Дефинирането на маркетингов план е от ключово значение за вашия бизнес. Маекетинговия план се очертава в проучването на пазара, вашето местоположение, клиентска база към, която сте се насочили, наличие на конкуренция, позициониране на продукта или услугите, които се продават, ценообразуване, реклама и промотиране.
Ефективният маркетинг, планирането и насърчаването започва с намирането на актуална информация за пазара. Как можете да намерите такава информация? Пример: посетете местния библиотекар, говорете с потенциални клиенти, проучете рекламните методи на конкурентните фирми във вашия бранш/общност, консултирайте се със всички съответни браншови асоциации. Този интерактивен метод ще ви помогне да анализирате маркетинговия план, да си намерите силните и слабите страни, също така възможностите ви за реализация.
След като имате цялата необходима информация, създайте вашия план:
1. Определете вида на вашия бизнес:
* Продукта или услугата, която продавате.
* Вашата география - местоположение, квартал, държава, континент
* Дали имате конкуренция и в каква степен
* Как да се различавате от конкуренцията - намерете елемент, с който да сте различни от конкуренцията
* Цена на продукта/услугата
* Вашите рекламни методи
* Методите ви за дистрибуция или бизнеса под наем
2. Определете вашите клиенти:
* Клиентска база: възраст, пол, доходи, квартал.
* Как вашите клиенти ще научат за вас, вашия продукт или услуга - реклама, директна поща, SEO, SMM, SEM, Email Marketing, от уста на уста или чрез медиите.
* В движение ли ще научат за вас - когато пазаруват, което четат, когато гледат или когато слушат.
* Дали има търсене на продукта ви - клиентите проявяват ли интерес към услугата ви, предлагате ли удобство, сервиз, надежден ли ви е продукта, достъпен ли е финансово за всеки джоб.
* Предлагате ли качествено обслужване на клиентите ви? И защо да изберат вас отново?
3. Определете вашия план и бюджет:
* Какви са били използваните предишни маркетингови методи, имат ли ефект и могат ли да се използват отново.
* Маркетингови методи, които са най-ефективни.
* Разходите в сравнение с продажбите.
* Каква цена сте готови да похарчите за ваш клиент?
* Възможни бъдещи маркетингови методи.
* Предлагате ли процент от печалбата за вашите служители/партньори?
* Имате ли възможност и ще рекламирате ли във вестника, списанията, медийните сайтове, радиото, по телевизията, директна поща, Tele - маркетинг , връзките с обществеността: участието в общността като организатор на събитието или като партньор също е много силен маркетингов инструмент.
* Разполагате ли с методи/площ където да изпитвате маркетинговите си идеи.
* Разполагате ли с методи, за измерване на резултатите от вашата маркетингова кампания.
* Маркетинговия план може ли да се изпълни бързо.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Добавете, ако видите липсващи елементи. Свободните сте и за критики/похвали.
Ефективният маркетинг, планирането и насърчаването започва с намирането на актуална информация за пазара. Как можете да намерите такава информация? Пример: посетете местния библиотекар, говорете с потенциални клиенти, проучете рекламните методи на конкурентните фирми във вашия бранш/общност, консултирайте се със всички съответни браншови асоциации. Този интерактивен метод ще ви помогне да анализирате маркетинговия план, да си намерите силните и слабите страни, също така възможностите ви за реализация.
След като имате цялата необходима информация, създайте вашия план:
1. Определете вида на вашия бизнес:
* Продукта или услугата, която продавате.
* Вашата география - местоположение, квартал, държава, континент
* Дали имате конкуренция и в каква степен
* Как да се различавате от конкуренцията - намерете елемент, с който да сте различни от конкуренцията
* Цена на продукта/услугата
* Вашите рекламни методи
* Методите ви за дистрибуция или бизнеса под наем
2. Определете вашите клиенти:
* Клиентска база: възраст, пол, доходи, квартал.
* Как вашите клиенти ще научат за вас, вашия продукт или услуга - реклама, директна поща, SEO, SMM, SEM, Email Marketing, от уста на уста или чрез медиите.
* В движение ли ще научат за вас - когато пазаруват, което четат, когато гледат или когато слушат.
* Дали има търсене на продукта ви - клиентите проявяват ли интерес към услугата ви, предлагате ли удобство, сервиз, надежден ли ви е продукта, достъпен ли е финансово за всеки джоб.
* Предлагате ли качествено обслужване на клиентите ви? И защо да изберат вас отново?
3. Определете вашия план и бюджет:
* Какви са били използваните предишни маркетингови методи, имат ли ефект и могат ли да се използват отново.
* Маркетингови методи, които са най-ефективни.
* Разходите в сравнение с продажбите.
* Каква цена сте готови да похарчите за ваш клиент?
* Възможни бъдещи маркетингови методи.
* Предлагате ли процент от печалбата за вашите служители/партньори?
* Имате ли възможност и ще рекламирате ли във вестника, списанията, медийните сайтове, радиото, по телевизията, директна поща, Tele - маркетинг , връзките с обществеността: участието в общността като организатор на събитието или като партньор също е много силен маркетингов инструмент.
* Разполагате ли с методи/площ където да изпитвате маркетинговите си идеи.
* Разполагате ли с методи, за измерване на резултатите от вашата маркетингова кампания.
* Маркетинговия план може ли да се изпълни бързо.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Добавете, ако видите липсващи елементи. Свободните сте и за критики/похвали.
