Как процедират големите? - с няколко сайта?

kirilbug

Member
Здравейте,

ровя се из нета и гледам, че много големи фирми (за US пазара говоря) имат по няколко сайта на сродна тематика. Имат един основен МАРКА.ком и много странични, обикновено EMD.

Та как работят?

1. Предоставят една и съща услуга от различни фирми?
2. Предоставят една и съща услуга от различните сайтове, но от една и съща фирма?
3. Пренасочват посетителя от страничните сайтове към главния и тогава предоставят услугата? - едва ли е това, но ...

Направи ми впечатление главно при застраховките. Има си няколко фирми на пазара, които си имат сайтове. Но има и сайтове от рода на домашназастраховка.ком, застраховкаНаИмуществото.ком и т.н. разбрахте ме (надявам се). Та всеки от тези сайтове си има форма за запитване, телефони, адреси и т.н.

Въпросът ми е повече от маркетингова гледна точка, но и от гледна точка на SEO ще ми е любопитно какво ще кажете.
 
От: Как процедират големите? - с няколко сайта?

Професионална тактика според мен. Аз също практикувам сателитни - самостоятелни сайтове - насочващи каквото искам на където искам. Само дето е една фирма и един телефон за връзка, но проблеми нямам. Давайки различни възможности за различни таргет групи/клиенти - се докопвам до почти всичкия полезен трафик в Интернет. С удоволствие увеличаваме сайтовете и запълваме празните дупки, преди конкуренцията.
 
според кой как ти прави стратегията

може да пуснеш темпплейти прайвът лейбъл риселър сайтове и дадеш на афилейтите готова платформа да си упажнават сеото като не се притесняват че няма да тракнати добре поръчките...

на тези който има няккаъ оборот може да им се дадърт и пайвът телефони да поздравяват с името на сайта
 
От: Как процедират големите? - с няколко сайта?

тези практики се използват от големи фирми, които имат основен сайт, естествено бранда. Там се представят основните услуги. Другите сайтове които ги правят са за допълнителните дейности, които упражняват. В повечето случаи фирмата е една и съща с няколко търговски марки и сътветно различни сайтове. От друга страна, могат постоянно да правят нови сайтове за една и съща услуга, тяхна си, за да наситят съответната ниша и да имат по-голямо присъствие. Всяка фирма си използва различна тактика
 
От: Как процедират големите? - с няколко сайта?

Това се прави, за да се обхване по-голяма част от пазара и да се утвърдят марките сред различните таргет аудитории. Основната марка може да е главно за корпоративни потребители, а да се пусне нова за частни клиенти. Същото важи за много пазарни ниши. Vertu примерно беше на Nokia, ама като чуеш първото име си представяш телефон за 10 000 лв., а второто навява асоциации за телефон от 10 лв. :) По същия начин са Пени маркет и Кауфланд. И двете вериги са на един и същ собственик, но първата е за най-бедните и предлага по-ниски цени, докато другата е с по-големи магазини, богат асортимент и по-високи цени.
 

Горе