Бюрокрацията е ужасяваща за обикновения човек.

Вносителите гледат да пестят от персонал. Ако сервиза е техен, нещата са по-лесни. Но ако ползват сервиз по договор, всичко минава по каналния ред. Или на добра воля от вносителя.
 
Последно редактирано:
Re: От: Как да процедираме с един дефектен HP лаптоп

последния път като даваше бял екран HP-то беше изгорял дисплей,
та ако искаш добро обслужване го прати в официален сервиз,
ако ти трябва инфо пиши на лични да ги пусна линкове,
според закона до 30 дни трябва да го обслужат, но като стандарт една седмица си трябва в повечето случаи

занесохмего пак в технополис ... като гледах документите stemo (или нещо подобно да не съм изял някоя буква) е бил сервиза в който са го ръчкали предния месец някъде на 7ми километър мисля
 

Горе