Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

Doctor_BG

Active Member
Пример: В моя сайт предлагам услуга с фиксирана цена.
Все по-често ми звънят хора, които директно или индиректно казват, че цената е много висока и "нереална" (защо въобще ми го казват?), недоволстват и се опитват да свалят цената. Честно казано не знам как да процедирам с такива "потенциални клиенти".
Знам, че давам много value и спестявам редица главоболия и бъдещи проблеми, но те явно не го виждат така.
Това е все едно да идеш в Слънчев бряг и да спориш, че всичко е по-скъпо от София, та да си свалят цените.
Дано сте разбрали какво искам да кажа.

Очаквам вашата гледна точка.
 
От: Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

Когато реално има вариант за отстъпка, то може да им се направи малка. Но това вече, както си прецени човека. Ако продължи да се пазари по-добре да си го купи от другаде, утре не знаеш какво друго ще почне се пазари. Най-вече зависи от нишата, какво продаваш.
 
От: Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

Аз давам отстъпки само срещу оборот, според оборота и отстъпката. Почне ли някой да се лигави директно съм казал да се пуска по пързалката, защото тези най-много проблеми създават в последствие - или няма да си вземат нещата или после ще ти звънят да ти ревът за нещо. То не е хубаво да се изтърват клиенти, ама тези понякога ти излизат солено.
 
От: Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

ами вдигни цената после намали
така се прави при съседите в Турция
 
От: Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

Аз давам отстъпки само срещу оборот, според оборота и отстъпката. Почне ли някой да се лигави директно съм казал да се пуска по пързалката, защото тези най-много проблеми създават в последствие - или няма да си вземат нещата или после ще ти звънят да ти ревът за нещо. То не е хубаво да се изтърват клиенти, ама тези понякога ти излизат солено.

Да, хора които се пазарят са най-проблемните след това. Затова трябва да се преценява при такива случей според ситуацията и нишата.
 
От: Как се справяте с клиенти, които се пазарят за всяко нещо

Зависи къде искаш да се позиционираш. Аз съм позиционирал бизнеса си по следният начин - работя с отбрани клиенти, които не търсят евтино, а качествено.

Има колеги, които се позиционират - "да хвана всеки клиент на всяка цена", като за това му дават безумни промоции и са готови на какви ли не отстъпки. Безумни за мен де. Те си знаят.

Всичко е въпрос на личен избор. И на какво те устройва лично теб. Какъв имидж искаш да градиш. Такива ми ти работи. Ако си поставиш твърда цена на услугите - отсвирваш искащите отстъпка. Ако решиш да трупаш маса клиенти, пък било то и с отстъпки - като ти поискат, давай.
 

Горе