Как се прави YouTube видео

Blinky

Owner
youtube-logo-05.png


Дан Браун, знаменитостта, която стои зад видеото за подреждането на кубчето на Рубик и видео блога "Delicious Steak”, обяснява как можете да създадете ваше успешно видео в YouTube.

YouTube вече не е само място, където се правят видеоклипове. Сайтът се превърна в революция, която отново дефинира звездния статус и кой може да го постигне. Днес всеки може да стане известен, а звездите на YouTube обикновено притежават многостранни таланти

Вземете за пример Дан Браун. Браун става много известен още като тийнейджър, когато прави кратък клип за това как се подрежда купчето на Рубик. Но тази информация не е единствената съставка в успеха на Браун. Той предава информацията с особена енергия и остроумие, към които публиката се оказва пристрастена.
Видеото за кубчето на Рубик е качено в YouTube през юни 2007 г. и в деня на публикуването е гледано над 22 милиона пъти. Браун обсъжда успеха му във видео блог, наречен “Delicious Steak”. Каква е идеята, която стои зад всичко това? Браун просто говори за неща, които мисли, че ще са интересни на публиката. Той качва ново видео няколко пъти седмично, а постоянно нарастващата му библиотека има над 50,000 гледания дневно.

eHow разговаря с Браун за успеха му и за стъпките, които начинаещите трябва да следват, за да се сдобият със слава в YouTube.

eHow: Какви инструменти са нужни за създаването на видео в YouTube?

Дан Браун: Трябва ви концепция, видео и нещо, с което да редактирате. Най-общо, това е всичко. Може да имате нужда и от други неща в зависимост от това, което правите. В моя случай, винаги казвам, че аудиото е много по-важно от видеото.

eHow: Качеството на видеото важно ли е колкото концепцията му? Може ли да се направи YouTube видео с iPhone?

ДБ: Определено може. Единственото нещо, което ме безпокои при iPhone видеото, е че няма стабилизация на изображението. Проблемът е, ако качеството е толкова лошо, че те разсейва от идеята на видеото. Моето най-известно видео, това за кубчето на Рубик, не е снимано с нещо скъпо или качествено. Нямах осветление. Имах просто един фотоапарат, който можеше да снима и видео. Общо взето, всеки апарат ще свърши работа.

eHow: Какви са универсалните качества на успешните YouTube видео клипове?


ДБ: Това е по-лична среда, така че публиката може да разбере, ако не сте искрени. Затова най-важното е да правите нещо, от което наистина се интересувате, а не само да правите нещо, защото мислите, че ще бъде гледано. Когато наистина ви пука и влагате кръвта, потта и сълзите си в клипа, публиката ще го разбере и ще прояви уважение. Най-големият капан, в който хората попадат, е че виждат клип в YouTube с 20 милиона гледания и си казват „О, точно такова нещо трябва да направя”. Те си мислят, че ако не предизвикат интерес, значи не са успешни, а това наистина е лошо мислене. Понякога получавам имейли, в които ме питат „Имам само 300 гледания на видео. Къде греша?” Луди ли сте? Има 300 човека, които ви гледат и се интересуват от това, което казвате. Продължавайте по същия начин и гледанията ще се увеличават, ако наистина се интересувате от нещата, които правите.

Важно е да поддържате постоянна и последователна марка. Аз имам лъскаво интро и заключителна част. Имам редовно рубрики, които публиката харесва. Когато гледат епизод на "Delicious Steak", хората знаят какво да очакват.

eHow: Нужно ли е публиката да се фокусира върху една личност?

ДБ: Това помага. Изхождайки от моя личен опит...по-голямата част от хората, които ме гледат, са гимназисти от мъжки пол. Те ме приемат като приятел, модел за подражание. Вероятно е от полза да имаш някаква индивидуалност, с която зрителите се свързват и изграждат взаимоотношения...Най-забавното е, че когато присъствам на среща или сбирка и се появи човек, който гледа клиповете, той започва да разговаря с мен свободно, сякаш ме познава.

eHow: Има ли начин да се увеличи до максимум общуването с публиката и доколко това е важно при записването на продължение?

ДБ: Различно е. Ако правиш клипове със скечове, общуването вероятно не е толкова важно. Но ако се занимаваш с видео блог, общуването е всичко. Аз споделям моите идеи и мисли за нещата, които се случват по света, а след това просто ги обсъждаме. Но в същото време, дори и ако правите комедийни клипове, ще накарате всеки зрител да се чувства специален, ако отговорите на коментара му. Това ваше действие може да го превърне от случаен зрител в доживотен фен, защото сте успели да го докоснете по някакъв начин. Това е много важно, но тук няма строги правила как да го постигнете.

eHow: Какво трябва да се избягва?

ДБ: Дългото протакване, което не води никъде. Няма проблем видеото да е дълго, ако успявате да поддържате интереса на публиката. Според мен твърдението, че YouTube видео клиповете трябва да дълги две минути, е преувеличено. В същото време, ако видеото ви е 10 минути, но можете да запълните само две минути с важни неща, ще изгубите публиката някъде около третата минута. Най-важното нещо е да говориш по същество.

eHow: Полезно ли е да определяш публика си предварително?


ДБ: Зависи как участваш в цялата работа. Аз започнах с мои връстници и нещата се разраснаха. Но все повече традиционни и установени медийни мрежи ще се опитват да проумеят цялото това нещо. Те наистина знаят каква публика ги гледа...Не мисля, че непременно е лошо да знаеш кой иска да те гледа. Но пък от друга страна, ако хората, които те гледат, са различни от очакванията ти, няма нищо лошо да се приспособиш към това.

Има нови канали, които са насочени специално към майки и домакини. Тяхната публика е момичета на възраст между 13 и 17 години. Това ми беше много забавно. Любопитно ми е дали ще се възползват от това или ще го игнорират. Защото именно такива хора са в YouTube – тийнейджъри и деца. Определено има празнина в поколенията.

Ресурс: eHow
 
От: Как се прави YouTube видео

Много полезна статия ...
Ще си позволя да споделя едно интересно наблюдение от последната седмица.
Поддържам страница в Facebook. Албум със снимки на даден артикул рядко минава бариерата от 250-400 разглеждания, но когато се пусне клип /отново със снимки, обработени като продуктово позициониране/, клипчето минава 1700-2000 гледания при аудитория от 10 000 фена.
 
Да, статията се надявам да е полезна не само за нас, но и за новите тук.

Има не малка бройка webmasster-и, които реално с това си правят пари от AdSense - слагат реклами във видеата си, а отделно в описанието промотират и нещо друго.

Един добър пример е каналът: https://www.youtube.com/user/WatchMojo

Голям фен съм му. ;)
 
От: Как се прави YouTube видео

Незнам дали не е пускана тази статия и преди тук, но е много добра и не е лошо да се прочете от тези които се интересуват от youtube канали:

извадка:

......След URL адреса опишете накратко съдържанието на клипа. Поставате най-важните ключови думи още в първите 1-2 изречения.

Това е важно, защото в зависимост от дължината на текста, част от него се скрива под бутона “Показване на още”. Целете се към обем на описанието от максимум 250 думи.

Не забравяйте да балансирате – използвайте ключови думи, но запазете естествено звучене.
Добавете тагове (маркери)

Добавянето на 10 до 20 тага за видео е отличен начин да вкарате в употреба ценни ключови думи, които не пасват добре в заглавието или описанието. Използвайте едновременно конкретни и общи маркери. Всеки таг трябва да е дума или фраза (използвайте най-вече фрази), които са уместни за съдържанието на видеото ви.

Освен това те трябва да отговарят на вашето предположение за това как зрителите ще откриват видеото ви. .......

цялата статия
 
Re: От: Как се прави YouTube видео

Незнам дали не е пускана тази статия и преди тук, но е много добра и не е лошо да се прочете от тези които се интересуват от youtube канали:

Всъщност е превеждана от едно и също място - Ресурс: eHow.
 
От: Как се прави YouTube видео

Много полезен пост! Последно време много обмислям да започна да се занимавам с YT.
 
От: Как се прави YouTube видео

Имам материал за много собствени видеа. И мога да пускам по едно-две всяка седмица.
Целта ми обаче не е да монетаризирам от гледания в ЮТ, а да си докарам трафик.
Та се замислям по такъв въпрос:
Ако клиповете са примерно по 5-10 мин.
Дали не е по добре да кача в ЮТ само малки откъси до към 20 сек като пояснявам че цялото видео е еди-къде си? (това ще станат нещо като трейлърите за игралните филми.)
И така да привличам народа да идва в сайта ми.
Като целите клипове ще са видими само при мен.

Какво мислите ?
 
Не знам в коя ниша си, но а сайт с филми и музика, става, но за продуктов - не съвсем. На едното място гледа, на другото купува. ;)

Не е добра идея и ако си информационен сайт, макар, че много големи медии имат собствени канали там. ;) Дай повече инфо, защото и двата начина са правилни - и с откъсаци и с цели. ;)
 
От: Как се прави YouTube видео

Според мен няма да стане. Аз лично мразя такива видеа. Най-добрата опция според мен е да си ги монетизираш в тубата и да отвориш един магазин за тениски (с някакви щампи/текстове свързани с ништа в която си). Разглеждал съм, смятал съм и има канали, които правят пет цифрени суми в долари на седмица с по едно клипче. А пък да не говорим за най-големите.
 
От: Как се прави YouTube видео

Става въпрос за изкуство.
На видеата ще се показват техники, технологии, трикове.
Ако ги пусна целите в ЮТ вероятността някой да отиде на сайта ще е малка.
Но ако се загатне малко да се възбуди интерес (съгласен съм, тук "леда" е много тънък) може да накарам повече хора да отидат на сайта.
 
От: Как се прави YouTube видео

Идея - това едва ли ще стане, обречено е на провал. Гледаш нещата само от твоята точка, на "шефа". Погледни нещата през очите на другите, wsna вече ти каза, хората не харесват такива вързации които ги карат да отиват някъде на майната си. Влезли са от линк и гледат видеото искат да го изгледат цялото и ако им хареса да купят, ако не им хареса си заминават, а не да им се налага да цъкат на още и още линкове за да видят цялото съдържание. Пък да не говорим, че работата намирисва малко, покрай лайкджака хората се понаучиха да не цъкат и да не посещават такива препращащи реклами и сайтове, нищо, че може да са читави!
 
Re: От: Как се прави YouTube видео

Става въпрос за изкуство.
На видеата ще се показват техники, технологии, трикове.
Ако ги пусна целите в ЮТ вероятността някой да отиде на сайта ще е малка.
Но ако се загатне малко да се възбуди интерес (съгласен съм, тук "леда" е много тънък) може да накарам повече хора да отидат на сайта.

Ако ще е за изкуство и даваш съвети как някои неща стават, определено дай цели видеа, а на сайта може да им продаваш някакви пълни наръчници или продукта от тези показни упражнения. ;)

Това със загатването защо да не се направи с цели клипове, ти реално така или иначе ще им продаваш нещо повече като пакет или сървис, или продукт. ;)

Сори, но ако имаме и някакъв пример, може и да ти помогнем повече. Не е нужно да е 1:1 със твоя продукт, някой сходен или от друга ниша. ;)
 

Горе