Колко голямо е Вашият Long Tail?

Колко % от трафика Ви е Long Tail?

  • 0-10%

    Votes: 1 12.5%
  • 10-30%

    Votes: 2 25.0%
  • 30-50%

    Votes: 0 0.0%
  • 50-70%

    Votes: 1 12.5%
  • 70-100%

    Votes: 3 37.5%
  • 100%

    Votes: 1 12.5%

  • Общо гласове
    8

Blinky

Owner
Избирането на ключови думи, за да оптимизирането на даден сайт / блог е сложен бизнес, и става все по-сложен, тъй като ключовите фрази растат, ставайки все по-дълги (съставени от няколко думи). По мнението на Google, до 20% от заявките за търсене в даден ден са напълно уникални, което означава, че са напълно ново генерирани думички - плод на изобреталността на даден потребит. Ако се опитате да оптимизирате Вашата "tauntaun спални чували" продуктовата страница (не ми е ясен термина - не се занимавам със спални продукти) за "спална tauntaun чанта," за "детска чанта tauntaun " или за "детски" - междузвездни войни спалня - tauntaun чанта от Хот "? Как провете дали да или не оптимизирате за такава дълга Long Tail фраза?

През тази седмица Ранд се завръща със задачата да обясни колко дълга на е "опашката", за която трябва да се оптимизира. Имате някакви предложения за това как да направите това изследване? Дайте ни мислите си в коментарите тук под този пост.

Линк към статията: How Big is Your Long Tail? - Whiteboard Friday

Интересна е и определно ще ви е от полза, ако искате да пораснете в трафика. 20% са най-малкото, което можете да добавите, помислете за вече съществуващите. ;)
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

За мен в това се състои 99% от успеха на всеки онлайн бизнес. Да предугадиш, как точно определен потребител ще потърси продукта, който предлагаш, защото в Интернет се търси всичко от танкове до клечки за зъби. Важна е презентацията и подбора на ключови думи. Същото се отнася и за избор на ниша, при започване на бизнеса - не е нужно всички да са в една сфера, или продуктова ниша пазара е необятен...
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Като почнах преди няколко месеца да се зарибявам по seo си мислех, че който държи основната ключова дума, примерно "обувки" взема най-много трафик, но не се получи. Обаче осъзнах след време, че да се занимаваш да оптимизираш за "обувки" е болезнено трудно и конкурентно, ето защо седнах за няколко часа... 2-3... и почнах да чета статии за "обувки", почнах да си измислям разни ключови думи и след като ги направих 30 си ги цъкнах в adwords keyword tool-а. Изкараха ми повечето от 5 до 10 хиляди, малко бяха над, част бяха под... започнах да оптимизирам, без грам оптимизация по "обувки", всичките ми ключови думи бяха от рода на "бални обувки", "черни обувки", "спортни обувки"... 1 седмица по късно видях, че съм вече в топ 10 на всички, топ 5 на доста и бях заел първите позиции за няколко. В момента имам челни позиции за 16 от тези ключови думи, лонг тейли, където вземам по 20-50 уникални на ден за всяка. Полудях батко. А и едновременно "обувки" си се оптимизира малко по-малко, на 7мо място съм :).
Дали получавам трафик от лонг тейл... 90+%.
От тук нататък само лонг тейл.
Още малко време ми трябва да почна да се занимавам със афилиейт и айде батко :). Всъщност трябва да проверя дали има бг партньорски програми.

п.п.
"обувки" е пример.
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Супер отговори колеги. Аз лично като почвах в SEO и бях зелен зелен, мислех, едно единствено нещо (както спомена и toretic) има 2-3 основни думи и това е големата лапачка, другото е случайни електрони, които не биха купили и мнава в графата "заблудени" потребители. Просто не са си оцелили това, което искат. Има още такива случаи - не говоря напразно. Иска "икономична кола" и пише вместо това "кола с нисък разход", което е еднаква, но "икономична ..." има може би повече търсения и реално това е по-важния keyword / phrase.

Реално по-късно като се забълбочих, че търсенията са толкова дженерик, че чак се чудех как да се плъзне максимално с минимални такива думички. А за главния ще се бориме, но леко и трионфално. Имаш продажби и от кл. думи, като "евтина икономична кола с добра визия". Естествено използвам произволен пример. Но като цяло важи за всичко. Бях очуден как може да се разпръснеш по нишата, като имено това гониш и ти. С едно 10-20К статии и добре развит линк билдинг към тях, ако не си до амазон, ибей и др. магазини толерирани от Гугъл, то като цяло си им изял много от пазара, нищо че не си за думичка от по 2-3К търсения на месец. Другото определено компенсира. ;)
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Дори понякога лонг тейл думата означава клиент, а късата дума, означава просто трафик. Ако някой търси "обувки с лого на NASA" и ги намери при мен, почти сигурно ще е и клиент, а хилядите дето търсят само "обувки", най-вероятно ще позяпат и ще духнат. Зависи кой кво гони в сайта си....абе лонг тейла са си важни.
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Дори понякога лонг тейл думата означава клиент, а късата дума, означава просто трафик. Ако някой търси "обувки с лого на NASA" и ги намери при мен, почти сигурно ще е и клиент, а хилядите дето търсят само "обувки", най-вероятно ще позяпат и ще духнат. Зависи кой кво гони в сайта си....абе лонг тейла са си важни.
Много добре казано. Лонг тейла си е сигурен клиент, докато общата дума - потенциалния. Аз като влезнах вчера в сладкарицата исках "парче шоколадова торта с късчета плодове", имаха и веднага си го купих. Ако бях влезнал за парче торта, може би и в супера при замразените храни щях да намеря все нещо - "парче торта". Май май това е успешния онлайн маркетинг, където найу-хубавото е, че нямаш голяма конкуреция, а имаш много потенциал. Вярвам, че тенденцията ще в тази насока, защото пазарите се пренасищат (икономически доказано е) и в момента предлагането по една или друга причина е изпреварило търсенето, което предразполага за капризни клиенти или казано на наш език - лонг тейл.

Вместо да влезне и да търси "правене на пари", влиза и търси точно това "правене на пари", което ще му е итересно и за което е компетентен, което автоматично се превръща в "бързо правене на пари от интернет чрез php програмиране аюна скриптове" лонг тейла. Какво да си говорим повече, при положение, че няма време да си губи времето с четене на сайтове с информация, която не му върши работа.

А за потребителите е повече от ясно. Вместо да търси "телефон", той си насочва малко по-далеч желанията си - "евтин мобилен телефон <марка> с андроид и тъч скриин". И ...плес....открадвате един клиент на конкуренцията, ако сърча съвпада с това, което имате. При 1:1 съвпадение вие имате повече от сигурна продажба. ;)
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

И сега идва по-трудния въпрос, как да обхванем повече лонг тейл ключови думи.

1. тестваме изобретателността си - правим бърз брейн сторминг с лист и химикалка, драскаме каквото се сетим с близко значение до основната ключова дума
2. не забравяме, че гугъл започна да синонимизира - например "втора употреба" е равно на "втора ръка"
3. питаме приятели, познати и който се сетим , как биха търсили те в гугъл
4. ползваме някой фрий тул, за да ни ориентира - например Adwords
5. ползваме платен софтуер, за далеч по-сериозен анализ на ключовите думи
6. тестваме

Това е рецептата, ако някой може да допълни, ще е полезно. :)
 
Последно редактирано:
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Мда, това е рецептата, която ще е в помощ на този вид лонг тейл оптимизация. Но практиката показва, че хората разчитат на това - правят статия за един не малък keyword / key phrase, като добавят много дргути думи, които му прилагат. Пример: Статията е за "бързи коли", а в нея се поменават различни разновидности, като "бързи коли със спортно окачване"; "най-бързите коли в щата Калифорния"; " бързите коли от филма Бързи и Яростни" (лично съм го видял това да го търсят пред мен, възникнало от спор какво са включили във филма) и т.н. Идеята да се събира потребителско мнение е много по-адванс метод, но за съжаление трудно може да се обхване абсолютно всичко, което пак ни връща към многото статии с многото произволни комбинации.
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

3. питаме приятели, познати и който се сетим , как биха търсили те в гугъл
Много важно и полезна е чуждата гледна точка, особено от хората, които рядко ползват Гугъл и целенасочено се стремят да открият определен продукт, или услуга. В голям процент именно те са клиентите, които търсим. Например скоро ми се наложи да търся фирма производител на пластмасови опаковки и буркани имах приготвени 2 000 лв. и не успях да открия три дни къде да ги дам. Та мисълта ми е, че бизнеса в България има доста да наваксва в онлайн услугите си, и свързването на фирмите и големите производители със собственици на сайтове и портали тепърва ще се развива. Смятам, че доста от хората, които ще осъществят връзката между онлайн и офлайн бизнеса четат форума.
 
От: Колко голямо е Вашият Long Tail?

Няма какво да се каже, като това, че за да сме сигурни, че този метод носи добър трафик - да видим какво правят спамарите. Всичките скрейпъри и спамери по блогове, форуми и т.н. разчитат изцяло на това. Рядскост е някой да се бори за големите думички (със завидно търсене), защото даже и да минат през голямата конкуренция то биват ръчно трити и това реално ги връща в начална позиция. Щом те наблягат на това, реално това не само дава добри резултати от към монетеризиране, но и явно е един много добър метод за събиране на трафик.

@stoineff, аз съм сигурен, че някъде там в мрежата има някой, който да отоваря на критериите ти и би бил правилния избор, но обикновено това са сайтове на големи предприятия, които никога не биха имали възможността да уловят потребител като теб със сайт от 5-6 страници и оскъдно съдържание. Това е много силна тенденция в БГ. Фирмен сайт (в област малко далечна от IT технологиите, но не и определено оправдание за изоставането) да има оскъден сайт и се рекламират по един начин, а реално са предоставили не повече от 50% от това, което правят реално. Или казано в духа на темата - нямат ключовите думи, които биха продали на на всички, но поне на тези които търсят "по-общо" от другите. Примерно: Фирмата има осветителни тела, а на продуктовата страница имат 3 основни продукта с имената им: крушки, лампи, прожектори. Сега искам да ги поптам как аджеба, ако си малък магазин и търсиш производител ще ги намери? Ние ще търсим "производите на осветителни тела"; "дистрибуция на прожектори"; "доставчик на качествени крушки". Наясно съм, че фирмен сайт не би могъл да обхване всичко, но поне това което може да увеличи бизнеса си е задължително. Голяма работа, че си предприятие с голямо производство и не знам си колко стотит служителя, като не си нясно как да развиеш или продължиш нататък. Също съм нясно, че това не е тяхна работа, ОК, но пък за толкова години не супях да видя някакво развитие, че сега да споменавам този пример.

Хората трябва да мислят (тези които са в нашата сфера) освен глобално, така и в детайли.
 

Горе