Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Blinky

Owner
Рядко вижда gTLDs в резултатите, но определено когато видя е на доста добри позиции и не толкова, защото е мега оптимизиран сайта, а защото нови идеята на странното позициониране на бранда, а както знаем от не лекции и статии Google си харесва брандовете и отдава доста специално значение.

Статията общо взето показва как в някой случаи този тип домейни играят много добра роля в позиционирането ни в Google и другите търсачки:

Примерът бе даде с:
www.3caratdiamonds.com срещу www.3carat.diamonds

и

www.mattitosmenu.com срещу www.mattitos.menu

diamond-v-com-results.jpg

Повече може да прочетете тук: http://searchenginewatch.com/article/2367669/How-New-gTLDs-Fare-in-Search-Marketing-Research

Ако трябва да съм честен, ако измисля някой бранд и нещо, което да застане зад него, определено ще се замисля за този тип домейни. ;)

Ще се радвам, ако споделите и вие някое друго мнение. Ваше наблюдение и прочие.
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Важно да отбележим - " there may be some benefits to using a newer gTLD domain name over a .com domain name in certain cases"
Аз лично си мисля че тези всички разширения или поне в голямата част са купени с цел защита на марка или от спекуланти. За ниско-конкурентни търсения или бранд търсения са ок - за всичко друго особено от към SEO не.
 
Мммм, всъщност и доста креативни бранодве могат да се създадат: http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=54827&p=620294&viewfull=1#post620294

Лично виждам доста неща, изнесени на такива домейни, за които или ще им искат егати парите в някой друг регистрант (заради доброто съчетание) или са вече заети на известните разширения. Аз лично да си кажа, нямам такива домейни, но определено вече ми влизат сериозно в полезрението. ;)

Бате, бранда и SEO-то доста общо имат вече. Да не кажа, че изцяло на това разчитат големите оптимизатори. ;) И с причина. За това, има ли бранд, имаш и добро SEO значи. ;)
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Бранда е ясен въпроса е че с тези нови разширения не мисля че е сериозно да се брандира, освен за протекция. Да ще има случай на компании да си пренасочват основните сайтове към такива нови, но няма да са мнозинство. Да не говорим че наблюдаваме алгоритмични промени точно таргетиращи URL с money kws. Както и да е полезна статия но на мен лично мнението ми е че има балон при домейните, Калин може да потвърди :)
 
Защо да не е сериозно? То реално нямаш много избор, след като си провериш комбинацията от бранд и нещо друго, или само бранд и видиш, че Godaddy ти искат $1 500 за домейн. А и сега го видят креативно и иновативно, колкото неправилно. Но едно ще остане все още като пречка №1 - това дали ще стане запомнен добре от потребителите. ;)

Мрежата се разширява адски динамично и реално това беше нещо, което нямаше как да не се сучи. Вече времето ще покаже дали ще се налижи или ще е само даденост, към която никой сериозен webmaster или маркетолог би се обърнал. А пък сценария може да е съвсем различен от песимистичния поглед сега. :)

А Калин чакай да налази и тези домейни, и тогава ще видиш. :) В момента не му правят бизнес, определено, просто защото още не е толкова голяма свободната им препродажба, заради наскорошното им навлизане.
 
Re: От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Дам времето ще покаже :)

Давам им 2, макс 3 години, за да се разбере на къде са поели тези разширения. :) Май толкова беше и за .info :) Ама там и бяха на добри промоции - 1$ за първата година, ако това не беше силен буст, не знам кое. За тези, не съм чул да има такава промоция, дори май някои тръгнаха на много високи цени. ;)
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Аз си мисля, че имат бъдеще някои от тези домейни. Най - вече търсачките са пълни с боклук, а хората все по - често започват да изписват url - то в браузъра си вместо в Гошо, за да си спестят ровене и куп боклук. Например - името на ресторанта .menu е перфектен за да допълни сайта на определена кръчма. Същото се отнася и за останалите TLD. Въпросът е да се измисли и направа точното съчетание, което да е полезно както за бранда така и за потребителите.
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Особено за локал сърч ще се наложат много скоро. Пример - dentistin.london хем можеш спокойно да го позиционираш със бранд линк, т.е да спамиш урлто без особен страх от пеналти, хем си се оптимизираш за ключовите думи dentist и london. Така че, за локал бизнес според мен са много удобни.
 
Re: От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Особено за локал сърч ще се наложат много скоро. Пример - dentistin.london хем можеш спокойно да го позиционираш със бранд линк, т.е да спамиш урлто без особен страх от пеналти, хем си се оптимизираш за ключовите думи dentist и london. Така че, за локал бизнес според мен са много удобни.

Да, не бях се замисля, но е много яко нещо от рода на menu.sofia или social.sofia за форум или система за столичаните, който да знаят всичко ставащо в София. ;)

Но аз бих залоил повече на световните пазари и брандирането там - 888.casino, be.healthy, hot.girls и каквото се сетите в определена ниша.
 
Re: От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Аз вече търсих един конкретен домейн, на който всички tld са изкупени.
Super, изглежда да имат бъдеще. Един колега от форума има много як домейн, гледах го преди 2-3 месеца - vps.tips - доста добро попадение. ;)
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Имам такъв хубав домейн страхотен за спортен сайт и си го развивам и не съжалявам и за секунда за избора
 
Re: От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Имам такъв хубав домейн страхотен за спортен сайт и си го развивам и не съжалявам и за секунда за избора

Евалата. скоро и аз мислех да се присъединя. :) Явно добри отзиви има.
 
От: Как новите gTLDs участват активно в Search Marketing-a

Току що попаднах на този сайт,и като гледам се индексира супер: novorossia.today Потенциала на новите ТЛД домейни наистина е голям. :)
 

Горе