От: Конкурс за лого на женствен сайт
Ами да дам малко инфо за това как се провеждат конкурсите в големи сайтове, което ще е плюс и за клиенти и за дизайнери.
Обикновено се внася малка сума от клиента за гаранция, процент.
Във всички сайтове досега плащанията се извършват чрез PayPal или ...
На дизайнерът му се виждат всички дизайни от всички конкурси към профила и клиентите така могат да се ориентират за стилът на самия дизайнер и какво точно искат като дизайн.
Винаги клиентът дава описание за вида на логото, цвят, шрифт и дори файл с прикачени лого-дизайни, които му харесват и са близки до това, което очаква от дизайнерите. Хубаво е да се пише каква е концепцията за лого, например концепция пирамида за финансови институции се използва, концепция око за видеозони, концепция пъзел за събиране на деца и семейства или нещо подобно.
Колкото повече информация клиентът дава, толкова повече дизайнерите се включват.
И обикновено клиентът дава оценка на всяко лого, което е публикувано защо го харесва или не го харесва и какво точно очаква и иска от всеки участник. Може да хареса пет и после да си избере само едно от тях.
Може да иска промени по логото и да ориентира дизайнерите и сума ти такива неща.
Много е важно клиентът да знае как да подхожда с дизайнерите, за да получи всичко което е необходимо от тях като качество и изпълнение.
В други сайтове обикновено наемат човек, който разбира от дизайни, лого и тенденции и той участва във форумите с мнения, запитвания и искания от името на фирмата. Явява се посредник. Смятам, че е нужен човек посредник между фирми и дизайнери, който да поставя точни изисквания и да следи за тяхното изпълнение и който да разбира от качество на дизайни.
Например на мен писаното за банер, ми говори, че е необходимо векторно лого, което може да се използва във всички размери.
Професионалните лого дизайнери използват Адобе Илюстратор.
Нужно е да се каже какви видове файлове са нужни на фирмата, обикновено искат EPS, JPG, AI, PSD и т.н
Всички тези неща е необходимо предварително да се уточняват. И много е важен подходът с дизайнерите, защото ако не знаеш какво да им кажеш и много да могат нищо няма да получиш. А ако знаеш как да говориш, получаваш максимумът, отварят им се сърцата и творческият процес.
Аз например без ясни инструкции за лого, когато клиентът не знае какво иска, не изработвам лого. Хващам се с клиенти, които знаят какво искат, защото който знае какво иска го получава.
Логото 2Де ли да бъде или 3Де? С ефекти, без? Само текст или текст и картинка, това е уточнено в случая.
Хубаво е да има някакъв въпросник откъдето клиентите да се ориентират и да дават пълна информация с конкурса.
Още не съм си пуснала оферта, но знам как се прави - посредничеството в конкурси за лого. Винаги може да се провери за определена фирмена дейност какви са предпочитаните лого-дизайни и концепция. Така се ориентират всички фирми.
А професионалистите предпочитат семпли, но ефектни лого-дизайни, които да се ползват с години.
Тенденцията е изображението да е в надписа или пред или зад, да се получи нещо като цял надпис, не в средата изображението и под него буквите. Да, има и такива, има и в кръг дизайни се оформят като емблема, като икона. Това също е нужно да се изясни и за двете страни.