От: easytrader се оляха
... сега погледнах... само за сравнение как се развива зрението на потребителя относно банерите:
През 1998г. в сайтове тип мешана скара съм имал средно 3 уникални клика на сто посещения. Сега, 2009г. погледнах в easytrader (щото темата е за тях) - на VIS-сайт имам средно 3 уникални на хиляда. Като банерите на рекламодателите са далеч по-атрактивни и по-обмислени, отколкото бяха преди 10 години.
Затова смятам, че:
1. големите рекламодатели тип Кока-кола примерно ще рекламират имиджово в големите сайтове, а тъй като големите сайтове се препоръчват от съответните рекламни агенции, то там ще плащат банери на импресии. Текстов линк за такъв рекламодател, който има за цел да внушава начин на живот, е глупост, разбира се.
2. По-малките, но търсещи имидж, ще пазаруват банери на клик, защото им е най-изгодно при тази "сляпа" тенденция.
3. Търсещите директна атака върху потребителя ще ползват текстовата реклама най-вече. Не "Спечели!" и подобни викове разбира се, потребителят вече и тях не гледа, но поднесено по-завоалирано, минават успешно.